Stacja PKP w Rzochowie przechodzi potężną metamorfozę. Peron dla ruchu osobowego został przesunięty za ulicę Kolejową i zbudowany tam od podstaw.
[ZT]58715[/ZT]
Trwają natomiast roboty przy układzie torowiska na terenie stacji, tam powstaje bocznica do celów towarowych. Wykorzystana zostanie konstrukcja dawnej rampy, na której przez lata funkcjonował skład złomu. Ten obiekt zastąpi zamkniętą już rampę w centrum Mielca, przy ulicy Głowackiego.
ZOBACZ WIDEO - STACJA RZOCHÓW AKTUALNIE
Dojazd do nowej rampy w Rzochowie prowadził będzie miejską ulicą Kolejową, dosyć wąską oraz gruntową drogą wzdłuż linii kolejowej. Miejscy radni zgłaszali już wątpliwości co do wprowadzania w to miejsce ciężkiego ruchu.
[FOTORELACJA]8348[/FOTORELACJA]
Rajcy mają obawy, że ciężarówki zniszczą ulicę Kolejową i wskazują, że warto myśleć nad jej przebudową - wraz ze skrzyżowaniem z ulicą Dębicką, które to często jest miejscem wypadków i kolizji. - Czy ktoś analizuje taki problem - dopytywali już kilka tygodni temu, podczas jesiennego wyjazdowego posiedzenia Komisji Budownictwa.
Według dotychczasowych planów, spółka kolejowa prowadząca rewitalizację linii numer 25, planuje jedynie wzmocnienie drogi gruntowej, która obecnie przypomina polny trakt.
[ZT]58951[/ZT]
[ZT]59136[/ZT]
ss
Czyżby?15:07, 09.11.2020
PLK SA nie ma złudzeń co do "intensywności" ruchu, również towarowego, na LK 25? 300 milionów w błoto?
Nowe Miasto15:08, 09.11.2020
To szybko się obudzili. Cała ta "inwestycja" na rzochowskiej stacji jest do poprawy. Peron musi wrócić przed budynek stacji i mieć odpowiednią długość (obecnie to zabawka dla pojedynczego szynobusu), do tego musi być dwustronny, zlokalizowany pomiędzy 2 torami (mijanka). Jakiś mędrzec zaprojektował wszystko "po mielecku" a odpowiedzialni za miasto prawdopodobnie nawet nie obejrzeli planów "remontu" (o wniesieniu sensownych uwag nie wspomnę), a teraz mądry Polak po szkodzie.
Użytkownik15:10, 09.11.2020
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Goździk2712199315:16, 09.11.2020
Trzeba mądrze tą infrastrukturę wykorzystać. Zobaczymy jak to wszystko będzie wyglądać po zakończeniu prac na całej linii kolejowej nr 25 Mielec-Dębica. Polecam: https://www.skyscrapercity.com/threads/lk-25-74-stalowa-wola-rozwad%C3%B3w-tarnobrzeg-mielec-d%C4%99bica.2129034/page-44
Sołtys Porąb Rzochow16:33, 09.11.2020
na filmie który jest czy ma być reklamą usług filmowania dronem i o to chodzi w tym pseudo artykule wyraźnie widać że przy rampie nie prowadzone są na razie żadne prace i co pan redaktor na to?
to nie jest16:36, 09.11.2020
to nie jest bocznica tylko (w terminologii kolejowej) ładownia publiczna, każdy z takiej ładowni może sobie nadać lub odebrać, załadować lub rozładować swój pociąg albo pojedynczy wagon,
Użytkownik16:37, 09.11.2020
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
mijanki-stacje17:05, 09.11.2020
Na linii numer 25 brak między Mielecem a Dębicą mijanek/stacji. Tam gdzie są (Rzochów, Kochanówka) ich budowę wymusił ruch towarowy. tak więc naiwni Mielczanie nie łudźcie się, że będzie tu normalny cywilizowany ruch pasażerski tym bardziej że nie ma elektryfikacji.
Ta modernizacja jeśli nie będzie elektryfikacji, będzie służyć jedynie jako zabawka dla miłośników kolei ew. jakimś nieudacznikom.
Zugführer18:36, 09.11.2020
Nie mogę się doczekać tych tłumów podróżnych na stacjach linii L-25.Zug
reno11:39, 10.11.2020
A po co to wypisujesz w każdym wątku dot. kolei w Mielcu? Ktoś Ci za to płaci czy to jakaś paranoja/obsesja? To się da leczyć!
KEDUD19:13, 09.11.2020
Komentarze pisane przez pseudo znawców kolei mnie rozwalają!!! Dobrze że hej .mielec /nie jest to mój ulubiony portal/ usuwa ich wypociny .Super by było żeby komentujący sami zaprojektowali i roboty wykonali wtedy byłoby ok
TrzebaByć21:20, 09.11.2020
Trzeba starać się Być obiektywnym i krytykować konkretne zastrzeżenia, a nie popadać w krytykanctwo na zasadzie "nie lubię tych co rządzą albo ich przeciwników" i krytykuję wszystkich w czambuł. Uprawianie pochlebstw jest złe i krytykanctwo jest złe. Trzeba pamiętać by krytyka była konstruktywna jak na wspomnianym już na tym forum https://www.skyscrapercity.com/threads/lk-25-74-stalowa-wola-rozwad%C3%B3w-tarnobrzeg-mielec-d%C4%99bica.2129034/.
Limbo21:50, 09.11.2020
Ss gdzie a gestapo
Pod drutem 10:52, 10.11.2020
Z dużych krajów europejskich jedynie Włochy mają większy odsetek lini zelektryfikowanych niż Polska. Względy ekonomiczne decydują.
elektryk11:47, 10.11.2020
A co to ma do rzeczy - linia 25 na odcinku Dębica Towarowa -Chmielów stanowi wyrwę na tle całej sieci zelektryfikowanej wokół. W promieniu 100 km i więcej nie ma czynnych linii niezelektryfikowanych prócz tego odcinka.. Plany jej elektryfikacji były już dawno.
Pod drutem 12:57, 10.11.2020
Plany, o których wspominasz, powstały kilkadziesiąt lat temu, w innej sytuacji społeczno-gospodarczej. Obecnie problem niezbyt obciążonych odcinków niezelektyfikowanych rozwiązuje się - znacznie taniej! - przy pomocy hybrydowych lokomotyw i zespołów trakcyjnych. Naturalnie, jeżeli okaże się, że ruch na LK 25 to uzasadnia, być może ktoś podpisze się pod decyzją o elektryfikacji, nie obawiając się oskarżenia o niegospodarność.
elektryk14:42, 10.11.2020
do Pod drutem :
Idąc tym tokiem myślenia nie należało w ogóle wydawać ponad pół miliarda (być może nawet więcej zostanie wydatkowane) na naprawę linii.
A kto się podpisał by w planie moderni9zacji linii PKP wszystkie linie na południowy wschód od Rzeszowa zostały zelektryfikowane a mielecka linia nie? Jaki tam jest ruch pociągów?
Poza tym to odpowiednia infrastruktura generuje ruch pociągów. Jeżeli na całej długości od Lublina do Krakowa będzie elektryfikacja znacznie łatwiej będzie tu uruchomić pociągi w tej relacji. Tak samo inne relacje typu Stalowa Wola - Mielec - Rzeszów czy też Stalowa Wola - Kraków lub Tarnów - Lublin. jesli nie będzie druta będzie to olbrzymia bariera nie do przezwyciężenia dla takich relacji pasażerskich przez Mielec
elelktryk14:49, 10.11.2020
Trakcja elektryczna generować będzie także ruch towarowy, przelotowy przez Mielec którego obecnie nie ma ze względu na brak sieci trakcyjnej. Trudno inaczej niż marginalizacją Mielca nazwać decyzje rzeszowskich kolejarzy (bo zakładam, że to oni mają tu głos dycydujący) by nie planować tu elektryfikacji którzy równocześnie wymyślają coraz to nowe i coraz droższe pomysły budowy nowych linii w Biszczady.lub linię Rzeszów - Łetownia która jeśli zostanie wybudowana będzie oznaczać całkowite zmarginalizowanie/ odcięcie Mielca w ruchu dalekobieżnym bezpośrednim.
SP4501:40, 13.11.2020
Zejdź na ziemie jaka elektryfikacja .sitwa rzeszowska z ortylem na czele zelektryfikowała pipiduwe Kolbuszowa a nie linie przez 60 tysięczny Mielec. obawiam się że nawet Hetman nie wróci . zresztą linia jest tak 'remontowana' żeby nie miała zbyt wielkiej przepustowosci.Wystarczyło zlikwidować stacje w Dąbiu gdzie było najwiecej krzyżowań .
do tych radnych21:27, 10.11.2020
chcą przebudowy skrzyzowania czy skretu z głównej drogi Mielec Dębica w ulicę Kolejową. Pewnie i tak powinno sie stać ale to chyba zadanie dla miasta i zarzadcy drogi wojewódzkiej
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu hej.mielec.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
0 1
Chłopie jaka mijanka jaka stacja w Rzochowie ? wystarczy że będzie skład na rozładunku/załadunku przy rampie ,trafi się pociąg z defektem np zagrzanie osi i masz już dwa tory zajęte i praktycznie zablokowaną linie na przestrzeni kilkunastu kilometrów bo stacja w Dąbiu zlikwidowana gdzie było najwięcej krzyżowań .Mielec zakorkowany składami ze strefy i zostają dwie stacje w Chorzelowie i Kochanówce oddalone od siebie tylko 29 km.