Wybrana została oferta Spółki Strabag na kwotę 4 297 277,84 zł. Kontrakt zostanie zrealizowany w ciągu 13 miesięcy od daty podpisania umowy. Roboty rozpoczną się po przekazaniu placu budowy i przygotowaniu Projektu Tymczasowej Organizacji Ruchu.
- Trudności podczas realizacji zostaną zrekompensowane nowym układem drogowym, który zapewni przepustowość. Najpierw roboty zaczną się przy budowie ronda w Szydłowcu za 4 mln złotych, a w 2026 przystąpimy do realizacji w terenie budowy drogi wojewódzkiej obsługującej Specjalną Strefę Ekonomiczną Euro-Park Mielec i lotnisko za niemal 68 mln złotych. Te inwestycje są komplementarne. Bardzo ważne jest wspieranie Specjalnych Stref Ekonomicznych, ponieważ to one są motorem napędowym gospodarki regionalnej - wyjaśnia marszałek Władysław Ortyl.
- Budowa rond przynosi podwójne korzyści - po pierwsze ruch tranzytowy jest płynny, a po drugie lokalni mieszkańcy mogą bez przeszkód włączyć się do ruchu ze znaczącą poprawą bezpieczeństwa ruchu - dodaje.
- Zadanie będzie realizowane w systemie połówkowym przy ruchu wahadłowym sterowanym sygnalizacją świetlną, tak żeby utrzymać ciągłość ruchu. To nie jedyne utrudnienia, których użytkownicy będą się spodziewać. Po uzyskaniu decyzji ZRID, rozpocznie się budowa nowej drogi obsługującej Specjalną Strefę Ekonomiczną i lotnisko w Mielcu. W sumie ruch będzie utrudniony w 3 miejscach: na drodze wojewódzkiej nr 985 w Szydłowcu i w Trześni oraz na ulicy Lotniskowej w Mielcu - informuje dyrektor Piotr Miąso.
Nowe rondo będzie znajdować się na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 985 z drogą powiatową nr 1713R na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej w Mielcu. Droga wojewódzka 985 obsługuje ruch tranzytowy na kierunku Tarnobrzeg-Mielec-Dębica, na którym natężenie ruchu drogowego wynosi 10322 pojazdów na dobę (zgodnie z Generalnym Pomiarem Ruchu z 2020 roku) i z każdym rokiem będzie wzrastać. Droga powiatowa obsługuje ruch w kierunkach miasta Mielec i miejscowości Trześń.
- Cieszę się, że wraz z rozstrzygnięciem przetargu ruszają prace przy budowie ronda na skrzyżowaniu DW nr 985 z drogą powiatową w kierunku Trześni. Ta inwestycja znacząco poprawi płynność ruchu i bezpieczeństwo przejazdu. Jako Radna Gminy Mielec minionej i obecnej kadencji, serdecznie dziękuję Panu Władysławowi Ortylowi, Marszałkowi Województwa Podkarpackiego, za pochylenie się nad prośbą mieszkańców Trześni i okolic. Dziękuję również Podkarpackiemu Zarządowi Dróg Wojewódzkich za podjęcie realizacji przedsięwzięcia, które podniesie jakość życia, zmniejszy korki oraz liczbę wypadków i kolizji dla wszystkich podróżujących - powiedziała Celina Szymańska, mieszkanka Trześni.
W ramach zadania zaprojektowano rozbudowę skrzyżowania na typu rondo o średnicy zewnętrznej 46 m, z wyspą środkową o średnicy 32 m. Przewidziano pas umożliwiający przejazd pojazdów nienormatywnych o szerokości 4m, co jest szczególnie ważne z uwagi na pobliskie specjalne strefy ekonomiczne. Każdy wylot skrzyżowania wyposażono w wyspy trójkątne wydłużone, natomiast wloty drogi wojewódzkiej ukształtowano w formie kontrałuków z wyspą środkową rozdzielającą przeciwne kierunku ruchu. Wzdłuż drogi powiatowej zaprojektowano drogę dla rowerów o szerokości 3 m umożliwiającą ruch dwukierunkowy.