Kolejne inwestycje na linii Padew-Mielec-Dębica nr 25 zapewnią powrót pociągów pasażerskich i zwiększą dostępność do kolei na Podkarpaciu.
– Bardzo się cieszę z ogłoszenia przez PLK strategicznych przetargów, które przywrócą pasażerskie połączenia Mielec – Padew oraz zwiększą bezpieczeństwo dzięki budowie bezkolizyjnego przejścia na stacji Mielec. Kiedy jeszcze kilka lat temu rozpoczęliśmy zabiegi, aby kolej wróciła do Mielca niewielu w to wierzyło. Dziś możemy powiedzieć, że nie tylko wkrótce pojedziemy zmodernizowaną linią Mielec - Dębica, ale także w kolejnych latach nowoczesną koleją w stronę Padwi Narodowej. Jestem pewien, że mielecka kolej przyspieszy rozwój miasta i północnej części Podkarpacia. Zapewni bezpieczeństwo i komfort podróży oraz otworzy miasto i region na centralną Polskę. Bardzo serdecznie dziękuję marszałkowi Ortylowi i władzom PLK, bez których wsparcia i zaangażowania nie byłoby to możliwe – powiedział europoseł Tomasz Poręba, który od lat zabiega o przywrócenie kolei w Mielcu.
– Przetarg na remont odcinka linii nr 25 z Mielca do Padwi Narodowej jest początkiem realizacji tej inwestycji, ale jednocześnie to zamknięcie inwestycji związanych z tą linią oraz z projektami komplementarnymi. Przypomnę, że tak długo wyczekiwany remont linii Dębica-Mielec-Tarnobrzeg, to nie tylko wymiana torów, ale całej infrastruktury łącznie z wiaduktem w Mielcu, peronami, przystankami, przejściami podziemnymi, czy przejściami dla pieszych i rowerzystów. To również przebudowa terminalu przeładunkowego na Linii Hutniczo-Szerokotorowej w Woli Baranowskiej. Te wszystkie przedsięwzięcia są dofinasowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego, którego instytucją zarządzającą jest samorząd województwa. Tylko tutaj z RPO przekazujemy prawie 300 mln zł. Po zakończeniu remontu całego odcinka od Dębicy przez Mielec do Padwi będzie możliwość wprowadzenia na tej trasie optymalnej liczby pociągów pasażerskich. Biorąc pod uwagę kompleksowe koszty, w województwie podkarpackim realizowane są właśnie inwestycje kolejowe o wartości prawie 1,3 mld złotych – powiedział marszałek województwa podkarpackiego Władysław Ortyl.
– Inwestycje realizowane na Podkarpaciu przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z Krajowego Programu Kolejowego zwiększają dostępność i rolę kolei. Na trasę Padew - Mielec – Dębica po 12 latach będą mogły wróć pociągi pasażerskie. Zwiększą się możliwości atrakcyjnych podróży regionalnych oraz dalekobieżnych. Poprawią się także warunki przewozów towarów, koleją – najbardziej ekologicznym środkiem transportu – powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Ogłoszony przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przetarg na rewitalizację odcinka Padew - Mielec obejmuje m.in. kompleksową wymianę torów. Dla podróżnych korzystnie zmienią się warunki na stacji Chorzelów oraz na przystankach Jaślany i Tuszów Narodowy. Obiekty będą dostosowane do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się i ułatwią dostęp do pociągów wszystkim pasażerom.
W Mielcu, nowy wiadukt drogowy przy ul. Sienkiewicza ma zastąpić dwa skrzyżowania kolejowo-drogowe w poziome szyn. Takie rozwiązanie zwiększy bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i znacznie usprawni komunikację drogową. Przebudowa 12 skrzyżowań kolejowo-drogowych zapewnieni sprawne i bezpieczne przejazdy.
Zadaniem wykonawcy, który zostanie wyłoniony w oddzielnym postępowaniu, będzie budowa przejścia podziemnego w Mielcu w ciągu ul. Księdza Skargi i ul. Drzewieckiego. Nowy obiekt zastąpi trasę w poziomie szyn i zwiększy poziom bezpieczeństwa. To kolejne udogodnienie w obszarze mieleckiej stacji. Obecnie, w ramach zadania na odcinku Mielec – Dębica, PLK budują w sąsiedztwie kładki przejście pod torami. Roboty, ujęte w przetargach, na rewitalizację odcinka Padew – Mielec planowane są na I kwartał 2022 r. a na budowę przejścia podziemnego w Mielcu – w IV kwartale 2021 r. Szacunkowa wartość zamówień to ponad 170 mln zł. Finansowanie w ramach RPO województwa Podkarpackiego.
Ogłoszone przetargi, to kolejne inwestycje prowadzone przez PLK na trasie Padew – Mielec – Dębica. Jesienią br. składy pasażerskie mają ruszyć na całej trasie. Obecnie czynna jest trasa Mielec - Dębica. Dzięki inwestycji, od września nowym torem między Mielcem a Kochanówką jeżdżą już pociągi towarowe. Od 13 czerwca pojadą dalej - od Kochanówki do Dębicy.
W stacji Mielec przebudowywane są tory i budowany peron. Przejście podziemne z windami ułatwi dojście do pociągów oraz połączy osiedla po obu stronach linii kolejowej.
Na linii kończą się prace na stacjach i przystankach Kochanówka Pustków Rzochów, Wojsław, Pustków, Rzemień, Przecław, Dąbie, Pustynia. Perony będą wyposażone w wiaty , ławki oraz oznakowanie. Inwestycje PLK na trasie Mielec – Dębica objęły również budowę sieci trakcyjnej na odcinku Dębica Towarowa – Dębica Osobowa oraz przejazdy kolejowo-drogowe i urządzenia sterowania ruchem kolejowym.
Przebudowano 6 mostów, m.in. w Mielcu nad rzeką Trześć, w Przecławiu nad rz. Młynówką, w Tuszymie nad rz. Tuszymką, w Brzeźnicy nad rz. Wielopolką i ponad 30 przepustów. Poziom bezpieczeństwa zwiększyły przebudowane przejazdy kolejowo-drogowe min. w Mielcu, Rzochowie, Rzemieniu, Pustkowie i Tuszymie. Prace na odcinku Mielec – Dębica, są częścią umów PLK za 224,5 mln zł netto.
Inwestycja „Rewitalizacja linii kolejowej nr 25, na odcinku Padew - Mielec - Dębica” wpisana jest w Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020. Całkowita wartość projektu to 296 717 022,32 PLN, kwota dofinansowania unijnego – 209 063 173,35 PLN.
Goździk27129315:41, 04.06.2021
To dobra wiadomość, że nareszcie został ogłoszony przetarg, bo linia kolejowa na odcinku Malinie-Tuszów Narodowy oraz na stacji Jaślany jest szczególnie w złym stanie technicznym.
NocNick16:01, 04.06.2021
Super! Będę sobie jeździł do Padwi Narodowej kilka razy dziennie, a do Kochanówki w każdy weekend.
Co ty?!!!09:42, 05.06.2021
W weekendy nie pojeździsz... chyba, że rowerem. Marszałek dba o "optymalny" rozkład.
PIS16:05, 04.06.2021
jest wielki,najlepszy rzad po 89r.oby co najmniej do 2050r.
Szkoda, he, he!11:25, 06.06.2021
Taki wspaniały a za najpóźniej dwa i pół roku już go nie będzie.
Buahhaha16:40, 04.06.2021
Strategiczne połączenie Padwii z Kochanowka za grube miliony. Mają rozmach sku@#$_&_+
no dalej minusuj 14:02, 11.06.2021
sny o komunie kto tym będzie jeżdził? Jak już chcą żeby było jak dawniej, to niech do szkół dadzą stomatologów i higienistki - szczepienia, badania zdrowie maluchów, a nie rozp...rzać kasę żeby kilku że tak powiem... mogło zdjęcie sobie zrobić.
mielczakaV16:50, 04.06.2021
No i z wielkim rozmachem funduja nam pis-siorki odjazd w kierunku wschodnim!!!
Właśnie11:38, 05.06.2021
Właśnie na Zachodzie najbardziej inwestują w kolej.
Marek12416:53, 04.06.2021
Przeciez to wszystko nierentowne bedzie. Uruchomia, pojezdzi to puste rok/dwa i beda zamykac polaczenia. Nikt z mieszkancow nie bedzie zainteresowany taka forma podróży szczegolnie na takiej smiesznej trasie. Grube miliony puszczone w piach.
Bareja16:56, 04.06.2021
Bo to proszę państwa jest miś na miarę naszych możliwości...
Sławek Nowak wiedzia11:31, 05.06.2021
Sławek Nowak wiedział jak robić słomiane inwestycje na wzór "Misa" - patrz robione za PO-PSL autostrady na EURO2012, które już są praktycznie do remontu. Stąd wam takie przychodzą.
Cóż...22:30, 05.06.2021
Średnio inteligentny człowiek dostrzeże, że wydawanie kilkuset milionów dla kilku pociągów dziennie jest absurdem. Pewnie za trzy lata zaczną się dymy...
Podobnie11:33, 06.06.2021
Podobnie jak autostrady na EURO2012 budowane za najniższą cenę (na podstawie ustawy z 2004 roku - Prawo Zamówień Publicznych - wersja ustawy z 2010/2011 roku), że będą byle jakie i od nowa bedą się nadawać do remontu (nie dawno wiadukt na autostradzie A1 nad A2 pod Łodzią grodził zawaleniem się).
Optymalnie17:35, 04.06.2021
Tory, tunele, wiadukty, perony, windy - setki milionów... i 4 pary autobusów szynowch bez sobót i niedziel.
Forsa17:54, 04.06.2021
Na kosztowne inwestycje jest kasa unijna, na opłacanie kursów trzeba mieć własną. I to będzie problem... dla następcy marszałka.
neo12:35, 05.06.2021
Weź se wóz drabinisty i wio do Krakowa przez pola lasy jak to dziadowie robilii
Użytkownik18:37, 04.06.2021
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
WW19:14, 04.06.2021
To nie patrz. Zrobione. Obowiązku nie ma, ale nikogo nie należy przy tym obrażać.
neo12:42, 05.06.2021
To typowe dla lewaków: napuszczać i szczuć na elity patriotyczne. Dlatego tak nienawidzą wolnych mediów i chcą ich likwidacji. Żeby szczuć za pomocą własnych i mieć monopol.
A tak wgle: dziękuję Porębie i wszystkim którzy wkładają wysiłek i czas by dopiąć tą inwestycję.
Panie pośle czy nie można by uruchamiać tych czterech par także w soboty i niedziele?
A tą piątą dla studentów puścić od razu? Przecież nie da się ukryć że ta oferta jest fatalna i nie da się niczym wytłumaczyć choćby tego, ze w weekend linia będzie nieczynna....
wieśniak18:43, 04.06.2021
kolej nowoczesna tylko parowozy zamiast elektrowozów ....
A szkoda23:59, 04.06.2021
Gdyby puścić parowóz, to pół Polski by przyjeżdżało, żeby się przejechać! Nowoczesny szynobus będzie woził muchy...
Oska18:59, 04.06.2021
Skończcie z tą farsą o transporcie pasażerskim. Wszyscy wiedzą, że chodzi o wożenie dla Melnoxu.
Do Oska19:05, 04.06.2021
W XIX wieku byli tacy co mówili tak jak ty - tylko wtedy to twierdzili, że jak powstanie kolej m.in. w Mielcu w 1887 roku to kury przestaną jajka nosić i krowy mleko dawać.
Z resztą09:33, 07.06.2021
To lepiej żeby TIR-y do Melnoxu i innych zakładów nam drogi rozwalały tak jak ma to miejsce po części teraz? Jak kolej będzie na lepszym poziomie to nie tylko Melnoxu będą jeździć pociągi towarowe ale i do innych zakładów pracy. Widzę, że dla niektórych to strefie istnieje tylko Melnox. Żadne inne firmy już nie istnieją z PZL "LokhedMartin" Mielec na czele? PZL Mielec kiedyś korzystało z kolei masowo, ale przestało tylko dla tego że przed remontem był bardzo zły stan torowiska i całej infrastruktury. Przypomnę, że gdyby nie kolej to PZL Mielec by nie powstało w 1938 roku.
Timon&Pumba19:03, 04.06.2021
Widzę coś w długi weekend straszy wysyp malkontentów "Po co to tory? A tylko dla 4 ciuchci. To nie takie. Tamto nie takie." Potwierdza się stara prawda. Polakowi (i w ogóle ludziom) nie dogodzisz. Robią tory kolejowe - źle, nie robią - źle. Jeszcze dochodzi do tego zacietrzewienie pt. "jak robią nasi to jest dobre, jak robią tamci (nie nasi) to jest złe". Najlepiej tym wszystkim malkontentom to pasuje jak się nic nie robić, niech wszystko popada w ruinę jak to było w latach 90. XX wieku i 2000. w Polsce, a wszystko zlikwidować (plan Konowicza - "Żeby nie było niczego."), bo jak coś się robi zawsze będzie coś źle narzakalskim i znającymi się na wszystkim nazywanych "Januszami" (z całym szacunkiem dla ludzi o takim imieniu co tak nie myślą).
Spokojnie...19:35, 04.06.2021
Uważasz za normalne wydawanie kilkuset milionów dla kilku pociągów dziennie?! Większość oburza nie "budowanie" a pseudooferta przewozowa. Polecam "Rynek kolejowy", dowiesz się, o co naprawdę chodzi.
Timon&Pumba20:26, 04.06.2021
Artykuł jest pisany dość tendencyjnie w magazynie "Rynek Kolejowy" wydawanym przez wydawnictwo TOR (pan Adrian Furgalski, który jest tego szefem to były doradca ministra transportu w rządzie Jerzego Buzka, zwolennik polityki gospodarczo skrajnie liberalnej, w 2015 roku był na kongresie założycielskim partii Nowoczesna). Ofertę przewozowa 4 pary na Mielec-Dębica i 6 na Mielec-Padew (artykuł dotyczy) , ale nie powiedziano, że jej nie można rozszerzyć nawet do 12 par. Z przewozami pasażerskimi jak chodzi o liczbę to nie jest problem. Tylko to nie powód by popadać w nasze słynne narzekanie na wszystko.
Timon&Pumba20:30, 04.06.2021
Z resztą każe media bardzie wspierają tych polityków, z których poglądami utożsamia się właściciel lub właściciele tych mediów. I nie ważne czy to są media o branży kolejowej, ogólne czy dotyczy innej branży lub specjalizacji.
Zabawne19:38, 04.06.2021
Linia kolejowa, po której praktycznie nie będzie ruchu, jest jak most wzdłuż rzeki. 8 par połączeń dziennie to minimum!
Mareeko19:40, 04.06.2021
Po to sie robi takie inwestycje bo mozna sobie cos przywlaszczyc z dotacji a czy to oplacalne czy nie to juz kolei bedzie problem.Stary myk.Wazne ze ktos sie zbogaci na tym
Wy coś wiecie11:35, 05.06.2021
Wy coś wiecie na ten temat, bo za PO-PSL robiło się przewały na Funduszach Europejskich - o mało co nam Komisja Europejska nie zablokowała budowy obwodnicy Mielca w 2013 roku po aferze z ówczesnym marszałkiem województwa Mirosławem Karapytą (poprzednikiem pana Władysława Ortyla). Z resztą na ten temat na taśmach mówiła pani Elżbieta Bieńkowska.
ubu19:55, 04.06.2021
Europoseł mógłby powiedzieć że zrobił coś dla Mielca gdyby S19 przebiegała przez nasz powiat, a te pociągi to ściema dla naiwnych aby nie mysleli że nic dla Mielca nie zrobił. 4 X dziennie do Dębicy ale szał.
Użytkownik21:29, 04.06.2021
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
To zależy21:38, 04.06.2021
Te z PO będą "kręcić lody". Taka tradycja.
Co dalej?21:37, 04.06.2021
Stacją węzłową nie jest Padew ale Ocice. Udrożnienie całego szlaku Dębica - Tarnobrzeg może mieć jakąś odrobinę sensu...
Podróżny21:49, 04.06.2021
To był wstyd i hańba,że przez tyyyyle lat Mielec był z transportem kolejowym 40lat za murzynami jak to mówią.Jsk wytłumaczyć krewnym,że do Mielca z innego miasta pociągiem brak możliwości dojazdu?!Czas najwyższy to zmienić i uruchomić kursy nie tylko do Dębicy.Popieram inwestycjé.
A co?22:06, 05.06.2021
Będzie lepiej? Zapoznałeś się z tzw. rozkładem dla Mielca? To dopiero wstyd i obciach!
do samorzadowców Tus22:15, 04.06.2021
Może gmina samorząd/Wójt Tuszowa Nar. przejmie zbędny kolei/PKP były budynek stacyjny w Jaślanach na terenie gminy Tuszów, to budynek z 1887 r i po remoncie mógłby być prawdziwą perełką, obok jest miejsce na parking czy ogródek, przy głównej drodze, mozna z tego budynku wiele "wycisnąć" z korzyścią dla historii, wizerunku gminy, prosimy o zainteresowanie sie tematem
neo23:28, 04.06.2021
Lepiej nic nie wyciskać bo może okazać się że wyburzenie tego budynku w Tuszowie będzie potrzebne by skorygować łuki w Tuszowie i puścić tam szybciej pociągi bo mogą tam jechać max. 90 km/h po remoncie.
Oczywiście to temat na odrębny przetarg.
czytaj ze zrozuminie11:12, 05.06.2021
chodzi o budynek w Jaślanach a nie Tuszowie
DUDUŚ22:59, 04.06.2021
Z weekendami bez kursów to normalnie przegięcie . Jak oni chcą zachęcić studentów do jazdy z przesiadką w kierunku Krakowa lub nawet Rzeszowa .
yyy06:57, 05.06.2021
Boże tyle milionów kto tym będzie jeżdził a drogi gdzie co dzień do pracy połatane na obwodnicę nie stać chodników nie ma ścieżek rowerowych brak czy Ci ludzie myślą dziwię się Panie Marszałku że Pan stracił głowę bo reszcie się nie dziwię , kolej padew mielec 10 km pociągiem za 200 mil,
olek11:10, 05.06.2021
wolałbyś wiecej tirów na dogach?
neo12:51, 05.06.2021
koleś nie ma pojęcia że pieniądze na kolei i tak by zostały wydane jak nie w Mielcu to w Lubaczowie mądrzejsza opozycja chętnie by przygarnęła na na ichniejszą kolej albo np. w Sanoku czy Komańczy. Tam chętnie opozycja przygarnie kasę na kolej. U nas jak w XIX w - "krowy mlyka dawać nie bedo...."
Jest forsa!07:04, 05.06.2021
I trzeba ją wydać! Niekoniecznie z sensem...
Pojedziemy?07:13, 05.06.2021
Gowin rozrabia i wróbelki ćwierkają o wyborach parlamentarnych jesienią. Stąd ta aktywność propagandowa.
Propagandę11:47, 05.06.2021
Propagandę to miała PO o "zielonej wyspie", na której ludzie klepali w większości biedę.
Bez sklerozy08:21, 05.06.2021
"Pojedziemy", tak jak już od grudnia "jeździmy" do Dębicy? Uda się ruszyć chociaż we wrześniu?
Szok. 10:12, 05.06.2021
Na wschodzie Polski takie inwestycje. Pisiorków zaplecze. A w Warszawie co pytam. Na remont Czajki to ja mam dołożyć. Pasożyty😂😂
Na remont11:49, 05.06.2021
Na remont Czajki to daje miasto stołeczne Warszawa, gdzie tam rządzi póki co PO(KO) i "umiłowany" prezydent miasta stołecznego Warszawy Rafał "Czajka" Trzaskowski.
neo13:06, 05.06.2021
A kto kradł pieniądze na czajkę? Kto spartolił inwestycje a kto źle nadzorował i odebrał. Złodzieje lewaccy z ich kieszeni należy wyremontować czajkę
j6410:18, 05.06.2021
Każda linia kolejowa odciąża transport drogowy. Tylko z tego powodu należy pogratulować determinacji. Przyszłość transportu pasażerskiego to szybka kolej. Najbliższa szprycha ma biec z Tarnowa przez most w Szczucinie. Niestety szprycha podkarpacka do CPK biegnie na wschód od Rzeszowa.
neo13:08, 05.06.2021
Niestety miasto i powiat przespały teamt szprychy w przeciwieństwie do innych samorządów które o nią zabiegały. Teraz ich akolici mówią, że nie trzeba tu tak drogiej inwestycji.. Przypadek?
Poza ty,m co robi miasto i powiat w kwestii lepszej oferty przewozowej przez Mielec? Czy napisali choć jedno pismo do marszałka? Pytam się? Napiscie coś o tym hej mielec
Wierzysz?!22:09, 05.06.2021
Naprawdę sądzisz, że te "szprychy" powstaną? Ile lat to by trwało? Rządy się zmieniają, koncepcje również.
Rolnik12:49, 05.06.2021
Zadupie zadupiem zadupie pogania! Przecież nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie z tego korzystał. Czas dotarcia do miejsca pracy w pobliżu tej linii kolejowej będzie absurdalna. A wyjazd turystyczny? Żarty jakieś! Ta przepaść od czasu ostatniego kursowania połączeń z Polską (tak, z Polska, bo my mieszkamy na jakiejś zapomnianej wyspie!) już zrobiła swoje - ludzie sami sobie o transport zadbali. Rentowność tych śmiesznych połączeń? Żadna!
neo13:11, 05.06.2021
Zacofańcu zobacz jak to się robi w Lubinie czy innych miastach podobnej wielkości. Zanim coś napiszesz naucz się czytać i pisać!
Inny kraj...22:01, 05.06.2021
W Lubinie (kilkanaście połączeń regionalnych we wszystkie strony) marszałka (z PO) pogonili by ze stołka, gdyby ośmielił się zaproponować im taki obciachowy "rozkład" jak pisowski podkarpacki marszałek dla Mielca...
Zdziwiony12:50, 05.06.2021
Linie kolejowe budowano już w 19 wieku. A teraz mamy 21 wiek. Radość wielką ciemnego.ludu że będą mieli linie z Padwie do Dębicy. Cywilizacja do Mielca przyjdzie. Podział Mielca trzeba będzie nowy zrobić na 2 dzielnice. Zatorze i Przedtorze. O chwała wam.pisowcy. a wstążeczką już była i pokropek czarnego szamana? Bez pokropku nie jest święta kolej. A na torach diabeł siedzi....
dac im order13:47, 05.06.2021
dac tym Pisiakom po orderze, sie chlopaki napracowali przy budowie tej kolei, zaden nawet łopaty nie dotknął, ale każdy głosi ze on jest ojcem sukcesu.... skromne te PISiaki, wolontariat odstawiaja, biuahahaha, szkoda ze nie pwoeidzieli ze do Rzeszowa mozan dojechac, wszak tam kampania o fotel prezydenta mista trwa. No ale guru Pisaokow pomylil Rzeszów ze Szczecinem..... poziom lever master w PISie.... dac im order, Doooda im da.
należy się14:15, 05.06.2021
Dziękuję Panie pośle Poręba. Dziękuję, że na bieżąco interesuje się Pan tą inwestycją, dziękuję za poświęcony czas.
Wierzę, że Mielec będzie normalnym, cywilizowanym miastem i kiedyś w komfortowych warunkach dojadę tutaj z Krakowa koleją.
apel14:19, 05.06.2021
Panie europośle! Proszę o interwencję w sprawi rozkładu jazdy od września. Zaplanowano jedynie cztery pary pociągów i to tylko w dni robocze. Wydaje się, że jest to antypromocja kole, że studenci w weekend nie będą mogli korzystać z kolei a przecież to oni głównie będą decydować o frekwencji. Podobnie z piątą parą tóra ma być uruchomiona od października i jest dedykowana dla studentów. Cz można ją uruchomić od września codziennie?
Poza tym dziękuję za tą inwestycję i za kolejne jej etapy. Wierzę, że kolej przez Mielec dzięki m. in. takim osobom jak p. Poręba zostanie zelektryfikowana i pojadą nią szybkie pociągi Lublin - Kraków - Wrocław
ert17:12, 05.06.2021
Nie łudż się, to ze europoseł jest z Mielca tak jak i marszałek to wartość ujemna nie dodatnia w tej sytuacji bo obaj boja sie aby nie zarzucono im promowania swoich wiec robia wszystka dla innych nas omijając, ta cala kolej z Mielca to pic na wodę fotomontaż , po co studentom szynobus do Dębicy? , i to jeszcze tylko w dni robocze, projekt od startu skazany na niepowodzenie
Zachłanność11:50, 06.06.2021
PGE przeniósł sponsoring do Mielca, kilkaset milionów na mało użytkowaną kolej, hala sportowa...itd. itp. Rusz w Polskę, a przekonasz się, jak tam PiS "rozwija" i "buduje"...
Neo14:02, 06.06.2021
Do zachlannosc: zanim zaczniesz te bzdury lewaku mielecki wypisywać poczytaj o RPO i że pieniądze na kolej i tak zostaną wydane tyle że np w takim Lubaczowie... O to Wam mieleckie pelowcy chodzi? Chyba tak sądząc Co robiła Krycha w temacie kolei a w zasadzie. Czego nie robila
apel14:24, 05.06.2021
Dodam jeszcze, że wbrew tym którzy z Mielczan chcą zrobić "niewolników Strefy" dzięki szybkiej kolei po elektryfikacji linii przez Mielec (dzięki PiSowi) i modernizacji magistrali Podłęże -Kraków, możliwy będzie przejazd między Krakowem a Mielcem w czasie około 1 h 15 min. co oznacza, ze młodzi ludzie z Mielca będą mogli mieszkać w Mielcu i dojeżdżać codziennie do pracy w Krakoweie szybką koleją.
Dzięki PiS?09:43, 06.06.2021
To w Mielcu nie będzie roboty i trzeba będzie jeździć do Krakowa? Takie są plany?
Neo 14:03, 06.06.2021
Dzięki PiS nie będziesz musiał zarabiać 2000 i częściowo do tzw łapy bo będzie większy wybór. W Krakowie zarabia się netto 40000 a nie 2000
Także wizjoner19:08, 05.06.2021
I będzie taka sobie "szpryszka" potem może z Padwi N. do Połańca i z Mielca do Sędziszowa M.
egon20:15, 05.06.2021
zapomniało się tylko o elektryfikacji linii
Nie lepiej?11:21, 06.06.2021
No i koniecznie dwa tory... Śnisz?
Nowy21:25, 05.06.2021
Bez elektryfikacji ,to nie ten wiek
Przeczytaj!15:41, 06.06.2021
Akurat dziś (06 czerwca) Rynek Kolejowy informuje, jaki tabor stosują Niemcy na liniach niezelektyfikowanych. Tam pieniędzy w błoto się nie wyrzuca a pociągi kursują co godzinę lub częściej.
Luzik22:13, 05.06.2021
Planować sobie można. Za dwa lata wybory. Nie takie projekty poprzedników PiS wyrzucił do kosza a forsę zabrał w "swoje" regiony, również tutaj.
???11:21, 06.06.2021
KIM JEST PORĘBA...POLECAM OGLĄDNĄĆ https://www.cda.pl/video/348541094
Atrakcja11:28, 06.06.2021
Powstaje pomnik PiSowskiej gospodarności...
tak22:27, 06.06.2021
Tak dokładnie, dziękujemy PiSowi że potrafi gospodarnie rządzić. Wiem jak traktowała kolej poprzednia ekpia. Udawali że chcą ale pieniądze na kolej szły do Jasła czy w inne rejony Polski. Fziękujemy pośle Poręba i prosimy o jeszcze bo inwestycja wymaga kolejnych środków np. na odcinek Pade - *%#)!& i na elektryfikację oraz łagodzenie niektórych łukó i podniesienie na nich prędkości.
Tak-tak09:37, 08.06.2021
Jak Ty uważasz to za właściwą gospodarność to NIE WIESZ O CZYM PISZESZ.
szkoda gadać- polity14:05, 11.06.2021
po kilku miesiącach euforii oczywiście nikt tym nie będzie jeździł a pieniądze w piach
neo17:09, 11.06.2021
A czym zakompleksiony człeku różni się mieszkaniec Mielca od mieszakńca innego miasta ghdzei kolej się sprawdziła? Jak będzie dobra oferta to pasażerowie się znajdą- taka jest logika. Twoja logika to logika likwidowania i anihilacji - dobra dla starych dziadów co nigdzie nie muszą już jeździć.
Użytkownik15:20, 06.06.2021
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
do heh18:54, 06.06.2021
Boli cię to, że są cwani, bo są skuteczni w działaniu dla Mielca w przeciwieństwie do poseł Krystyny Skorwońskiej.
Użytkownik01:13, 07.06.2021
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Jest tylko jedna pra10:27, 07.06.2021
Kochani , prawda jest tylko jedna o Mielcu , stał się on znany tylko za sprawą Stali Mielec a ta zaistniała dzięki WSK PZL Mielec i jej dyr. śp.Pana Ryczaja oraz zespołu Pana Kazimierskiego i jego samego a tego dziś brak , dzisiejsi reformatorzy i pseudo działacze tego nie potrafią . Wzorem WSK trzeba wrócić to finansowania sportu mieleckiego przez zakłady strefy , jak to zrobić to już sprawa tych firm i ich zarządów , wzór mają bardzo dobry , Panowie do dzieła.
Dalej zadup.. :10:20, 19.06.2021
Tak można to zrobić . ale jeden warunek , na głowie trzeba nosić kapelusz a nie spodnie.
Użytkownik11:24, 08.06.2021
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Użytkownik11:13, 09.06.2021
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Obłuda marzycielska:10:17, 19.06.2021
Marnotrawcy i marzyciele , skąd brać środki na eksploatację , a nie lepiej było pobudować linię tramwajową ?
38 2
To super.
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
12 6
Może za respiratory niech oddadzą Chińczycy, bo to oni wywołali pandemię choroby COVID-19, a za wybory niech odda ówczesna kandydatka-wpadka PO w wyborach prezydenckich w 2020 roku Małgorzata Kidawa-Błońska, bo sama się przyznała, że to ona "wysadziła majowe wybory w powietrze".
3 10
Ha blady strach padł na pisiorow oddacie co do złotówki
5 1
Tak boimy się Kidawa odda za wybory, Chiny za pandemię.