Ministerstwo Infrastruktury planuje rozszerzenie sieci płatnych dróg w Polsce. Nowe przepisy mają na celu zwiększenie funduszy na rozwój infrastruktury drogowej i wsparcie transportu kolejowego
Ministerstwo Infrastruktury przygotowuje nowe przepisy, które mogą znacząco rozszerzyć sieć płatnych dróg w Polsce.
Zmiany te mają spowodować zwiększenie funduszy na inwestycje drogowe i wsparcie zrównoważonego rozwoju transportu.
Nowe regulacje mają objąć autostrady i drogi ekspresowe oddane do użytku po 2017 roku. Według ministerstwa, jest to krok w stronę optymalizacji transportu drogowego i poprawy równowagi między transportem drogowym a kolejowym.
Rozszerzenie sieci płatnych dróg ma być zgodne z założeniami Krajowego Planu Odbudowy, który promuje konkurencyjność sektora kolejowego.
Zmiany mają dotyczyć przede wszystkim pojazdów o masie powyżej 3,5 tony, więc nowe opłaty obejmą głównie samochody ciężarowe.
Wprowadzenie tych opłat ma na celu pozyskanie dodatkowych środków na rozwój infrastruktury drogowej, której sieć płatnych odcinków nie była poszerzana od 2017 roku.
Ministerstwo Infrastruktury planuje, że nowe przepisy zostaną przyjęte przez rząd jeszcze w III kwartale 2024 roku.
Opłata za przejazd obejmuje obecnie około 3660 km dróg w Polsce.
Pelikan17:06, 01.08.2024
Jak to dobrze , że ciężarowki wożą POwietrze i mnie to nie dotyczy.
TRZEBA SIĘ SMILE19:02, 01.08.2024
uśmiechajmy się - przecież nie rządzi pis....
Wisnia21:24, 01.08.2024
Brawo powinny być takie stawki żeby wszyscy przenieśli się na rowery,a tak poważnie tak było wszystkim źle to teraz będziemy się wszyscy uśmiechać. Ale nie ma się co przejmować pani Skowrońska pomoże 😭
Volt07:47, 02.08.2024
Prawda jest taka że drogi nie są dla nas, my możemy chodzić na piechotę przez pola, tyle rządzących obchodzimy. Drogi są dla przemysłu aby poprawić logistykę i przyciągnąć inwestorów którzy poniosą PKB dla całego kraju. Wiem od miejscowych kierowców że niektórzy transportowcy mieleccy nakazują pracownikom tak planować trasy aby jak najmniej poruszać się po drogach płatnych, przez co niszczą boczne drogi i rozjeżdżają ludziom dojazdy do domów. Dlatego uważam że to krok w dobrym kierunku. Skoro drogi są dla firm to niech firmy płacą na ich utrzymanie solidarnie. Im więcej dróg płatnych dla ciężarówek tym mniej będzie przeładowanych pojazdów na drogach bocznych bo skróty przestaną się opłacać.
Jest Volt!21:43, 02.08.2024
Brak logiki w Twoim myśleniu jest porażający. Właśnie dlatego ciężarówki omijają drogi lepszej jakości a rozjeżdżają ludziom drogi lokalne bo opłaty za drogi płatne są za wysokie. Oczywiście jak zwykle nie znasz się więc się wypowiadasz . I dlatego, że zbyt wysokie opłaty za przejazd płatnymi drogami prowadzą do rujnowania dróg lokalnych to popierasz podniesienie/rozszerzenie opłat dla ciężarówek . Logika nakazywałaby obniżenie ich do poziomu takiego aby wszyscy chcieli z nich korzystać a nie kulać się po lokalnych wąskich dróżkach tracąc czas. A czas w transporcie to pieniądz . Ty byś oczywiście podnosił opłaty. Socjalistyczne myślenie jak widać masz we krwi dlatego nie dziwią Twoje sympatię polityczne.
Miluś08:01, 02.08.2024
Uwaga! Drogi mają być płatne PRZEDE WSZYSTKIM dla ciężarówek a to znaczy że wszyscy zapłacimy więcej.
A więc płacimy i płaczemy.... a tfuu uśmiechamy się szeroko!!!!
Jak ja kocham ten rząd:)
Volt08:16, 02.08.2024
A wiesz skąd się biorą drogi i ile kosztują? Też za nie płacisz w podatkach. Lubisz koleiny i dziury po zimie?
Volt08:16, 02.08.2024
I nie mają być tylko są płatne napewno dłużej jak 10 -15 lat.
Jest Volt!22:04, 02.08.2024
@ Volt Co za pytanie skąd się biorą drogi?! Uuuuuuunia za darmo mam daje na prośbę Donka!!! No poza kawałkami A2 , zbudowanymi przez doktora Kulczyka , któremu komuna dała koncesję na 30 lat. Najgorszy badziew, ciągła łatana, z najwyższą chyba w świecie opłata za przejazd 1 km i dodatkowo z rekompensatą od postkomuszego rządu w wysokości prawie miliarda za rzekomo za mały ruch ciężarówek i za niskie wpływy z poboru opłat, bo ciężarówki widząc szokujące ceny poszły na starą dwójkę . Inny przypadek to A4 Kraków Katowice z kkncesją dla Shelexporyu, którego ofezwa jest były minister w rządzie Buźka. Łojenie przy 45 jazdy i kilkunastu, -dziesięciu minutach stania na bramkach bo najtańszy badziew zamontowali . To są rozwiązania promowane przez Twoich idoli postkomuszych , ale o tym oczywiście nie masz bladego pojęcia. We wszystkich krajach dookoła akceptowalne systemy , tylko w Polsce trzy różne firmy własności. Oczywiście możesz ponarzekać na PiS jak zawsze, tyle, że oni akurat ten chory układ mieli zamiar zlikwidować PO wygaśnięciu koncesji ale tacy jak Ty woleli bandę rudego i żeby było tak jak było . Jak jak kocham te Twoje szerokie horyzonty, rozległą wiedzę w każdym temacie…
Sprzedać Niemcom pla09:17, 02.08.2024
Nie ma co skomleć tylko płacić w końcu oblaliśmy ten złodziejski PiS i teraz mamy uśmiechnięta Polskę kochani Przedsiębiorcy Płacić i chwalić waszego niemieckiego premiera skoro wam Morawiecki za mało na dawał za covid PLN
dd09:27, 03.08.2024
Przecież rozchodzi się o sieć płatnych dróg dla ciężarówek, nie osobówek. No, ale można ponadawać na Ryżego i potoczyć pianę z pyska .
10 0
Tato , tato , mieliśmy piękny dom i samochód, a teraz musimy żebrać i prosić o jedzenie. To nic córeczko, ważne że PiS nie rządzi.