Zapewne każdy kojarzy strofujące spojrzenie babci i okrzyk „tylko wytrzyj buty"! Oczyszczenie obuwia przed wejściem do mieszkania to dobry nawyk. Wierzchnia warstwa brudu zostaje na wycieraczce, a my nie wstydzimy się plam pozostawionych na wykładzinie. Podobnie wygląda sprawa w przypadku wejścia do biura, urzędu czy dużej korporacji. Tradycyjna wycieraczka zazwyczaj okazuje się niewystarczająca. Na dużych przestrzeniach stosuje się więc specjalne maty podłogowe. Czy lokowanie w firmach tego rodzaju akcesoriów to konieczność? Czy maty nie są czasem nietaktowne? A może jeszcze nie odeszły do lamusa? Sprawdzamy!
Mata macie nie równa. Podstawowy podział mat podłogowych ściśle wiąże się z funkcją, jakie pełnią. Niektóre modele są tak skonstruowane, że mogą odciążyć kręgosłup pracownika, zapewniając duży komfort pracy. Inne mają za zadanie zapobiegać przedostawaniu się zanieczyszczeń do wnętrza budynku. Jeszcze inne są dedykowane do obiektów rekreacyjnych. Eliminują ryzyko poślizgnięcia się, zapewniając bezpieczeństwo użytkowników.
Maty podłogowe, które zazwyczaj pojawiają się w firmach, można podzielić na zewnętrzne i wewnętrzne. Ich przeznaczenie niejako warunkuje sposób wykonania. Wersje zewnętrzne zazwyczaj są wyprodukowane z gumy. Konieczne są duże otwory, które zatrzymują grubszą warstwę brudu. Dzięki temu woda jest odprowadzana pod matę. Maty podłogowe są tak zaprojektowane, żeby ich wypukła powierzchnia wstępnie oczyszczała obuwie. Z kolei wersje wewnętrzne to zazwyczaj wycieraczki z naturalnych włókien kokosa. Można spotkać też te wykonane z popularnego materiału PET — politereftalanu etylenu.
Maty te przydadzą się nie tylko przy wejściu do budynku firmy. Są lokalizowane również w przestrzeniach przemysłowych czy obiektach użyteczności publicznej. Okażą się nieocenione wszędzie, gdzie występuje duże nagromadzenie ludności. Znakomicie sprawdzą się przy wejściu do obiektów gastronomicznych, centrów handlowych czy prywatnych mieszkań.
W dużych obiektach wchodzi i wychodzi z budynku bardzo dużo ludzi. Maty podłogowe znacząco usprawniają funkcjonowanie w codziennej pracy. Te wejściowe odpowiadają za zatrzymywanie wierzchniej warstwy brudu. Dzięki nim w środku nie ma nieestetycznych plam i zacieków z obuwia. Co więcej, gumowe maty zewnętrzne idealnie sprawdzą się w każdym warunkach atmosferycznych. Niestraszne im przymrozki czy śnieg. Niektóre warianty mają dodatkowe wkładki szczotkowe, co jest pomocne przy usuwaniu zanieczyszczeń z butów. Kluczowe są dobre właściwości antypoślizgowe. Maty muszą trzymać się powierzchni posadzki, by komunikacja klientów i pracowników była bezpieczna. Takie produkty oferuje między innymi sklep Natare. Gdy wejściowa mata zatrzyma już największe nieczystości, pomocne będą maty podłogowe wewnętrzne. Wersje kokosowe za pomocą grubych i szorstkich włókien skutecznie zdrapują brud.
Maty lub wycieraczki nie muszą być nieeleganckim elementem wyposażenia firmy. Jeśli będą regularnie czyszczone, spełnią swoją funkcję i zadbają o czystość we wnętrzu. Czy można uczynić z nich atut? Każda mata podłogowa powinna być estetyczna — jest to przecież pierwsza rzecz, jaką widzi potencjalny klient. Obiekty mogą się zaopatrzyć w ekskluzywne maty, na których jest logo firmy. Dzięki temu mogą one stać się prawdziwą wizytówką punktu!