Ulica Wolności stała się mocno uczęszczaną drogą, spory ruch generuje Galeria Navigator. Magistrat widzi już problemy w dwóch miejscach – na skrzyżowaniu z ul. Kazimierza Wielkiego oraz z ul. Nową.
Miasto w swoich planach poprawy infrastruktury drogowej ujęło prace na ul. Wolności. Właścicielem tej drogi jest jednak Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich. - Wchodzimy w obszar właściwości Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich i tak naprawdę jakiekolwiek działania będziemy podejmować, musimy mieć przeprowadzone rozmowy i decyzje PZDW – podkreśla Monika Skowrońska-Ziomek, naczelnik wydziału dróg.
- Takie rozmowy wstępnie były prowadzone odnośnie punktu, który jest istotny w komunikacji na ul. Wolności, a więc skrzyżowanie z ulicą Nową. Te tematy chcemy z PZDW omawiać wspólnie – dodawała. - Być może uda się w tym roku wypracować jakieś ustalenia, zakres przebudowy ul. Wolności, by usprawnić ruch w tym obszarze.
- Wiemy, że jest ogromny problem z ul. Wolności, chociażby z natężeniem ruchu, przekroczeniem hałasu, więc te rozmowy będą trwały – podkreślała Monika Skowrońska-Ziomek.
Na razie nie ma jednak wypracowanych konkretnych planów co do obu skrzyżowań. - Aktualnie trudno mówić o szczegółach rozwiązań przebudowy poszczególnych skrzyżowań, bowiem określą je dokumentacje projektowe. Nie jest wykluczone, że ustalenia dotyczące przyjętych rozwiązań będą mogły być podjęte po wcześniejszym zleceniu pomiarów kierunkowego natężenia ruchu na poszczególnych wlotach tych skrzyżowań – przekazuje wydział dróg mieleckiego magistratu.
RMI12:08, 24.03.2022
mało miejsca na sensowne rozwiązania przy skrzyżowaniu Nowej z Wolności. Trzeba wymusić zmniejszenie natężenia ruchu. Z ulicy Nowej trzeba zrobić dwie osiedlowe uliczki, w okolicy ścieżki pieszo rowerowej zamknąć drogę i fragment połączony z ulicą Długą dodatkowo połączyć osiedlowymi uliczkami z Brekieszów i CH Smoczka Majster, fragment który pozostanie przyłączony do Wolności będzie generował bardzo mały ruch, dodatkowo wskazany byłby zjazd z Wolności w Nową tylko dla pojazdów jadących od ronda przy basenie czyli likwidacja lewoskrętu z Wolności w Nową . Wiem , to jest kontrowersyjne, zaraz będą głosy o czterech pasach na Nowej bo trzeba się rozwijać, po pięć samochodów przecież w każdym domu. pozdrawiam
Nowe Miasto12:35, 24.03.2022
Cała Wolności już dawno powinna mieć 4 pasy ruchu, to oczywiste. Niestety, na skutek tzw. "reformy samorządowej" AWS doprowadzono do takiego idioty*mu, że właścicielem głównych ulic nie jest miasto lecz jakieś województwo i powiat. A że chwilowo podlegamy pod Rzeszów to wiadomo, że niczego dobrego dla Mielca nie należy się spodziewać. Przypominam, że kilka lat temu, za pieniądze UE zrobiono remont m. in. ulic Wolności, Wojsławskiej i Rzochowskiej/Dębickiej. Jak ten remont zrobiono i jak te ulice dziś wyglądają każdy widzi.
do Nowe Miasto13:32, 24.03.2022
masz racje, ale nie powinno być cztery pasy tylko po trzy a wiec w sumie sześć pasów, trzeba zlikwidować chodniki i drogi rowerów po jednej stronie i chodnik po drugiej , dojścia do domów zrobić od tyłu posesji.
Wolności15:27, 29.03.2022
A w jaki sposób zmieścić tu cztery pasy😂? . Chyba wyburzyć domy jednorodzinne obok drogi?
xd13:14, 24.03.2022
tam powinno być rondo
Gshx13:50, 24.03.2022
Ulica wolności powinna mieć po 2 pasy ruchu w jednym kierunku, to samo Staszica, jana pawła i sienkiewicza od aldi aż po rondo na trauguta
X13:53, 24.03.2022
Wydrążyć tunel - wjazd przy szpitalu, wyjazd w centrum Sagittariusa A*
Wiki14:52, 24.03.2022
Zamontować progi i wysepki, będzie dobrze.
Hero17:09, 24.03.2022
Należy wezwać tego myśliciela,ktòry parę lat temu zaprojektował Wolności tak aby była węższa,aby zwolnić ruch.Efekty widzimy;
1.Domy wokòł dużo poniżej drogi
2.Słabo widoczne przejścia dla pieszych w efekcie parę osòb zginęło
3.Brak prawo i lewoskrętòw -szczytem jest zjazd na stacje Orlenu
4.Wysepki nie wiadomo po co, no chyba aby często wyminiać znaki
5.Brak przejazdòw dla roweròw na ulicach bocznych(Broniewskiego,Dunikowskiego)
itd
Cały projekt był konsultowany z miastem,radami osiedli ale nikt nie przyjmował zastrzeżeń I mamy
pięknego gnita ktòry dusi miasto ,a co do opisanych skrzyżowań to nie jest największy problem.
12319:04, 24.03.2022
Na pewno nazwiska projektantów i osób zatwierdzających idzie znaleźć... tylko że zasłonią się normami, przepisami itd.... a my ładnie stoimy sobie codziennie w korku o 15.00
Djjfjebc08:17, 25.03.2022
Dokładnie, też o tym mówię. W Mielcu obecne drogi mają za małą przepustowość, a do tego najmądrzejsi wprowadzają jeszcze wysepki, progi zwalniające i inne herezje spowalniające ruch jeszcze bardziej.
do Hero08:32, 25.03.2022
ty kłamco, oby nie spotkał cie jakis wypadek za te bzdury, piszesz pare osób zginęło na przejściach?, to cofnijmy się 10 lat wstecz i wymień te wypadki bo ja znam jeden w którym kierowca wyprzedzał przed przejsciem koło "zamku" i to nie była wina pieszego ani projektanta drogi. Rację mogę ci przyznać w przypadku zjazdu do Orlenu
Zawisza117:58, 24.03.2022
Jest swych od dróg specjalisty to do dzieła chyba że traktorzysty
danny 18:46, 24.03.2022
a czemu nie poszerzona dotychczas ulicy Powstańców Warszawy do *%#)!& już nawet w soboty ta ulica się korkuje a co dopiero na tygodniu więc nie wiem na co się czeka z poszerzeniem, a potem jak się całą tą ulicę zabuduję to będzie wymówka, że trzeba wyburzać budynki a na smoczce tzn na Warneńczyka czy Dąbrowskiego co raz więcej bloków co generuje większy ruch, a planowane bloki sa jeszcze na Powstańców Warszawy, Witosa i Kahla
do danyy14:15, 25.03.2022
nikt nie bedzie poszerzał Powstanców bo tam mieszkają ludzie i chcą żyć normalnie a nie przy autostradzie, zrozumiałeś? czy nie? jak sie droga korkuje to niech galeria sobie zrobi podziemny parking i wjazd do niego koło basenu
WRYJ20:23, 24.03.2022
Od wielu lat mówi się o likwidacji bezsensownej wysepki przy Orlenie. Ułatwi to drożność przejazdu od Smoczki kiedy pojazdy skręcają na stację.
juz jest22:03, 24.03.2022
Zrobcie jak Kozdeba ul Jagiellonczyka i Padykuly... bedzie lepiej szybciej. Tematy ktore bola mieszkancow i obecna wladze powinny byc zalatwione 15 -25 lat temu. Brak polaczenia osiedla z lotniskiem 1 droga na Wojslaw 1 droga na Tarnobrzeg to samo Tarnow. Dobrze ze za PO PSL powstal kawalek obwodnicy.... Dlaczego nie jest planowana droga od obwodnicy pomiedzy Zlotnikami i Chorzelowem a ul Traugutta i dalej do Ducha??? Co z lacznikiem Biernackiego do lotniska Strefowa do Korczaka?? Gdzie byli poprzedni prezydenci i ich sztaby???
Bryś22:49, 24.03.2022
Komunikacja drogowa w tym mieście jest po prostu katastrofalna. 4 lata temu przesiadłem się na rower. Jak czasem mam dojechać do pracy w centrum miasta to mnie szlag trafia.
Zaniedbania sięgają 20lat.
Brak zagospodarowania terenu pod nowe drogi, a teraz jest już za późno bo wszędzie domy.
I dalej budujemy w tym mieście jak ciołki.
Przykład obwodnica do Piątkowca. Jeden pas, pewnie 3/4 podwójna ciągła.Za 5 lat będziemy płakać.
Dziś nie buduję się już takich dróg bo to nie ma sensu. Przykład, poszerzanie autostrady a4 o jeden pas.
Droga Mielec-Dębica to jakiś koszmar.
Tu trzeba wybudować zupełnie nową drogę łączącą Mielec z A4. Zamiast tych setek milionów na tory, można było przynajmniej zacząć poważnie takie coś zaplanować.
Pod względem komunikacji w Mielcu po prostu już nie będzie lepiej. Trzeba,sie przyzwyczaić.
wiecej progow zwalni02:37, 25.03.2022
przeciez um jest mistrzem w usprawnianiu i uplynnianiu natezenia ruchu po przez zakladanie na drogach progow i innych przeszkod zwalniajacych ruch bo jakis stary k....s napisze ze auta za szybko jezdza a urzad miasta jak te barany i imbecyle leca z progami tamujacymi ruch i zakladaja je toz to trzeba nie miec rozumu by tak postepowac wszedzie walczy sie by ludzie nie stali w korkach a w mielcu na odrot oni chca by ludzie marnowali czas stojac jak te d.....e w korku
Djjfjfj08:23, 25.03.2022
Dokładnie, też o tym mówię. W Mielcu obecne drogi mają za małą przepustowość, a do tego najmądrzejsi wprowadzają jeszcze wysepki, progi zwalniające i inne herezje spowalniające ruch jeszcze bardziej.
tylko dwupasmowki03:06, 25.03.2022
wszedzie gdzie sie da robic *%#)!& w jednym i drugim kierunku tylko takie drogi odkorkowuja miasto inne dzialania to prowizorka nie pomagajaca uplynnic natezenie ruchu drogowego
nie mielczanin14:17, 25.03.2022
wszedzie gdzie sie da robic trzy w jednym i drugim kierunku tylko takie drogi odkorkowuja miasto inne dzialania to prowizorka nie pomagajaca uplynnic natezenie ruchu drogowego + likwidacja chodników gdzie mało pieszych chodzi i dróg rowerowych
bugi06:28, 25.03.2022
Tam powinno być po2pasy światła największy ruch w mieście panowie zamiast tego ronda
zzzzz08:26, 25.03.2022
zwęzić te droge jest za szeroka ina każdym skrzyrzowaniu rondo
e_obserwator 12:03, 25.03.2022
*%#)!& tak jak Niepodległości. Zamiast jak "najszybciej " przejechać przez miasto to korki. Zrobiła to likwidacja lewoskrętu w Chopina i niezsynchronizowane światła przez "osiedle". Mielec to stan umysłu .
Aegon20:12, 25.03.2022
Zjazd na Orlen - nagroda Nobla w dziedzinie projektowania dróg.
aaa06:52, 28.03.2022
Podrożyć paliwo -wyciągnąć rowery
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu hej.mielec.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
2 6
Czyli pracując w firmie przy ul. Korczaka, a mieszkając na początku ul. Nowej, od strony Wolności, nie będe mogła skręcić w lewo wracając do domu, tylko mam jechać dookoła ???? Fajne masz myślenie, takie abstrakcyjne...
0 1
Proszę pomyśleć, jadąc Wolności w kierunku Smoczki nie skręci Pani w Nową w lewo z istniejącego lewoskrętu tylko nawróci na pobliskim rondzie i dopiero zjedzie, ile to jest 200 metrów? mówimy o fragmencie Nowej połączonym z ulicą Wolności, do części ulicy Nowej połączonej z ul Długą i Brekieszów trzeba będzie jeździć przez Szafera, pozdrawiam
2 0
Fajnie by było jakby "bugi" pojechał na rondo i sobie nawrócił, problem w tym że będzie stał dłuższy czas w korku żeby nawrócić a to nie jest to samo. Zamknięcie Nowej to zakorkowanie Szafera i wzmożenie ruchu na Długiej. Przenoszenie problemu na inne ulice? Nie widzi mi się. Po drugie czy mieszkańcy Nowej mają sobie przekopać dojazdy do domów? Tam są takie małe przejazdy miedzy domami którymi ominiesz zamknięcie głównej ulicy. Kierowcy zaraz je znajdą i będą jeździć ludziom dojazdami prywatnymi.