Zamknij

Więcej pociągów z Mielca od stycznia

22:34, 22.11.2022 PC Aktualizacja: 23:04, 22.11.2022
Skomentuj

Znamy szczegóły kolejowego rozkładu jazdy dla stacji Mielec od nowego roku. Wraz ze styczniem zauważalnie zwiększy się liczba połączeń.

Obecnie połączenia pasażerskie przez mielecką linię kolejową wykonywane są na podstawie rozkładu jazdy wprowadzonego 6 listopada. Na trasie z Mielca do Dębicy dzisiaj jeżdżą cztery pary kursów w dni robocze, jedna para pociągów jeździ w niedziele, jest też jeden dodatkowy kurs w piątek. 

Do Padwi Narodowej realizowana jest jedna para kursów, z wyjątkiem sobót. W piątek jest jeszcze jeden szynobus do Padwi, już bez kursu powrotnego.

- W przyszłym roku chcemy, by sześć dodatkowych pociągów kursowało z Dębicy do Mielca, też dotyczyć to będzie trasy Dębica – Mielec – Padew – komunikował przed tygodniem Władysław Ortyl, marszałek Podkarpacia. 

- Obiecaliśmy przed laty mieszkańcom że przywrócimy połączenia kolejowe na tej trasie z resztą Polski i to się teraz dzieje. Bez wątpienia kolej zwiększa możliwości rozwojowe miasta i łączy leżące na tej trasie miejscowości, a także strefy ekonomiczne. Bardzo dziękuje władzom PKP PLK oraz Marszałkowi Władysławowi Ortylowi za konsekwentne wspieranie i realizowanie od lat tych wszystkich strategicznych dla rozwoju Mielca koncepcji - powiedział europoseł Tomasz Poręba

Urząd Marszałkowski w Rzeszowie wypłaca kolejowej spółce Polregio tak zwaną rekompensatę za wykonywane połączenia. Bez tych pieniędzy Polregio nie chce realizować regionalnych kursów, a obecnie jest to jedyny przewoźnik operujący na trasie 25 z Dębicy przez Mielec do Padwi. Urząd Marszałkowski także kupuje pojazdy szynowe, którymi kolejarska spółka przewozowa jeździ po regionie. W efekcie kształt kolejowego rozkładu jazdy zależny jest od pieniędzy na ten cel przekazywanych z samorządu województwa.

Wiadomo już, że ostatecznie od stycznia podstawą oferty dla pasażerów korzystających ze stacji kolejowej w Mielcu będzie dziewięć par pociągów kursujących na trasie Dębica – Mielec – Dębica. Do Padwi przedłużonych zostanie cztery pary szynobusów oraz dodatkowo jeden dojazd w piątki. W niedziele będzie jeździć jedna para pomiędzy Dębicą i Padwią. Nadal zabraknie połączeń w soboty.

Połączenia do Tarnobrzega mają natomiast pojawić się po modernizacji linii z Padwi do Tarnobrzega. Wówczas do Mielca mają kursować też pociągi dalekobieżne. Marszałek Władysław Ortyl podkreślił kolejny raz, że tylko zrealizowanie zaplanowanej modernizacji linii kolejowej od Padwi w kierunku Tarnobrzega i Stalowej Woli pozwoli na wprowadzenie pełnego, bogatego rozkładu jazdy dla stacji Mielec.

Obecny rozkład jazdy  PKP w kraju przejdzie pewną korektę w połowie grudnia. Nie dojdzie wówczas do znacznych zmian dla stacji Mielec. Aktualny plan połączeń trzeba sprawdzać na stronach należących do PKP, np. portalpasazera.pl, tam można wyszukać także możliwość przesiadki w Dębicy na połączenia kolejowe z innymi regionami kraju. 

Zwiększanie liczby połączeń kolejowych dla stacji Mielec oznacza naturalnie, że częściej będziemy spotykać szynobusy lub pociągi także na przejazdach kolejowych w Mielcu i okolicy. Między Mielcem i Dębicą w dni robocze szynobus przejedzie już blisko 20 razy. Ten pojazd przemieszcza się dosyć szybko i cicho, kierowcy muszą zachowywać czujność pokonując torowisko. 
 

(PC)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(34)

IncydentIncydent

8 14

Sprawdziłem rozkład i za nic panie pecet mi nie wychodzi pana obliczenia. Resztę tych połączeń to to se pan przyklej na …. Albo wolisz . Dwadzieścia przejazdów nigdy nie wyjdzie. No chyba, ze z towarowymi
01:10, 23.11.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

abcabc

8 5

Niedowiarkom nigdy nie dogodzi,jeszcze dobrze nie uruchomili a ty chcesz 50 pociagów na dobę.Napij się melisy idioto. 10:26, 23.11.2022


reo

PatPat

29 3

Ważne jest dodanie połączeń wieczornych, z naciskiem na piątek i sobotę. 07:29, 23.11.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Tego Tego

6 0

Najlepiej z drugiej zmiany ... W tedy jest szansa jedzie normalnie do pracy i niestac godziny w korkach 15:36, 23.11.2022


brysbrys

4 16

ciekawe jak z rentownością... 07:32, 23.11.2022

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

brysbrys

1 11

pisowskiego luda rentowność nie interesuje. Jak widzę po minusach 10:41, 23.11.2022


IntiInti

16 2

Gdybyśmy się kierowali rentownością, to połowa MPKów w polskich miastach przestałaby istnieć. W transporcie publicznym liczy się zaoewnianie dostępności komunikacyjnej ludziom, a nie zarabianie. 10:49, 23.11.2022


brysbrys

1 0

Inti
no to popatrz że te pociągu są z nikad do nikąd. Żeby choc dało się nimi do jakiej roboty dojechać ale nie . Ani na lotniskową strefe ani w pobliże PZLa . Wsiadasz pan w środku niczego tzn na Dworcu i panie gdzie jechać? wysiadasz np w chorzelowie . Po kiego grzyba tu przyjechałeś sie zastanawiasz. Ludzie nogami i własnymi samochodami niestety pokazuja absurd tej kolejki 10:15, 24.11.2022


@brys@brys

0 0

Jeśli mieszkasz pod Mielcem, to wsiadasz w pociąg, na dworcu przesiadasz się w MKS na strefę, tyle. Nie rób z ludzi lordów, którym należy wybudować przystanek pod samymi drzwiami zakładu. 23:31, 24.11.2022


Franek 57Franek 57

31 2

A od kiedy będzie można dojechać z Mielca przez Dębica do Rzeszowa żeby zdążyć do pracy na7 rano .Chyba że Marszałek ma układ z Marcelem 07:43, 23.11.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PatPat

3 3

Nie będzie takiego pociągu regionalnego (raczej nigdy), w Dębicy przesiadka, bo to inna trasa. 12:51, 23.11.2022


OnOn

9 22

Ale po co ? Jak i tak ludzi mało ? 09:26, 23.11.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mielczankaVmielczankaV

22 8

No rzeczywiscie - wagonik na trasie Debica Mielec Padew przywraca polaczenie z reszta Polski.Trudno komentowac te slowa! 09:37, 23.11.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

IntiInti

10 4

To ufunduj drugi jak nic ci się nie podoba, albo zjedz Snickersa, wyjdzie taniej. 10:56, 23.11.2022


KiełbasaKiełbasa

10 8

A kiełbasa wyborcza będzie?
Rozumiem fakt im więcej pociągów tym więcej plakatów wyborczych xD 10:09, 23.11.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

voltvolt

9 9

Szkoda że nit nie jest w stanie podać jakie jest obłożenie pasażerów na tych trasach. Bardzo chciałbym wiedzieć czy to jest pojazd dla zwykłych ludzi czy też biało niebiesko zielony pocisk polityczny. 10:48, 23.11.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

rabbirabbi

6 2

Gdy będzie oferta odpowiednia dla ludzi to i pasażerowie się znajdą. Na razie jest słaba więc pasażerowie są ale nie w takiej ilości jak by się należało spodziewać. 12:15, 23.11.2022


fks mielcanovia mielfks mielcanovia miel

23 2

bardzo słabe skomunikowania w Debicy na Kraków, ale jeszcze słabsza a właściwie nieczytelna jest ta tabelka z rozkładem jazdy dołączona przez dziennikarzy portalu hej. , niewiele z niej można wyczytać 10:52, 23.11.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

rabbirabbi

7 0

Patrzysz wyłącznie na zielone tło i masz wszystko jasne (pociągi w godzinach szczytu będą jeździć częściej niż co godzinę. Skomunikowania z Krakowem mogłyby być lepsze ale nastawiono się na skomunikowania z Rzeszowem. Zobaczymy czy ludzie jadąc do Rzeszowa wybiorą pociąg z przesiadka w Dębicy czy autobus. Według mnie to nie wypali więc należy zrobić bezpośrednie kursy Mielec - Rzeszów 12:25, 23.11.2022


AdrianAdrian

9 7

Samo uruchamianie nowych pociągów jest bardzo dobrym pomysłem, a jeśli ktoś nawet na to jojczy, to nikt go nie zmusza do mieszkania tutaj. Co innego kwota wydana na modernizację, bo ze środowiska płynęły głosy, że wywalono na to kilka razy za dużo pieniędzy. Czyli będziemy mieli potrzebne miastu połączenia, ale zbyt dużym kosztem. 10:53, 23.11.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

HunterHunter

10 0

Kwota jest adekwatna do zakresu robót. Wszystko było robione od podstaw na nowo. szkoda że nie zrobili peronów właściwej długości w Mielcu (zamiast 200 m. jak jest powinno być 300-400 m. tak jak w Kolbuszowej) przez co Hetman nie zmieści się w dniach szczytowych cały i wątpliwe by PKP Intercity puszczało go w takiej sytuacji przez Mielec. 12:08, 23.11.2022


HunterHunter

14 2

Krok w dobrym kierunku. Teraz miasto powinno ustalić zasady funkcjonowania wspólnego biletu tak aby pracownicy na strefę po przyjściu na dworzec z tej samej płyty jechali MKS-em na strefę na wspólnym bilecie. 11:16, 23.11.2022

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

voltvolt

5 4

Nic z tego nie będzie. Wsiadasz o 6:04, wysiadasz pod zakładem pracy o 6:20 i czekasz 40 minut do 7:00. Lepiej spać 40 minut dłużej i jechać samochodem. 12:06, 23.11.2022


..

4 0

Nierealne z dwóch powodów, pierwszy to tak zaplanowano dworzec pkp że zaczyna się tam gdzie kończy dworzec autobusowy, a powinno być tak, że szynobusy zatrzymują się na wprost stanowisk autobusów i po tej stronie, a nie przeciwnej, drugi powód to całkowite niedostosowanie odjazdów z dworca do rozkładów pkp, tego nie da się zrobić w sytuacji kiedy rozkład pkp jest ważny 3-4 tygodnie, zresztą przystankiem dla przesiadek na strefę powinien być przystanek zlokalizowany obok nowego wiaduktu , ale tego przystanku nie ma. Nie liczyłbym na cud wprowadzenia jednego biletu na MKS i PKP, a jeżeli bedzie dwa bilety to cena niszczy wszystkie pomysły, jest po prostu za drogo. 22:27, 23.11.2022


@ . @ .

0 0

Rozkład PKP zmienia się raz do roku, a drobniejsze zmiany raz na kwartał. Cenowo nie wiem jak jest, z resztą w zasadzie się zgadzam, chociaż np. w Kolbie też jest taki układ - peron wyspowy - i chyba nie narzekają. 23:37, 24.11.2022


do voltdo volt

14 4

Nieprawda. Ludzie wolą przyjechać wcześniej także samochodem. A pociąg z takiego Chorzelowa będzie jechał 4 minuty a samochód/autobus 15 minut
Poza tym gdy cena za bilet będzie niższa niż benzyna wielu zrezygnuje z własnego samochodu. 12:12, 23.11.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

voltvolt

3 5

Ale ja nie piszę o Chorzelowie tylko o strefie w Rzochowie. Może masz rację, mój pkt widzenia, osoby która z komunikacji miejskiej korzystała ze trzy razy w ciągu ostatnich 10 lat jest bez znaczenia. Ja tam wolałbym spać do 6stej niż do 5 rano a wieczorem wolę poświęcić się swoim pasjom zamiast iść wcześniej spać żeby rano zaoszczędzić 4zł za przejazd. Nie przekonam się do komunikacji miejskiej do czasu aż ona nie dostosuje się do mojego rytmu życia a to raczej nie nastąpi. 12:59, 23.11.2022


A A

9 0

czy można liczyć na połączenie do Tarnowa? 19:24, 23.11.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Pies na babyPies na baby

6 0

Nie ma nic głupszego, jak przyjazdy pomieszać z odjazdami w tabeli. Zanim zakminiłem ten algorytm, to zdążyłem wychylić browara. 21:54, 23.11.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Obsereator2Obsereator2

3 9

A kto będzie jeździł tymi pociągami??? Czy to jest sztuka dla sztuki? Juz autobusy (PKSy) miały być w każdej miejscowości w ramach przywracania polaczen i co??wszystko padlo włącznie z mieleckim PKSem no bo kto miałby to sfinansować, przecież ktos musi na końcu koszty pokryć 22:30, 23.11.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SsSs

5 1

Dlaczego linia nie została zrobiona na strefę?
Tu w najbliższej okolicy mamy transport tylko chodzi o jakieś dalsze kursy żeby się z Mielca wydostać np bezpośredni do Krakowa Lublina zakopanego itp a nie przesiadki w debicy. Bo nas, region jest ubogi w taką komunikację.jesli władze chciały coś zrobić to niech zrobią konkretnie 06:35, 24.11.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GeniuszeGeniusze

0 0

Ostatni autobusik szynowy z Mielca ma przyjeżdżać do Dębicy kilka minut po odjeżdzie IC do Krakowa... W soboty, niedziele siedzieć w domu! 21:34, 25.11.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LotnikLotnik

0 0

Piraci drogowi na lądowisku w Tuszowie Narodowym.Znow zniszczenia nawierzchni. 07:49, 27.11.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

TomikTomik

0 0

Za umyślne spowodowanie szkody, nawiązka powinna być 5x, 19:55, 28.11.2022


0%