Analityka ecommerce to jeden z najważniejszych procesów w handlu internetowym. Umożliwia ona gromadzenie danych na temat użytkowników odwiedzających sklep oraz ich zachowania, dokładną analizę owych danych, stawianie rekomendacji oraz wprowadzanie różnych zmian do sklepu lub strategii marketingowej. Najpopularniejszym narzędziem używanym do analityki ecommerce jest Google Analytics, który jest w stanie dostarczyć wiele cennych informacji na temat konkretnej grupy odbiorców.
Na czym polega analityka e-commerce?
Analityka reklamy internetowej jest podstawą skutecznej strategii marketingowej. Ten istotny proces dzieli się na 4 etapy:
Kompleksowe bazy danych dostarczają najważniejszych informacji dotyczących zachowania użytkowników w sklepie (kiedy podejmują decyzję o zakupach, jaki sektor odwiedzają najczęściej, z jakich urządzeń korzystają, jak często porzucają koszyk), sposobu w jaki trafili do Twojego sklepu, ich położenie geograficzne i wiele innych danych.
Wszystkie informacje, które udzieli Ci Google analytics i inne narzędzia potrzebują odpowiedniej interpretacji, obróbki i zestawienia by mieć realny wpływ na rozwój witryny.
Raporty tworzone są na podstawie zebranych i przeanalizowanych danych.
Analiza raportów umożliwia przedstawienie konkretnych mankamentów w funkcjonowaniu sklepów lub kampanii i stworzenie planu zmian mających na celu ulepszenie działania strony, zwiększenie ruchu czy też jej widoczności, a co za tym idzie - zwiększenie sprzedaży.
Google Analytics jest również wyposażony w moduł e-commerce, który stanowi świetne uzupełnienie tego narzędzia analitycznego. Ta funkcja umożliwia gromadzenie danych dotyczących sprzedaży, danych związanych z realizowanymi zakupami oraz samych działań odwiedzających. Dodatkowo, moduł skupia się również na analityce kampanii reklamowych.
Zalety analityki e-commerce
Analityka ecommerce pozwala na wskazanie konkretnych obszarów, które wymagają poprawy w oparciu o zebrane i przeanalizowane dane. Możesz zidentyfikować grupy odbiorców, stworzyć trafne persony zakupowe i dostosować sposób komunikacji oraz treści do potrzeb i zainteresowań odbiorców. Analityka kampanii reklamowych pozwala na podejmowanie lepszych decyzji, co do rozwoju firmy. Masz możliwość wyboru i inwestycji w najskuteczniejsze kanały. Ponadto, taki sposób działania zwiększa elastyczność firmy. Jesteś w stanie szybko dostosować się do ciągle zmieniającego się rynku. Nie można również pominąć kluczowej kwestii jaką jest sprzedaż. Skuteczna analityka reklamy internetowej pomaga uatrakcyjnić wizerunek sklepu. Prawidłowa i spersonalizowana komunikacja z Klientem zachęca nie tylko do sfinalizowania zakupów, ale również do powrotu na stronę i może skutkować większymi zasięgami. Wszystko to przekłada się na ostateczne zyski.
Przy prowadzeniu własnej witryny zawsze warto rozważyć współpracę z profesjonalną agencją marketingową. Jeśli jesteś zainteresowany postawieniem, kompleksową obsługą, bieżącym monitorowaniem Twojego sklepu czy też prowadzeniem skutecznych kampanii reklamowych skontaktuj się z agencją digitalową Go2ecommerce. Zaufaj doświadczonym specjalistom i rozwijaj swój internetowy biznes.