Większość firm dziś nie wyobraża sobie firmowego eventu, targów czy konferencji, bez zatrudnienia hostessy. Są one nieocenioną pomocą podczas pracy, a jednocześnie wspierają budowę pozytywnego obrazu danego przedsiębiorstwa. To, czym ostatecznie będą się zajmować i czy uda się wykorzystać ich potencjał, zależy w 100% od klienta.
Nie bez przyczyny to agencja fotomodelek jest miejscem, w którym powinniśmy szukać hostessy. To właśnie modelki oraz modele wcielają się w te role. Niech jednak to nas nie zwiedzie. Uroda jest ważna, bo według badań, o wiele chętniej słuchamy i ufamy pięknym ludziom – działa tu tzw. efekt aureoli. Równie istotne są jednak także inne umiejętności. Hostessa powinna odznaczać się też przyjaznym usposobieniem, nienagannymi manierami i dodatkowymi zdolnościami. Można je wykorzystać w celu promocji marki.
Aby obraz hostessy był spójny z wizerunkiem marki, firma, która ją zatrudni, powinna zadbać o kostium. Powinien być dobrany do wzrostu i figury modela lub modelki i utrzymany w dobrym guście. Dobrze, gdy nawiązuje do charakteru branży – inny strój ubierze host lub hostessa podczas eventu motoryzacyjnego, a inny podczas targów branży z artykułami dla niemowląt.
Zakres obowiązków, które wypełnia hostessa Kraków, ustalany jest bezpośrednio ze zleceniodawcą. Przed wyborem odpowiedniej osoby, możemy zapoznać się z portfolio oraz kompetencjami modelki lub modela. Wiele osób zna języki obce, może pochwalić się kierunkowym wykształceniem oraz doświadczeniem w różnych branżach. To sprawia, że mogą jeszcze lepiej reprezentować naszą firmę, w zależności od eventu. Zdarza się nawet, że hostessa robi to tak dobrze, że przedsiębiorstwo podejmuje stałą współpracę, inwestując z ambasadora/kę marki.
Agencja modelingowa będzie nalegać, aby od razu określić zakres obowiązków hostess. To pozwoli na dobranie najlepszej osoby. Najczęściej do zadań takiej osoby należy witanie i żegnanie gości, rozdawanie ulotek lub gadżetów. Coraz częściej jednak stawia się na hostessy, które pełnią też rolę informacyjną. Przekazują podstawowe informacje na temat eventu, firmy lub jej produktów oraz usług, odsyłając ostatecznie do ekspertów. Można też zdecydować się na wyposażenie modelki lub modela w odpowiednią wiedzę i to oni będą reprezentować firmę na stoisku.
Niejedna agencja hostess może zaproponować nam też osoby do zadań specjalnych. Są to modelki i modele o określonych umiejętnościach oraz doświadczeniu. Mogą one np. samodzielnie poprowadzić event ze sceny, poprowadzić galę czy prezentację. Powierzane są im zabawy integracyjne dla pracowników. Zdarza się również, że hostessa ma wykształcenie, pozwalające na pracę z dziećmi. Może wówczas opiekować się maluchami na czas nieobecności ich rodziców.