Zamknij

Kamena Rally Team rusza na Dakar z AUTOPART [FOTO]

. 12:13, 22.09.2025 Aktualizacja: 12:47, 22.09.2025
Fot. Kamila Bik Fot. Kamila Bik

Kamena Rally Team wystartuje w legendarnym Rajdzie Dakar Classic 2026 za kierownicą unikalnej ciężarówki DAF Bull. Partnerem technologicznym zespołu została mielecka firma AUTOPART, która dostarczy specjalistyczne akumulatory gotowe na ekstremalne warunki pustyni.

[FOTORELACJANOWA]13348[/FOTORELACJANOWA]

Rajd Dakar Classic to jedno z najbardziej spektakularnych i wymagających wydarzeń w świecie motorsportu. W styczniu 2026 roku w Arabii Saudyjskiej na trasie pojawi się również biało-czerwony akcent – Kamena Rally Team, który w klasycznej wersji rajdu wystartuje legendarnym, 9-tonowym DAF-em Bull napędzanym dwoma silnikami.

Zespół w składzie: Tomasz Białkowski (kierowca), Dariusz Baśkiewicz (pilot) i Adam Grodzki (mechanik) ma za sobą imponujące osiągnięcia – to mistrzowie Europy, Polski, Czech i Węgier w rajdach cross-country, a także pierwsza polska załoga, która ukończyła słynny Baja 1000 w Meksyku.

W przygotowania do Dakaru włączyła się firma AUTOPART – mielecki producent akumulatorów, który oficjalnie został partnerem technologicznym projektu. W czwartek w siedzibie firmy odbyło się spotkanie pracowników z członkami zespołu Kamena Rally Team. Nie zabrakło wspólnych zdjęć, rozmów o rajdowej pasji i oczywiście autografów.

– Z każdą firmą, która nas wspiera, dostajemy nowej energii do działania. To dla nas bardzo ważne – nie tylko sprzętowo, ale też symbolicznie – powiedział Dariusz Baśkiewicz, pilot zespołu, dodając: – AUTOPART jedzie z nami na Dakar – wasze akumulatory będą częścią tej historii.

Firma AUTOPART to jeden z czołowych producentów akumulatorów w Europie Środkowo-Wschodniej. Od lat obecna na rynkach Bliskiego Wschodu i Afryki, doskonale zna wyzwania, jakie niesie ze sobą ekstremalny klimat i wymagające warunki pustyni.

Pojazd, którym zespół wystartuje w Dakarze, to DAF Bull – ikona lat 80., znana z unikalnej konstrukcji 4x4 i dwóch silników. Odważna technologia i potężna moc sprawiły, że maszyna ta przeszła do historii Dakaru jako jedna z najbardziej innowacyjnych. Kamena Rally Team samodzielnie zrekonstruował pojazd, korzystając z doświadczenia zdobytego podczas budowy wcześniejszych rajdówek.

– Nauczeni doświadczeniem, pojazdy budujemy sobie sami. Każda rajdówka, którą wystawialiśmy, powstała w naszym garażu. Wiemy, jak powinna być skonstruowana, żeby przetrwać w warunkach ekstremalnych – mówi Tomasz Białkowski.

Tomasz Białkowski – zawodowy kierowca od 2017 roku – jest zwycięzcą wielu prestiżowych rund Pucharu Świata, m.in. Baja Aragon (Hiszpania), Italian Baja (Włochy) i Hungarian Baja (Węgry). Jego marzeniem, które właśnie się spełnia, był start w Rajdzie Dakar.

– Każdy rajdowy kilometr zbliża nas do celu – zwycięstwa w Dakarze. To nie tylko sport, to sposób na życie – mówi Białkowski.

Dariusz Baśkiewicz, pilot zespołu, związany z motorsportem od 2013 roku, wspólnie z Białkowskim tworzy duet od początku istnienia Kamena Rally Team. – Tworzymy solidny, profesjonalny zespół. Wierzę, że Dakar Classic to dopiero początek naszej największej rajdowej przygody – dodaje Baśkiewicz.

Oprócz wsparcia zespołu, AUTOPART wnosi do projektu swoje najnowsze osiągnięcia technologiczne. Firma niedawno wprowadziła do produkcji akumulatory z nowym, rdzeniem stabilizującym konstrukcję wewnętrzną, co znacząco poprawia odporność na wstrząsy i wibracje – kluczowe w warunkach rajdu przez pustynię.

Rajd Dakar Classic 2026 zapowiada się jako nie tylko sportowa, ale i technologiczna przygoda. Dzięki współpracy Kamena Rally Team i AUTOPART, pasja, wiedza i doświadczenie łączą się w jednym celu – dotarciu na metę legendarnego rajdu.

(.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
0%