Zamknij
REKLAMA

Jest finansowanie remontu kolejnego odcinka linii L-25 oraz wiaduktu!

10:00, 30.07.2020 | K.S
Skomentuj
REKLAMA

Kolejny odcinek remontu infrastruktury kolejowej na trasie Mielec - Padew oraz wiadukt nad ulicą Sienkiewicza i linią L-25 będzie realizowany i finansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego - poinformował marszałek województwa podkarpackiego Władysław Ortyl. - To historyczny dzień - nie ma wątpliwości europoseł Tomasz Poręba.

- Dzisiaj dobre wiadomości dla infrastruktury kolejowej w powiecie mieleckim na Podkarpaciu. Pamiętamy konferencje i podpisanie listu intencyjnego w październiku ub. o rozwijaniu infrastruktury w kierunku Padwi Narodowej. Dzisiaj te decyzje już zapadły. Kolejny odcinek na trasie Mielec - Padew będzie finansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego. Będzie tez finansowany wiadukt – powiedział Władysław Ortyl, marszałek województwa podkarpackiego na konferencji prasowej w pobliżu mieleckiego dworca kolejowego.

Marszałek podkreślił, że remont odcinka Mielec - Dębica to wydatek prawie 300 mln zł. - Przed nami inwestycja do Padwi na ponad 160 mln. Śmiało można powiedzieć, że w raz z dodatkową infrastrukturą towarzyszącą, która jest potrzebna, aby takie inwestycje zrealizować, pół miliarda złotych trafi na te inwestycje - powiedział marszałek. 

[FOTORELACJA]8180[/FOTORELACJA]

- Ta infrastruktura kolejowa łączy się z infrastrukturą drogową. Przeprawa przez Wisłokę, wiadukt kolejowy, dojazd do obwodnicy wschodniej Mielca - to wszystko kompleksowe działania, które dzieją się z udziałem Polskich Linii Kolejowych i Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego – powiedział.

Ortyl pozytywnie ocenił też bieżące postępy remontu na odcinku Mielec – Dębica. - Postęp jest duży. Trwają prace przy tunelu na dworcu w Mielcu. To wszystko ma duże poparcie rządu oraz parlamentarzystów – Tomasza Poręby oraz Fryderyka Kapinosa – dodał.

WIDEO:

Kiedy pojadą pociągi?

- Zakładamy, że za miesiąc, półtora – we wrześniu – przywrócimy ruch towarowy na odcinku Mielec - Dębica, natomiast od wiosny przyszłego roku zakładamy wprowadzenie ruchu pociągów pasażerskich. W drugiej połowie 2022 roku skończymy modernizację do Padwi i powiemy: cały odcinek Dębica – Mielec – Padew jest udostępniony pasażerom – powiedział Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK.

- To wszystko na bardzo dobrych warunkach, jak na ruch lokalny – 120 km/h. Czas przejazdu Mielec – Dębica to 40 minut – dodał Merchel.

Pociągiem z Mielca do Krakowa, Katowic i Wrocławia?

- Nadrzędnym celem Ministerstwem Infrastruktury jest walka z wykluczeniem komunikacyjnym. Mówiąc o temacie kolejnictwa jest naszym dużym wysiłkiem wykonanie Krajowego Programu Kolejowego. To program, który ma na celu modernizację strategicznych szlaków kolejowych - powiedział Rafał Weber, wiceminister infrastruktury.

- Idealnie wpisuje się tu linia miedzy Dębicą a Mielcem i dalej do Padwi. Dzisiaj zgodnie z planem realizowany jest ten pierwszy odcinek. Na wiosnę przyszłego roku zostanie on całkowicie udostępniony do ruchu pasażerskiego i towarowego – podkreślił.

- Cieszymy się, że PKP PLK będzie mogła uzyskać środki na remont odcinka Mielec – Padew. Liczymy że pojawią się tu pociągi dalekobieżne łączące północ Podkarpacia z Krakowem, a później z Górnym Śląskiem przez Katowice, z Dolnym Śląskiem, aż do Wrocławia – dodał Weber.

Kapinos: mielczanie bardzo wiele zyskają 

- To bardzo ważny dzień dla powiatu mieleckiego i miasta Mielca. Historyczna chwila, ponieważ pół miliarda złotych zostało wygospodarowane dla naszej społeczności w inwestycje drogowe i kolejowe. Chciałbym podziewać za tą współpracę panu europosłowi Tomaszowi Porębie, bo długie lata o tę kolej zabiegał, jak również Władysławowi Ortylowi i wiceministrowi Weberowi – powiedział poseł  Fryderyk Kapinos.

Zwrócił on też uwagę, jak ważne przy tego typu inwestycjach jest wsłuchiwanie się w głos społeczności lokalnej.

- Dodatkowe środki – prawie 50 mln – trafiło tutaj na dodatkowe inwestycje, czyli przejście przez tory przy ul. Szarych Szeregów, jak również drugi tunel. Ta reakcja jest bardzo szybka. Mielczanie bardzo wiele zyskają. Cieszą się też pracownicy i przedsiębiorcy SSE. Tam zatrudnionych jest kilkanaście tysięcy osób, około 200 firm, które będą z tego połączenia kolejowego i wiaduktu korzystać – dodał Kapinos.

Poręba: musieliśmy tej idei bronić, uchronić przed likwidacją

- To jest moment, w którym powinniśmy na to miejsce spojrzeć z perspektywy ostatnich 10 lat. Pamiętamy jak wyglądały tory kolejowe, linia Dębica - Mielec w 2009 i 2010 r. kiedy wspólnie z marszałkiem Ortylem rzuciliśmy to hasło: „musimy odbudować kolej w Mielcu”. Potem musieliśmy tej idei bronić i przede wszystkim doprowadzić do tego, żeby tej linii kolejowej nie zlikwidowano, bo były też takie plany. W latach 2012-2014 były mocno zaawansowane plany, żeby linia kolejowa L-25 na odcinku Mielec – Dębica po prostu przestała istnieć – powiedział Tomasz Poręba, poseł do Parlamentu Europejskiego.

- Dzisiaj stoimy na nowych podkładach, na nowych torach kolejowych i jesteśmy na ostatnim odcinku modernizacji linii kolejowej Dębica – Mielec i informujemy, że będzie również modernizowana linia Mielec – Padew. To się dzieje naprawdę i to jest wielki sukces Mielca i ludzi, którzy do tego remontu doprowadzili – podkreślił.

- Spójrzmy też na te działania w kontekście innych inwestycji, które absolutnie podnoszą cywilizacyjnie Mielec, Podkarpacie, północną część województwa: drugi most na Wisłoce, wiadukt, który będzie budowany w ramach remontu linii Mielec – Padew, obwodnica Mielca – to wszystko decyzje podjęte w ostatnich latach, które służą Mielcowi, powiatu mieleckiego, służą mieszkańcom – dodał Poręba.
 

(K.S)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA
REKLAMA

komentarz (60)

KolejarzKolejarz

48 3

Dobrze, że to robią, ale jest problem, że linia nie będzie na razie zelektryfikowana i niestety będziemy mieli powtórkę z poprzednich lat z przepinaniem lokomotywy i stratą czasu. Chciałbym dożyć chwili jak z przed wielu lat, że będąc dzieckiem wchodziłem na dworzec PKP i były pociągi do Warszawy, Wrocławia. Krakowa i nawet Szczecina. 10:51, 30.07.2020

Odpowiedzi:7
Odpowiedz

ubuubu

8 4

Tak ale to był i jest dworzec w Dębicy 11:11, 30.07.2020


Do ubuDo ubu

18 1

Nie, to nie był dworzec w Dębicy, taki rozkład jazdy wisiał na dworcu w Mielcu. Do Warszawy sam jeździłem jak byłem w wojsku i jednostkę miałem w Warszawie na Okęciu. 11:17, 30.07.2020


VoltVolt

10 4

"na razie zelektryfikowana" zamień sobie na nigdy. Linia nie wejdzie pod wiadukt a skoro nie zaniżyli tórów to nikt elektryfikacji nie planuje bo bez ponownej pełnej rozbiórki llinii zrobić się tego nie da chyba że podniosą wiadukt do góry 🤣 12:16, 30.07.2020


nigdynigdy

3 7

nigdy nie było z Mielca pociagów do Szczecina, był okres że Hetman miał wydłuzoną trase do Gorzowa Wlkp, ale Gorzów to nie Szczecin ani nawet nie Pomorze 12:42, 30.07.2020


SklerotykSklerotyk

9 1

Do nigdy, oczywiście, że był z przesiadką w Warszawie, ale na rozkładzie był. 13:03, 30.07.2020


WWWW

6 1

Drogi Volt, wiadukt jest przystosowany to poprowadzenia trakcji - podczas budowy projektanci o to zadbali, także nie masz się czym martwić. Po drugie na rewitalizacje linii kolejowej i elektryfikację na pewno nie znalazłyby się środki, są to tak ogromne kwoty że nikt na poważnie nie wziąłby pod uwagę remontu tej linii kolejowej. Natomiast jeśli najpierw zrewitalizujemy linię (koszt inwestycji oczywiście niższy i realny do zabudżetowania) to kolejnym celem może zostać elektryfikacja (pięniążki popłyną wtedy z innego programu lub nowego budżetu). 18:18, 30.07.2020


Ad WWAd WW

2 0

A ja twierdzę, że najpierw powinno się "ZREWITALIZOWAĆ" rządzących planistów wydających społeczne pieniądze. Wtedy Ci planiści, być może doszli by do wniosku, że wiadukt w Mielcu należy "ZABUDŻETOWAĆ" z puli przeznaczonej na drogi a uzyskane pieniądze "ZABUDŻETOWAĆ" na elektryfikację. Nie należy zapominać, że inwestycja wykonywana kompleksowo jest w sumie o wiele tańsza. 00:47, 31.07.2020


Jakub Jakub

7 5

To pociąg będzie ruszał pod koniec grudnia? A będzie prowadzić do Krakowa i Warsaw? 11:42, 30.07.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

JusbJusb

2 1

to historycznie wiekopomna chwila, szyny szyn splątane do Breslau, a czy znacie 7 plag tego miasta, niezwykle pouczająca lektura, polecam serdecznie,
a propos, dlaczego poseł Kapinos wyraźnie odstaje od tej dziwnej grupy, 12:45, 31.07.2020


lokomotywalokomotywa

2 1

Szyny szyn splątane kierunek w nieznane a dokąd to dokąd, dokąd kto wie,
do raju, do raju skrzypeczki już grajum, gdzie gnieździ ptak ?
nie pytaj, nie pytaj tu mielec, tu tak, tu tu tak, tu tu tak, tu tak 14:55, 31.07.2020


JanJan

14 10

O.Ortyl najpierw bierzcie się za budowę wiaduktu...bo wraz z remontem kolei w kierunku Padwie zamknięcie przejazdy na kosmonautów obok dzialek.wiec wyjazd ze strefy pozostanie tylko Black holk..iem.
Trochę myślcie...nie na róbcie głupot jak teraz w mieście przy okazji remontu ronda na rynku. .
12:13, 30.07.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ślepota ?ślepota ?

2 0

nie a czasu pozuje do zdjęć 🤣 18:46, 31.07.2020


KokokoKokoko

9 18

PO co to robią lepiej żeby było tak jak było. 12:21, 30.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

xDxD

10 2

Ten Jan nade mną to strasznie roszczeniowy facet 🙄😭 12:22, 30.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

boryna boryna

13 6

pis powinien rządzić w rzochowie 12:31, 30.07.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

L-25 L-25

1 0

medycyna się kłania 🙂
L-25 nieokreślone kontaktowe zapalenie skóry,
L-25.0 nieokreślone kontaktowe zapalenie skóry wywołane kosmetykami 19:33, 31.07.2020


Goździk27121993Goździk27121993

22 6

I to jest super fajna, cudowna informacja. Teraz czekamy na realizację inwestycji. 12:39, 30.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DrogowiecDrogowiec

19 14

Można „mydlić oczy” ludowi może to „kupi” i będzie podskakiwał z radości, ale prawda jest taka, że ten przykład z wiaduktem i linią kolejową pokazuje jak nieudolnie i nieprzemyślanie planowane są inwestycje przez ten rząd i jego pełnomocników w terenie.
W skali kraju na kolej przeznacza się bardzo duże pieniądze unijne i nie dziwi przebudowa tej linii. Niestety projekt przebudowy linii Dębica – Tarnobrzeg sporządzono oszczędnościowo, bez elektryfikacji
i bez potrzebnej kompletnej infrastruktury. Dlatego budzi zdziwienie, że w ramach tego projektu znaleziono środki na wiadukt. Dobrze że będą, ale wiadukt z mostem i całą obwodnicę na Tarnów od obwodnicy wschodniej przez SSE do Piątkowca – wyższej kasy, dwujezdniowej przynajmniej do Rzędzianowic – można było wykonać ze środków Unijnych, wtedy kiedy Polska miała ich bardzo dużo na drogi a Mielec (miał argument) potrzebował nowych połączeń do SSE. Niestety politycy zdecydowali, że najpierw wybudują bardzo kosztowne połączenie z Połańcem, a tym samym, jak sądzę zamknęli sobie drogę na pozyskanie dalszych środków na budowę nowych połączeń w Mielcu.

12:56, 30.07.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

....

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Jakie środki ?Jakie środki ?

1 0

Wtedy kasa szła na województwa PO!!!! 16:53, 31.07.2020


BabciaBabcia

19 0

To były piękne dni kiedy sądzę leżały na parapecie,Hetman trąbił o 24 a pociągiem jechało się po kożuchy do Starego Sącza.🤣 12:59, 30.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

waldekwaldek

12 0

czyli kiedy będzie ten wiadukt?? 13:12, 30.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA

czegosnieogarniamczegosnieogarniam

20 6

jak to, 40min z Mielca do Dębicy pociągiem jadącym 120 km/h? jadąc rozklekotanym passatem 70km/h jedzie się krócej 13:39, 30.07.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

NocNickNocNick

4 1

Ale passatem nie zatrzymujesz się na 6-ciu przystankach. 07:16, 31.07.2020


ZawiszaZawisza

18 16

Komu ta kolej w Mielcu potrzebna za 300 mil coś to słabe a mówienie o 40 min do Dębicy śmiechu warte czyli inwestycja dla krono 13:47, 30.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

pytampytam

20 4

Za rzadow PO PSL byl kosztorys na ok 350 mln ale dzialacze jedynej slusznej opcji twierdzili ze remont torow to koszt ok..... 200 mln a teraz - "Marszałek podkreślił, że remont odcinka Mielec - Dębica to wydatek prawie 300 mln zł. - Przed nami inwestycja do Padwi na ponad 160 mln"..... a z Padwi do Ocic jeszcze ze 200 mln... to samo bylo z budowa hali sportowej.... Kto i jak liczyl????? 14:10, 30.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wykluczenie komunikaWykluczenie komunika

18 8

A transport w powiecie leży i kwiczy. Ludzie nie mają czym dojeżdżać do pracy czy lekarza. Prywaciarze się wypieli na ludzi. Gdzie te Pekaesy co prezes obiecał przywrócić? Obiecanki cacanki a *%#)!& ludowi podkarpackiemu radość i kolejka nie wiadomo dla kogo + jeszcze bardziej zakorkowane miasto. 14:23, 30.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

IscoIsco

2 0

A dla dzierżących emitor E5? Jakieś bonusy również będą? 17:05, 30.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mielczarek Mielczarek

11 0

Może zamiast ruchu transportowego wcześniej powinien być ruch pociągów osobowych żeby dojechać do Dębicy czy z Dębicy do Mielca bo tu ludzie pracują A mniej ważny jest ruch towarowy Według mnie to miała być kolej osobowa na pierwszym miejscu 17:31, 30.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

GczGcz

17 7

Ludzka pamięć jest zawodna więc chcę wszystkim przypomnieć iż to pisowski rząd pod wodzą Kaczyńskiego w 2007r zaliczył linię kolejową 25 jako nie przydatną gospodarczo i zaprzestano finansowania . Dzisiaj Ortyl i Poręba korzystają z ludzkiej niewiedzy i przedstawiają się jako wielcy obrońcy koleji. Może by się zapisali do Sokistów. A pan Ortyl może by tak opowiedział jak to zakłady lotnicze w Mielcu załatwiono? 18:12, 30.07.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

do Gczdo Gcz

5 7

."....ruch pasażerski i dalekobieżny został wstrzymany w 2009roku....W grudniu 2012r do kwietnia 2013r sporządzono wykaz lini kolejowych,do likwidacji..".Kto rządził w 2013r nie pokemony,więc trollu lewacki nie pisz głupot,że PiS chciał likwidacji kolei w Mielcu. 19:42, 30.07.2020


JaJa

8 4

do "do Gcz". Każdy rozumny po połączeniu dat w obu komentarzach nie będzie miał najmniejszych wątpliwości, że Tym "TROLLEM JESTEŚ TY PiSmaku.
1. 2007 rok - rząd Kaczyńskiego zalicza tą linię PKP do nie przydatnych (a więc do LIKWIDACJI) i wstrzymuje finansowanie.
2. 2009 rok - Na skutek tej decyzji i dalszej dewastacji tej linii ruch pasażerski zostaje wstrzymany.
3. 2013 rok - Podjęte wcześniej decyzje konsekwentnie realizuje rząd PO-PSL i kwalifikuje tą linię do likwidacji, jak sadzę, dając pierwszeństwo przeznaczania środków na drogi.
Tymczasem, po wybudowaniu najpilniejszych autostrad i dróg szybkiego ruchu można było większe, jak myślę, środki unijne skierować na kolej i tak się stało.
Czas już pokazuje, że Rząd PO-PSL postąpił słusznie budując w pierwszej kolejności drogi, była to strategia przemyślana. 20:35, 30.07.2020


do "Ja"do "Ja"

0 1

Tak dobrze budował,że ponad 500 dużych firm,które były podwykonawcą,złodzieje zwani wykonawcami,puścili je z torbami.O tym nie napisałeś,broniąc swoich POkemonów. 20:55, 31.07.2020


pracującawdebicypracującawdebicy

7 2

kurde, miałam nadzieję, że będę sobie jeździć szynobusem do pracy bo stację mam niedaleko, ale jeśli ma to zająć dłużej niż jazda autem to chyba podziękuję :D coś tu jest nie tak 19:16, 30.07.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

NocNickNocNick

1 0

Znam kobietę z Dębicy, która pracuje w Mielcu. Skontaktuję was i się zamienicie. 07:20, 31.07.2020


NikolaNikola

4 2

Mieszkańcy Borku, przy okazji remontu torów zostanie zlikwidowane przejście „zygzaki” łączące Borek z Osiedlem dojście do stadionie, domu kultury, biblioteki z przejścia tego korzysta dziennie kilka tysięcy ludzi. Informację tą przekazał mi pracownik dozoru pracowników remontujących. Nie gódźmy się na to. Prezydencie Mielca wykaż się tu że coś robisz dla ludzi. 19:47, 30.07.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

TunelTunel

3 2

Tam będzie tunel pod torami kobieto 21:41, 30.07.2020


FizjologFizjolog

0 0

Ja proponuję tunel czasoprzestrzenny, jako najprostszego sposobu pozbycia się dyktatury. 19:53, 31.07.2020


FilonaFilona

0 0

Tunel będzie jedynie przy dworcu jest aktualnie budowany , musi być wy konany przed ułożeniem torów. Na przejściu Borek-Osiedle żadnego tunelu nie będzie aktualnie układane są tory. Trzeba to nagłaśniać bo nam skomplikują życie.


09:15, 01.08.2020


bronekbronek

10 2

A gdzie te barany z urzędu miasta!! Tragedia w Mielcu, Nic nie potrafią załatwić. Najwyżej stanowiska dla swoich kolesiów. 20:11, 30.07.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PanocekPanocek

1 2

Odezwa się baca ! 00:09, 31.07.2020


REKLAMA

rickiricki

6 1

A lokomotywy ,, bendom,, parowe , bo ostatnio potaniały🤠 20:23, 30.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ubuubu

4 1

Do sklerotyk. W taki sposób rozumując to z Mielca były pociągi wszędzie, bo zawsze można sie było gdzies przesiąść, korzystałem z pociągów do Warszawy , do Lublina , ale do Szczecina był pociąg z Debicy a nie z Mielca. 22:03, 30.07.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

rntirnti

0 1

Mylisz się chłopie Hetman jeździł do szczecina własnie może nie przez Mielec ale jeździł 23:15, 30.07.2020


qweqwe

0 0

HETMAN relacja Katowice - Zamość, Zamość - Katowice, do Szczecinka to jeździły kryte z Kronospanu 10:59, 31.07.2020


marwomarwo

0 0

Do Szczecina jeździ pociąg,PRZEMYŚL-SZCZECIN,wsiadało się po h22 z minutami w Dębicy. 21:00, 31.07.2020


roborobo

0 1

40min.🤣🤣🤣🤣🤣 00:47, 31.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MisiekMisiek

5 2

Będąc na studiach w latach 90 tych ubiegłego wieku nie mogłem nigdy wyjść z szoku, ,że każdy dalekobieżny pociag na trasie Mielec- Dębica i vice versa tracił prawie godzinę na przejazd, nie mówiąc już o tzw. przepinaniu lokomotywy. W praktyce przejazd na tej trasie już wtedy przekraczał rozsądny pułap czasowy i będzie czynil to dalej (40 minut na 30 km trasy- sic!) bo póki nie będzie elektryfikacji, to nikt powazny nie będzie starał się korzystać z tej linii, jeśli docelowym miejscem podróży będzie Dębica. 03:39, 31.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SlawekSlawek

4 0

Z tytułu odniosłem wrażenie że będą remontować wiadukt którego jeszcze nie wybudowali. 06:52, 31.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NocNickNocNick

10 1

Już widzę te tłumy pasażerów na przystankach w Wojsławiu, Rzochowie, Rzemieniu, Tuszymie itd. 07:23, 31.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

czas przejazduczas przejazdu

2 3

Po co takie *%#)!& pisanie. Często wożę dziecko do pociągu do Dębicy. Smoczka -dworzec PKP to 25-30 min. i to jest dobry czas. Czasem 40 jak ruch jest większy. Dworzec Mielec - dworzec Dębica 40 min z przystankami po drodze to bardzo dobry czas. Pasaciarze będą się tu spinać, że w 20 minut się da i udowadniać. Jeżeli czas będzie 40 min (trochę wątpię) to rewelacja. 09:22, 31.07.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

bzdury ktos rozpowiabzdury ktos rozpowia

0 0

Kolbuszowa - Rzeszów pociągiem osobowym 30 km tez linią po remoncie ale jeszcze z ograniczeniami to 30 minut, pospieszny 19 min. Informacja dla passaciarzy Dębica -Tarnów pociagiem to 13 minut 13:44, 31.07.2020


ZłośliwiecZłośliwiec

1 3

Ciekawe kiedy zaczną się protesty tych ludków co mają domy zaraz przy linii kolejowej. Przez dwadzieścia lat był spokój z hałasem, a teraz się zacznie. 09:46, 31.07.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

......

0 1

Zaczną się protesty 10:56, 31.07.2020


mmmm

11 1

A tym czasem te same 5 km toru do Jasionki mają
kosztować 301 mln, żeby Januszy na Rayonera zawieś jakby autobus nie wystarczył . Elektryfikacjia torów między Rzeszowem a Warszawą przez Sandomierz, Skarżysko–Kamienną i Radom oraz przez Tarnobrzeg–Stalową Wolę i Lublin. A Mielec tradycyjnie wydymany od kolei autostrady i s 17 09:49, 31.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WażkaWażka

0 0

Czy to prawda że w ramach remontu torów zostanie zlikwidowane przejście Osiedle - Borek i nic w zamian. Przejście istnieje ok 40 lat komu to przeszkadza , zamiast ułatwiać mieszkańcom utrudni Się życie. 13:54, 31.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA

Znad morzaZnad morza

4 0

Reasumując, wbrew wcześniejszym zapowiedziom pociagi osobowe nie dotrą do Mielca w grudniu br. a (być może) pół roku później. 31 km z Dębicy będą pokonywać w 40 min. Tyle czasu zajmuje podróż pociągiem z Lęborka do Łeby, choć nikt nie władował w tą linię kilkuset milionów... Opowieści o kolejnych inwestycjach to typowa ucieczka przed rzeczywistością. No i te pociągi w daleki świat! Ile marszałek zamówi i opłaci połączeń między Mielcem a Dębicą? 11 par to minimum, żeby cała sprawa miała sens. Pozdrawiam. 21:09, 31.07.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AmigorAmigor

1 0

Mam jak zwykle miesznie uczucia, z jednej strony to dobrze że jest remont, bo to naprawdę wstyd, żeby spore miast bylo bez kolei
Z drugiej strony należy pamiętać, że linia kolejowa która nie prowadzi do stolicy województwa w chwili obecnej w sensie pasażerskim nie istnieje.
Dziwię się władzom miasta że nic nie robią w kierunku aby Mielec uzyskał bezpośrednie połączenie kolejowe z Rzeszowem, a jest to możliwe bez budowy nowej lini kolejowej Mielec-Kolbuszowa.
Wystarczy dobudować ok 5 km krótki odcinek łącznicę od stacji Kochanówka-Pustków do Lubziny , przez pola ugory, i wtedy można by myśleć o uruchomieniu bezpośrednich połączeń z Mielca do Rzeszowa z czasem przejazdu ok 60 minut, myślę że wiele osób by się przesiadło na taki bezpośredni pociąg zamiast stać w korku lub gniesć się w busie, Można by nawet podłączyć Mielec z Podkarpacką Koleją Aglomeracyjną
Gdzie są władze Mielca i dlaczego nie myślą o tym?
Są środki można się było starać o dotację tzw Kolej Plus i wiele miast to zrobiło i walczą o nowe linie kolejowe które połaczą je ze stolicami województw, a gdzi w tym są mieleccy włodarze?
Jak zwykle śpią i przegapią istniejące możliwości...
Przespano też możliwość przebiegu szprychy do CPK przez Mielec, np przez budowę łacznika w kierunku Kielce i CPK np krotkiej linii kolejowej Jaślany-Połaniec.
Wtedy gdyby włodarze miasta wywalczyli budowę tych 2 krotkich łączników powstałby ciąg komunikacyjny Rzeszów-Mielec-Kielce oraz CPK, a tak to może będziemy się cieszyć z 2-pociągów do Debicy, pewno żadnego do Tarnobrzega i Stalowej Woli , bez komunikacji z Krakowem, Rzeszowem, Cpk itd.
Dobrze że jest remont, ale jeżeli chodzi o przewozy pasażerskie i skomunikowania , możliwości pozyskania dodatkowych środków z programu Kolej Plus to nasi włodarze miasta znów pezespali sprawę... 20:50, 01.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AmigorAmigor

1 0

Ps . Kto mie wieży że można i na Podkarpaciu nie prześledzi starania Jasła o budowę nowej lini kolejowej do Dębicy, i Krosna o budowę łącznika kolejowego tak aby zyskać bezpośrednie połączenie kolejowe z Rzeszowem.
Można? Można tylko nie w Mielcu... 20:57, 01.08.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA
REKLAMA