Zamknij

Jak pakować produkty, by przykuć uwagę klienta?

14:10, 21.10.2021 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 14:11, 21.10.2021

Ładnie wyglądające produkty przykuwają uwagę klientów i sprawiają, że łatwiej zapamiętują oni daną markę i mają do niej większe zaufanie. Warto więc zadbać m.in. o estetyczne i kreatywne opakowanie, które jako pierwsze rzuca się w oczy. Dzięki niemu istnieje też szansa na wyróżnienie się na tle konkurencji.

Estetyka opakowania to podstawa

Przyciągający uwagę wygląd opakowania to najważniejszy element, który pozwala na zaskarbienie sobie sympatii klientów. Przygotowując je, warto skorzystać z rozwiązań dostarczanych przez zewnętrzne firmy. Ciekawym sposobem na ozdobienie produktu, a także opakowania, w którym się on znajduje, jest zastosowanie specjalnych nalepek. Oferuje je m.in. profesjonalna drukarnia etykiet Unilogo – więcej informacji na ten temat można znaleźć pod adresem https://unilogo-drukarnia.pl/technologia/etykiety-samoprzylepne.

Należy przy tym pamiętać, że dla odbiorców bardzo istotna jest chociażby kolorystyka opakowania. Projektując je, warto odwołać się do prawideł wynikających z psychologii kolorów. Oprócz tego istotne są elementy graficzne na etykietach – najlepiej jak najbardziej kreatywne, a przy tym odpowiadające preferencjom konkretnej grupy odbiorców. Kluczem do sukcesu coraz częściej okazuje się bowiem personalizacja. Trzeba przy tym zwrócić uwagę na to, aby wszystkie elementy opakowania stanowiły spójną całość i pozwalały wyróżnić markę na tle konkurencji.

Zasady te warto stosować nie tylko w przypadku standardowych opakowań produktów, które znajdują się bezpośrednio na sklepowych półkach, lecz także wysyłania paczek ze sklepu internetowego. W tym drugim przypadku opakowanie ma równie duże znaczenie, dlatego należy zadbać o wszystkie, nawet najdrobniejsze detale. Odbierając przesyłkę, klient odczuwa radość, a samo jej otwieranie powinno przypominać otwieranie prezentu. Istotne więc, aby zapewnić mu jak najlepsze wrażenia i zadbać o swoisty user experience w świecie realnym. Opakowanie powinno być więc oczywiście jak najbardziej estetyczne i schludne, a także wykonane z wysokiej jakości materiałów, które wyróżniają się trwałością, co eliminuje ryzyko, że zostanie zniszczone, zanim trafi w ręce klienta. Ważne jest także chociażby to, aby łatwo było je otworzyć.

Ekologiczne rozwiązania i użyteczność opakowania też ma znaczenie

Coraz więcej osób wykazuje się troską o środowisko naturalne. Przygotowując opakowania produktów, warto wziąć pod uwagę ten ekologiczny trend. Nie tylko zwróci to uwagę klientów i wypromuje markę jako odpowiedzialne społecznie przedsiębiorstwo, lecz także przysłuży się dobru planety. Dobrym rozwiązaniem jest np. przygotowywanie opakowań z materiałów, które w łatwy sposób można poddać recyklingowi.

Ciekawym pomysłem jest ponadto pakowanie produktów w opakowania, które zamiast wyrzucać, można później w łatwy sposób ponownie do czegoś wykorzystać. Takie podejście jest zgodne z coraz modniejszą ideą less waste

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%