Jak potwierdziło już w swoim oświadczeniu Starostwo Powiatowe w Mielcu, nauczyciele zatrudnieni z Zespole Szkół im. prof. Janusza Groszkowskiego wysyłali kilka pism z prośbą o interwencję w placówce. Pierwszy taki dokument datowany jest jeszcze na pierwszą połowę września. - Boimy się represji ze strony pani dyrektor. Część pracowników podjęło leczenie zaburzeń na tle nerwowym - czytamy w jednym z pism. Okazuje się jednak, że nauczyciele zarzucają dyrekcji nie tylko mobbing, ale także przestępstwa związane chociażby z naciskami w sprawie egzaminów maturalnych!
Po naszej publikacji ujawniającej niepokojące zjawiska w Elektryku - Zespole Szkół im. prof. Janusza Groszkowskiego - mogące nosić znamiona mobbingu, mieleckie starostwo będące organem prowadzącym placówkę zapewniło, że przygląda się sytuacji. Okazuje się, że anonimowe pisma w tej sprawie trafiły do urzędu przy Wyspiańskiego 6 w Mielcu jeszcze w pierwszej połowie września.
Dotarliśmy w sumie do trzech dokumentów adresowanych do Andrzeja Bryły, wicestarosty powiatu mieleckiego, który od lat zajmuje się edukacją w starostwie, a także do starosty Stanisława Lonczaka. Czego dowiadujemy się z pism? W sporej mierze potwierdzają one dotychczasowe ustalenia i zarzuty, które pojawiają się w stosunku do dyrekcji Elektryka. Są jednak również nowe, znacznie poważniejsze oskarżenia.
Naciski w sprawie wyników matur?
- W związku z nienormalną sytuacją w Zespole Szkół im. prof. Janusza Groszkowskiego zwracamy się z uprzejmą prośbą o podjęcie działań i zbadanie wszelkich nieprawidłowości jakie mają tam miejsce. Sprawa jest poważna i nosi znamiona przestępstwa - tak zaczyna się jedno z anonimowych pism skierowanych do starosty powiatu mieleckiego.
[ZT]54235[/ZT]
Z pisma dowiadujemy się między innymi - cytujemy: - W dniu 22 maja 2019 r. w związku z niską zdawalnością matur, pani dyrektor Lidia Gereło wezwała nauczycieli z komisji egzaminacyjnych do swojego gabinetu i miała wydawać ustne polecenie służbowe nakazujące nauczycielom zaliczać na oceny pozytywne matury ustne mimo kompletnego nieprzygotowania uczniów przystępujących do tychże egzaminów. Działania te były podyktowane faktem, że w innych mieleckich szkołach zdawalność matur jest na znacznie wyższym poziomie – czytamy w piśmie.
Szereg zarzutów w związku z zastępstwami
- Fakt ten mamy udokumentowany i w przypadku braku działań organów nadzorczych w stosownym czasie upublicznimy. Na chwilę obecną nauczyciele są zastraszani przez panią dyrektor i nie wypowiadają się otwarcie w temacie. Jeżeli dojdzie do upublicznienia tematu i spraw sądowych pod przysięgą zeznają w obecności prawników w sądzie o działaniach pani dyrektor – czytamy dalej w dokumencie.
Dalej czytamy też, że po domniemanych interwencjach dyrekcji, zdawalność matur faktycznie miała wzrosnąć. – Mamy też informacje, że niektórzy nauczyciele rozpoczęli już leczenie, którego bezpośrednią przyczyną jest ich nękanie przez panią dyrektor – czytamy w piśmie.
[ZT]54277[/ZT]
W innym piśmie datowanym na 20 września 2019 r. czytamy o nieprawidłowościach związanych z przydzielaniem lub nieprzydzielaniem zastępstw doraźnych na lekcje. – Pod nieobecność pani dyrektor, pani wicedyrektor wyjechała poza teren szkoły nie przydzielając zastępstw doraźnych za nauczycieli w tym dniu nieobecnych. Nieobecność nauczycieli spowodowana była m.in. wyjazdem w charakterze opiekunów na wycieczkę szkolną. Pani wicedyrektor o takiej sytuacji miała informację kilka dni wcześniej. W rzeczonym dniu młodzież sama poszukiwała nauczycieli, którzy mieliby poprowadzić u nich zajęcia. Młodzież pozostawała w tym czasie bez opieki – czytamy.
Pisma były, reakcji brak?
- W rzeczonej sytuacji pani wicedyrektor wykazała się skrajną niekompetencją co mogło być nawet tragiczne w skutkach – dodają nauczyciele. Twierdzą przy tym, że „sytuacje niekompetencji osób zarządzających placówką są na porządku dziennym”.
W piśmie nauczycieli skierowanym do mediów czytamy też o wątpliwościach, czy sprawa nieprawidłowości w szkole nie zostanie „zamieciona pod dywan”. – Nasze obawy dotyczące niewłaściwych działań pani dyrektor zgłaszaliśmy do Starostwa Powiatowego jako organu nadzorczego. Nie zauważyliśmy żadnych działań ze strony Starostwa. Mamy obawy, że znajomość i powiązania pani dyrektor sięgają ludzi pracujących w Starostwie, co może przekładać się na ochronny parasol rozkładany nad działaniami pani dyrektor – piszą nauczyciele.
Poniżej publikujemy skany dokumentów, które kierowane były przez nauczycieli Elektryka do Starostwa Powiatowego w Mielcu oraz Kuratorium Oświaty w Rzeszowie.
Czytelnik07:00, 02.12.2019
Robi sie coraz ciekawiej w elektryku. Szok 1 slowem co sie dzieje
Ooo znow Bryla???07:04, 02.12.2019
Serio nic z tym Bryla nie zrobil? Zaskoczyl ...
Kasia14:55, 02.12.2019
chyba właśnie nie zaskoczył
ONLY PIS 07:29, 02.12.2019
Wraca stary dobry Elektryk ! <3 rocznik 90 pozdrawia :)
xvx22:17, 02.12.2019
Stary jesteś
On07:40, 02.12.2019
Jeśli mobbing i nadużycia przy maturach, właściwym adresatem jest prokuratura i sąd pracy, natmiast pismo wysłane do Starostwa bez podpisów, całkowicie anonimowo, nie oszukujmy się nie jest specjalnie wiarygodne... Nie chcę przechylać szalę na żadną ze stron... Trochę mnie to dziwi poprsotu... Nauczyciele powinni dawać przykład, jak skutecznie manewrowac wśród trudności rzucanych przez życie, a tutaj taki trochę przykład ... hmmm... niepewności, tchórzowstwa, strachu?
xyz11:50, 02.12.2019
Dodam tylko, że kwestia niskiej zdawalności matur to także problem nauczycieli bo nasuwa się pytanie co nauczyli tych młodych ludzi (pomijając fakt że choćby sobie żyły wypruli część dzisiejszej młodzieży oraz ich rodzice, a wiem co mówię, całą "naukę" ma w dalekim poważaniu, podchodzą do szkoły jak do zakupów w markecie - należy mi się bo płacę) jest chyba jakieś dopuszczenie do matury, nie wszyscy muszą mieć wykształcenie średnie do łopaty też są jeszcze potrzebni silni ludzie którzy nie koniecznie muszą myśleć, po co przepychać na siłę jak niewolników tych młodych ludzi. Ale jeśli mamy słabych, leniwych, roszczeniowych nauczycieli to tak będzie. Pamiętacie ostatnie strajki nauczycieli, pamiętacie jak młodzież "solidaryzowała się z nimi" (nauczyciele byli w siódmym niebie) pytam JAKIM PRAWEM uczeń nawet dorosły ma zabierać głos w sprawie dorosłych, uczeń ma być uczniem i nic ponadto jego prawem i obowiązkiem jest książka. Uważam że za stan rzeczy odpowiadają sami nauczyciele bo są po prostu słabi. Ja nie znam przypadku abym jako uczeń był świadkiem jakiegokolwiek konfliktu między nauczycielami, nie pamiętam strajku nauczycieli, nie pamiętam jakiś dziwnych "świąt" typu tęczowe piątki, pierwszy dzień wiosny, itp. miałem nadzieję, że to tak się zakończy kiedyś zasialiście wiatr (nauczyciele i rodzice) to teraz zbierzcie sobie plony w postaci burzy. Jeszcze raz powtarzam nauczyciele są obecnie słabi, i wychowują słabą młodzież (oczywiście nie dotyczy to wszystkich) słaba młodzież to kolejni słabi nauczyciele, inżynierowie, itd. świat schodzi na psy, młodzież jest niedouczona stało się modne słowo korki (a może o to chodzi aby uczyć prywatnie bo to przecież kasa). Wszyscy mówią "winny system" wszyscy mają rację i jednocześnie są w błędzie system zaczyna się od kołyski, słaby naród = słaby system i tak jest od lat. Wolność przewróciła w główkach.
Marta14:04, 02.12.2019
xyz, jeśli chodzi o matury, to w każdej szkole, czy to Elektryk, czy II LO, młodzież musi przygotować się też sama, chcieć się nauczyć. To jest wiedza z 3 lat, więc trzeba sobie ją powtórzyć i to zadanie dla uczniów. Jak uczeń nie chce i nie zależy mu na nauce, to nikła szansa ze zda matury tylko dzięki wiedzy z lekcji, bez powtórki.
Nawet w podstawie porgramowej zawsze jest zapis o "samokształceniu" uczniów
hh19:59, 02.12.2019
xyz na prezydenta!!! Jeju, aleś ty mondry... Wszystkich rozgryzłeś.
xyz11:31, 03.12.2019
Marta: to prawda, że młodzież powinna chcieć się uczyć ale problem jest w tym, że niestety w wielu przypadka nie chce pytanie więc po co pcha się do szkoły średniej? Często są to wybujałe ambicje rodziców, którym się wydaje, że TAM go/ją nauczą, otóż nie nauczą kogoś kto nie chce się nauczyć a ponadto ma braki ze szkoły podstawowej -przykład licealista przychodzi sprzedać złom wjeżdża samochodem na wagę obsługa waży wskazuje gdzie wysypać co przywiózł i ponownie wjechać zważyć samochód, młody człowiek pyta po co przecież był już ważony – taki śmieszny przykład nieuctwa, zabierzcie co niektórym telefon i giną bez internetu i kalkulatora. Takie podstawy uczy się chyba w podstawówce/gimnazjum pytanie tylko czy ktoś sprawdził czy delikwent zna te podstawy otóż nie sprawdził. Obecnie wiedza wszelaka boli zarówno rodziców jak i uczniów ale również nauczycieli którzy uczą po łebkach tłumacząc się programem, niskimi zarobkami zuchwałą młodzieżą etc. no chyba nie tędy droga to na studiach można wskazać kierunek i źródła do pogłębiania wiedzy we wcześniejszych stadiach nauki trzeba tą wiedzę wyłożyć no nieraz łopatologicznie i sprawdzać poziom jej przyswojenia. Moim zdaniem na naukę duży wpływ ma także poziom dyscypliny, który jest obecnie w szkołach żaden, nauczyciele pozwalają sobie za dużo w stosunku do swoich przełożonych młodzież w stosunku do nauczycieli, a są jeszcze rodzice, którzy bardzo często ślepo ufają swoim pociechom i walczą o nie jak lwy podczas gdy te w szkole i poza nią zachowują się jak diablęta (podkreślam nie dotyczy to wszystkich ale bardzo często tak jest) Przyjrzyjcie się co się dzieje wokół mieleckich szkół na przerwach posłuchajcie słownictwo licealistów ale nie tylko krasnale z podstawówki też maja bogaty repertuar na K i CH. Po co przy przejściach dla pieszych są napisy na chodniku aby oderwać wzrok od smart fona przecież młodzi ludzie już nie żyją w realnym świecie tylko w matriksie, pytam się po co Kacperkowi z pierwszej klasy telefon jak go przywiozą i odwiozą ze szkoły, starsi uczniowie to już nawet na lekcji się nie szczypią i korzystają ze zdobyczy cywilizacji – wracają do domu i przy objedzie dalej telefon. Poczytajcie jakie tematy i jakim językiem poruszają na forach internetowych. Takie historie nie biorą się znikąd, za taki stan rzeczy odpowiadają zarówno rodzice jak nauczyciele ale także politycy i media promujące delikatnie mówiąc kolorowe życie choć w głowie sieczka.
GJ07:49, 02.12.2019
To już nie pierwszyzna dla bryły. Był już informowany o możliwości popełnienia przestępstwa i nic z tym nie zrobił.
Przyjaźń z panią MG ponad prawem i przyzwoitością.
Podejrzenie przestep17:31, 02.12.2019
Zglasza sie do prokuratury, taku anonim to bardziej swiadczy nna niekorzysc autora, bo niby wie, ale odwagi nie ma zeby zglosic...zatajenie?
zniesmaczony07:51, 02.12.2019
życie zaskoczyło nauczycieli, prawie tak jak corocznie, zima drogowców ;)
Lil08:01, 02.12.2019
A ryjówki jak ryły tak ryja dalej.oby prawda działań świętej trójki wyszła na jaw bo kto dołki kopie ten sam w nie wpada
Ona08:14, 02.12.2019
Jakie to są anonimy skoro we wcześniejszym artykule podpisały się dwie nauczycielki wiec to one są całym motorem napędzającym cała aferę.drogie Panie czy aby napewno jesteście takie święte i pewne ze wasze działania będą skuteczne ? A może i na Was tez są skargi ?
Brys08:26, 02.12.2019
Mam podejrzenia graniczące z pewnością ,że takie brudy to są prawie w każdej szkole...
Aspik09:34, 02.12.2019
I nie tylko !!!!!!
Zorro08:27, 02.12.2019
Oj, pewnemu Panu pali się grunt pod nogami !
Czytelnik08:34, 02.12.2019
Z tekstu donosu wynika, że uczniowie byli "kompletnie" nieprzygotowani do matury ustnej. A czyja jest to wina- dyrektorki, czy nauczycieli. Moim zdaniem donieśli sami na siebie. Wystarczy sprawdzić zdawalność matur z konkretnych (są takie dane) przedmiotów i podziękować nauczycielom za zaangażowanie w przygotowania.
Za nic09:57, 02.12.2019
Zgadzam się całkowicie z Pana komentarzem. Dodam tylko to co napisałem w komentarzu do poprzedniego"donosu" na elektryka. Najważniejszym jest jednak wynik działania szkoły. Bez dyscypliny i uczniów i nauczycieli nie ma dobrych wyników. Jak czytam komentarze uczniów i absolwentów szkoła nie ma dobrych wyników. Popatrzyłem również na osiągnięcia uczniów. Szkoła chwali się umiejętnościami plastycznymi uczniów. Jest to jednak przede wszystkim szkoła techniczna im. prof. Groszkowskiego, wybitnego inżyniera. Na tym polu szkoła nie chwali się żadnym osiągnięciem ucznia, pewno takich nie ma, jeśli jednak są powinny być wyeksponowane by zachęcały uczniów do wyboru tej szkoły. Nie wierzę, że do technikum elektrycznego nie przyszedł ani jeden uczeń, który nie byłby pasjonatem elektroniki. Chyba nauczyciele nie umieli lub nie chciało im się takiego ucznia dobrze poprowadzić . Myślę, że pani dyrektor chce to zmienić , by nie było jak w reklamie, że nauczyciele tylko marzyliby by bardziej im się chciało niż nie chciało.
Zoja10:24, 02.12.2019
Przecież chodzi o maturę ustna, losujemy zestaw pytań to przepraszam bardzo ale uczeń sam nie może się nauczyć ?? Wszystko nauczyciel ma za niego Robić?
Groszek10:44, 02.12.2019
Brawo!!! trafna diagnoza,należy tych nauczycieli zweryfikować/nauczycielek!/
A00:04, 03.12.2019
Co za bzdura. Nauczyciel ma otworzyć głowe uczniowi, wrzucić tam wiedzę i potem tą głowę zamknąć? To tak nie działa. Nauczyciel może nakierować, wytłumaczyć, pokazać możliwości. Ale uczeń musi sam w domu usiąść i się nauczyć inaczej się nie da... ;)
Alfred08:58, 02.12.2019
W elektryku zawsze nauczyciele byli niekompetęntni i mieli w du...ie uczniów. Nauczanie było na żenującym poziomie na zasadzie czytania nauczyciela lekcji z notatek. Wiem co mówię jakiś czas temu spędziłem tam 5 lat .
113:11, 02.12.2019
Przepraszam bardzo, jestem absolwentem elektryka.Co prawda szkoła mało uczy ma fatalnych nauczycieli jednakże kilka lat temu pracował w tej szkole wybitny nauczyciel z powołania jakim był pan Mariusz który zresztą nie z przypadku obecnie obejmuje stanowisko dyrektora zst.
Nina22:17, 02.12.2019
Zgadzam się z Tobą Alfred. Musieli być "niekompetętni" skoro prawidłowych zasad ortografii Cię nie nauczyli ?
Gosia23:27, 03.12.2019
Pan Mariusz nie jest już dyrektorem ZST, a tego dobrego nauczyciela przedmiotowca nie chciano podobno z powrotem w Elektryku
Belferzinnejszkoły08:59, 02.12.2019
Przykro to mówić ale środowisko nauczycieli w większości szkół jest skonfliktowane. Gdybym miał wskazać dwie główne przyczyny to powiedziałbym o organie prowadzącym który często dokonuje różnych nacisków na dyrektorów oraz związki zawodowe, które bardzo często dbają o własne interesy o konkretne osoby, a nie o dobro wszystkich. Sytuacja w ciągu 20 lat mojej pracy bardzo zmienia się na niekorzyść. A trzecią zaobserwowaną przeze mnie anomalią jest to, że dyrektorzy mają do swojej dyspozycji do prawdziwej pracy niewielu nauczycieli i są to cały czas ci sami ludzie, którzy chcą i potrafią (orzą), natomiast reszta zawsze nie wie, nie potrafi, albo jak już coś zrobi to zrobi tak, że dyrektor już do nich nigdy nie przyjdzie. Co innego jak przychodzi do podziału orderów i kasy. Wtedy wchodzą w grę układy, znajomości, ogólne fałszywie dobre wrażenie, a już nie wspomnę, że papier przyjmie wszystko. Dyrektor często musi zapomnieć o tych co ciężko pracują, musi widzieć tych, którzy w swojej pracy po prostu tylko są. Przypuszczam, że w tej szkole właśnie tak jest, ale to tylko przypuszczenia na podstawie pracy w mojej placówce. Czasami nie chce się iść do pracy
Albee12:41, 02.12.2019
SAMO SEDNO....
Oli09:16, 02.12.2019
A może należałoby zapytać również uczniów /oczywiscie anonimowo zeby nie narazac ich na zemstę najbardziej msciwej kasty/ co myślą o autorytetach, które przekazują im wiedzę ,jak oceniają ich zaangażowanie w pracę z uczniami i wyniki tejże pracy, czy uczniowie czują ,że szkoła jest im przyjazna.Pewnie nic z tego nie będzie......bo uczeń musi się tylko bać i jakoś przetrwać i brać korepetycje,żeby niektórzy nauczyciele mieli lepsze wyniki.
Marta14:08, 02.12.2019
Jakoś nie widzę żeby uczniowie się teraz bali nauczycieli, wręcz przeciwnie. Są aroganccy i pozwalają sobie na za dużo
das20:50, 02.12.2019
Zwłaszcza nauczyciele wf boją się uczniów w szkole, brak dyscypliny
pieknie k. pieknie09:23, 02.12.2019
nowe (stare) władze powiatu ładnie ładnie, sami radni PSL na stanowiskach dyrektorów w szpitalu i pogotowiu w szkołach takie kwiatki, gratulacje od zawiedzonego wyborcy.
Władze11:18, 03.12.2019
Jakie mają być wg. ciebie? Czy pasowały by ci władze obecnej dobrej zmiany?
Henek09:25, 02.12.2019
Elegancko bo dawno Mielca nie było w TV.
Asp09:39, 02.12.2019
Ostatni raz jak na *%#)!& do basenu
Rafał z LO09:48, 02.12.2019
Dziś donosicielstwo
wciąż w niektórych drzemie
dziedziczone w genach
po starym systemie.
( Każdy donosiciel
ma swoje powody:
robi to dla zemsty,
albo dla nagrody.)
Absolwent 10:08, 02.12.2019
Anonimowe pisemka, pomówienia ciężkie lub wręcz niemożliwe do zweryfikowania, dzieciaki nieprzygotowane do matury przez nauczycieli i próba obwiniania dyrekcji dosłownie za wszystko ?!
Pachnie to klimatami rodem z PRL'u - ale bagno ... ???
Fruzia10:28, 02.12.2019
Jak przygotowywałes się do ustnej matury zakładając optymistycznie ze masz maturę to kto cię uczył nauczyciel czy sam się uczyłeś ?
Użytkownik10:27, 02.12.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Korekt10:40, 02.12.2019
ZNP nadal rozrabia?
Mr 10:48, 02.12.2019
Dlaczego anonimy ? Jak sa takie odwarzne i pokrzywdzone to jest prokuratura od takich spraw trzy panie sa pkrzywdzone bo sie im kaze pracowac !
amper10:49, 02.12.2019
Niszczy się sądy,niszczy się dobre szkoły taka rola obecnej opozycji,w Mielcu mamy komfort we władzach większość to nauczyciele.
jopik10:53, 02.12.2019
Panie Lonczak serio? od tak dawna to trwa i działań brak ze strony starostwa? chyba ze o czymś nie wiemy
Tymuła by od razu działał w temacie jakby był starostą
Q12:03, 02.12.2019
Starosta zapewne ze zdziwioną miną (on zawsze jest zdziwiony jak przy ostatniej powodzi w Wadowicach) zastanawia się jak to możliwe, ale o co chodzi?
Fazi11:00, 02.12.2019
Czytając ten artykuł miernej jakości dziennikarskiej ubawiłem się szczeniacki mi donosami pań manipulowanych przez pana K i B. Starosta powinien choć raz przestać być pacynką i ustawić pana ze swojego otoczenia. Gdyby było tak jak piszą już dawno byłoby po zabawie
To co się wypisuje to żenada.
cecil11:58, 02.12.2019
Szkoła która leżała na dwie łopatki dostała wreszcie dyrektorkę, która próbuje coś dobrego zrobić, coś zmienić i co? oczywiście opór spółki nauczycieli od których nagle coś się wymaga. Miałam synów w tej szkole i wiem wiele. Brawo Pani dyrektor!! Niech te panie faktycznie leczą się psychiatrycznie, bo widać jest im to potrzebne. Boże broń wszystkich uczniów od takich nauczycieli. Natomiast pytam jakim prawem portal drukuje treść anonimowych donosów? Anonimy powinny znajdować się zawsze w koszu, bo tam jest ich miejsce.
astek15:07, 02.12.2019
cecil widzę że gówno wiesz i w dupkę dyrektror byłaś
W12:00, 02.12.2019
Proponuje zrobić anonimową ankietę wśrod uczniów starszych klas wszystko wyjdzie na jaw .Cały syf ,to co zrobiono ubiegłorocznym maturzystom to świństwo mam na myśli strajk miesiąc przed maturą .
Hmmm12:28, 02.12.2019
A Czyja to wina ze nie przygotowani- A kogo Nauczycieli trzeba wymienić i po kłopocie!!!!!!!
,,,20:11, 02.12.2019
... na Ciebie. Zatrudnij się i pokaż co potrafisz zdziałać na takim "materiale".
Zainteresowany13:09, 02.12.2019
Anonimowe pisma? Hej.mielec kolejny raz sięgacie dna. Co to znaczy "Pracownicy Zespołu Szkół.."? Którzy? Ilu? Na ok. 80 nauczycieli w Zespole 2 osoby są mobbingiwane i wypowiadają się w imieniu całej reszty? Paranoja, brak profesjonalizmu i szukanie na siłę sensacji. Przedstawione pisma można wrzucić w kosz. Gdzie podpisy autorów pisma? W imieniu ilu nauczycieli się wypowiadają i piszą donosy? Pani Dyrektor sprząta bałagan po poprzedniku a dwóm Paniom się to nie podoba i piszą nie podparte dowodami donosy. Nawet nie mają odwagi się pod nimi podpisać. Wstyd i żenada
Iwo20:13, 02.12.2019
Dokładnie. Zgadzam się z każdym powyższym słowem. Nie można kogoś oceniać na podstawie anonimów a tym bardziej hej Mielec nie powinno się na nie powoływać
...20:15, 02.12.2019
Pracodawca nie ma prawa stosować przemocy nawet w stosunku do jednej osoby. Co to za przeliczenia??? Że niszczy "tylko" 3 na 80??? A gdyby zgwałcił jedną na tysiąc? To można?
Marta15:45, 03.12.2019
A ty czemu komentujesz pod jakimś nickiem? Podpisz się z imienia i nazwiska. Nie masz odwagi?
Bonifacy13:18, 02.12.2019
Dlaczego Baryła ujawnia tylko te anonimy które są na niekorzyść Pani Dyrektor. Wiadomo że istnieją też inne pisma. Na wiosnę referendum w sprawie odwołania władz starostwa a później niewiniątka należy wysłać tam gdzie ich miejsce.
hehe..15:48, 02.12.2019
Ale was boli, że przegraliście i tylko szukacie okazji aby trollować.
referendum to,, wy se" możecie w domu zrobić, ale nie z mieszkańcami Mielca i to jest pewne-nikt was tu nie chce!
Bonifacy 21:22, 02.12.2019
Do wiosny to tu będzie zarząd komisaryczny. Kurki pozakręcane, sukcesów brak a kolesie mieli obiecane więc po trupach do celu (można czytać celi)
Użytkownik13:24, 02.12.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Ups..17:00, 02.12.2019
Proponuje juz szukac sobie dobrego adwokata!!
Oj boli, boli, bardz17:38, 02.12.2019
Uczcie sie od najlepszych, jak zatrzymac elektorat, stanowisko przez 3 kadencje i do tego miec jeszcze honor, kregoslup i poparcie, mimo bezkarnych bluzgow...
Użytkownik13:28, 02.12.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Użytkownik13:52, 02.12.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Marta14:06, 02.12.2019
A w jakich szkołach jeszcze jest bałagan i są źle zarządzane? Bo w mediach głosno tylko o elektryku i ktoś w komentarzach wspominał o sp6, o innych nie słyszałam
No14:59, 02.12.2019
No
12315:05, 02.12.2019
Ja jeszcze dodam do tego wszystkiego. Spójrzmy na dyrektorów SP 1,3,6.. panowie dyr nie pracują tylko w szkole. Pełnią funkcje w starostwie , sesje , komisje , konkursy . Często ich nie ma i jak to wszystko ma być ogarnięte ?!
anonim16:02, 02.12.2019
Szczegolnie w sp6 dyra nigdy nie ma. Mowi, ze byl na drugim budynku ale wcale go tam nie widzieli. Nic nie mozna zalatwic
desa21:02, 02.12.2019
sp 6 niby sportowa szkoła a brak sukcesów sportowych
ble16:00, 02.12.2019
a czy wolno wicedyrektorkom brac zastepstwa??? nauczyciele siedza w pokoju nauczycielskim a zastepstwa biora dyrektorki, które w tym momencie powinny pelnic swoje funkcje. to sa jaja. Jeszcze im mało, dodatkow , nagród?? z tym tez trzeba zrobic porzadek. i wszyscy dobrze wiedza o jakiej szkole pisze. nie pozdrawiam
Lalka16:05, 02.12.2019
Zgadzam się! Dyrektorki biorą zastępstwo, a co taka wice wielka pani pedagog z nimi robi na tych zastępstwach ? Film puści a kasa leci ;)
12317:08, 02.12.2019
Albo realizują programy profilaktyczne za które tez maja płacone . I kasa podwójna jest !!! A gdzie kasa za funkcyjne i wykonywanie obowiązków ?!!! Bagno
Bla20:18, 02.12.2019
A czy te informacje masz potwierdzone ze biorą aktualnie ? Chyba za wcześniejszego dyrektora i jego aniołki
*****23:04, 02.12.2019
Specjalistą od zastępstw był poprzednik aktualnej dyrektorki.
galanonim16:04, 02.12.2019
jeżeli zostały w szkole popełnione przestępstwa to jest od tego policja i prokuratura a nie anonimy do starostwa,mało tego jezeli starostwo nie zgłosiło tych przestępstw do prokuratury to sami popełnili przestępstwo
aaaaaaa16:11, 02.12.2019
Niska zdawalność matur to chyba świadczy o braku kwalifikacji nauczycieli, bo do średnich szkół wybierają się raczej dobrzy uczniowie. Trochę dyscypliny i już mobbing. Oj kobiety, przyłóżcie się trochę do swoich obowiązków. Zostawić klasę na kilka minut? To chyba jest niedopuszczalne?
,,,20:21, 02.12.2019
To idź na przystanek przed elektrykiem, gdy ci "dobrzy uczniowie" będą czekać na autobus. Pięć minut powinno Ci wystarczyć.
xvx22:25, 02.12.2019
Nie tylko pod elektrykiem..Co się dzieje o 15 na dworcu to masakra,czasem aż uszy więdną.
Mnóstwo wulgaryzmów,agresji,prób zdobycia przywództwa w swoich małych grupach,wyszydzanie,dużo dyrdymał i nieumiejętnego filozofowania.
Człowiek to chyba z natury jest zły.
Jajca16:22, 02.12.2019
Niski poziom to wina uczniow i nauczycieli. Teraz kilkoro nauczycieli zlozylo donos na cala kadre=na siebie samych - brawo mile panie!!!! Uczniowie siedza cicho i sie nie kompromituja.... wrecz maja ubaw z kilku osob. To juz jest zalosne.
Realista16:29, 02.12.2019
Niska zdawalnosc matur to nie tylko nauczycieli wina. Uczniowie tez sie nie ucza. Roszczeniowi. Z nosem w telefonach. Wieczne pretensje do wszystkich tylko nie do siebie. Wezcie sie ogarnijcie i do nauki a @ zostawcie. Zle wam w szkole to zapraszam do pracy u mnie do firmy.
Nnnnnno18:09, 02.12.2019
Nnnnnnno!
Ania_BIK18:13, 02.12.2019
To ta sama STARA KOMUNISTYCZNA kadra co w Medyku przy ulicy Kościuszki. Dyrektorzy szkół są uwikłani w układy tak bardzo, że nawet Sąd pracy nie jest w stanie pomóc POWODZENIA w walce z systemem ...
sas18:22, 02.12.2019
Nie tylko w medyku Ale masz racje, medyk tylko z nazwy teraz specjaliści uczą w tej szkole takich zawodów jak opiekun osoby starszej czy masaż ogólny
Orany18:36, 02.12.2019
A może uczniowie "nie byli przygotowani" bo sami się nie uczyli aby chociaż troszkę postarać się o zdanie matury? Nauczyciel nie ma magicznego młotka, aby uczniom wbić całą wiedzę do głowy. Z resztą, orły tam nie chodzą...
o masz20:28, 02.12.2019
Nie są winni ani nauczyciele, ani uczniowie. Winę ponosi ktoś, kto doradził tym młodym, pięknym, wysportowanym, ale niestety niekoniecznie inteligentnym ludziom, że powinni się podjąć zdobycia matury. To naprawdę nie jest życiowa konieczność.
laki18:40, 02.12.2019
A Starostwo sie przygląda ,,,,, a my jako obywatele tego Miasta też sie przyglądamy .....
Ija 18:52, 02.12.2019
ija oł
Nauczyciele18:56, 02.12.2019
Co jeden to mądrzejszy
Xxxxx19:56, 02.12.2019
Szkoła traci dobre imię? A kiedy miała dobre? Jak leczyli się nerwowo uczniowie, a nauczyciele mieli to w d... e. Tam od dluzszego czasu była samowolka, ocenianie na podstawie tego czy się uczeń podoba czy nie. Samo życie. Karma wraca
nik20:27, 02.12.2019
Anonimy, to tchórzostwo cywilne, tych którzy je tworzą.
Rozsądna20:42, 02.12.2019
Ludzie, przestańcie bić pianę.To jest jakaś wewnętrzna rozgrywka szkolno - powiatowa, która już nie zmieściła się w murach szkoły i przez czyjąś nadpobudliwość wypłynęła na całe miasto, a nawet media krajowe węszą sensacyjkę. Czy to jest w naszym społecznym interesie? Czy te panie się zastanowiły, zanim pobiegły z tą aferką do mediòw?Jaki to ma wpływ na wizerunek ich miejsca pracy, jak to odbiorą dzieci, rodzice, mieszkańcy? Tak się konfliktów nie rozwiązuje, tylko je zaognia. A pani dyrektor, idąc z gronem na udry, pomyślała, że tak nie da się zarządzać? Nikt nic nie ugra na tym konflikcie, a szkoła i dzieci stracą bardzo wiele. Od tego są sądy, a nie portale.
HeHe 20:50, 02.12.2019
A ja bym wam polecił korepetycje z matematyki u nauczycieli z sp9. Macie pewne że matury nie zdacie??
we20:52, 02.12.2019
masz racje niektórym nie wiadomo za co płacą
Dorian20:52, 02.12.2019
Wszystkim się teraz wydaje ze jak dziecko nie umie to wina nauczyciela, a czy on ma magiczne moce ? Żeby ma sile wiedzę do głowy tłuc ?chyba nie jak ktoś się nie chce uczyć to nawet najlepszy nauczyciel nic nie zrobi. Mówicie ze w elektryku nauczyciele
Maja gdzieś uczniów, jak w każdej szkole są nauczyciele lepsi i gorsi. Myślicie ze w I i II LO jest inaczej? Jakoś nie wydaje mi się !!! Najlepiej wszystkich do jednego wora, a mówią to ci co nie maja zielonego pojęcia o pracy nauczycieli.
Ewa07:45, 03.12.2019
W I i II LO uczniowie maja dobre wyniki tylko dzięki korepetycjom a nie pracy nauczycieli tych szkół!!!!
Leona07:58, 03.12.2019
Dokładnie mam tam dziecko i wiem jak jest, nie uczą dzieci, tylko zbierają wyniki, bo dzieci chodzą na korepetycje i tak to wygląda
Marta12:57, 03.12.2019
Leona, to po co wysyłącie dzieci na korpetycje? Każcie sie im w domu uczyć samemu. JA 6 lat temu chodziła do II LO, nigdy nie chodziłąm na żadne korepetycje. Uczyłąm sie sama w domu. Może z niektórych przedmiotów miałam trójki, ale za to matury zdałam na poziomie 80-90%, także dodatkowe, dzięki własnej pracy w domu.
Naprawdę tak trudno jest przysiąść samemu do ksiażek, materiałów dostępnych w internecie żeby sie samemu nauczyyć? Tylko dzieci w podstawówce juz rodzice wysyłają na korki?
Kali21:00, 02.12.2019
Szanujące się starostwo nie ujawnia żadnych dokumentów przed zakończeniem sprawy. Ujawnianie anonimów napisanych przez nie wiadomo kogo świadczy o stronniczości wicestarosty Andrzeja B. (mam nadzieję, że niedługo wszyscy będą musieli tak pisać) oraz o tym po której stronie stoi ten pan in jakie ma zamiary jeszcze przed wyjaśnieniem sprawy. Już w jednym z komentarzy napisano, że to "notoryczny kłamczuch" i "manipulant". W tej sytuacji trudno oprzeć się wrażeniu, że tak jest. Ci którzy wybrali takiego człowieka powinni zapaść się teraz pod ziemię i wyjść stamtąd dopiero po następnych wyborach samorządowych.
Zawiedziony21:04, 02.12.2019
2 nauczycielki to nie całe grono pedagogiczne. Starostwo niech porozmawia z gronem a nie papiery kontroluje. Wtedy niestety sie dowie, że problemu z mobingiem nie ma. Konflikt jest sztucznie podtrzymywany przez osoby, ktorym nie odpowiada dyscyplina pracy.
dawid21:08, 02.12.2019
prawda jest taka że wielu nauczycieli jest niekompetenych. Rozumiem panią Dyrektor chodziłem do tej szkoły drugi raz bym nie poszedł. Strata czasu jedna z najgorszych szkół w Mielcu
mimi21:20, 02.12.2019
Chwała !!! ;że moje dziecko wybrało inną szkołę; gdzie czuje się docenione; zaopiekowane i z poczuciem zainteresowania ze strony nauczycieli-- tylko ZSB!!!
Niewiarygodne00:36, 03.12.2019
Hahahahahaha
kurator oświaty05:59, 03.12.2019
tam to dopiero się dzieje, dzieciom każą robić jasełka świąteczne, akademie o żołnierzach niezłomnych a nauczyciele to współpracownicy u....i
Babka22:18, 02.12.2019
A od kiedy mobbing, czyli zaszczucie nie jest przestępstwem? 2 lata pozbawienia wolności, zakaz pełnienia funkcji kierowniczych w instytucjach publicznych, możliwość dochodzenia gigantycznych odszkodowań za zniszczone życie nie tylko zawodowe i zdrowie, ale całych rodzin ofiar to za co grozi jak nie za przestępstwo? Ile ludzi w naszym nieszczęsnym mieście padło tego ofiarą? Ja od razu mogę wymienić co najmniej trzy. Tyle, że najczęściej nie są już zdolni dochodzenia swojej krzywdy.
wera22:32, 02.12.2019
babka nie ogarniasz,nie udowodniono mobbingu - to tylko niepotwierdzone donosy
Młody Socjalista22:36, 02.12.2019
Ludzie są podświadomie "wredni" można wstawić inne słowo
Rupia 23:10, 02.12.2019
Jeżu drogi widzisz a nie grzmisz, co tam sie wyprawia. Panie Lonczak od czego pan jesteś starosta???? Tego tyle jest przez rok jak normalnie by 10 lat było
pawbeg 06:30, 03.12.2019
Ja też spędziłem kilka swoich lat w tej szkole 96-00 i naprawdę nie było tam ciekawi. Z języka rosyjskiego oceny pozytywne za zakup kosmetyków, z matematyki Pani profesor w stroju jak z Słonecznego patrolu i libacje alkoholowe na warsztatach i na sali gimnastycznej z udziałem kadry oczywiście. Dodatkowo wyniki egzaminów maturalnych na najniższym poziomie w okolicy. A teraz jak pojawiła się nowa dyrektor która chce coś zmienić i poprawić jakość kształcenia to zaczyna się problem. No bo przecież jakim prawem jak ponad 20 lat był luz bluz a teraz coś chcemy zmieniać. Pani Dyrektor Pełne poparcie dla posprzątania tego bałaganu.
Agata10:00, 03.12.2019
Bryle już dziękujemy !!!
Za nic10:37, 03.12.2019
Do "A". Masz całkowitą rację. Bez pracy ucznia nic się w szkole nie osiągnie, wydaje mi się , że często w tym przeszkadzają nadopiekuńczy rodzice. Zgadzam się również z tym co jest obowiązkiem nauczyciela. Problem jest tylko w tym, czy on to realizuje. Po za tym, jest to minimalne zadanie nauczyciela. Oczekiwałbym też od nauczyciela umiejętności i chęci rozbudzenia zamiłowania do jego przedmiotu.
Dyrektor11:48, 03.12.2019
Czytając ten artykuł doszedłem do wniosku, iż paru działaczom (w tym nauczycielkom) nie podoba się dyrekcja. Nie podoba się rozstrzygnięcie konkursu na dyrektora. Nie podoba się rozstrzygnięcie sądowe tego konkursu. Nie mogą pogodzić się z tym, że w sposób demokratyczny powołano na stanowisko nowego dyrektora szkoły! Cóż gdyby aktualna władza miała sądy do dyspozycji to by dała radę postawić na swoim! Oto dlaczego jest taka walka o przejęcie sądów.
BROŃMY SĄDÓW, BO TO OSTOJA DEMOKRACJI! Ci którzy mają inne zdanie, zdanie wyrobione poprzez słuchanie tv propaganda, kiedyś się obudzą na kacu z ręką zamoczoną w nocniku
ROZWIĄZAĆ14:43, 03.12.2019
ZA DUŻO SZKÓŁ W MIELCU - DZIECI UBYŁO O LEKKO 20 % TO PO CO TYLE SZKÓŁ ???
NAJGORSZE TRZEBA POZAMYKAĆ !!!!!
TO NIE SZKOŁA TO DZIAD...O DO POTĘGI - POZIOM LEŻY CAŁKOWICIE
ret19:08, 03.12.2019
w powiecie mieleckim i w mielcu jeszcze ,by się znalazło kilka szkół z mobbingiem.
maro14:28, 04.12.2019
Ale bagno.
marcin1151017:46, 04.12.2019
Ale wstyd...aż piecze. Podstawą w życiu każdego nauczyciela powinien być szacunek skierowany na siebie i przede wszystkim Ucznia. To on jest najważniejszy, to jemu trzeba się poświęcić uczyć i wskazywać drogę. To wam powierzamy nasze dzieci, to w was widzimy wsparcie. Chciałoby się widzieć. Z ogromnym szacunkiem dla waszego poświęcenia..ale jak się słucha o tych brudach wewnętrznych to ble...incydent wymiotny . Wspominam swoje lata szkolne poddaństwo, wysyłanie po podpaski, w kolejki za mięsem w pantoflach, pączki na biurku w ramach miłej atmosfery, wyzwiska przy tablicy od *%#)!& , dyskryminacja i mieszanie z błotem jąkającej się koleżanki, medaliki w spoconych rękach podczas pytania, wycieczki szkolne po złoto na Ukrainę bez zasad kontroli i bezpieczeństwa, pytania o charakter biegunki przy usprawiedliwianiu nieobecności i uwagi wzdycha na lekcjii... to słabo o Was sądzę. Jestem już duża.. moje koleżanki uczą moje dzieci. Opowiadają, obgadują uczniów i ich rodziców, nie nawidzą (zawsze) swojej dyrektorki, są zmęczone 18 godzinami tygodniowo. Nienawidzą swojej pracy. Szkoła jest fikcją. zawsze tak było. Jedno również jest niezmienne. Starość moje Panie. Starzejemy się. Będziemy się potrzebować kiedyś. Warto być człowiekiem całe życie. Pozdrawiam wszystkich Nauczycieli, którzy kochają swoją pracę i ludzi w niej -tak jak ja.<3
Użytkownik21:34, 04.12.2019
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Absolwentxxx23:54, 04.12.2019
Jako Absolwent ,gdy obecna pani Dyrektor pełniła inną funkcję,nie wspominam jej dobrze. Niektórzy po prostu nie powinni pracować z młodzieżą. Nie wiem jak doszło do obsadzenia stanowiska Dyrektora ,osobą o wątpliwym powołaniu pedagogicznym.
Agunia07:31, 05.12.2019
Nie znam kadry z tej szkoły , ale wiem jedno-bardzo źle się stało, że sprawą zajęły się media. Zastanawiam się, czym kierował się organ prowadzący publikując pisma ze SZKOŁY. Dlaczego od razu nie zorganizowano spotkania i nie podjęto próby rozwiązania problemu. Współczuję Pani Dyrektor takiego grona. Postawa Pań piszących anonimy wiele mówi o nich samych. Tak się nie robi. Szkoła to nie miejsce na takie działania. Gdyby nawet Pani Dyrektor była niekompetentną osobą, mamy szereg innych rozwiązań. Wiem też, że nauczyciele to taka specyficzna grupa zawodowa. Uwierzcie, Jako emerytowana nauczycielka, stwierdzam ,że żaden nauczyciel nie pracuje 40 godz. tygodniowo. Żaden. Widzę obserwuję, co się dzieje z naszą oświatą i serce mi pęka. Widzę jacy ludzie trafiają do zawodu i serce mi pęka. Nauczyciel to piękny, twórczy zawód, jeden z najpiękniejszych, tylko- ach..... Wesołych Świąt.
Si12:23, 05.12.2019
To samo było wBrniu. Nie dziwię się że nauczyciele chcą być anonimowi. U nas rodzice zgłosili do organu prowadzącego to co im się w szkole nie podoba i się podpisali. Prosili o nieujawninie ich nazwisk. Dyrektor się jednak dowiedział i do wszystkich rodziców wysłał pisma z pogrozkami. Taka u nas ochrona danych osobowych. Organ prowadzacy" się przygląda sytuacji, dyrektor robi co mu się chce, a rodzice są na cenzurowanym w szkole. Pewnie tak samo będzie w elektryku.
13 3
Dlaczego tej sprawy nie zgłaszają do sądu pracy
3 1
to wygląda na rozróbę, rozwałka elektryka,
anonimy od nauczycieli to brzmi groteskowo,
- a dlaczego mój wpis o honorowym obywatelstwie Laty nie wchodzi ? to dziwne
- co to za dziki kraj
1 0
Poprostu czas po wyborach zrobic nowa ukladanke. I o to loto.