Zamknij

Zbudujmy maszynę do sprzedaży dla lokalnej firmy – od webinaru po skuteczną kampanię remarketingową

Artykuł sponsorowany 14:18, 18.08.2025 Aktualizacja: 14:23, 18.08.2025

Zakupy w internecie znacząco różnią się od tych, robionych w sklepie stacjonarnym. W sieci sprzedawca nie ma możliwości, aby przekonać klienta do danego produktu, gdy ten zastanawia się, co wybrać. Jeśli nie zadbasz o odpowiedni przekaz reklamowy, klient może szybko stracić zainteresowanie Twoją ofertą. Jak temu zapobiec?

Strategia marketingowa w sieci dla lokalnej firmy – od czego zacząć?

Firmy działające lokalnie coraz częściej przenoszą swoją sprzedaż do internetu, gdzie muszą się zmierzyć z zupełnie innymi wyzwaniami niż w świecie offline. Klient w sieci ma do wyboru wiele ofert, łatwo się rozprasza, a decyzję o zakupie często odkłada na później. Nawet jeśli odwiedzi Twoją stronę, w kilka sekund może przejść do konkurencji lub umieścić produkt w koszyku i nie sfinalizować zakupu.

Dlatego warto już wcześniej zaplanować strategię, która pozwoli utrzymać zainteresowanie klienta na dłużej lub ponownie do niego dotrzeć po niedokończonej transakcji. W tym celu stosuje się remarketing. Jest to narzędzie, które umożliwia przypomnienie klientom o Twojej ofercie poprzez wyświetlanie spersonalizowanych reklam.

Jak kampania remarketingowa działa w praktyce? 

  • Użytkownik trafia na Twoją stronę z wyszukiwarki lub reklamy, po wyrażeniu odpowiednich zgód w jego przeglądarce instalują się ciasteczka umożliwiające wyświetlanie mu spersonalizowanych treści.
  • Po opuszczeniu strony, użytkownik nadal przegląda internet, a przygotowane reklamy Twoich produktów pojawiają się w mediach społecznościowych, wyszukiwarce i na innych stronach.

Takie działanie zwiększa prawdopodobieństwo, że użytkownik powróci na stronę i dokończy zakup. Więcej o tym, jak wdrożyć remarketing w sklepie internetowym dowiesz się ze strony https://www.getresponse.pl/blog/remarketing.

Jak przyciągnąć klientów w sieci – praktyczne narzędzia dla firm lokalnych

Poza remarketingiem warto także wykorzystać inne narzędzia, które ułatwią dotarcie do potencjalnych klientów i zwiększają zaangażowanie na stronie. W przypadku firm lokalnych dobrze sprawdzą się np. email marketing i webinary.

W ramach email marketingu możesz przesyłać swoim klientom spersonalizowane wiadomości z informacjami o nowościach, promocjach i konkursach. W ten sposób stale przypominasz o swojej ofercie i utrzymujesz stały kontakt z odbiorcami

Kolejnym narzędziem wspierającym sprzedaż są webinary, które umożliwiają prezentowanie oferty w czasie rzeczywistym przez internet. Uczestnicy mogą zadawać prowadzącemu pytania, na które otrzymają odpowiedź w trakcie spotkania. Zorganizowanie takiego wydarzenia nie musi zajmować dużo czasu. Wystarczy, że skorzystasz z decydowanego oprogramowania do webinarów dostępnego w ofercie https://www.getresponse.pl/funkcjonalnosci/webinar, które ułatwia rejestrację uczestników, automatyzację przypomnień oraz analizę raportów spotkań. 

Korzystanie z zaawansowanych narzędzi internetowych to skuteczny sposób na zwiększenie konwersji. To z kolei przekłada się na realny wzrost sprzedaży, buduje długotrwałą relację z klientami i wzmacnia rozpoznawalność marki.

(Artykuł sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
0%