Największą nowością jest uruchomienie drugiego codziennego połączenia dalekobieżnego z Krakowem.
Obok funkcjonującego od grudnia 2024 roku pociągu IC Hetman, od 15 czerwca kursuje również IC Kasztelan. Oznacza to podwojenie liczby dziennych połączeń kolejowych między Mielcem a stolicą Małopolski.
Nowe pociągi IC Kasztelan są obsługiwane nowoczesnymi składami typu SD85, wyposażonymi w: klimatyzację, gniazdka elektryczne przy każdym fotelu, System informacji pasażerskiej, wygodne fotele ergonomiczne, przestrzenie dla rowerzystów i osób z niepełnosprawnościami. Składy te liczą sobie 12 miejsc w pierwszej klasie i 210 w drugiej klasie.
Od trzech tygodni składy SD85 - tao zwane czerwone strzały - które dla PKP Intercity dostarcza spółka SKPL Cargo, zastępczo obsługiwały połączenie IC Hetman. Podyktowane to było modernizacją linii kolejowych w rejonie Zamościa.
[FOTORELACJANOWA]12907[/FOTORELACJANOWA]
Natomiast legendarne połączenie IC Hetman realizowane będzie według rozkładu znanego od grudnia 2024, czyli od momentu reaktywacji Hetmana. Od 15 czerwca kursowały tu będą znów klasyczne składy wagonowe Intercity
Oba pociągi obsługują trasę Kraków Główny - Hrubieszów Miasto przez Tarnów, Dębicę, Mielec, Tarnobrzeg, Stalową Wolę i Zamość.
Na linii kolejowej nr 25 (Dębica - Mielec) w dni wolne od pracy wprowadzono dwie dodatkowe pary pociągów.
Nowe połączenia otwierają mieszkańcom Mielca szersze możliwości podróżowania:
[ZT]96754[/ZT]