[FOTORELACJA]10361[/FOTORELACJA]
Siódmy sezon artystyczny Mielecka Orkiestra Symfoniczna rozpoczęła w konwencji późnego romantyzmu z istotnymi akcentami muzyki programowej oraz stylizacjami formuł narodowych.
W programie repertuar złożony z dzieł Gabriela Faure (z solową kreacją wiolonczeli), Antonina Dvoraka, Edvarda Griega i Gioacchino Rossiniego. Mielecka Orkiestra Symfoniczna zagrała pod dyrekcją Piotra Wyzgi.
Tym razem koncert inauguracyjny był wyjątkowy. Tuż przed jego rozpoczęciem Piotr Wyzga mógł bowiem z nieskrywana satysfakcją ogłosić wyjątkowość rozpoczynającego się, siódmego sezonu. Wszystko to za sprawą przekształcenia Mieleckiej Orkiestry Symfonicznej ze stowarzyszenia w samorządową instytucję kultury.
- Dokładnie 28 września Rada Miejska w Mielcu jednogłośnie zdecydowała o powołaniu pierwszej w lokalnej historii instytucji artystycznej pod nazwą Mielecka Orkiestra Symfoniczna - powiedział Piotr Wyzga.
- Ten bezprecedensowy akt już w styczniu oficjalnie umieści naszą formację na polskiej mapie kultury wysokiej - gronie elitarnym dotychczas lokującym na Podkarpaciu zaledwie placówki tej kategorii w Rzeszowie, a następne dopiero w Kielcach i Krakowie - podkreślił.
Jak dodał, „ten awans do kulturalnej elity jest nobilitacją zobowiązującą, ale i epokową szansą rozwojową, za którą my muzycy serdecznie dziękujemy wysokiej radzie”.
- Ustanowienie instytucji artystycznej wieńczy dekady wysiłków na rzecz usystematyzowania rodzimego muzykowania na poziomie profesjonalnym. Te starania wspierała permanentnie rosnąca grupa przyjaciół orkiestry - dodał Piotr Wyżga, wymieniając licznych mecenasów orkiestry.
O terminach kolejnych koncertów w ramach siódmego sezonu działalności Mieleckiej Orkiestry Symfonicznej będziemy informować na łamach hej.mielec.pl.