Zamknij
REKLAMA

Jak zacząć odchudzanie, aby skutecznie schudnąć?

10.02, 21.09.2022 Materiał partnera

Obecnie mamy tak łatwy dostęp do niezdrowej żywności, że w pewnym momencie życia musimy zacząć zastanawiać się nad tym, jak schudnąć? Doskonale wiemy przecież, że konsekwencje nadwagi są bardzo poważne - lista potencjalnych chorób i dolegliwości tak naprawdę się nie kończy. A dlaczego tyjemy? Czasami winne jest właśnie wybieranie niezdrowych pokarmów - jemy fast-food, chipsy, ciasta. Nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak wiele znajduje się w nich kalorii – nie trzeba tutaj nawet wcale się objadać, aby zacząć tyć.

Bywa tak, że ktoś je niewiele – ale wybiera te produkty, które są mocno przetworzone i w efekcie tego waga wzrasta. Czasami robimy to też świadomie, bo tego typu pożywienie pozwala nam się uspokoić - jest to oczywiście niebezpieczne zjawisko, bo od tego momentu ciężko będzie nam inaczej radzić sobie z emocjami. Niektórzy tyją w wyniku choroby, czasami nagle musimy na przykład spędzać większość czasu w pozycji siedzącej - po urazie czy operacji łatwo można zacząć tyć.

Kobiety walczą z nadwagą po urodzeniu dziecka, bo w trakcie ciąży często mamy sporo zachcianek – niekiedy nie da się zwalczyć głodu i po porodzie zdajemy sobie sprawę z tego, że przed nami trudna walka z kilogramami. Bez względu na przyczynę - trzeba zacząć działać, bo nie chcemy przecież, aby nadwaga utrudniła nam poruszanie się czy sprawiła, że nabawimy się cukrzycy.

Do tego dochodzą też różnego rodzaju kompleksy i problemy z psychiką - wiele osób nie potrafi zaakceptować nowego wyglądu swojego ciała i w tym okresie czasu często odcinamy się od swoich bliskich. To między innymi właśnie dlatego warto od razu zacząć działać - najgorszym, co możemy zrobić będzie dalsze objadanie się w celu poprawy humoru. Im szybciej zaczniemy – tym mniejszą ilość kilogramów będziemy musieli zgubić. Proces ten nigdy nie jest łatwy - ale każdego roku wiele osób wygrywa walkę z nadwagą i Ty na pewno również sobie z tym poradzić. Ważne jest to, aby zabrać się do odchudzania w mądry sposób. Po więcej porad udaj się na safepatientproject.org. Sprawdź tę stronę, aby dowiedzieć się więcej o tym jak schudnąć i jak zadbać o swoje zdrowie, a teraz zapraszamy Cię do przeczytania poniższego artykułu.

Ważne zasady podczas odchudzania

Najważniejszą zasadą będzie tutaj ustalenie sobie, że nie przejdziemy na żadne głodówki - nie będziemy przesadzać z ćwiczeniami i nie ograniczymy gwałtownie ilości przyjmowanego jedzenia. Większość z nas dobrze wie o tym, że to nigdy się nie sprawdza – ale czasami jesteśmy tak zaślepieni tym, że chcemy schudnąć szybko i zdrowy rozsądek schodzi na dalszy plan. W taki sposób możemy tylko i wyłącznie nabawić się efektu jo-jo.

Ważne zasady podczas odchudzania

Odchudzanie musi polegać na zwiększeniu ilości ruchu i spożywaniu mniejszej ilości kalorii – ale deficyt kaloryczny nie oznacza wcale, że nagle musimy jeść 1500 kcal dziennie. Im więcej ćwiczymy - tym możemy też jeść więcej i dalej chudniemy. Nie musisz tutaj wcale ograniczać słodyczy do zera czy rezygnować ze spotkań ze znajomymi – nawet w restauracji jesteś w stanie bez problemu zamówić sobie taki posiłek, który będzie zdrowy i pozwoli Ci kontynuować odchudzanie.

Licz kalorie lub przynajmniej miej kontrolę nad wielkością spożywanych porcji – wtedy uda Ci się pozbyć nadwagi. Nie nastawiaj się tutaj na to, że potrwa to tydzień - proces przybierania na wadze na pewno trwał wiele tygodni lub miesięcy i tyle samo czasu musi upłynąć zanim schudniesz. Pamiętaj, że ćwiczenia nie są tak naprawdę koniecznością, bo najważniejsza jest dieta – ale na pewno są one pomocne i przede wszystkich chodzi tutaj o regularność. Codzienne spacerowanie pomoże Ci o wiele bardziej niż chodzenie na siłownię dwa razy w tygodniu – tym bardziej, jeśli nienawidzisz takich wizyt i wiesz już, że w końcu się poddasz. Nie można się tutaj do niczego zmuszać - wtedy osiągniesz sukces i szybko zrozumiesz, jak schudnąć.

Jak schudnąć 5 kg?

Na samym początku odchudzania najlepiej stawiać sobie małe cele – nie będziemy wtedy od razu stresować się tym, że musimy schudnąć 15 czy 20 kg. Najpierw zastanów się nad tym, jak schudnąć 5 kg? Na resztę przyjdzie jeszcze czas, a Ty będziesz cieszyć się z każdego, najmniejszego sukcesu. Zacznij od ułożenia sobie planu – jak będziesz się odżywiać? W jaki sposób zwiększysz ilość ruchu w ciągu dnia? Możesz zamienić samochód na rower, częściej korzystać ze schodów zamiast windy. Już samo to powinno szybko pomóc. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się, co jeszcze można zrobić, aby zacząć widzieć efekty swoich starań.

Zdrowy spadek wagi to około 0,5-1 kg tygodniowo, a więc jesteś w stanie osiągnąć swój cel nawet w dwa miesiące - ale daj sobie czas i nie przejmuj się tym, że po drodze zdarzają Ci się jakieś wpadki. Jeśli wracasz na dobre tory i cały czas starasz się robić postępy - na pewno uda Ci się schudnąć.

Jak schudnąć z brzucha?

Pozbywanie się tkanki tłuszczowej z brzucha także polega przede wszystkim na tym, aby prawidłowo się odżywiać - w końcu chudniemy z całego ciała, a nie tylko z poszczególnych jego części. Jeśli chcesz jednak wiedzieć przede wszystkim, jak schudnąć z brzucha – wybieraj takie ćwiczenia, które Ci to umożliwią.

Pamiętaj też, że możesz zarówno ćwiczyć na maszynach, które znajdziesz na siłowni - jak i w domu. Ważne jest to, aby było to dla Ciebie wygodne – musisz mieć pewność, że znajdziesz w ciągu dnia czas na tego rodzaju aktywność. Przeczytaj więcej i ułóż sobie taki plan, który na 100% dasz radę wdrożyć w życie.

Zastój w odchudzaniu

Bardzo ważne jest to, aby mieć odpowiednią motywacje do odchudzania. Dlaczego? Dlatego, że w jego trakcie mogą przydarzyć Ci się zastoje – pozornie będziesz robić wszystko dobrze, a waga i tak będzie stała w miejscu. To nic nadzwyczajnego – nasz organizm czasami potrzebuje czasu na to, aby zaadaptować się do zmian. Jak schudnąć w takim przypadku? Po prostu dalej rób swoje.

Jak schudnąć 5 kg?

W takiej sytuacji najłatwiej jest uznać, że nasze wysiłki idą na marne i na pewno nie damy rady zgubić ani kilograma więcej - ale to nie jest prawda. Znajdź w sobie motywacje, a jeśli nie wiesz jak to zrobić, to poznaj szczegóły klikając. Być może w dalszym ciągu chudniesz, ale widać to raczej po centymetrach – a nie po kilogramach. Możemy Cię zapewnić, że w końcu waga znowu zacznie spadać - a Ty będziesz cieszyć się z tego, że udało Ci się wytrwać. A jeśli po kilku tygodniach lub miesiącach dalej nic się nie ruszy – wtedy być może konieczna będzie zmiana ilości przyjmowanych kalorii lub zwiększenie dawki ćwiczeń. Najpierw jednak skup się po prostu na tym, aby kontynuować swój zdrowy tryb życia.

(Materiał partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
REKLAMA
0%