Od początku nowego roku pisma urzędowe będzie można odbierać drogą elektroniczną. Wystarczy założyć skrzynkę e-Doręczeń, by załatwiać sprawy urzędowe bez wychodzenia z domu. Jak działa ten system i kto musi z niego korzystać?
Od 1 stycznia 2025 roku będzie można odbierać i wysyłać urzędowe dokumenty (listy polecone) drogą elektroniczną.
System e-Doręczeń, który ruszy na początku przyszłego roku, pozwoli na przesyłanie pism bez konieczności wizyty na poczcie.
E-Doręczenia to cyfrowy odpowiednik listu poleconego. Wszystkie osoby zainteresowane korzystaniem z tej usługi mogą już teraz założyć wirtualną skrzynkę odbiorczą na stronie mObywatel.gov.pl.
Korzystanie z systemu jest bezpłatne, a powiadomienia umożliwią bieżące śledzenie korespondencji.
W pierwszym etapie usługa obejmie urzędy, firmy i zawody zaufania publicznego. W przyszłości obowiązek korzystania z e-Doręczeń będzie dotyczył wszystkich instytucji publicznych, takich jak ZUS czy urzędy miast, oraz wielu podmiotów prywatnych.
Ministerstwo Cyfryzacji podkreśla, że nowy system pozwoli zaoszczędzić czas i pieniądze, eliminując konieczność odbierania awiza czy stania w kolejkach na poczcie.
Wystarczy komputer, tablet lub telefon z internetem, by załatwiać sprawy urzędowe wygodnie i szybko.
klikbajt 15:52, 21.11.2024
0 0
To na czym będzie zarabiać Poczta Polska. Być może trzeba będzie zwiększyć asortyment w sklepikach firmowych (już od dawna obiekty poczty niewiele mają wspólnego z urzędem pocztowym, a kojarzą się właśnie ze sklepikami). 15:52, 21.11.2024