Zamknij

O sprawie Myśliwca

10:52, 05.07.2019 M.S Aktualizacja: 10:53, 05.07.2019
Skomentuj

Media donoszą, że prokuratura nie zdecydowała się postawić zarzutów Janowi Myśliwcowi. Najwidoczniej nie ma podstaw do tego, by za swoje zachowanie poniósł odpowiedzialność karną. Ale może warto by poniósł chociaż polityczną lub społeczną? Na pewno niesmak pozostał…

Głęboki oddech i przypomnijmy sobie sprawę jeszcze raz: Jan Myśliwiec w 2018 roku był jednocześnie zatrudniony w Urzędzie Miejskim w Mielcu – gdzie wykonywał także zadania prezydenta miasta w czasie choroby Daniela Kozdęby oraz w Szkole Podstawowej numer 7 – gdzie był nauczycielem świetlicy. Chociaż w SP7 nie podjął obowiązków zawodowych, przebywał na urlopie bezpłatnym i zwolnieniu chorobowym, po wygaśnięciu umowy o pracę pobrał 33 tysiące złotych odprawy. Swoich decyzji nie był nawet w stanie obronić. Tłumaczył, że do pracy bardzo chciał wrócić, ale innym nauczycielom jego godziny bardziej się przydadzą, no i zdrowie już nie to.

Jan Myśliwiec z ludzkiej przyzwoitości nie powinien przyjmować stanowiska Prezesa MZBM. Ale jak tu oczekiwać przyzwoitości po kimś, kto wykorzystuje pełnione funkcje dla zabezpieczenia swojej przyszłości? Swoim zachowaniem przyniósł wstyd naszemu miastu, bo o sprawie z politowaniem pisały największe media w Polsce. Jeden z portali napisał nawet, że Jan Myśliwiec został nauczycielem rekordzistą – dostał 33 tysiące złotych za nieprzepracowanie ani jednej godziny!

Przyzwoitości nie oczekuję także po kimś, kto w nosie ma swoich wyborców i gdy tylko pojawia się okazja czmycha na lepiej płatny stołek. Pamiętajmy, że Jan Myśliwiec miał być w tej kadencji radnym. Tak postanowiono w wyborach, ale pazerność Pana Jana nie pozwoliła mu pobierać marnej diety radnego? Myśliwiec sięgał wyżej – zamarzył mu się lepiej płatny fotel prezesa, dla którego poświęci ten tysiąc złotych diety i użeranie się podczas sesji. Niestety, stare polskie porzekadło mówi, że chytry dwa razy traci. I tak też stało się w tym przypadku – nie dość, że nie zostanie prezesem, to i tej marnej diety już nie zobaczy. Niech się cieszy, że przynajmniej emerytura mu została.

Co zrobi prezydent? Nie wiadomo – to zależy, co mu doradzą. Jacek Wiśniewski dał już niejednokrotnie poznać się jako osoba bez własnego zdania. Nie potrafi i nie chce podejmować trudnych decyzji, które mogłyby nadszarpnąć jego wizerunkiem. Ba, nawet decyzję gdzie dokonać oprysku komarów zostawił urzędnikom. Teraz twierdzi, że to duża ulga, także dla niego, że jego nominat się obronił. Zaiste pyrrusowe zwycięstwo: cała Polska musiała dowiedzieć się o przekręcie (ale nie przestępstwie) Jana Myśliwca, by po tym jak prokuratura nie podjęła tematu, ponownie obsadzać go na tym stołku. Choć na ostateczne rozstrzygnięcie jeszcze zaczekajmy – Jacek Wiśniewski twierdzi, że zaczeka z decyzją, bo Myśliwiec jest na emeryturze. Pamiętajmy, zaraz przed odebraniem odprawy uskarżał się na zdrowie, odpoczynek na emeryturze zatem wskazany.

Czy w Mielcu problem ze znalezieniem rąk do pracy jest już tak duży, że do obsadzenia stanowisk trzeba ściągać emerytów? „Jest czas rodzenia i czas umierania”, a trzeba wiedzieć, kiedy ze sceny zejść niepokonanym. Jan Myśliwiec miał swój czas i mógł się wykazać. Obowiązki prezydenta Mielca wykonywał miernie, chyba niewielu tęskni za jego rządami. Nie ma ludzi niezastąpionych, a już tym bardziej nie będzie problemem zastąpić Myśliwca.
Ktoś powie: miał okazję, skorzystał. Kto by tak nie zrobił? Przepraszam bardzo, ale dlatego głosujemy w wyborach by reprezentowali nas ci, którzy wspólne dobro potrafią przedłożyć ponad własny interes. Dla mnie nie ma uzasadnienia dla tej sytuacji. Jan Myśliwiec pomimo, że nie popełnił przestępstwa to zachował się skandalicznie. Z pełną odpowiedzialnością chcę stwierdzić, że Myśliwiec stracił moralną legitymację do pełnienia jakichkolwiek funkcji publicznych.

 

(M.S)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(46)

Za nicZa nic

56 9

Można byłoby powiedzieć - nic dodać nic ująć. Ja jednak dodam. Martwi mnie to, że mamy takie prawo, które za tego typu oczywiste przekręty nie wymierza kar. Martwi mnie również to, że tak dużo mieszkańców Mielca wybiera ludzi umiejących zabiegać o własne korzyści, a nie o mieszkańców korzyści. Pewno wmówiono im, że inny może być jeszcze gorszy. 12:19, 05.07.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

RodakRodak

1 0

Feudalna zaszłość mści się na regionie 16:44, 17.07.2019


reo

:/:/

21 44

"komentator mieleckiej polityki" i "okazjonalnie konferansjer podczas spotkań Ruchu Patriotycznego" fiu fiu. Wręcz taki mielecki influencer bym powiedział. Ten dział, dla żartu zwany "felietonami", stoi tu na na prawdę wysokim poziomie. 15:45, 05.07.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

Za nicZa nic

21 6

Wyraźnie go obniżasz. Różne "przywary" autora artykułu wymieniłeś, a przecież mogłeś skrytykować wygląd, uśmiech mógł ci się nie spodobać i itd. Całkowicie się zaniedbałeś, pominąłeś wszystko co było najważniejsze.

16:05, 05.07.2019


M.SM.S

16 5

Jeśli mogę jakoś merytorycznie odnieść się do tego komentarza, to będę naprawdę rad. W innym wypadku, no cóż, nie pozostaje mi nic innego jak tylko przesłać pozdrowienia mojemu Czytelnikowi :) 16:19, 05.07.2019


MielcokMielcok

7 2

ten hejt jednoznacznie pokazuje że felietonik supcio , miodzio i glejcik.Nie mają się jak przyczepić do meritum to szczawiki wyją .Ja osobiście nie lubię prawicowych ale to co robi lewica w Mielcu to kryminał i nawet przebolałbym te wywrotki za 33 tysiące gdyby dbali o ludzi , by budowali socjalne mieszkania , dbali o młodych a tak muszę liczyć na prawicowych felietonistów na tym portalu , który ogólnie prawicowy jest .Masakra , ale pozdrawiam. 09:14, 07.07.2019


M.SM.S

9 3

Ta "prawicowość" to bardzo pojemne określenie. Uważam, że w samorządzie nie ma miejsca na standardowy podział: prawica - lewica, bo tu nie można zajmować się kwestiami światopoglądowymi. Wszystkie inne zależą od dobrej woli, kalkulacji ekonomicznej i interesu miasta oraz jego mieszkańców. Pozdrawiam. 10:59, 07.07.2019


WikiWiki

9 6

Panu ":/" polecam wpisać w YouTube "Paweł Zarzeczny wyjaśnia hejterów". 16:33, 05.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZawiszaZawisza

6 15

Po co jakieś zbędne komentarze artykuły było sprawdzone jest Oki to jeszcze psy wieszać trza nie tak jest polska i naprawdę mówię wam nie zmienicie tego, ktoś zapyta dlaczego odpowiem jak za pensje kupię tyle samo paliwa co niemiecki pracownik to może jest szansa że od tego dnia za15 lat się zmieni dziękuję 23:41, 05.07.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

XDXD

10 2

Polska jezyk trudny jezyk po co pisac przecinki i kropki XD 23:51, 05.07.2019


ZawiszaZawisza

0 6

Bo taki som jak ty 12:16, 07.07.2019


cvcv

26 6

Święte słowa p. Serafin. Amen. 07:49, 06.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

zxszxs

28 6

Przekręty zgodne z literą prawa wśród osób trzymających pieczę nad pieniędzmi publicznymi (naszymi wspólnymi) są naganne. Z jednej strony ciężko zrozumieć postawę człowieka, z drugiej nie chciałbym się postawić na miejscu nikogo, powtarzam nikogo zmęczonego starszego kto idzie do ZUS po emeryturę i słyszy. Brakło panu 3 miesiące bo . . . Po odprawę - brakuje Panu miesiąc bo . . . Postarał się chłop o komfort psychiczny i odprawę której by nie dostał bez powrotu do szkoły na kilka miesięcy. Odprawa należała się za całokształt zawodowy ale sposób w jaki do niej doszedł napawa wstrętem. Najgorsze jest to że w środowisku politycznym sprawę należy jak najszybciej wyciszyć. Nie można jej zablokować prawnie bo ktoś z kolesiostwa w Mielcu, Rzeszowie czy Warszawie za kilkanaście miesięcy może potrzebować takiej samej usługi. 08:27, 06.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZzzZzz

15 27

Najlepiej by było gdyby pracował społecznie i za darmo! A potem odszedł z niczym . Wtedy bylibyście szczęśliwi , faryzeusze 00:23, 07.07.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

M.SM.S

14 3

Każdemu należy się tyle ile ma w umowie. Wszystko powyżej zawsze będzie budzić uzasadnione wątpliwości. Jan Myśliwiec w ostatnich latach nie pracował jako nauczyciel, dlatego albo jego duma powinna mu wrócić do szkoły, albo zrezygnować z odprawy. Pozdrawiam! 10:52, 07.07.2019


NickNick

16 41

Serafin.... wiejski filozof, prawnik od siedmiu boleści, komu potrzebne te puste wywody... 00:26, 07.07.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

M.SM.S

18 6

Mieliśmy przyjemność się poznać? Jestem ciekawy czym zasłużyłem sobie na tego typu określenia. Szkoda, że nie mogę odpowiedzieć inaczej. Pozdrawiam ;) 10:49, 07.07.2019


RockyRocky

38 8

Choć nie sympatyzuje z p. Serafinem to sprawa opisana trafnie. Niestety taki zespół rządzi dziś Mielcem. Jan Myśliwiec to były po prezydent miasta i pierwszy kandydat Razem dla Ziemi Mieleckiej na prezydenta... 07:45, 07.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kingking

7 36

Najbardziej podoba mi się jak dwudziestoparolatek występuje w roli moralizatora i ocenia postawy innych dużo starszych od siebie znając zapewne sprawę jedynie z mediów :-) Poza tym drogi chłopcze felieton nie powinien w konkluzji dokonywać ocen a jedynie podawać fakty i je rozważać, ale tutaj również chyba zabrakło doświadczenia:-) 13:56, 09.07.2019

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

Kingu drogiKingu drogi

14 3

od kiedy to felieton ma nie dokonywać ocen? Gdyby podawał fakty i je rozważał tedy byłby reportażem... skoro jednak wyraża oceny to jest po prostu felietonem... I taki to nam powstał misz masz z prostych wydawać by się mogło definicji... 19:55, 09.07.2019


Do KingDo King

6 10

Bardzo mądra wypowiedź, popieram z całego serca 20:16, 09.07.2019


KingKing

1 9

Do king: Racja, cofam słowa o felietonie, który rzeczywiście powinien wyrażać pogląd skrajny i złośliwy, choć w "ustach" młodego felietonisty jest jeszcze do tego śmieszny i pozbawiony treści:) 14:26, 10.07.2019


Do kinga: Do kinga:

0 0

A teraz pełna zgoda ? pozdrawiam! 11:37, 11.07.2019


Do M.SDo M.S

6 12

A ty byś zrezygnował ze swojej odprawy po 40 latach pracy? 20:18, 09.07.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

M.SM.S

17 3

Wywołany kilkukrotnie pozwolę sobie odpowiedzieć pod tym komentarzem. A zatem, po kolei:
1) czy zrezygnowałbym z odprawy z takiej sytuacji? Tak. I to nie tylko dlatego, że wziąłbym odpowiedzialność za swoje decyzje. Jan Myśliwiec wybrał drogę służby publicznej zamiast kontynuacji pracy w szkole. Wiedział w jakim jest wieku gdy przyjął propozycję objęcia stanowiska Wiceprezydenta, a później startu na radnego. Miał świadomość tego, a przynajmniej możemy spodziewać się tego, że mieć ją powinien, jakie konsekwencje się z tym wiążą. Nie wiem dlaczego coś, co wydawałoby się oczywiste może być przedmiotem wątpliwości, tzn. dlaczego miałbym przyjąć odprawę, która byłaby mi nienależna, albo przynajmniej której przyjęcie wiązałoby się z trudnościami w obronie mojej decyzji? Poza tym pamiętajmy, że tu nie chodzi o samą odprawę. Jan Myśliwiec przyjął odprawę emerytalną, po czym chciał przyjąć posadę Prezesa MZBM!

2) "Jesteś za młody i nic nie rozumiesz" - pomimo, że z tym argumentem walczę od kilku dobrych lat, to widzę, że wciąż się nie starzeje. No cóż, mogę głosować w wyborach, ale nie mogę oceniać wybranych? Co to za logika? I w jakim wieku trzeba być, by móc zacząć oceniać? Dlaczego perspektywa młodych osób ma być pomijana? A gdybym był uczniem P. Myśliwca, któremu na lekcji przekazywał inne wartości?

3) "Nie krytykuj, bo nie masz zasług" - zaiste skutecznie tym stwierdzeniem można ograniczyć wolność wyrażania poglądów. Ale Drogi Czytelniku, czy nie zrobiłeś tego samego w stosunku do mojego tekstu? Co prawda nie znam Twoich zasług, bo po Twoim nicku nie jestem w stanie ich przytoczyć, ale nie powinno to być kryterium. To tak nie działa. Naprawdę nie trzeba być autorytetem, by móc zabrać głos w danej sprawie. Jeśli jesteś osobą publiczną musisz liczyć się z krytyką albo po prostu oceną Twojego zachowania. Nic w tym szczególnego.

Pomimo tego, iż pewnie są to pytania retoryczne, a wnioskując po tonie sądzę że pytający nie jest nawet zainteresowany moją odpowiedzią pomyślałem, że warto odpowiedzieć na niektóre z tych zarzutów. Jak już to zostało wyjaśnione, felieton wyraża osobisty punkt widzenia autora, a nie musimy mieć takiego samego! Ważne, byśmy w dyskusji wzajemnie się szanowali, bo mimo różnic w zdaniach zależy nam na dobru Mielca. Czyż nie? I oczywiście: pozdrawiam! 23:03, 09.07.2019


zxszxs

2 7

Odpowiedź na pierwszy pytanie: TAK - Panie M.S naprawdę za młody jesteś. Co Pan może wiedzieć o życiu prywatnym starszego człowieka który dzieli i nosi na swoich barkach radości i smutki własnych dzieci i wnuków. Uwierz mi że za 40 lat zmienisz zdanie i zbierzesz całą pulę jak nie dla siebie to dla własnej rodziny, no chyba że dorobisz się takiego majątku że 30tyś będziesz na waciki wydawał. I nie piszę tu o Myśliwcu tylko ogólnie i istocie ludzkiej. 12:08, 11.07.2019


jusbjusb

0 0

dziwne, że pytasz, to jasne: Konstytucja RP 14:13, 24.07.2019


Do M.SDo M.S

8 28

Kto ci dał prawo do wypowiadania się w sprawie kogoś komu do pięt nie dorastasz? Znasz pana Myśliwca? Masz jakieś wyjątkowe zasługi ? Nie zabieraj głosu tam gdzie nikt cię o to nie prosi a szczególnie jak ci brak wiedzy 20:22, 09.07.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Za nicZa nic

14 3

Kto wg ciebie miał felietoniście dać prawo przedstawiania swoich spostrzeżeń i poglądów ? Krytykuj treść felietonu, a nie osobę felietonisty. Napisz jakie jego opinie są błędne, nieprawdziwe, a nie to, że jego błędem jest to, że jest młody, więc panu Myśliwcowi nie dorasta do pięt. W moim przekonaniu, rzeczywiście pan Myśliwiec, piszę to na podstawie artykułów i felietonów publikowanych w Hej Mielec wyrósł na człowieka , któremu już wszystko wolno, któremu się wszystko należy i z niczym i z nikim nie musi się liczyć. Jeśli go za takiego uznamy, to rzeczywiście felietonista nie dorasta mu do pięt. Ja też.Jego i mnie obowiązują i prawo i konieczność uczciwego postępowania. 00:14, 10.07.2019


bekabeka

12 1

Przedstaw się z imienia i nazwiska komentujący. Czyżby Pan Marek zawitał? czy może Pan Michał z ukraińskiego bagażnika samochodu? 01:03, 10.07.2019


Do M. SDo M. S

8 23

Domyślam się jaką drogę kariery obrałeś, jesteś za młody i nic nie rozumiesz. Zajmij się czymś pożytecznym a nie sianiem waśni i zawiści , taki „felieton” to nic innego jak podżeganie z zazdrości 20:28, 09.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

myśliwymyśliwy

12 2

Najprawdopodobniej nic nie będzie z tego stanowiska w MZBM, a tutaj taka krytyka pod moim adresem. Dobrze, że po zatrudnili w gim2, to emeryturka jest. 01:01, 10.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BoloBolo

5 28

Serafin ty buraku !!! 07:35, 10.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MM

21 6

Myśliwiec to człowiek bez twarzy.
21:31, 10.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Paweł kozdraśPaweł kozdraś

22 4

To miasto to farsa. Nieudolne rządy prezydenta, przekrętas myśliwiec.... a ilu jeszcze takich siedzi w UM choćby ten od działek. To jest zgnilizna. Brzydzę sie tym miasteczkiem. Dobrze Pan napisał. Honor dla myśliwca to obce słowo. 06:10, 11.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kazimierz66kazimierz66

16 5

Dlaczego wybieramy na funkcje publiczne osoby pokroju Mysliwca, bo złodziej wybiera złodzieja, głupek wybiera głupka, tak było i w Rzymie, amerykanie wybrali se Trumpa, francuzi Macrona, ukraińcy filuta Żeleńskiego, takie czasy 10:01, 11.07.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

jusbjusb

0 1

...... Niemcy Hitlera dzięki poparciu niejakiego Polaka Piłsudskiego kretyna, odsiadującego wyrok za bandycki napad na pociąg pocztowy (na marginesie ruski i pusty)
- ponoć żołnierz strzela, ale Pan Bóg kule nosi
14:00, 24.07.2019


MartaMarta

23 3

Chciałabym zobaczyć Myśliwca w sali swietlicowej, z 40 dzieci w wieku 7-10 lat.... :) ciekawe jakby sobie poradził :D 11:06, 12.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Nauczyciel ?Nauczyciel ?

9 2

Kogoś to dziwi ? 19:45, 15.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

jusbjusb

13 2

Zapewniam, że Janusz Myśliwiec nie jest człowiekiem uczciwym, ani w żadnym wypadku wrażliwym. To człowiek układu dlatego tak długo utrzymał pozycję zawodową, ma prywatną ochronę. Głowa nie tęga, mowa na okrągło i często chaotyczna bez syntezy własnej, brak podstawowej wiedzy z ekonomi w tym podstawowych przepisów prawa co wylazło gdy sam siebie z zachłanności rąbnął na kasę. Fala tym razem nie poniosła, bo coś się kończy, a coś zaczyna jak to zwykle bywa w życiu. A teraz pojawił się przy nim anioł stróż z hebrajskiego שׂרף serafin i zapytał: dlaczego ludzka istoto to zrobiłeś. Prokuratura nie pyta, pewnie czeka na coś, przyjmując, że działa zgodnie z prawem do czego została formalnie powołana. 13:42, 24.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Dla psychologow- temDla psychologow- tem

12 3

Dziwi to, że znajdują się tacy co krytykuja p. Serafina a biorą w obronę p. Mysliwca. To jest temat do zastanowienia, że tak oczywisty przypadek ktos jeszcze próbuje "bronić'. To jest przykre i polecam do badania przez psychologów. 22:49, 24.07.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

jusbjusb

8 1

psycholog nie ma tu nic do roboty,
raczej abw, system układów i układzików na styku władzy administracyjnej/mundurowej i biznesu/prywaty zawsze prowadzi do definicji mafia
- ręka rękę myje to przysłowie znane od zarania 14:26, 25.07.2019


BebeBebe

10 1

Problem jest z z panem Myśliwcem nie z panem Serafinem. I na dodagtek, to nie tylko kwestia zwyklej odprawy dla czlowieka odchodzącego na emeryturę - ta wynosi tylko tyle co 3-miesięczna pensja /pomijam nawet to, że specjalnie dla pana stworzono etat który nie był potrzebny bo ani dnia na nim nie pracował - jestem w stanie to zrozumieć/ Widzę jednak że nikt nie rozumie tego że pan dostał DODATKOWO 6-miesięczną odprawę bo został poinformowany przez dyrekcję że nie ma dla niego etatu!!!! /a jak miał być skoro nie był potrzebny?/ i na tej podstawie wypłacono pieniądze za te dodatkowe pół roku, bo tak stanowią przepisy. Dziwi mnie doprawdy że prokuratura nie zainteresowała się dyrekcją szkoły i nadzorującym ją Wydziałem Edukacji - to ich decyzje pozwoliły na taką bogatą odprawę. Ciekawe dla ilu "zwykłych" nauczycieli dałoby się stworzyć w podobnej sytuacji etat ... To poprostu żałosna sytuacja pokazująca mielecki "układ" i towarzysko - polityczne powiązania 11:03, 08.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LimbusLimbus

1 0

Myśliwca podać do prokuratury centralnej w Warszawie tam go rozliczone powolutku będzie beczała i kwiczal a nie żył jak król i cyganil społeczeństwo jego miejsce Zaleze już nie długo 23:16, 11.09.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

DetektywDetektyw

0 0

Haha.......m masz gościu fantazję, a nic mu nie zrobią ........ 21:22, 18.09.2019


LoloLolo

1 0

Znam Myśliwca poprostu stał się pazernym 17:59, 26.09.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%