Zamknij

AI a pozycjonowanie i optymalizacja stron – czy to się jeszcze opłaca?

Artykuł sponsorowany 12:38, 01.08.2025 Aktualizacja: 12:38, 01.08.2025

Czy pozycjonowanie i optymalizacja stron mają jeszcze sens, gdy rośnie popularność i znaczenie AI? To pytanie coraz częściej zadają sobie właściciele firm i marketerzy. Użytkownicy chętnie korzystają z narzędzi takich jak ChatGPT do zdobywania informacji, co może wpływać na sposób, w jaki wyszukiwarki są wykorzystywane. W artykule przyjrzymy się, jak rozwój sztucznej inteligencji zmienia znaczenie SEO i jakie scenariusze mogą się zrealizować w najbliższych latach.

Optymalizacja i pozycjonowanie w 2025 roku. Trendy i zmiany przez rozwój AI

Rozwój dużych modeli językowych zmienia sposób, w jaki użytkownicy szukają i konsumują informacje. Dotychczas optymalizacja i pozycjonowanie stron WWW koncentrowały się na widoczności w wyszukiwarce Google. Skupiano się na treściach, które odpowiadają na zapytania, przez co możliwe było zajmowanie wysokich pozycji. Jednak systemy AI, takie jak Bing Copilot czy Search Generative Experience w Google, zaczynają udzielać odpowiedzi bezpośrednio, często bez konieczności klikania w link.

To może oznaczać, że optymalizacja i pozycjonowanie stron internetowych będą procesami dostosowanymi do nowych formatów prezentowania treści. Google już teraz testuje rozszerzone odpowiedzi w SERP-ach (Search Engine Results Pages), które agregują dane z wielu źródeł i skracają ścieżkę dotarcia do informacji. Strony, które nie dostosują się do tych zmian, mogą z czasem stracić ruch organiczny.

Mimo to optymalizacja i pozycjonowanie nadal mają spore znaczenie, o ile strategie SEO ewoluują razem z technologią. Wzrost popularności odpowiedzi generowanych przez AI po prostu stawia przed specjalistami SEO https://marafiki.pl/pozycjonowanie-optymalizacja-seo/ nowe wyzwania. Eksperci muszą pracować nad tym, jak dostarczać treści, które nie tylko rankują, ale również są wykorzystywane przez algorytmy sztucznej inteligencji.

Możliwe scenariusze rozwoju sytuacji

  1. SEO nadal ważnym elementem marketingowej układanki

W tym scenariuszu pozycjonowanie i optymalizacja stron zachowują swoje dawne znaczenie. Nadal liczy się wysoka jakość treści, optymalizacja techniczna i link building. AI wspiera użytkownika w znajdowaniu informacji, ale wciąż odsyła do źródeł. Firmy inwestujące w SEO wciąż są zdolne zyskiwać widoczność i ruch z wyszukiwarki.

  1. AI wypiera tradycyjne działania SEO

Scenariusz, w którym AI przejmuje większość funkcji klasycznego wyszukiwania. Użytkownicy nie klikają już w linki, bo dostają gotowe odpowiedzi. Kampanie pozycjonowania i optymalizacji tracą na znaczeniu, a marketerzy przenoszą budżety do innych kanałów, takich jak wideo, media społecznościowe czy chatboty konwersacyjne.

  1. Homeostaza, czyli SEO i AI działają wspólnie

Najbardziej prawdopodobne wydaje się połączenie obu prognoz. Pozycjonowanie i optymalizacja nie znikną, ale zostaną wzmocnione przez AI. Nowe strategie, jak GEO (Generative Engine Optimization) czy AEO (Answer Engine Optimization), już teraz łączą klasyczne techniki z optymalizacją treści pod kątem modeli językowych. To przyszłość, w której SEO ewoluuje, a nie zanika.

Marafiki.pl – agencja SEO w Poznaniu

Chcesz, aby pozycjonowaniem i optymalizacją zajęła się profesjonalna agencja SEO? Poznań to siedziba wielu firm o tej specjalizacji. Jedną z nich jest Marafiki.pl. Eksperci SEO agencji dobrze rozumieją, że należy na bieżąco śledzić trendy w branży, aby uzyskiwać pozytywne rezultaty. W swojej codziennej pracy specjaliści Marafiki.pl nie tylko optymalizują strony zgodnie z aktualnymi wytycznymi Google, ale również rozwijają strategie GEO i AEO, dostosowując treści do wymogów algorytmów AI.

(Artykuł sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
0%