Zamknij

Pancerna butelka i Krynia. To wideo ma ponad 20 milionów wyświetleń!

Przemysław CynkierPrzemysław Cynkier 22:51, 09.07.2025 Aktualizacja: 22:54, 09.07.2025
Fot. Kamila Bik Fot. Kamila Bik

Pamiętacie nasze wideo z chrzcin wozu strażackiego OSP Padew Narodowa? Stało się prawdziwym viralem w polskich mediach społecznościowych. Nagranie z nieudanej ceremonii chrzczenia nowego wozu strażackiego zyskało ponad 20 milionów wyświetleń, błyskawicznie po różnych platformach internetowych.

W połowie czerwca w Padwi Narodowej na Podkarpaciu odbyły się uroczyste obchody 185-lecia powstania miejscowej jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej. Głównym punktem uroczystości było przekazanie nowoczesnego samochodu ratowniczo-gaśniczego marki Scania o wartości ponad 1,6 miliona złotych. 

Pojazd otrzymał imię Krynia na cześć matki chrzestnej - posłanki Krystyny Skowrońskiej z Koalicji Obywatelskiej.

[FOTORELACJANOWA]12908[/FOTORELACJANOWA]

Pancerna butelka szampana - moment, który stał się viralem

Podczas symbolicznego „chrzczenia” nowego wozu doszło do nieoczekiwanego incydentu. Posłanka Skowrońska, jako matka chrzestna, próbowała rozbić butelkę szampana o zderzak pojazdu, jednak mimo kilku uderzeń butelka pozostała cała. 

Gdy próby posłanki okazały się bezskuteczne, inicjatywę przejęli strażacy, ale i oni nie zdołali rozbić pancernej butelki. W końcu jeden ze strażaków odkręcił butelkę i oblał nią wóz.

Na miejscu obecna była tylko dziennikarka hej.mielec.pl Kamila Bik, która zarejestrowała wideo tej niecodziennej chwili. 

Portal hej.mielec.pl, będący liderem lokalnych mediów elektronicznych w Mielcu, wykorzystał swoje silne pozycje w mediach społecznościowych do rozpowszechnienia nagrania.

W kanałach Facebook, Tik Tok oraz Instagram portalu hej.mielec.pl krótka rolka z pancerną butelką zgromadziła w sumie 7 milionów 800 tysięcy odsłon!

Zainteresowanie mediów ogólnopolskich

Nagranie z nieudanego chrztu wozu strażackiego błyskawicznie zostało zauważone przez media ogólnopolskie. 

  • Materiał został wykorzystany przez wiodące portale informacyjne w Polsce:
  • SE.pl - relacjonował incydent jako hit sieci.
  • Polskie Radio 24 - opisało wydarzenie jako pancerną butelkę szampana,
  • Fakt.pl - podkreślił, że wideo hitem w sieci,
  • Eska.pl - nawiązał do tradycji chrzczenia jednostek,
  • Demotywatory.pl - wykorzystał nagranie w formie memu internetowego.

O prawa do nagrania pytały też duże redakcje telewizyjne, a były i takie, które kopiowały je w całości, jak na przykład TVP World. 

Fenomen wideo z chrzcin wozu osiągnął zasięg znacznie wykraczający poza region podkarpacki, ale też poza Polskę. Wideo kopiowały chociażby zagraniczne konta instagramowe. 

Z posłanką Krystyną Skowrońską skontaktował się analityk, który oszacował, że wideo z Padwi na całym świecie osiągnęło nawet ponad 20 milionów odsłon!

Analiza fenomenu społecznego

Nieoczekiwana sytuacja - tradycyjna ceremonia, która przebiegła zupełnie inaczej niż planowano, stała się idealnym materiałem do udostępniania w mediach społecznościowych.

Lokalny charakter - historia małej miejscowości, która trafiła do mediów ogólnopolskich, wzbudziła szczególne zainteresowanie.

Symboliczna wymowa - nierozbita butelka podczas chrztu jest w tradycji morskiej uznawana za pecha, co dodatkowo zwiększyło zainteresowanie.

Komentarze internautów często dotyczyły przesądów związanych z nieudanym chrztem – „To zły przesąd...”. Inne skupiały się na humorystycznym aspekcie sytuacji, podkreślając wytrzymałość butelki. A komentarzy były dziesiątki tysięcy.

Fenomen wideo z chrzcin wozu OSP Padew Narodowa pokazał siłę lokalnych mediów w kreowaniu treści o zasięgu ogólnopolskim. Portal hej.mielec.pl udowodnił, że umiejętne wykorzystanie mediów społecznościowych pozwala nawet lokalnym wydarzeniom osiągnąć status viralowego kontentu.

Wydarzenie to stało się również przykładem tego, jak tradycyjne ceremonie mogą zyskać nowe życie w erze mediów społecznościowych, gdy nieoczekiwany przebieg sprawia, że stają się one źródłem rozrywki i zainteresowania znacznie szerszej publiczności niż pierwotnie zakładano.

Sukces tego materiału potwierdza pozycję portalu hej.mielec.pl jako najważniejszego lokalnego medium w regionie mieleckim, zdolnego do tworzenia treści o zasięgu krajowym i międzynarodowym.

[ZT]98190[/ZT]


 

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
0%