Mielec Wiadomości

Zamknij

Dwie szkoły nie do wybronienia? Będzie reorganizacja

K.S 10:18, 01.02.2020 Aktualizacja: 07:32, 22.10.2025
65 Dwie szkoły nie do wybronienia? Będzie reorganizacja Spotkanie wójta gm. Wadowice Górne z mieszkańcami w Woli Wadowskiej 14 stycznia 2020 r. Fot. Kacper Strykowski / hej.mielec.pl

Choć plany przeorganizowania szkół na terenie Gminy Wadowice Górne spotkały się ze sporym sprzeciwem mieszkańców, uchwały w tej sprawie będą rozpatrywane na najbliższej sesji Rady Gminy Wadowice Górne. Pierwotnie planowano przekształcenia czterech szkół. Wszystko wskazuje jednak na to, że reorganizacja dotyczyć będzie na razie dwóch placówek - w Woli Wadowskiej i Zabrniu.

O pomyśle ograniczenia funkcjonowania szkół podstawowych w czterech miejscowościach gminy Wadowice Górne pisaliśmy niedawno na łamach naszego portalu. Sprawa nabrała emocjonalnego tonu głównie za sprawą spotkań zorganizowanych przez wójta Michała Deptułę z mieszkańcami. Ogromna frekwencja i stanowczy sprzeciw mieszkańców sprawił, że podjęto decyzję o dalszych rozmowach na temat przyszłości najmniejszych szkół w gminie.

To efekt rozmów w węższym gronie

Przypomnijmy, że zamysłem władz gminy było ograniczenie działalności czterech szkół podstawowych (w Izbiskach, Wampierzowie, Woli Wadowskiej oraz Zabrniu) z wymiaru ośmioklasowego do trzyklasowego. Powodem są oczywiście względy finansowe – zbyt duże koszty utrzymania szkół względem niewielkiej liczebności uczniów przy jednoczesnym braku perspektyw na zwiększenie tej liczebności w najbliższej przyszłości. Na czterech spotkaniach z mieszkańcami wójt spotkał się ze zdecydowanym sprzeciwem rodziców.

Od serii spotkań minęło raptem dwa tygodnie. Dzisiaj widać już jednak efekt dalszych rozmów prowadzonych już w mniejszym gronie przedstawicieli poszczególnych grup zainteresowanych tematem.

Na zaplanowanej na 5 lutego sesji Rady Gminy Wadowice Górne podejmowane będą dwie uchwały w sprawie zamiaru przekształcenia Szkoły Podstawowej im. gen. Bolesława Stachonia w Woli Wadowskiej oraz Szkoły Podstawowej w Zabrniu.

Co konkretnie zostanie uchwalone?

Zgodnie z planowanymi uchwałami planuje się z dniem 31 sierpnia 2020 r. przekształcić szkoły o stopniu organizacyjnym klas I-VIII z oddziałami przedszkolnymi w szkoły o strukturze klas I-III z oddziałami przedszkolnymi. Uczniowie z klas wyższych będą automatycznie przypisani do szkoły w Wadowicach Dolnych. Gmina ma przy tym zapewnić bezpłatny transport i opiekę podczas dowozu.

Co ważne, podjęcie tych dwóch uchwał przez Radę Gminy, będzie dla wójta Michała Deptuły wyrażeniem zgody do przeprowadzenia dalszych czynności w tej sprawie - tj. do zawiadomienia rodziców uczniów, a także wystąpienia do Podkarpackiego Kuratora Oświaty o wydanie opinii w sprawie przekształcenia szkół.

Celem ograniczenia szkół ma być „racjonalizacja wydatków związanych z funkcjonowaniem placówek oświatowych na terenie gminy Wadowice Górne oraz poprawa warunków kształcenia uczniów ze szkół podstawowych w Zabrniu i Woli Wadowskiej”. Autorzy projektu uchwały stwierdzili również, że jej niepodjęcie „wiąże się w perspektywie czasu z ryzykiem naruszenia stabilności finansów samorządu gminnego, a tym samym zagrożone będzie funkcjonowanie wszystkich placówek oświatowych”.

Sesja Rady Gminy Wadowice Górne zaplanowana została na 5 lutego (środa) o godz. 10:00 w sali narad Urzędu Gminy w Wadowicach Górnych.

(K.S)
Dalszy ciąg materiału pod wideo ↓

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (65)

Teli78Teli78

6 9

Wójcie trzymam za Pana kciuki! Szacunek za odpowiedzialność, a nie populizm.

11:43, 01.02.2020
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

BoloBolo

6 1

Cztery powinny być zlikwidowane. I jeszcze podstawowa z Wadowic górnych przeniesiona do byłego gimnazjum.

12:06, 01.02.2020
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

Olek Olek

0 0

podstawowa szkoła jest już od 2 lat tylko w Wadowicach Gornych w byłym gimnazjum

08:53, 02.02.2020

BoloBolo

1 7

Wójcie weź przykład z padwi narodowej.

12:14, 01.02.2020
Wyświetl odpowiedzi:3
Odpowiedz

AlojzyAlojzy

0 1

Dokładnie. Tam się dało

18:54, 01.02.2020

Do zZDo zZ

1 1

Widać ty i wielu podobnych by chciało, aby szkoła była w każdym domu, no i lekarz przynajmniej jeden we wsi. A za wszystko ma płacić gmina. A może ci co tak bronią szkół, dopłacą z własnej kieszeni co gmina dopłaca i będzie bez problemu. A może jeden z drugim stanie do wyborów na Wójta. Zobaczymy jaki będzie każdy mądry. Tylko brać i brać, a może czas dołożyć, niektórzy płacą za prywatne szkoły.

17:02, 02.02.2020

zZzZ

1 1

1. ładnie koloryzujesz, chodzi o jedną szkołę na 1,5 lub 2,5 wsi, a uzasadnienie do uchwały nie wykazuje oszczędności tylko stwierdza fakt "dokładania"; 2. brak lekarza w gminie to nie wina Wójta, ale źle świadczy o gminie, nie mam żalu do lekarza, który przeszedł na emeryturę, bo mu się należała, a praca bardzo ciężka; do gabinetu gmina nie dokładała grosza (nie wiem jaki był poziom czynszu, który pobierała gmina) 3. faktem jest, że Pan Wójt, który bardzo obiecująco rozpoczął kadencję nie zdążył jeszcze zbudować własnego autorytetu, ale bazuje na autorytecie Ś.P. lekarza

17:27, 02.02.2020

zZzZ

6 4

Gmina która podupada, chociażby przez to że od 2020r nie ma w gminie lekarza próbuje poprawiać swoją reputację tworząc "zaścianek" z Woli Kosówki Zabrnia; ciekawe co wymyślą jak trzeba będzie w Dolnych zrobić 11 oddziałów bo przy 10 już szkoła pękała w szwach

13:07, 01.02.2020
Wyświetl odpowiedzi:2
Odpowiedz

TiktokTiktok

0 0

Jakiego lekarza masz na myśli? Z tego co widzę, ośrodek zdrowia NZOZ Biocen w Wadowicach Górnych działa jak dotychczas i nie ma żadnych informacji o zmianie tego stanu.

14:19, 02.02.2020

zZzZ

0 1

widać, że nie znasz potrzeb mieszkańców - wraz z końcem roku doktor przeszedł na emeryturę, drugi doktor zrezygnował z pracy w Wadowicach, więc do lekarza trzeba do Radomyśla, Czermina lub Szczucina, a tam niestety ZONK, bo leczenie zaordynują, zaszczepią, ale badać i wystawiać dokumentów nie mogą bo inny powiat

14:34, 02.02.2020

qwersqwers

1 0

za kase z likwidacji stanowska 1 etatu dyrektora bedzie dowoz dzieci w calej gminie....

14:41, 01.02.2020
Wyświetl odpowiedzi:2
Odpowiedz

zZzZ

4 0

nie będzie likwidacji stołków dyrektorskich tylko będzie podział dzieci na lepszych i gorszych tych co będą siedzieć w szkole po nic i tych co będą mieli czas dla siebie itd. A co do stołków to już dawno powinien polecieć dyrektor biblioteki, która powinna zostać wcielona do SOKSiR a za jedną pensję dyrektorską można zatrudnić dwóch bibliotekarzy albo lepiej poszerzyć księgozbiór np o audiobooki

15:47, 01.02.2020

GhGh

0 0

Ekonomia pokaże. Jak jest do 10 dzieci w klasie to jest nauczanie indywidualne. Niech sobie rodzice dopłacają.

15:52, 01.02.2020

TAKISETAKISE

2 10

Brawo dla wójta. Przygladnijcie sie na zdjęciach czy w programie emitowanym w TVP kto na te zebrania chodzi? Nie rodzice , a nauczyciele albo osoby z rodzin nauczycieli. Po prostu nie chca odejść od koryta. Nie rozumiem też wypowiedzi osób przeciwnych i zarzutow, że jako by to wojt był agresywny i nie miał argumentów...

17:23, 01.02.2020
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

odpodp

3 0

wszyscy moga przyjsc i sie dowiedziec co bedzie w miejscowosci w ktorej mieszkaja

16:15, 02.02.2020

GigaGiga

8 3

To było wiadomo że PO_PSL_SLD niemoty które dorwały się do koryta zniszczą to co PIS naprawił. Tragedia

19:06, 01.02.2020
Wyświetl odpowiedzi:3
Odpowiedz

OlekOlek

0 2

A cóż takiego PIS naprawił?? To właśnie dzięki PIS a w szczególności Pani minister Zalewskiej mamy taką sytuację a nie inną

21:40, 01.02.2020

Giga Giga

0 2

To ty chyba jesteś właśnie po szkle PIS. Ja nie widzę żeby coś naprawili najpierw wprowadzili gimnazja, a później je zlikwidowali. Brawo za obiektywne myślenie.

07:11, 03.02.2020

kkkk

0 2

Do Giga: Proponuję odstawić toksyczny program TV PIS info i z dowolnego źródła informacji (nie TVN i nie POLSAT ) ale np. ze strony internetowej aktów prawnych sejmu Rzeczpospolitej Polskiej można się dowiedzieć o szczegółach wprowadzonej reformy oświatowej z której wynika iż rząd PIS który w twoim mniemaniu "naprawił wszystko" niestety nie zapewnił środków finansowych dla gmin w związku z wprowadzoną reformą oświatową. Z całego serca polecam w/w źródło informacji które z pewnością pogłębi twój stan wiedzy i pozwoli ci spojrzeć obiektywnie na obecną sytuację.
Niestety to fakt, ale wspomniane przez ciebie ugrupowania polityczne robiły różne głupoty i niegodziwości które uderzały bezpośrednio w ludzi, ale z pewnością do wymienionej listy ugrupowań politycznych można śmiało dopisać PIS które ich bije na głowę.
Pamiętaj kieruj się rozumem a nie emocjami pozwoli ci to jasno ocenić sytuację, a ślepe zawierzanie ludziom którzy trudnią się zawodowo polityką jest błędem ponieważ oni ci będą zawsze mówić rzeczy które chcesz usłyszeć po to by być u władzy.
Pozdrawiam

22:02, 04.02.2020

ZawiszaZawisza

0 0

Zabrać 500plus nima dzieci nima pincet zresztą poco szkoła szlachta już jest tylko parobków brakuje to będą ha ha łeb nadul i do motyki nie na plebanskie

19:12, 01.02.2020
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

dziobakdziobak

1 0

miała być łapka w górę bo świetnie to ująłeś, nie potrzeba ludzi zdolnych, dumnych itp. potrzeba tylko parobków dla SSE i jewrokołchozu

20:02, 01.02.2020

SepteSepte

7 3

Sęk w tym, że na odbytych spotkaniach pan wójt nie miał żadnych wiarygodnych argumentów co do niby złej sytuacji finansowej gminy. Zresztą tak zwana analiza oświaty też nie pokazywała że szkoła z większą liczbą uczniów jest oszczedniejsza. A poza tym to czy ludziom z mniejszych miejscowości już sie nic nie należy? Tylko w gminie ważne są Wadowice na wzór Padwi?

20:15, 01.02.2020
Wyświetl odpowiedzi:3
Odpowiedz

zZzZ

4 2

dokładnie tak i taką samą lakoniczną argumentację zawiera uzasadnienie do uchwały; jako argument podaje się halę w Dolnych, ale nie pisze się o tym, że szkoła jest w stanie zapewnić godziwe warunki maksymalnie dla 10 oddziałów, pod warunkiem zaniechania żywienia, kiedyś się tam znajdowało 5 sal które mogły pomieścić do 25 osób, 2 sale dla 30 osób i 3 mniejsze sale pozyskane z zapleczy klasopracowni, sale te są "przemieszane" więc klasa 1 będzie koło 8 itp. Zabrnie ma najurodzajniejsze ziemie w gminie; specyfiką rodzinnych gospodarstw jest to, że dzieci uczestniczą w pracach na gospodarstwie - powinny szybko wrócić do domu, a rodzice w sezonie nie mają czasu na wożenie dzieci do szkoły

22:11, 01.02.2020

janjan

1 3

A jakie były argumenty rodziców. Nie bo nie czy jakieś konkretne. Bo kultury w tym na pewno nie było. Wyzwanie i obrażanie to macie za swoje. Trzeba było rozmawiać.

08:52, 02.02.2020

SepteSepte

4 2

Do Jana
Zapewne nie byłeś na spotkaniach bo o argumentach rodziców i mieszkańców nie słyszałeś. A szkoda bo było ich sporo. Co do wyzwisk to zapewne również o nich słyszałeś z tzw. Przekazu. No i też szkoda, bo na cztery spotkania (w miejscowiściach z planami reorganizacji szkół) zdażyło się owszem że ludzie z emocji nie wytrzymali ale wbrew temu co głosił potem pan wójt były to pojedyncze wypadki a atmosfera była naprawdę opanowana. To raczej zachowanie przedstawicieli gminy zostawiało wiele do życzenia.

12:51, 02.02.2020

Wojt z pozal sie BozWojt z pozal sie Boz

9 5

Oszczędności? Temat ciekawy zamknąć szkoły tam gdzie nie głosowali na niego. Reszcie obiecać inwestycje Ale wiecie jak pomożecie zamknąć szkoły! CHAMSTWO POGARDA AROGANCJA.

22:25, 01.02.2020
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

zZzZ

3 1

stonuj trochę, bo to co piszesz to emocje, które wyrazimy przy najbliższych wyborach; wójt wychowany w mieście nie zna wiejskich realiów, w bloku wszystko daje spółdzielnia, miasto, itd.; na wsi człowiek musi się o wszystko troszczyć sam a jak nie zadba nie będzie miał; te szkoły powstawały i były doprowadzane do obecnego stanu w dużej mierze rękami rodziców i dzisiaj już dziadków, którzy w zamian oczekiwali tylko tego, żeby dzieci, wnuki mogły się uczyć i być światłymi (jak Wincenty Witos) obywatelami, rolnikami, nauczycielami itd., żeby dzieci nie musiały się tułać po Słupcu, Apolinarach itd.

23:04, 01.02.2020

alal

9 2

A co wójt na propozycje mieszkańców dotyczące oszczędnośći? NIC. nie bierze tego pod uwagę. Ta likwidacja jest karą za walkę mieszkańców. Czy o wójt ma być dla ludzi czy ludzie dla wójta?

08:25, 02.02.2020
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

Wiesław NarczykWiesław Narczyk

3 1

Wójt ma być dla całej gminy A nie tylko części.

12:17, 02.02.2020

Marian 2 ZzMarian 2 Zz

1 2

O czym Pan/Pani Zz mówi. Jakie prace polowe i dzieci, jaka to wieś. Po 3 samochody na podwórku, altanki do grillowania i imprez. Rodzice pracują na SSE Mielec, pole odłogiem stoi. A dzieci jak i w mieście komputer i komórka.

10:00, 02.02.2020
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

zZzZ

2 0

1. Proszę wskazać konkretne działki w Zabrniu, które stoją odłogiem. 2. jak mają ludzie żyć bez tych trzech samochodów skoro najbliższy sklep w Słupcu, lekarz w Radomyślu lub Czerminie - lekarze ze Szczucina nie wszystko mogą itd.

13:52, 02.02.2020

TiktokTiktok

0 0

Podałeś szczegóły "odejścia lekarzy", więc już wiem, że miałeś na myśli weterynarza. Czermin i Radomyśl to nadal powiat mielecki, w Radomyślu na pewno nie ma problemu z dokumentami, co do Czermina nie orientuję się. Jedynym dodatkowym utrudnieniem jest dojazd, więc miejmy nadzieję, że znajdzie się jeszcze chętna osoba do prowadzenia praktyki weterynaryjnej w gminie Wadowice Górne. Ale to już temat odbiegający od reorganizacji oświaty. Pozdrawiam!

15:47, 02.02.2020
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

zZzZ

1 1

doktor w Czerminie też bardzo przyjazny, a wracając do tematu to "jedyny problem to droga do szkoły nie maks. 2 a 6km''; dodam, że najbliższa szkoła w sąsiedniej gminie jest w odległości 4km a na skróty nawet 2, dlaczego mamy oddawać subwencję do innej gminy?

16:51, 02.02.2020

TomTomTomTom

6 10

Brawo . Nareszcie ktoś się zabrał za to! Brawo Brawo Panie Wójcie .W tak małych klasach dzieci się nie rozwijają. Po drugie dalej dzieci chodzą na korepetycje bo nauczyciele nie uczą. Nauczycielom szkoda takiej posadki ! Pora zabrać się za nauczycieli -niech zaczną pracować czyli uczyć!!!! Popieram Pana Wójta.

16:03, 02.02.2020
Wyświetl odpowiedzi:4
Odpowiedz

zZzZ

2 0

nie oceniaj sytuacji z perspektywy Mielca, czy Padwi, już chyba przy poprzednim artykule na ten temat pisałem o komentarzach typowego Polaka "mnie to nie dotyczy, ale najważniejsze to żeby inni nie mieli lepiej"

16:24, 02.02.2020

SepteSepte

0 0

Dziecko jeżeli tylko ma predyspozycje i chęć do nauki i rozwijania (a z tym ostatnim czyli z chęcią bywa różnie ) to bez względu na to czy jest to mała szkoła czy moloch da sobie radę. Poza tym , ostatnimi czasami utarło się, że wszystkie dzieci są jednakowo uzdolnione i tylko z winy leniwych nauczycieli ich osiągnięcia szkolne są czasami poniżej oczekiwań rodziców. No cóż, nie daj Boże żeby wszystkie dzieci były tak samo uzdolnione bo to by była katastrofa narodowa. Samych profesorów nam nie potrzeba, musi być każdego i wszystkiego po trochu. Tak jest zdrowo i normalnie. Tylko szanujmy się nawzajem i szanujmy pracę drugiego człowieka. A jeżeli twierdzisz , że ktoś zarabia nic nie robiąc to próbuj stanąć na jego miejscu, może akurat odkryjesz swoje życiowe powołanie.

16:51, 02.02.2020

zZzZ

0 1

Septe 100% racji, największym problemem są rozbuchane ambicje rodziców, a przecież społeczeństwo potrzebuje zarówno do kopania dołów, uprawy ziemi, jak księdza czy profesora, poza tym dzieci mają różne predyspozycje, dlatego w małych grupach łatwiej jest je zauważyć, natomiast w tym działaniu widać jeden cel ma być "wyścig szczurów za najniższą kasę", a drugi człowiek to tylko przeciwnik, konkurent itp

17:09, 02.02.2020

zZzZ

0 1

Septe 100% racji, największym problemem są rozbuchane ambicje rodziców, a przecież społeczeństwo potrzebuje zarówno do kopania dołów, uprawy ziemi, jak księdza czy profesora, poza tym dzieci mają różne predyspozycje, dlatego w małych grupach łatwiej jest je zauważyć, natomiast w tym działaniu widać jeden cel ma być "wyścig szczurów za najniższą kasę", a drugi człowiek to tylko przeciwnik, konkurent itp

17:09, 02.02.2020

obsobs

8 4

młody to tylko potrafi zamykać nic rozwijac.

16:11, 02.02.2020
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Brawo WójcieBrawo Wójcie

6 11

Panie Wójcie, rób to co zaplanowałeś, bo bardzo dobrze robisz. Nie daj się naciskom paru osób, bo na zebraniach jedni i ci sami dyskutują, a racji nie mają tylko robią największe zamieszanie i podpuszczają innych.

16:45, 02.02.2020
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

rrrr

3 6

Brawo, najwięcej bronią ci szkół co mają bogactwo w domu, i o jakiej pracy mówią, dzieci pracują, śmiechu warte. Biedne rodziny na zebraniach w ogóle się nie odzywają bo dla nich obojętne, aby tylko chodziły do szkoły i się uczyły. A może nawet lepsze wyniki będą miały. A dwa czy trzy km dalej to znowu nie kto wie ile. Walczą ci co wiedzą ze ich dzieci po zmianie szkoły sobie nie poradzą.

17:28, 02.02.2020
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do ZzDo Zz

4 5

Zz.Brawo, najwięcej bronią ci szkół co mają bogactwo w domu, i o jakiej pracy mówią, dzieci pracują, śmiechu warte. Biedne rodziny na zebraniach w ogóle się nie odzywają bo dla nich obojętne, aby tylko chodziły do szkoły i się uczyły. A może nawet lepsze wyniki będą miały. A dwa czy trzy km dalej to znowu nie kto wie ile. Walczą ci co wiedzą ze ich dzieci po zmianie szkoły sobie nie poradzą.

17:33, 02.02.2020
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

zZzZ

1 1

dzieci sobie poradzą, o czym zapewne zaświadczą Ci którzy pamiętają sześcioklasowe szkoły w Zabrniu i Woli, ale wtedy to były tylko 2 klasy i bodaj 1 godzina świetlicowa w tygodniu, w siódmej klasie, ale dlaczego mają być okradane z kilkunastu godzin tygodniowo, które mogą przeznaczyć np. na rozwijanie własnych pasji, w czasach, kiedy czas ludzki jest tak cenny

18:11, 02.02.2020

SepteSepte

4 2

Muszę to jeszcze w tym miejscu powtórzyć: Dziecko jeżeli tylko ma predyspozycje i chęć do nauki i rozwijania (a z tym ostatnim czyli z chęcią bywa różnie ) to bez względu na to czy jest to mała szkoła czy moloch da sobie radę. Poza tym , ostatnimi czasami utarło się, że wszystkie dzieci są jednakowo uzdolnione i tylko z winy leniwych nauczycieli ich osiągnięcia szkolne są czasami poniżej oczekiwań rodziców. No cóż, nie daj Boże żeby wszystkie dzieci były tak samo uzdolnione bo to by była katastrofa narodowa. Samych profesorów nam nie potrzeba, musi być każdego i wszystkiego po trochu. Tak jest zdrowo i normalnie. Tylko szanujmy się nawzajem i szanujmy pracę drugiego człowieka. A jeżeli twierdzisz , że ktoś zarabia nic nie robiąc to próbuj stanąć na jego miejscu, może akurat odkryjesz swoje życiowe powołanie.
Naprawdę szanujmy się nawzajem. A zabieram głos w tej sprawie nie dlatego, że moje dziecko mogłoby sobie nie poradzić po zmianie (patrz komentarz wyżej) tylko dlatego , że jest to mój moralny obowiązek wobec pokoleń które budowały te szkoły, mieszkały w tych miejscowościach i również będą mieszkały. Poza tym czy ktoś z bijących brawa panu wójtowi za odwagę pofatygował się i zapoznał z uzasadnieniem jego decyzji??? Czy brawo bo brawo??? Tak wielka to odwaga jednym podpisem zniszczyć to co budowały pokolenia ( w dużo cięższych czasach).

17:57, 02.02.2020
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

PinokioPinokio

3 4

Chłopie ze szkołami to tak jak i z rolnikami dlaczego Wy małorolni odłogujecie grunty i za lenistwo bierzecie dopłaty unijne a miały być jeszcze większe tak obiecał PiS, dał 500 + a teraz jeszcze oczekujesz darmochy od Wójta za nauczanie indywidualne dzieci. Od niektórych komentarzy ręce opadają chcecie by dziecko było jak najkrócej w szkole bo robota w polu, dziecku należy się szczęśliwe dzieciństwo jak masz morgi to tyraj a za komentarz o wykorzystywaniu dzieci do ciężkich prac polowych powinien zająć się prokurator bo w internecie nie jesteś anonimowy . Atmosfera w szkole powinna być taka by dziecko nie chciało jej opuszczać, świetlica to czas integracji dzieci, wzajemnego poznawania się a oto powinien zatroszczyć się nieprzypadkowy w pełni zaangażowany NAUCZYCIEL.

18:33, 02.02.2020
Wyświetl odpowiedzi:2
Odpowiedz

zZzZ

3 1

nie masz pojęcia o czym piszesz (zapewne z mieleckiego bloku) np. w Zabrniu nie ma skrawka ziemi, która stoi odłogiem; po drugie czym innym jest zmuszanie do pracy, a czym innym wspólna rodzinna praca; po trzecie nawet nie wiesz jaka frajdą jest dla chłopaka jak może się w szkole pochwalić, że ojciec pozwolił zabronować hektar pola, czy to, że sam obsługuje takie czy inne urządzenie gospodarskie, wiesz jaki wtedy czuje się dorosły, albo ojciec mówi do sąsiada: ''a mój młody w szóstej klasie sam świnie karmi''

19:01, 02.02.2020

do zZdo zZ

2 1

I tak trzymajcie karmcie te świnie a mój chłopak z szóstej klasy uczęszcza na basen, gra w piłkę na hali sportowej i "Orliku",bierze udział w konkursach i olimpiadach międzyszkolnych, uczy się języków obcych, gra w szachy, biegle obsługuje komputer mimo to że mam hektary. Pozdrawiam.

10:14, 03.02.2020

alal

9 3

A ja nie popieram Pana Wójta, ciekawe kiedy zrozumiecie ze mu NIE ZALEŻY na Was ani Waszej gminie? Każdy Wójt, który jest DLA LUDZI starałby się za wszelką cenę o dobro dzieci i szkolnictwo - co miał zresztą w programie wyborczym. Oszczędności można znaleźć inaczej i dobrze o tym wie, ale teraz to już punkt honoru chyba.

21:02, 02.02.2020
Wyświetl odpowiedzi:4
Odpowiedz

helahela

2 3

za wszelką cenę czyli za jaką? gmina nie jest tylko od utrzymywania szkół, gmina jest dla każdego i ma prowadzić rozwój na każdej płaszczyźnie. według analizy braknie 2,9 mln, niechby znaleźli oszczędności, bo może i niektóre działy wymagają również reorganizacji, ale skąd reszta?? czy padło konkretne żródło z tych WASZYCH analiz skąd wziaść resztę?? takie gdybanie że jakby poszukał to by znalazł to jest niepoważne?? może będziemy zaciągać co roku kredyt co by INO szkoły były...nie ważne jakie, ale są. To jest powszechny problem nie tylko naszej gminy, a hasła, żeby wezwać telewizję czy jakąś sprawę dla reportera to pisze chyba ktoś kto nie rozumie jak wygląda finansowanie oświaty...na co idą w głównej mierze pieniądze...

23:34, 02.02.2020

helahela

0 3

za wszelką cenę czyli za jaką? gmina nie jest tylko od utrzymywania szkół, gmina jest dla każdego i ma prowadzić rozwój na każdej płaszczyźnie. według analizy braknie 2,9 mln, niechby znaleźli oszczędności, bo może i niektóre działy wymagają również reorganizacji, ale skąd reszta?? czy padło konkretne żródło z tych WASZYCH analiz skąd wziaść resztę?? takie gdybanie że jakby poszukał to by znalazł to jest niepoważne?? może będziemy zaciągać co roku kredyt co by INO szkoły były...nie ważne jakie, ale są. To jest powszechny problem nie tylko naszej gminy, a hasła, żeby wezwać telewizję czy jakąś sprawę dla reportera to pisze chyba ktoś kto nie rozumie jak wygląda finansowanie oświaty...na co idą w głównej mierze pieniądze...

00:32, 03.02.2020

zZzZ

3 0

2.9 mln to nie kwota wygenerowana przez 2 ale przez 7 szkół; analiza nie zawiera informacji czy taka zmiana przyniesie 1 mln czy 1000zł oszczednosci; nawet jeśli takie kwoty padają to wynikają z gdybanie a nie rzetelnej analizy porownawczej

07:53, 03.02.2020

wojwoj

2 0

Honor i PSL ... śmiechu warte.

10:24, 20.02.2020

miałem być cicho alemiałem być cicho ale

5 1

jak usłyszę jeszcze jeden hejt na te małe miejscowości to napisze komu kto obiecal jakie inwestycje imie nazwisko miejscowosc. Jakem Baba!!!!

21:40, 02.02.2020
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

hejthejt

0 0

RODO!!!

21:09, 03.02.2020

helahela

4 6

a jakie Wy Mieszkańcy tych wsi podajecie argumenty za pozostaniem w obecnej formie szkolnictwa?? że nauczyciele zrzekną się swoich dodatków do wypłat?? co jest niezgodne z prawem... żeby nie wypłacać dodatków motywacyjnych nauczycielom w innych szkołach (a niby dlaczego nauczyciel który się stara cos dać więcej od siebie ma tego nie dostać), jedna Pani na zebraniu powiedziała prawdę o Waszych szkołach...liczba uczniów jest jak nauczanie indywidualne, a nie jest realizowany program nauczania, dlatego boicie się zmiany szkoły i ciągle powtarzacie to że będziecie gorzej tratowani, bo sami wiecie co Wasze dzieci umieją, myślę, ze każdy nauczyciel który jest z powołania nie będzie rozgraniczał dzieci na gorsze czy lepsze...argumenty, że Wam nic nie jest potrzebne??ani dodatkowe zajęcia, ani w miarę rozsądne rozwiązanie oddziału przedszkolnego, a wręcz jesteście zgodni na łączenie przedmiotów... więc gdzie tu dobro Waszych dzieci, czy naprawdę dowieźć dzieci kilka kilometrów dalej to taki problem?? bo będą siedzieć na świetlicy?? tak, będą siedzieć i będą się wzajemnie poznawać i ze sobą przebywać, bo w dzisiejszych czasach dzieci już się ze sobą nie bawią jak kiedyś..i będą Wam dziękować ze mogą swobodnie spędzić godzinę w świetlicy a nie w tym Waszym POLU...

ja tu dobra dzieci nie widzę nigdzie...pod uwagę brane są tylko etaty osób pracujących w szkołach...

23:15, 02.02.2020
Wyświetl odpowiedzi:3
Odpowiedz

WusWus

2 4

Racja! "Nauczanie" w małych klasach w tym wieku to krzywda wyłącznie dla dzieci. Nic dobrego to nie wnosi. A nauczyciele niech przestaną podpuszczać rodziców wmawiając im, że w małej klasie to tak jak nauczanie indywidualne - totalna bzdura!

08:43, 03.02.2020

oleole

6 2

skoro nauczanie w małych klasach jest takie złe, to ciekawe, czemu w większych miastach jest taki nacisk na tworzenie mniejszych klas i poszukiwanie takich dla swoich dzieci. Założę się, że wszyscy którzy to piszą mają nie mają probemu z dowożeniem dzieci do szkoły i z takiego miejsca łatwo jest komentować i hejtować innych, którzy bronią swoich małych miejscowości.

10:27, 03.02.2020

xxxx

1 2

No chyba lepiej nauczycielowi uczyć 5 dzieci, niż 20 za te same pieniądze, a kawa, fb, i inne jeszcze rzeczy, to też praca. Może wymienią się z tymi co uczą w zawodówkach. No tamci mieli by raj na ziemi, a ci co uczą w małych szkołach to by zgineli w większych klasach. Kto się przyzwyczaił do lekkiego korytka to ciężko odgonić.

21:07, 03.02.2020

ZLIKWIDOWAĆZLIKWIDOWAĆ

4 7

SZKOŁY SĄ SKRAJNIE NIE GOSPODARNE !!!
160 000 ZŁ KOSZTUJE JEDEN UCZEŃ -TO TRZEBA ZMIENIĆ !!!

KTO NA TO UROBI = PODATKI ZABIJĄ OBYWATELI

- NIE MA NA SZPITALE, NA LEKI I NIE BĘDZIE EMERYTUR !!!

10:41, 03.02.2020
Wyświetl odpowiedzi:1
Odpowiedz

dziobakdziobak

3 1

starostwo poszukuje w budżecie chyba 14 mln. na pokrycie strat szpitala, gdzie lekarz rezydent (po stażu dyplomowym w trakcie specjalizacji) zarabia więcej niż nauczyciel z najwyższym stopniem awansu zawodowego

11:56, 03.02.2020

2045 = 34 mln !!!2045 = 34 mln !!!

1 1

w 2045 Australijczyków będzie tyle co Polaków czyli ok 34 mln obywateli

Ne 500+ a koszty pracy i tańsza szkoła !!!

13:45, 03.02.2020
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

Do ZLIKWIDOWAĆDo ZLIKWIDOWAĆ

3 3

Na nic nie będzie, ale za to będą szkoły na podwórkach, przecież o to walczą.

21:01, 03.02.2020
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

wwwwwwww

3 4

Sytuacja jest trudna i rozumiem zaniepokojenie rodziców, ale nikt nie wspomina że to obecny rząd wprowadził reformę edukacyjną w wyniku której powstały dodatkowe obciążenia finansowe dla gmin w całej Polsce. Niestety ustawodawca w swojej mądrości zmieniając prawo uchwalane po nocach nie zapewnił żadnych środków finansowych z budżetu państwa które by były przynajmniej w części wsparciem dla budżetów gmin. Wnioski nasuwają się same, po co było wprowadzać tą wadliwą reformę która spowodowała obecną trudną sytuację dla lokalnych społeczności.
Należy przypuszczać iż system edukacji który funkcjonował w starym porządku prawnym dalej by działał a ludzie żyli by spkojnie

06:58, 04.02.2020
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

DO STAROSTYDO STAROSTY

2 5

Zamknąć szkoły gdzie jest mało uczniów!!!
U nas kiedyś w podstawówce było 42 uczniów w klasie i nie było problemu a teraz jest 14 to po co tyle tego nadal utrzymywać ???? KTO NA TO UROBI ???? Dzieci jest mniej o 9% niż ok. 8 lat temu a nauczycieli więcej o 20% = GDZIE TU LOGIKA ????

POZAMYKAĆ

10:18, 05.02.2020
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz

NIEGOSPODARNOŚĆNIEGOSPODARNOŚĆ

2 0

PRZYKŁADY:

W Polsce służba zdrowia i szpitale są skrajnie nie dofinansowane - widzimy potężny problem!!!!
Z PKB nie idzie na nią nawet 6% PKB a niektóre kraje z PKB na służbę zdrowia oddają 12%.
Oczywiście zabranie się za pewne kasty i ukrócenie "lewych" dochodów to drugie (korki, przywileje, lipne nadgodziny, wycieczki, itp...) natomiast ludzi w starszym wieku będzie lawinowo przybywało i nie tylko Mielec ma tutaj braki, cały kraj jest pod kreską ponieważ pieniądze przejada szkolnictwo!!!!!

Jeden uczeń kosztuje ok 160 000 zł po prostu Polskie podatki przejadają "SZKOŁY"
Mamy 800 000 nauczycieli - a mogło by być spokojnie 300-350 000 a po cyfryzacji szkół nawet 200 000
a reszta przeszła by do sektora prywatnego i pracowała na podatki (bilans by się równał - powiedzmy)
Poczytaj, weź kalkulator itd....

TO WŁAŚNIE JEST PROBLEM - KTOŚ POZWOLIŁ JEDNEJ "KAŚCIE" UROSNĄĆ W IMIĘ DZIECI I INNYCH IDEAŁÓW I MAMY SYSTEM KTÓRY SIĘ "WALI"

Kolejny przykład - ilość nauczycieli przez ok. 8lat zwiększyła się o ok. 20% a dzieci zmniejszyło o 9%, ludzi starszych przybywa a dzieci ubywa a miasto buduje place zabaw - jeden za drugim

GDZIE TU LOGIKA ???????? TO JEST DROGA BANKRUTA !!!!!!!!!

15:48, 05.02.2020
Wyświetl odpowiedzi:0
Odpowiedz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu hej.mielec.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%