Przejście dla pieszych przez tory kolejowe w ciągu ul. Inwestorów to zmiana, na którą tutejszy mieszkańcy, jak i sąsiedzi z osiedla Rzochów czekali przez lata. Gdy w ramach budowy obwodnicy Mielca powstał w tym miejscu wiadukt nad linią kolejową, podjęto decyzję o braku przejścia dla pieszych przez tory.
[FOTORELACJA]8308[/FOTORELACJA]
Decyzja miała być podyktowana bezpieczeństwem - przejście w bliskiej odległości od wiaduktu miało być niebezpieczne. Zapomniano jednak o tym, że na wiadukcie nie ma ani chodnika, ani ścieżki rowerowej. W efekcie piesi zmuszeni byli na pokonywanie torów wiaduktem - maszerując poboczem ruchliwej drogi wojewódzkiej, bądź „na dziko” przechodząc przez tory w pobliżu wiaduktu. Nie trzeba dodawać, że znaczna większość pieszych korzystała z tego drugiego rozwiązania.
W ramach trwającej rewitalizacji linii kolejowej L-25 - po wielu zabiegach samorządowców popychanych przez mieszkańców - udało się osiągnąć porozumienie z PKP PLK i zaprojektować przejście dla pieszych w pobliżu wiaduktu. To powstało przed kilkoma dniami - w ciągu ul. Inwestorów.
Boryna06:21, 05.10.2020
Rzochów XXI wiek ! Tak trzymać !
ASp07:40, 05.10.2020
ale jest absurd przy przejściu przez tory z osiedla na Borek, koło garaży
absurd08:20, 05.10.2020
to jest brak chodnika na wiadukcie, zapomnieli?
przystankowy08:24, 05.10.2020
A gdzie stacja koło inwestorów?
Ludzie mogliby dojeżdżać do pracy ale poco?
do Radnych i Prezyde08:26, 05.10.2020
czy bogate miasto Mielec postawi obok latarnie dla bezpieczeństwa czy będzie skomleć jak zbity pies u kolejarzy o takową?
boryna 08:59, 05.10.2020
kolejna zapora obronna państwa rzochowskiego pokonana to się prezydent rzochowa zdenerwuje bo on trochę nielubi tych z inwestorów ostatni bastion obrony rzochowa to brak przejścia dla pieszych na Dębickiej znaczy się prezydent rzochowski załatwia tzn konsultuje ale jakoś mu nie wychodzi :)
Twujnick17:20, 05.10.2020
Przecież prezydent Rzochowa sam walczył o te przejścia...
Wisłoka09:25, 05.10.2020
Po co im to przyjście i tak łażą gdzie popadnie,SOK nie żałujcie mandatów.
Roki09:39, 05.10.2020
Teraz rzochowianie będą mogli chodzić na spotkania z animatorem na świetlicę na ul. Inwestorów.
Bareja09:40, 05.10.2020
W mielcu "ślimaka" likwidują w trosce o bezpieczeństwo i robią przejście podziemne a w Rzochowie budują nowego "ślimaka" ???!!!
Na wiadukcie "zapomnieli" o ścieżce dla pieszych czy drodze rowerowej ??!!!! To jak często w Mielcu buduje się wiadukty - raz na ile 20/30 lat ???!!!!
Istny "Bareja".
Wojsław10:07, 05.10.2020
Absurd jest nadal przy dzikiem przejściu między Chrobrego a Krańcową. nawet na mapie gogla tam jest droga. Ludzie kładą kładki a kolej z kolej kopie coraz głębsze okopy.
hmm11:27, 05.10.2020
w gogla mówisz, a w kolejowych dokumentach albo w urzędzie miasta sprawdzał? jak sprawdzisz to zamelduj. pozdrawiam
ktos12:41, 05.10.2020
zauwazyłem ostatnio ,że niektóre inwestycje buduje się tam gdzie nie są potrzebne , a gdzie naprawdę są potrzebne to się omija szerokim łukiem . Zacytuje " Bo w dokumentach nie ma"
ktos12:45, 05.10.2020
i jeszcze jedno i po cholerę to przejscie podziemne kolo dworca w mielcu , czy nie moglo być tak jak w rzochowie ? , chyba że , tak myślę przez mielec będą pociągi przejeżdzać tak szybko ,a w rzochowie pomału , że nawet piesi zdążą przejść w tej i z powrotem .
Decyzja polityczna 20:17, 05.10.2020
Poseł załatwił 300 baniek i trzeba je wydać!
Goździk27129313:10, 05.10.2020
Polecam postęp prac śledzić na forum: https://www.skyscrapercity.com/threads/lk-25-74-stalowa-wola-rozwad%C3%B3w-tarnobrzeg-mielec-d%C4%99bica.2129034/page-41
12015:28, 05.10.2020
Wiele wskazuje na to, że remont tej linii nie jest zrobiony za dobrze:
1.remont całej linii rozłożono na raty wskutek czego przejezdność całej linii uzyskana zostanie po dobrych kilku latach bo gdy skończą odcinek Mielec - Dębica zaczną (oby bo nawet nie ma jeszcze zapowiedzi przetargu) odcinek Mielec - Padew. Gdy skończą Mielec Padew - zaczną Padew - Ocice a powinno się to zrobić wszystko naraz i znacznie krócej tak jak na linii numer 68 (Stalowa Wola - Lublin).
2.Prędkość 120 km/h nie zostanie uzyskana na całości linii tak jak obiecywano. Mimo dość łatwego terenu i możliwości wyprostowania łuków poprzez przesunięcie toru o kilka metrów nie zrobiono tego. Zbyt dużo pieniążków (prawie 300 mln zł. tyko za sam odcinek Mielec- Dębica) zainwestowano by pozwolić sobie na takie błędy!
3.Nie zaprojektowano od razu przystanków przy strefach przemysłowych czy w innych ważnych lokalizacjach.
4.Jak wynika z informacji prasowych i o których piszą tutaj ludzie na tym forum, peron w Mielcu nie zmieści wszystkich pociągów jakie mogłyby przejeżdżać tą linią i będzie krótszy niż nawet w Chmielowie!
5.Linia nie zostanie zelektryfikowana tak jak to się stało z linią numer 68 Stalowa Wola - Lublin
6.Na odcinku Mielec - Dębica zlikwidowano stację Dąbie która istniała od zawsze, ograniczając znacznie przepustowość tej linii i możliwości w zakresie właściwego prowadzenia ruchu pociągów szczególnie pasażerskich.
7.Zastosowano szyny gorszej jakości co wpłynie na ograniczenie prędkości pociągów towarowych i częściowe ograniczenie przepustowości trasy.
8.Stacja Mielec będzie mieć słabe parametry techniczne i zdolnoś ć przepustową wskutek czego ograniczać to będzie zarówno możliwości dla ruchu towarowego jak i osobowego.
9.Wszystkie perony poza stacją Mielec będą mieć zaledwie 85 m. długości podczas gdy na linii numer 68 mają długość 150 m. co dobitnie wskazuje na drugorzędne traktowanie tej linii czy wręcz marginalizowanie jej.
To tylko niektóre mankamenty co dobitnie wskazuje na drugorzędne traktowanie tej linii czy wręcz marginalizowanie jej.
Po prostu20:15, 05.10.2020
Ta linia JEST, jak to określasz "drugorzędna", o potencjale kilku par pociągów dziennie. Jakiego ruchu oczekujesz, że domagasz się remontu, jak dla magistrali?
wszysktkie pociongi 10:35, 06.10.2020
własnym autem w końcu i na Księżyc można dojechać
dla Rzeszowa !!1!110:37, 06.10.2020
...
Inwestorka19:04, 05.10.2020
Absurdem jest lokalizacja mieszkań socjalnych przy Inwestorów.
pyt01:25, 06.10.2020
Pytanie jak to się stało, że nikt nie uzgodnił z koleją kwestii przejazdu i przejścia nad torami wiaduktem? Chciałbym wiedzieć kto za to imiennie odpowiada. Takiego p......... należało by obciążyć kosztami dobudowy do wiaduktu ściezki i rowerowej i chodnika.
do hej.mielec01:32, 06.10.2020
O jakim absurdzie hej.mielec piszecie? Absurd właśnie się zaczął bo zamiast unikać przejść kolizyjnych zrobiono je gdyż ktoś zapomniał na wiadukcie wybudować chodnik i ścieżkę rowerową. Proponuję zatem hej.mielec zajmijcie się tym specem który zadecydował, że na wiadukcie nie będzie chodzika.
Dziś unika się przejść kolizyjnych z torami zwłaszcza, ze tuż obok jest wiadukt. To jest niezły shit....
absurd03:02, 06.10.2020
Absurdem jest zlokalizowanie przejścia w poziomie szyn obok wiaduktu. Takiego babola ze świecą szukać po całym cywilizowanym świecie... Znowu mędrale z Mielca się popisują i pokazują kolejarzom jacy to oni mądrzy - kiedyś za Chdorowskiego teraz ze tago wuefisty....
Gadanie...09:48, 06.10.2020
Jak znam życie, ludzie i tak będą łazić przez tory w różnych miejscach.
wooow10:30, 06.10.2020
-wiadukt za wąski na 2 tory
-na szerokiej, *%#)!& drodze przejście dla pieszych zamiast przejazdu
-na 3km odcinku u. Dębickiej brak chodnika czy przejścia dla pieszych
-propaganda jaki to Mielec teraz skomunikowany będzie, bo ,,pociongi bedom jeździć'', a na ,,remontowanej'' trasie dalej tylko 1 tor, brak elektryfikacji i perony jak przystanki dla smartów we Włodkowicach Toruńskich.
Nie przejedzie tędy żaden pociąg dalekobieżny, jedyne co wstawią to minitramwaj na ropę Tarnobrzeg-Dębica. A że większość ludzi jest zmotoryzowana na tym odcinku, za kilka lat pod pretekstem braku zysków pan marszałek z uśmiechem na ustach powie ''w Mielcu kolej pasażerska nie ma prawa istnienia'' i zamknie całość.
17.04.19 Rynek Kolej16:53, 06.10.2020
Planowany ruch : 2 pary poc. międzywojewódzkich, 6 par lokalnych dziennie...
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu hej.mielec.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
2 2
Przy zapowiadanej obecnie liczbie połączeń (3 pary... absurd!) raczej bym na to nie liczył.