Zamknij

Czy Influencer Marketing sprawdzi się w każdej branży?

12:44, 27.02.2021 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 16:29, 11.03.2021

Influencer marketing to z jednej strony dosyć znana forma promocji, bo nawet osoby niezwiązane z marketingiem potrafiłyby pewnie odpowiedzieć ogólnie, kim są influencerzy i jakie jest ich zadanie. Z drugiej – jest on powszechnie wykorzystywany w niewielu branżach. Czy to oznacza, że ta forma promocji sprawdza się tylko w niektórych przypadkach? Wyjaśniamy!

Kto zwykle współpracuje z influencerami?

Niektóre branże już niemal tradycyjnie zwracają się do influencerów i powszechnie korzystają z ich pomocy przy promocji swoich produktów czy usług. Jako przykład można tu podać np.

  • Produkty kosmetyczne prezentowane w tutorialach wideo,
  • Elektronikę, recenzowaną podczas unboxingów,
  • Restauracje czy kawiarnie rekomendowane na Instagramie,
  • Produkty spożywcze wykorzystywane w przepisach zamieszczanych na blogach kulinarnych itp.

To sprawia, że influencera wyobrażamy sobie najczęściej jako przedstawiciela pokolenia Y lub Z, działającego głównie w mediach społecznościowych, takich jak np. TikTok, Instagram czy Facebook, i poruszającego przede wszystkim szeroko pojęte tematy lifestylowe.

Czy influencer marketing jest dla Ciebie?

Z powodu właśnie takich wyobrażeni przedsiębiorcy z wielu branży mogą sądzić, że influencer marketing nie sprawdzi się w przypadku ich marki lub produktu. Nic bardziej mylnego! Influencerem może być bowiem każda osoba gromadząca wokół siebie wierne – nawet nieliczne – grono zaangażowanych odbiorców, z którymi łączą ją bliskie relacje i które darzą ją zaufaniem i liczą się z jej opinią. Jeśli znajdziesz twórcę, który odpowiada temu opisowi, a ponadto zajmuje się tematyką związaną z Twoją branżą, z powodzeniem możesz nawiązać z nim współpracę w ramach influencer marketingu, nawet jeśli sprzedajesz np. materiały budowlane lub produkty medyczne. W Sieci możesz zapoznać się z case study kampanii poświęconych właśnie tym obszarom, które dzięki kreatywnemu pomysłowi i przemyślanemu wdrożeniu zakończyły się sukcesem.

Podsumowując zatem: tak, influencer marketing jest dla Ciebie, niezależnie od tego, w jakiej branży działa Twój biznes!

Jak znaleźć odpowiedniego influencera?

Do przeprowadzenia kampanii oczywiście niezbędny jest influencer i nie ma co ukrywać – w pewnych branżach ta forma promocji jest wykorzystywana zdecydowanie rzadziej właśnie dlatego, że w ich przypadku znalezienie odpowiedniego twórcy jest trudne, a czasem nawet bardzo trudne – ale nie niemożliwe!. Dlatego warto podjąć ten wysiłek, ponieważ influencer marketing może przynieść naprawdę dobre rezultaty.

Twórca, z którym nawiążesz współpracę wcale nie musi mieć dużego zasięgu i wielu czytelników czy widzów. W przypadku niektórych niszowych tematów jest to zresztą niemożliwe do osiągnięcia. Ważne jest natomiast to, aby grupa odbiorców wybranego twórcy była jak najbliższa Twojej grupie docelowej. Powinieneś również zwrócić uwagę na jego poziom merytoryczny, regularność publikowania treści, tempo pozyskiwania fanów i historię.

Popularność i łatwość przeprowadzenia kampanii influencerskich jest różna w zależności od branży. Jednak promocja produktu we współpracy z Influencerem jest możliwa w praktycznie każdym obszarze działalności biznesowej – najważniejszy jest dobry pomysł oraz wybór odpowiedniego twórcy. Powodzenia!

 

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%