Zamknij
REKLAMA

Program lojalnościowy, czyli nowi klienci oraz przewaga nad konkurencją w branży

11:41, 22.10.2021 | Materiał partnera

Klient lojalny to osoba, która jest w pełni usatysfakcjonowana. Jeśli uda się nam to osiągnąć, zmotywujemy go do utrzymywania stałych relacji z naszą marką, a programy lojalnościowe pozwalają na uch zacieśnienie. Co ważne, rozwiązanie to korzystne jest dla obydwu stron, a to bardzo istotne, kiedy naszych klientów nie traktujemy jedynie jako źródło zysków, tylko partnera, którego zadowolenie jest dla nas bardzo ważne.

Program lojalnościowy nie jest dedykowany każdemu, dlatego warto rozważyć za i przeciw, zanim zdecydujemy się na wdrożenie. Znając jego największe korzyści, z pewnością szybciej dostrzeżemy sens, a także opłacalność inwestycji.

Możliwość pozyskania nowych klientów

Dzięki programom lojalnościowym, możemy skutecznie zatrzymać przy sobie stałych klientów, zdobywając jednocześnie nowych. Jeśli będziemy promować swoje rozwiązanie, pokażemy klientom korzyści, jakie płyną ze współpracy z naszą marką. Program gwarantujący benefity, które są atrakcyjne dla klienta, zachęca zarówno do pierwszego zakupu. Jak i do zapisania się do newslettera. Nagroda to świetny motywator, ale też pomaga zdecydować się na daną markę. Dajemy tym samym coś ekstra, kiedy konkurencja tylko to, za co klient zapłacił. To już mocno argument, aby zaufać właśnie naszej firmie.

Przewaga nad konkurentami rynkowymi

Jeśli naszym celem będą wyłącznie sezonowe kampanie promocyjne oraz klienci tymczasowi, zachodzi spore ryzyko, że gdy nie zdecydujemy się pewnego razu na zaoferowanie rabatu, klient będzie szukał innej oferty. Co więcej, zawsze istnieje możliwość, że nasza konkurencja wykorzystuje programy lojalnościowe, które bazują na stałym budowaniu relacji z klientem. Tym samym, ma on dostęp do atrakcyjnych ofert cały czas, a przede wszystkim poczucie tego, że jest doceniany oraz istotny dla sprzedającego. Pamiętaj, że tracąc klienta, zyskuje go równocześnie nasza konkurencja, a program lojalnościowy umożliwia zapobieganie takim sytuacjom.

Obsługa klienta przy mniejszych kosztach

Większa liczba stałych oraz lojalnych klientów, to mniejsze koszty ich obsługi. Kiedy uda się nam wypracować wysoki poziom relacji, poznamy oczekiwania klientów, ich preferencje zakupowe, a także sposoby na możliwie najszybszą komunikację. Łatwo dostrzec zatem, że to oszczędność nie tylko pieniędzy, ale również czasu. Nie możemy jednocześnie uważać, że nowi klienci są mniej ważni. Jeśli mamy do czynienia z dobrze skonstruowanym programem lojalnościowym, szybko przekształcimy nowego klienta, w tego stałego.

(Materiał partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
REKLAMA
0%