Zamknij

Próba odwołania dyrektor PZPSW. Powiat odpowiada na pytania

14:45, 30.03.2020 K.S Aktualizacja: 09:58, 31.03.2020
Skomentuj

- Elżbieta Wyparło wskutek swojego działania i braku nadzoru nad prowadzonym postępowaniem administracyjnym spowodowała brak możliwości rozstrzygnięcia przez Sąd w sprawie zasadności wpłat na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych - przekazuje mieleckie starostwo w odpowiedzi na szereg pytań w związku kolejną próbą odwołania dyrektor Powiatowego Zespołu Placówek Szkolno-Wychowawczych. Działania te miały doprowadzić do konieczności zapłaty 31 tysięcy złotych składki wraz z odsetkami.

Jak już informowaliśmy, po negatywnej opinii kuratora i kilku miesiącach ciszy, w mieleckim starostwie ponownie podjęto działania zmierzające do odwołania dyrektor Powiatowego Zespołu Placówek Szkolno-Wychowawczych przy ul. Królowej Jadwigi. Sprawa budzi emocje zarówno w placówce, jak i u zaangażowanych w jej funkcjonowanie samorządowców.

Po ostatniej sesji Rady Powiatu Mieleckiego, gdzie sprawa ta została podjęta przez radnych, skierowaliśmy do Starostwa Powiatowego kilka pytań. Obszerne wyjaśnienia urzędników w tym zakresie publikujemy poniżej:

Przyczyną rozpoczętej przez Zarząd Powiatu Mieleckiego procedury zasięgnięcia opinii Podkarpackiego Kuratora Oświaty w sprawie zamiaru odwołania ze stanowiska Dyrektora Powiatowego Zespołu Placówek Szkolno-Wychowawczych jest niedopełnienie obowiązków w sprawie odwołania się od decyzji Prezesa Zarządu PFRON dotyczącej  zobowiązań Powiatowego Zespołu Placówek Szkolno-Wychowawczych w Mielcu z tytułu wpłat na PFRON wraz z odsetkami. W czerwcu 2018 roku PZPSW otrzymał decyzję PFRON w sprawie naliczenia spornych składek, a  Pani Elżbieta Wyparło (która Dyrektorem Powiatowego Zespołu Placówek Szkolno-Wychowawczych w Mielcu jest od 12.02.2018 r.) wskutek swojego działania i braku nadzoru nad prowadzonym postępowaniem administracyjnym spowodowała brak możliwości rozstrzygnięcia przez Sąd w sprawie zasadności wpłat na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

Doprowadziła w ten sposób do wydania prawomocnej decyzji administracyjnej, na podstawie której kierowana przez Nią jednostka była zobowiązana zapłacić kwotę 31.214 zł (składki wraz z odsetkami).

Po otrzymaniu ostatecznej decyzji w tej sprawie, korespondencją z dnia 30.01.2020 r., 12.02.2020 r. i 14.02.2020 r. Pani Dyrektor ciężarem prowadzenia postępowania administracyjnego dotyczącego kierowanej przez Nią jednostki, współpracą z pełnomocnikiem, któremu udzieliła pełnomocnictwa oraz kontrolą postępowania administracyjnego obciąża organ prowadzący. W piśmie z dnia 30.01.2020 r. Dyrektor wprost twierdzi, że postępowanie administracyjne prowadziło Starostwo, co jest absolutnie niezgodne ze stanem faktycznym.

Wg organu opisana wyżej sytuacja jest niedopuszczalna. Osoba odpowiedzialna za kierowanie jednostką nie może swoich uprawnień cedować na organ prowadzący i oczekiwać kierowania postępowaniami dotyczącymi tej jednostki i podejmowania decyzji w zakresie tych postępowań,  przyczyn i podstaw składania środków odwoławczych. Takie zachowanie Dyrektora stanowi o utracie zdolności do kierowania jednostką i uzasadnia twierdzenie o braku zdolności do prowadzenia innych spraw Powiatowego Zespołu Placówek Szkolno-Wychowawczych w Mielcu w sposób należyty.

W przedmiotowej sprawie Starostwo Powiatowe w Mielcu otrzymało w ostatnim czasie szereg pytań. Poniżej odpowiedzi na każde z nich:

1. Czy z Podkarpackiego Kuratorium Oświaty przyszła opinia w sprawie pani dyrektor PZPSW? Jeśli tak, to jaka ona jest?

Zgodnie z obowiązującymi przepisami Zarząd Powiatu Mieleckiego Uchwałą Nr 72/496/2020 z dnia 12 marca 2020 r. wystąpił do Podkarpackiego Kuratora Oświaty o wydanie opinii w sprawie odwołania Dyrektora Powiatowego Zespołu Placówek Szkolno-Wychowawczych w Mielcu.  Opinię, o której mowa Kurator wydaje w terminie 21 dni od dnia otrzymania wystąpienia. Termin ten upływa początkiem kwietnia.

2.  Kto przekształcając placówkę nie wziął pod uwagę faktu, że będzie to powód generowania należnych składek do PEFRON-u?

Decyzja o przekształceniu Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Mielcu w Powiatowy Zespół Placówek Szkolno-Wychowawczych w Mielcu została podjęta zespołowo. Temat utworzenia PZPSW i włączenia w jego skład SOSW oraz Bursy Międzyszkolnej był dyskutowany z ówczesną dyrekcją SOSW; Biurem Edukacji, Zdrowia i Spraw Społecznych; radcami prawnymi Starostwa, a efektem tych prac była inicjatywa uchwałodawcza ówczesnego Zarząd Powiatu. Wypracowany projekt uchwały dotyczący utworzenia Zespołu był przedmiotem prac Komisji Edukacji, Kultury i Sportu, która bez uwag pozytywnie zaopiniowała przedmiotowy projekt uchwały. Końcowym efektem było podjęcie w dniu 26 kwietnia 2017r. jednomyślnie przez Radę Powiatu Mieleckiego V kadencji Uchwały Nr XXIX/194/2017 w sprawie utworzenia Powiatowego Zespołu Placówek Szkolno-Wychowawczych w Mielcu. Reasumując nikt z zaangażowanych w proces decyzyjny, jak i legislacyjny nie dostrzegł konieczności odprowadzania składek do PFRON-u.

3. Jakiego okresu dotyczy zarzut składany pani dyrektor?

Zdaniem Zarządu Powiatu Mieleckiego, Pani Dyrektor nie dopełniła swoich obowiązków w okresie od czerwca 2018 r. do lutego 2020 r.

4. Kto prowadził tę sprawę i kto ją nadzorował?

Jednoznacznie należy podkreślić, że wszystkie sprawy dotyczące funkcjonowania jednostki leżą w gestii i w zakresie obowiązków dyrektora jednostki. To dyrektor jednostki prowadzi, nadzoruje i odpowiada za organizację pracy placówki. Z ramienia Starostwa Powiatowego w Mielcu bezpośrednio zaangażowani w tą sprawę byli w ocenie obecnego Zarządu (na podstawie przeanalizowanych dokumentów): ówczesny Starosta, pani Skarbnik, dyrektor Centrum Obsługi Jednostek Powiatu Mieleckiego oraz jeden z radców prawnych zatrudniony w tym okresie w Starostwie.

5. Dlaczego sytuacja zaniedbana przez wcześniejsze osoby odpowiedzialne za prowadzenie tego kontaktu i tej sprawy z PEFRON-em jest teraz zrzucana na obecną dyrekcję?

Dyrektor obejmując funkcję powinien w pierwszej kolejności przeanalizować dokumenty i umowy zawarte przez PZPSW, a w momencie wykrycia jakiejkolwiek nieścisłości podjąć niezwłoczne działania celem wyjaśnienia zaistniałych uchybień. Obecny Zarządu Powiatu dokonując oceny (sposobu regulowania należności wobec PFRON przez PZPSW) ustalił szereg zaniedbań na etapie odwołania od decyzji Prezesa Zarządu PFRON do Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Socjalnej, jak i na etapie odmowy rozpatrzenia odwołania przez Ministerstwo, do której doprowadziły zaniechania Dyrektora Powiatowego Zespołu Placówek Szkolno-Wychowawczych.

6. Gdzie są dokumenty dotyczące tej sprawy, których przynajmniej obecna dyrekcja nie widziała na oczy?

Nie jest prawdziwa teza stawiana przez Panią radną Marię Orłowską, mówiąca, iż Pani Dyrektor PZPSW „...dokumentów nie widziała na oczy”, gdyż to właśnie Pani Dyrektor przekazała do Starostwa decyzję Prezesa Zarządu PFRON, jak i ostateczną decyzję Ministerstwa w sprawie odmowy rozpatrzenia odwołania wniesionego przez PZPSW po terminie, zamiast zgodnie ze swoimi kompetencjami podjąć dalsze działania w tej sprawie.

Obecnie duża część dokumentów znajduje się w Starostwie Powiatowym w Mielcu, gdyż zdaniem Pani Dyrektor to organ prowadzący, a nie Dyrektor PZPSW powinien się zajmować sprawą składek na rzecz PFRON, stąd dokumenty te złożyła w Biurze Radców Prawnych.

7. Kto reprezentował placówkę w tej sprawie w PEFRON-ie i czy wicestarosta Andrzej Bryła osobiście się angażował w tę sprawę?

Od początku Powiatowy Zespół Placówek Szkolno-Wychowawczych był reprezentowany przez dyrektora, a następnie przez radcę prawnego, któremu Pani Dyrektor osobiście udzieliła odrębnego pełnomocnictwa. Wicestarosta Andrzej Bryła, jako ówczesny członek Zarządu Powiatu podobnie jak wszyscy pozostali jego członkowie był zaznajomiony z zagadnieniem, omawiał też kilkakrotnie tę kwestię na posiedzeniach Zarządu, ale nie uczestniczył (w przeciwieństwie do osób wymienionych w punkcie 4) w spotkaniach związanych z tym tematem, nie podpisywał w tej kwestii żadnych oficjalnych wystąpień, nie podejmował też w imieniu Zarządu jakichkolwiek decyzji.

W związku z wieloma niezrozumiałymi informacjami dotyczącymi tej sprawy, które powielane są w przestrzeni publicznej, Zarząd Powiatu przedstawi do analizy i oceny Komisji Edukacji, Kultury i Sportu oraz Komisji  Rewizyjnej obszerny materiał dotyczący zarówno sprawy składek PFRON jak również naruszenia przepisów prawa w zakresie sposobu realizacji arkusza organizacyjnego placówki.  Będzie on obejmował okres od VI 2018 do chwili obecnej wraz z kopiami dokumentów oraz swoim stanowiskiem wobec najistotniejszych wątków tej sprawy. Pozwoli to radnym na dokonanie rzetelnej analizy stanu faktycznego i jej indywidualną ocenę w świetle funkcjonujących dokumentów.

(K.S)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(109)

boryna boryna

57 16

tak niszczy się ludzi w imię politycznych układów 14:51, 30.03.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Pracownik Pracownik

2 1

Co nie zmienia faktu że Pani Dyrektor też ma swoje za uszami 12:34, 01.04.2020


reo

PiotroPiotro

43 13

Bo komuniści i ich dzieci,oraz wnuki powinni zniknąć ze stanowisk ,oraz rządów.
14:56, 30.03.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

:/:/

5 11

Ty PiS-owi widzę dobrze nie życzysz Piotro - ale brawa za odwagę! 16:58, 30.03.2020


Piotro #Piotro #

15 1

Masz racje...trzeba zrobic porzadek w starostwie i innych urzedach RP w tym temacie..powinni byc apolityczni i dbac o dobro obywateli !! 20:05, 30.03.2020


TataTata

55 11

Jestem tatą jednej z uczennic, powiem Wam jedno, odkąd przyszła nowa dyrektorka zaczęły się zmiany na lepsze. Nie jest może idealnie, ale przynajmniej dzieci mają rehabilitację (wcześniej nie miały!!!), parking częściowo się zwolnił dla rodziców podwożących dzieci (wcześniej zapchany autami nauczycieli, teraz trzeba podejść dodatkowe 50m olaboga), jest czysto, dzieciaki chodzą zadowolone. I powiem Wam tak - jak nie znoszę partii z której się p. Dyrektor w szkole pojawiła, zdaje się być ona totalnym jej przeciwieństwem (powiedzmy wyjątek potwierdzający regułę) - osobiście w życiu bym jej nie zmieniał. Niestety anonimowo, ale bardzo dziękuję. 15:24, 30.03.2020

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

Do taty..Do taty..

4 13

Dlaczego anonimowo? Wstydzisz sie? 15:49, 30.03.2020


TataTata

18 3

Nie wstydzę się jednak ujawniłem moje poglądy polityczne, a to już w dzisiejszych czasach może być groźne. Pzdr 16:55, 30.03.2020


Tato -2Tato -2

9 0

Jako ojciec dziecka uczęszczającego do PZPSW - potwierdzam merytoryczność Pana wypowiedzi.
Ps. Rozumiem w pełni chęć pozostania anonimowym. Wytłumaczył to Pan jasno w odpowiedzi, udzielonej osobie komentującej. 11:18, 31.03.2020


NieprawdaNieprawda

1 1

Od 2011 r pracuje tam pan Rafał, i moje dziecko chodziło do niego na rehabilitację na podstawie skierowania. Każde dziecko tylkò opusci madowa szkòle, a przyjdzie do Osrodka, to chodzi zadiwolone, i dokładnie mù to zwisa kto jest dyrektorem. 18:48, 01.04.2020


ParkingParking

1 0

Tam gò nie było i nie ma, to tylkò łąka ogrodzona taśma. 18:51, 01.04.2020


Wniosek Wniosek

16 6

Całe to szkolnictwo siedzi po układach i kosztuje 5 x za dużo !!!!

Ciągle chcą zamykać nie potrzebne placówki ale się nie da, przecież tam są ETATY

https://tvn24.pl/polska/samorzady-chcialy-likwidacji-szkol-wiemy-ile-razy-kuratorzy-powiedzieli-nie-3224924 15:28, 30.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do borynaDo boryna

23 9

Pewnie masz rację że to polityka i tak być nie powinno ,a PIS to krytykował a za moment wrzucił w ARP do koryta radnego Barnasia majstra z Mzbm a fachowca strącili że stołka 15:39, 30.03.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

krowakrowa

5 3

Kurła jak słyszę że Ślęzak taki fachowiec ... no jak 15 lat na stanowisku to by i krowę nauczył fachu 20:43, 30.03.2020


zegar pyka - zegar pzegar pyka - zegar p

4 4

koronawirusem w Polsce. Łącznie COVID-19 wykryto w poniedziałek już u 122 osób. Bilans zakażeń w naszym kraju wzrósł do 1984, z czego 26 osób zmarło
15:40, 30.03.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Mało ?Mało ?

3 2

A na grypę umiera co zimę ok. 150 osób to które gorsze? 16:00, 30.03.2020


A skąd Bryła wieA skąd Bryła wie

41 9

A skąd Bryła wie, jak potoczyłyby się losy postępowania przed Sądem Administracyjnym, skąd pewność, że Sąd odrzuciłby w całości wnioskowaną przez PEFRON kwotę? I czy nie naraziłoby to organ prowadzący na dodatkowe koszty w przypadku przegranej ? Jasnowidzenie? 15:41, 30.03.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

zenekzenek

8 0

on wie bo sądy są niezawisłe 13:49, 31.03.2020


taktotakto

29 1

§ 35. Do zadań Wydziału Edukacji, Zdrowia i Spraw Społecznych (EK) należy:

1. W zakresie edukacji:

1) realizowanie zadań związanych z zakładaniem i prowadzeniem publicznych:

a) szkół podstawowych specjalnych z oddziałami przedszkolnymi specjalnymi,
b) szkół ponadpodstawowych,
c) placówek oświatowo - wychowawczych,
d) placówek kształcenia ustawicznego,
e) placówek kształcenia zawodowego,
f) poradni psychologiczno - pedagogicznych,
g) specjalnych ośrodków szkolno - wychowawczych,
h) placówek doskonalenia nauczycieli;

2) zapewnienie warunków działania szkół lub placówek, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki w szkołach i placówkach, dla których Powiat Mielecki jest organem prowadzącym;
3) określanie zasad gospodarki finansowej szkół i placówek publicznych wspólnie z Wydziałem Finansowym;
4) współpraca w zakresie wyposażania szkół lub placówek w pomoce dydaktyczne i sprzęt niezbędny do pełnej realizacji programów nauczania, wychowania i innych zadań statutowych; 15:44, 30.03.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

lakilaki

7 2

Obowiązki organu prowadzącego szkołę - Ustawa Prawo oświatowe
zapewnienie obsługi administracyjnej, w tym prawnej, obsługi finansowej, w tym w zakresie wykonywania czynności, o których mowa w art. 4 objaśnienie pojęć ust. 3 pkt 2–6 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2019 r. poz. 351), i obsługi organizacyjnej szkoły lub placówki; 19:48, 30.03.2020


FlakiFlaki

2 6

Laki..doczytaj to prawo oświatowe bo coś niby wiesz i lubisz to w kółko wałkować w komentarzach ale nadinterpretujesz bardzo na jedną stronę... 22:11, 30.03.2020


Do flakiDo flaki

6 1

Jeszcze raz art 1- Ustawa Prawo oświatowe Obowiązki organu prowadzącego szkołę
1. Organ prowadzący szkołę lub placówkę odpowiada za jej działalność. Do zadań organu prowadzącego szkołę lub placówkę należy w szczególności:...........
Czy jakieś jego wyjaśnienia nie wiedziałem, nie zajmowałem się są przyznaniem się do zaniechania działań. Czyli jeszcze jaśniej Bryła musi odejść. Tyle w tym temacie 00:52, 31.03.2020


mielecpanymielecpany

6 6

W najbliższym czasie wzrost liczby zakażonych w Polsce będzie bardzo gwałtowny" - ostrzegł minister zdrowia Łukasz Szumowski. "Wchodzimy w nowy etap epidemii" 30.03.202😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥😥 15:51, 30.03.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

I co?I co?

2 3

A na grypę umiera co zimę ok. 150 osób to które gorsze na ten moment?

Zwykła grypa na ten moment jest bardziej zjadliwa niż COVID-19 jeżeli chodzi o liczbę zmarłych 1 do 1

Na ten moment 16:03, 30.03.2020


do pktdo pkt

40 3

Pkt 2: "nikt z zaangażowanych w proces decyzyjny, jak i legislacyjny nie dostrzegł konieczności odprowadzania składek do PFRON-u"
Pkt 4: ówczesny Starosta, pani Skarbnik, dyrektor Centrum Obsługi Jednostek Powiatu Mieleckiego oraz jeden z radców prawnych zatrudniony w tym okresie w Starostwie -> prowadzili i nadzorowali sprawę

Ale to się nie liczy, przecież zawiniła tylko Pani Dyrektor Wyparło, gdyż:
"Dyrektor obejmując funkcję powinien w pierwszej kolejności przeanalizować dokumenty"
Czy ktoś tutaj czegoś nie rozumie?:) 15:54, 30.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

oj starosta nie w leoj starosta nie w le

10 31

co tu robi jeszcze pani z PISiego nadania , oni umieli szybko obsadzić swoich w myśl programu KORYTO + a wy Bryła nie potraficie z tym sobie poradzić 16:02, 30.03.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

StigStig

9 2

Jak czytam taki komentarz w stylu wicie rozumicie nie potraficie koryto+ aż wy i podobne słowa to intryguje mnie wykształcenie przedmówcy..zadaje sobie pytanie jest średnie chociaż czy jednak podstawowe 🧐 Pan zapewne wokół siebie obsadza swoich przeciwników.. żałosny tok rozumowania 22:43, 30.03.2020


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


onon

9 23

Sam nie pochwalam decyzji Bryły, ale nie obrażajmy się nawzajem, jak krytyka to na poziomie plizzzz
Pamietam Mr Andrzeja ze sp11 jako uczeń, i moje wspomnienia jako ucznia są tylko pozytywne, chyba to właśnie Mr Andrzej zaraził mnie pasją do matmy, i serio było mega sprawdeliwym pedegogiem, natomiast patrze z dużym niedowierzaniem w nagminną próbę odwołania pani Elżbiety Wyparło, szkoda że polityka przykrywa tutaj zdrowy rozsądek i empatię 16:13, 30.03.2020


KolaKola

25 3

Ja pamiętam to z przedszkola też był świnia. Do dziś nic się nie zmieniło.
18:54, 30.03.2020


do witaminado witamina

7 12

Nie dawał Ci odpisywać i do tej pory masz żal??? 19:35, 30.03.2020


omgomg

42 9

to jest niesamowite co wyprawia obecna władza w powiecie, NIESAMOWITE wręcz! 16:19, 30.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZłośliwyZłośliwy

47 5

Nie do pojęcia jest ta zawziętość , a gdzie był nadzór pedagogiczny? A po co całe Centrum Obsługi Jednostek podległych starostwu? Przecież od kilku kadencji nad placówkami oświatowymi "czuwa" jedna i ta sama osoba! I co, teraz swoje zaniedbania chce zrzucić na dyrektorkę?! A może to wraz z nadzorcą poprzednia dyrekcja powinna się z tego wytłumaczyć? 16:53, 30.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DddddDdddd

19 2

Protestuję. Setki osób pracownikow oddziału zakaźnego.,pogotowia ratunkowego, sanepidu, domu pomocy społecznej, zakładu opiekuńczo pielęgnacyjnego codziennie pracuje w stresie poświęcając swoje zdrowie, życie ii swoich najbliższych. Poświęćmy im czas. Zapytajmy co im potrzeba, jak im pomóc i wesprzeć. Dzisiaj to powinno być najważniejsze. Zdrowie i życie i ciężka praca tych co dziś o to walczą. 18:11, 30.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KasiaKasia

10 11

Co wy *%#)!& mi się zajmujeta jak są takie ważne tematy jak Duda wybory i to 10 mają tak ja chcę nasz wódz najjaśniejszy 18:22, 30.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


ObiektywnieObiektywnie

25 3

W obecnej sytuacji poświęcanie tak dużej uwagi sprawie to egoizm i tendencyjność osób reprezentujących nasz powiat. Czy w sytuacji zagrożenia potraficie zainteresować się zdrowiem i życiem ludzi by uchronić nas przed epidemią? O działaniach powiatu w tej sprawie niewiele się pisze. Widocznie nie ma się czym pochwalić więc znana strategia polityków temat zastępczy,nie ważne jakim i kogo kosztem. 19:09, 30.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


BambaryłaBambaryła

36 5

Oj komuś w starostwie chyba się pali coś z tyłu 😷 19:22, 30.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

miluśmiluś

39 6

Gość ewidentnie próbuje chronić własną d... bo to, że on zawalił wszyscy wiedzą. Przez dwie kadencje odpowiada za oświatę i nie zajmował się sprawą. Znaczy chyba niekompetentny
19:24, 30.03.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

do zwolnienia do zwolnienia

0 1

Dyrektor do zwolnienia 14:53, 03.04.2020


HulaHula

46 8

Myślę że to nie Panią Elżbietę Wyparło trzeba odwołać, tylko Pana Bryłę. Wypad ze stołka i na etat nauczyciela, bo widać że woda sodowa odwaliła do głowy z nadmiaru władzy. 19:28, 30.03.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

agataagata

4 23

Brak konkretów. Twój komentarz trąci osobistą zawiścią. 19:53, 30.03.2020


Majka Majka

2 4

Że Pani Dyrektor już dawno nie dotyka ziemi przy chodzeniu to każdy pracownik wie od dawna 12:33, 01.04.2020


MieleckiMielecki

33 5

Super okres na takie przepychanki...starostwo ma dużo czasu..argumentacja dość rozmyta także czekam namiętnie na zmiany!!!... W starostwie 19:28, 30.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Skrócone oświadczeniSkrócone oświadczeni

35 5

....parę lat temu zawaliliśmy ..brakuje kurła piniendzy bo źle przekształciliśmy placowkę i trzeba teraz bulić PEFRON.. brakuje 31tys cebulionow...ktoś musi beknąć - zwalimy na kozła ofiarnego dyrektora szkoły👍 dobry okres zrobić to po cichu bo mamy pandemie... A potem wpakujemy naszych specjalistów kuleżków / brawo Ty 19:47, 30.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

smoczkasmoczka

34 4

mamy pandemię / ludzie nie mają pracy / szkoły zamknięte / do lekarza niema jak się dostać / a starostwo 3 raz wałkuje jakąś dyrektorkę ?!?!?!/ JESTEŚCIE POWAŻNI ????? nie wierzyłem ale faktycznie wygląda to politycznie lub jak mobbing ale nawet jeśli to teraz ludzka przyzwoitość mówi że chyba miasto ma poważniejsze problemy.. 19:59, 30.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

naszmielec.plnaszmielec.pl

36 7

Panie Bryła , przeprowadziliście kilkanaście kontroli od kiedy pani Wyparło jest dyrektorem tej placówki ( gdzie jeszcze było tyle kontroli ??? gdzie było 3 kontrole ???). w wyniku tych kontroli nie znaleźliście nic co mogło by poprzeć Pana tezę o braku kompetencji Pani Dyr. !!! Pana wiedza i umiejętności nabyte przez lata pracy w szkole i starostwie i potrzebuje Pan kilkanaście kontroli ???? - brak mi słów ....
-panie bryła chyba Pan zapomniał, że żaden dyrektor nie wyda ani jednej zlotówki bez zgody organu nadzorującego czyli min. Pana!
- zaległości , które de facto powstały na wskutek działania poprzedniej pani dyr , zresztą chyba Pana koleżanki, wtedy nie stanowiło to dla Pana problemu ??? no jakże mogło przecież jakby doszło do takiej sytuacji wtedy no to by sie zaplaciło i po problemie , a może nie ????
- należne składki plus odsetki - składki i tak trzeba by było zapłacić więc tutaj "defraudacji" , żadnej nie widzę , proszę mi poprawić , a odsetki 0,3 % dziennie to ile to będzie o tej kwoty ???? 1 000 może 3000 a ile Pani Dyr pozyskała środków dla palcówki od sponsorów i projektów unijnych cdn 20:26, 30.03.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

tidonatidona

2 5

Widzę pracownik to pisze może ulubiona koleżanka Dyrektor ? jak sie nie potrafi zarządzać to niech zrezygnuje. 10:15, 01.04.2020


JusbJusb

2 1

w czym problem ? - zainstalować drzwi obrotowe w gabinecie, technicznie proste rozwiązanie 20:35, 30.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

naszmielec.plnaszmielec.pl

32 5

kilkadziesiąt a może kilkaset tysięcy złotych , o ile zwiększyła się liczba uczniów, dzięki leszpej ofercie placówki o kilkadziesiąt dzieci ??? czyli i subwencji przybyło .
A Rada Powiat tak skrupulatnie wydaje srodki ...
- w sprawę były zaangażowane same jednostki podlegające starostwu włącznie z Radą Powiatu , która jest jednostką nadzorująca i powinna dbać o finanse podlegających im placówek- a Pan pisze , że rada się przyglądała ...... to my podatnicy płacimy radnym za "przyglądanie się "????- kolejny powod , że Pan jako osoba odpowiedzialna za oświatę i wydawanie moich pieniędzy nie powinien Pan sprawować tej funkcji
- dyr jako organ prowadzący powinien analizować umowy , a organ nadzorujący to co robi ?????
Panie Bryła i cala Rado Powiatu , w obecnej chwili mamy większe problemy w kraju niż dobrze , a NAWET BARDZO DOBRZE działający ośrodek na Królowej Jadwigi.
Co Rada Powiatu robi żeby pomóc mieszkańcom Mielca ws. Koronawirusa ??? Jakie dzialania w szpitalu w którym brakuje wszystkiego ???? Jak pomagacie dzieciom i nauczycielom w lekcjach online ???
Czy ktoś zapytał czy czegoś im potrzeba ??? cdn 20:36, 30.03.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Dyrektor jako organ Dyrektor jako organ

2 2

A organ nadzorujący to starostwo? Coś tu namieszane. Normalnie to starostwo jest organem prowadzącym, nadzorujący organ to kuratorium. Chyba na że to szkoła prywatną, no to wtedy organem prowadzącym może być stowarzyszenie albo osoba prywatna.....a dyrektor organem prowadzącym? Czyli że co? Że Ośrodek to szkoła prywatna? ?? 09:15, 31.03.2020


SITWA SITWE SITWA SITWE

1 1

SITWA SITWE PODMIENIA - tyle 14:00, 31.03.2020


mieciomiecio

3 1

Starostwo jako organ nadzorujący powinien zgłosić sprawę do prokuratury 10:06, 01.04.2020


Rogus Rogus

32 2

To jest prze paskudne co wyprawia obecna władza powiatu. Tak traktuje sie ludzi? Tak sie z nimi walczy? Ludzie to zapamietają i karma wróci i będzie wtedy bolec, zawsze sprawiedliwość kiedyś zwycięży. 20:47, 30.03.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

OkoOko

2 9

PiS w pierwszym roku wymienił wszystkich nie swoich a ci się grzebią a nawet obsadzają nowe stołeczki (np Barnaś) 20:55, 30.03.2020


naszmielec.plnaszmielec.pl

37 4

Co pan i cała rada robicie ??? za co Wam" płacę" , za co my mieszkańcy powiatu wam płacimy skoro , maski szyją prywatni ludzie ?? wode i jedzenie dostarczają prywatne firmy ??? W każdej prywatnej firmie już by Pana i calej Rady nie było- jesteście nie efektywni !!! Mam nadzieję , że przy następnych wyborach ludzie będą pamietać Waszą "pracę" - choć pewnie nie to im przypomnę
Pana czas panie bryła już się skończył powinien Pan chyba już zmienić pracę , może stanowisko woźnego, żeby poznać pracę w szkole od podstaw ??? Myślalem , że są jakieś granicę cynizmu i hipokryzji , ale widzę , że nie ma. W czasach gdy ludzie umierają Dyrektorzy mają mnóstwo nowej pracy do ktorej nikt nie byl przygotowany, Pan Bryła bedzie szukał dziury w całym... Jeśli jest znane Panu słowo honor i wie Pan co to znaczy to powinien Pan zając się ważniejszymi sprawami "COVID-19", choć nie sądzę, że ma Pan w sobie choć odrobinę tej cechy w sobie , bo gdyby Pan miał to oddałby Pan mandat radnego - cdn 20:47, 30.03.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Komu? Tobie?Komu? Tobie?

1 3

Przecież masz swój. 18:55, 31.03.2020


Przykre jest toPrzykre jest to

35 4

Panie Lonczak czy panu Po ludzku nie jest wstyd ? Proszę spojrzeć dzis wieczorem po kąpieli w lustro i odpowiedzieć czy warto. Starosta sie bywa człowiekiem sie jest. Proszę pamiętać. 20:48, 30.03.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Kola Kola

23 2

Starosta taraz myje tyko ręce więc nie ma szansy na lustro🤣🤣🤣 22:26, 30.03.2020


radek radek

3 4

tak jest dyrektor do zwolnienia 10:17, 01.04.2020


naszmielec.plnaszmielec.pl

29 7

gołym okiem widać , że jedynym celem Pana kadencji jest odwolanie pani Wyparło , myślę , że Pana wyborcy oczekiwali czegoś więcej .... widać gołym okiem na czym zależy stoważyszeniu Nasz mielec
Ps. tak marginesie zapytam jakimi dokonaniami może się pochwalić "nowe" stanowisko w Poradni Pedagogicznej ???? 20:49, 30.03.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

mieciomiecio

1 5

A do czego się ta Pani nadaje jak jej nie pasuje to do biedronki 10:09, 01.04.2020


hahahaha

0 0

pewnie roznosisz tam towar mieciu to stanowisko byś załatwił :) haha 14:28, 01.04.2020


RMIRMI

30 6

Ciekawe to całe odwołanie, tak apropo to szacunek dla tej Orłowskiej bo pytania bardzo konkretne i niewygodne a odpowiedzi lakoniczne i nieprecyzyjne, aż warto poczytać szczególnie odp. na pyt. nr 2, że niby uchwała zespołowa itd. a kto to podpisywał? Śmierdzi ta sprawa i warto w to zaangażować dobrą kancelarie 21:12, 30.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

mielecpanymielecpany

4 2

Resort zdrowia poinformował o kolejnych 71 przypadkach zakażenia koronawirusem w Polsce i o kolejnych pięciu ofiarach śmiertelnych. Łącznie COVID-19 wykryto w poniedziałek 30.03.20 już u 193 osób. Bilans zakażeń w naszym kraju wzrósł do 2055, z czego 31 osób zmarło.

21:47, 30.03.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

COVID 19 COVID 19

1 0

Na zwykłą GRYPĘ umiera ok. 150 osób albo i więcej w zimie ?

Do tej pory COVID 19 nie osiągnął tego poziomu - na ten moment, natomiast na pewno dłużej żyje po za człowiekiem - mówi się że 4-5 dni więc raczej nic do jedzenia żebyście nie zamawiali tylko w pełnej higienie SAMI ROBILI JEDZENIE 13:56, 31.03.2020


Zaraz.....Zaraz.....

35 4

To nie ta sama szkoła i dyrektorka którą starostwo trzepało namiętnie kontrolami gdzie jedna trwała ....pół roku? 💪 Nie często się czyta tyle artykułów o jednej szkole...kobieta musi być baardzo niewygodna 22:35, 30.03.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

MiecioMiecio

1 7

Chyba nieudolna 10:08, 01.04.2020


jjjj

10 29

Kogo wy bronicie ludzie???? Jakbyście wiedzieli jak tam się pracowników traktuje... 06:32, 31.03.2020

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

KamaKama

17 4

Zapraszam na pełny etat do biedronki na starówce...zatrudnią każdego pracownika ! Zobaczy pani prawdziwą pracę jeśli traktowanie w admin.publicznej nie odpowiada ja chętnie się zamienię i wycaluje 08:36, 31.03.2020


jakijaki

11 1

pani z poradni przyszła do pracy 12:21, 31.03.2020


Tak toTak to

7 1

Jeśli pracujesz to bardzo dobrze.... 13:00, 31.03.2020


HahahahahahahahaHahahahahahahaha

5 2

Sami siebie.......nie trudno się zorientować...... 08:06, 31.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kolakola

22 4

Patrząc na przykład Elektryka i znając tego typa i jego metody działania należy spodziewać się co kilka dni kolejnych ataków w mediach na Panią Dyrektor. Schował się tchórz w starostwie i wykorzystuje osłonkę koronawirusa. 09:39, 31.03.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

infoinfo

6 2

Elektryk to najsłabsza szkoła średnia w Mielcu, tam idą najsłabsi 13:51, 31.03.2020


MaciejMaciej

23 4

Dlaczego chcą odwołać? Bo "dobry" polityk szuka winy wszędzie tylko nie u siebie, niestety albo stety.💩 10:07, 31.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


Tato -2Tato -2

3 1

"Twój" wulgaryzm to już "hejt" ? ! ! ! 11:19, 31.03.2020


kola kola

4 2

Po kropce piszemy z dużej litery. Kropkę stawiamy bezpośrednio po wyrazie. Widać, że poprzednicy nie używali komputera 11:39, 31.03.2020


kupakupa

10 2

tak Kupa...nie dość że jesteś nieudacznik to jeszcze anonimowy :) wracaj do swojego stanowiska na taśmie ;) twoja wypowiedz świadczy o twoim życiowym sukcesie zawodowym bo stanowisko zapewne masz "wysokie";) 12:20, 31.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MoniaMonia

5 2

Nie jestem fanką żadnej ze stron ale obrażanie kogo kolwiek w anonim. komentarzach jest bardzo słabe. 12:26, 31.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

keramkeram

15 0

Wszyscy samorządowcy, mówią że są apolityczni.Na przykładzie ze starostwa,widać gołym okiem apolityczność.To jeszcze większa klika,szumowin postkomuszych,na czele z Lonczakiem.Jedynym zadowolonym człowiekiem,jest wójt Radomyśla,że się pozbył wrzoda w UG Radomyśl.Przecież teraz w Starostwie w Mielcu,bardziej nieudolnych ludzi,nie było od 1989r. Lonczak niech się zpakuje,i wynocha do Radomyśla,a jak nie to TACZKI.Dokąd ten burdel będzie.Inwestycji zero,tylko obsadzanie stołków,z rozdawnictwem etatów dodatkowych.Osoba powyżej 65lat,nie powinna sprawować mandatu,tak radnego,jak i posła RP.Tyle w temacie 13:47, 31.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DZIWNE ?DZIWNE ?

3 11

ZWOLNIŁ BYM ZA SAMO ZAMIESZANIE !!!!
PRACOWNIKA W KAŻDEJ FIRMIE SIĘ ZWALNIA Z DNIA NA DZIEŃ A TU JAKIEŚ PROBLEMY ??? 13:48, 31.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Nie dziwne...Nie dziwne...

8 1

W twojej firmie może takich jak Ty się zwalnia z dnia na dzień..w mojej to ja zmieniam pracodawców bo mam coś czego Tobie pewnie brakuje...czyli wiedzę i wykształcenie specjalistyczne 13:59, 31.03.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Do Nie dziwne..Do Nie dziwne..

2 5

W twojej firmie może takich jak Ty się zwalnia _ ZNASZ MNIE ŻE OCENIASZ? A MOŻE TO JA ZWALNIAM?
w mojej to ja zmieniam pracodawców _ NAPRAWDĘ_ TO CHYBA BUDŻETOWE ETATY?
wiedzę i wykształcenie specjalistyczne _CZYLI JAK ODPALIĆ POD SZKOŁĄ KOSIARKĘ DO KOSZENIA TRAWY

Generalnie powinno zwolnić się tą Panią i jej przełożonego w takiej chwili - obydwoje do zwolnienia

09:20, 01.04.2020


awaawa

0 0

Dyrektor do zwolnienia
14:54, 03.04.2020


Już Już

11 0

jesteście w takiej desperacji, wyczerpaliście tyle możliwości zemsty, że pozostał wam tylko sex i narkotyki. Wezwijcie grupę wsparcia- jakby co. 17:03, 31.03.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

ToTo

10 2

będzie ostatnia deska ratunku ....... i upodlenia jako człowieka. Panie baryła i koleżanka do dzieła!! 18:35, 31.03.2020


PaStaPaSta

21 0

Sprawa ta idzie również na konto starosty Jak nie potrafi jej obiektywnie rozwiązac tzn że jest tylko marionetka w zarządzie powiatu 18:15, 31.03.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

mieciomiecio

3 10

Starosta tą Panią powinien dawno usunąć 10:11, 01.04.2020


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


asdasd

0 0

nie ma bo sama bierze
14:50, 03.04.2020


PORADNIAPORADNIA

18 1

Miejcie się na baczności bo pani vice zapewne już kroi jakieś dokumenty. 20:19, 31.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

StanStan

5 1

Dajcie spokój tyle problemów ?
22:41, 31.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JanJan

6 1

Brak Pokory 22:44, 31.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TWOJE PODATKITWOJE PODATKI

3 1

CO SIĘ ROBI Z PODATKAMI W POLSCE CIĘŻKO PRACUJĄCYCH OBYWATELI

https://tvn24.pl/polska/sa-nauczyciele-nie-ma-uczniow-ale-szkola-musi-dzialac-ra966823-2290051

A POTEM NIE MA NA MASECZKI, RESPIRATORY, NA NIC GENERALNIE NIE MA !!!!!!!!!! 09:14, 01.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


HarmanHarman

10 5

Zjedz snikersa, zakładając fejkowe konto na Facebooku, pseudo wykształconej osoby, dowodzi Pan swoją głupotą. Radzę poczekać na dalszy los wydarzeń bo Pana wyrok na Panią dyrektor niestety nikogo nie obchodzi. 11:29, 01.04.2020


SprawiedliwySprawiedliwy

5 10

Nie moja wina nie rozumiesz art 231 kk, a skoro odpowiedział/a Pan/i na komentarz to chyba jednak interesuje. To jest moja opinia i jak na razie żyjemy w wolnym kraju gdzie każdy może wyrazić swoje zdanie ;) Co do mojego wykształcenia to lepiej Pan/i przysiądzie do książek. Pozdrawiam
11:41, 01.04.2020


Odp sprOdp spr

13 3

Faktycznie zawiadomienie do prokuratury powinno być złożone i to już wcześniej bo artykuł kk trafiony...niekoniecznie do dyrektora, kwestie odpowiedzialności, obowiązków i błędów warto poszukać obiektywnie,ale może należy te kwestie pozostawić niezawisłym sądom. I wstrzymać się z oceną do tego czasu. Wszyscy chętnie poczytamy jak sprawa się zakończy. Jest to w interesie tej placówki i jej dalszego rozwoju. 12:34, 01.04.2020

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

Sprawiedliwy Sprawiedliwy

5 3

To komu zostaną przedstawione zarzuty i komu wykaże dochodzenie 13:39, 01.04.2020


odpodp

10 1

dochodzenie będzie sobie prowadził prokurator a kwestie innych powództw zapewne w Polsce prowadzą sądy. Proszę się nie nakręcać bo szkoda zdrowia a takie kwestie z punktu widzenia kancelarii to chyba obojgu są nam na rękę. 14:25, 01.04.2020


Sprawiedliwy Sprawiedliwy

6 0

Wie Pan pytanie kto pierwszy złoży zawiadomienie. Pozdrawiam 15:08, 01.04.2020


odpodp

6 2

zawiadomienie może złożyć każdy, zawsze i w każdej sprawie a potem generalnie schodzi powietrze i przychodzi taki papierek. Cieszy mnie że mamy prawych obywateli i prokuratura ma się czym zajmować. pozdrawiam i życzę miłego dnia. 16:09, 01.04.2020


Sprawiedliwy Sprawiedliwy

4 2

Nie to było intencją mojej wypowiedzi, takich elementarnych podstaw nie trzeba mi tłumaczyć, bardziej mi chodziło o starostwo złoży taki "Papierek" miłego popołudnia. 16:12, 01.04.2020


OdpOdp

8 4

Słodko, szkoda że mogę się tylko przyglądać tej ciekawej dla mnie sprawie, a nie mogę tego dyrektora póki co reprezentować. 19:18, 01.04.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Słodko Słodko

3 3

No pewnie jak już raz udzieliła pełnomocnictwa Dyrektor to może i drugi raz 09:44, 02.04.2020


koala koala

3 0

Kto ma plastusiowe uszy ten ma wiecej za uszami 01:09, 05.04.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%