Nazwa projektu:
Budowa drogi obwodowej Mielca w ciągu drogi wojewódzkiej nr 985 Nagnajów – Dębica przebiegającej
od miejscowości Tuszów Narodowy w km 20+636 do ulicy Dębickiej w km 38+522wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną, budowlami i urządzeniami budowlanymi
Zarządca drogi:
Zarząd Województwa Podkarpackiego
Inwestor:
Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich
Długość obwodnicy:
17,1 km
Okres realizacji:
2012 – 2015
Wartość całkowita projektu:
152 718 649,89 zł *
Wartość dofinansowania z EFRR:
124 447 073,00 zł *
Wkład własny Województwa Podkarpackiego:
28 271 576,89 zł *
*dane finansowe wg Decyzji o dofinansowaniu Projektu
Wykonawcy:
Budimex Budownictwo Sp. z o.o.
Aglomancha Empresa Constructora S.A.
Skanska S.A.
Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Spółka z o.o.
REMOST Józef Siry i wspólnicy sp. j.
Nadzór Inwestorski:
PROMOST CONSULTING T. Siwowski Spółka Jawna
Krośnieńska Dyrekcja Inwestycji Sp. z o.o.
Cele projektu:
- poprawa dostępności komunikacyjnej województwa podkarpackiego
- stworzenie spójnego ciągu komunikacyjnego łączącego stolicę Podkarpacia z Kielcami poprzez zapewnienie dogodnego dojazdu do przeprawy na Wiśle w rejonie Połańca
- zapewnienie dojazdu do SSE EURO-PARK MIELEC
- poprawa bezpieczeństwa i komfortu ruchu drogowego
Parametry techniczne drogi:
- klasa techniczna: GP (Etap I i II); G (Etap III)
- nośność nawierzchni: 100 kN/oś (Etap I i II); 115kN/oś (Etap III)
- kategoria ruchu: KR 4
- jezdnia: 7 m (2 pasy ruchu po 3,5 m)
- pobocza - utwardzone: 2 x 2 m (Etap I i II); 2 x 1,5m
( w tym 2 x 0,5 m pobocze o konstrukcji nawierzchni – Etap III)
ziemne: 1 x 0,75 m;1 x 1,25 m (Etap I i II)
Infrastruktura drogowa należy do najważniejszych elementów w odniesieniu do definiowania poziomu rozwoju danego obszaru geograficznego. Odpowiednio ukierunkowana drogowa sieć transportowa w połączeniu
z pokrewnymi gałęziami, jak np. sieć kolejowa, dostęp do lotnisk i portów morskich, tworzy intermodalną siatkę połączeń ułatwiających dostęp do danych obszarów, determinując ich potencjał w zakresie inwestycyjnym, biznesowym, edukacyjnym. Znaczenie tej dziedziny trudno jest przecenić.
O transporcie często mówi się, że to "krwiobieg" gospodarki. Inwestycje powinny być zatem ukierunkowane na wyrównanie dostępności poszczególnych obszarów względem siatki tworzącej wspomniany "krwiobieg" tak, aby możliwy był ich w miarę równomierny rozwój. Dlatego też niezwykle ważne w tym kontekście są inwestycje wspomagające wyjście terenów słabiej dostępnych z obszaru do tej pory zmarginalizowanego, a przez co nieatrakcyjnego inwestycyjnie i biznesowo. Obszar Polski południowo-wschodniej przez wiele lat znajdował się właśnie w takim niezbyt korzystnym położeniu, odczuwając konsekwencje długotrwałej marginalizacji.
Dostępność komunikacyjna regionu to jeden z priorytetów samorządu województwa, dlatego na inwestycje drogowe przeznaczane są miliony złotych. Do najważniejszych inwestycji drogowych należy zaliczyć oczywiście te współfinansowane z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
W ramach Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej wybudowana została ponad 17 kilometrowa kompleksowo wyposażona obwodnica Mielca – w ciągu drogi wojewódzkiej nr 985 Nagnajów - Dębica.
O konieczności realizacji tego zadania nie trzeba nikogo przekonywać, bowiem przemysłowy Mielec, stanowiący jeden z największych ośrodków gospodarczych na Podkarpaciu („przemysłowe płuca” Podkarpacia) nie posiada bezpośredniego dostępu do dróg krajowych, a cały ruch do i ze Specjalnej Strefy Ekonomicznej EURO -PARK MIELEC odbywa się wyłącznie po drogach wojewódzkich.
Budowa podzielona została na 3 etapy. Do końca ubiegłego roku zakończono budowę dwóch, natomiast
w bieżącym roku zakończyła się budowa ostatniego odcinka.
Etap I (długość odcinka: 4,54 km)
– od drogi powiatowej nr 1 141R Mielec – Szydłowiec (ul. Wojska Polskiego) do ul. Wolności (droga wojewódzka nr 875 Mielec – Kolbuszowa – Leżajsk)
- 3 skrzyżowania (w tym jedno rondo – ul. Wolności)
- 2 przejścia dla zwierząt
- 3,89 km ekranów akustycznych
- 2,82 km ogrodzeń z siatki
Wykonawca: Budimex Budownictwo Sp. z o. o.
Okres realizacji: kwiecień 2012 – wrzesień 2014
Etap II (długość odcinka: 3,40 km)
– od ul. Wolności (droga wojewódzka nr 875 Mielec – Kolbuszowa – Leżajsk) do ul. Dębickiej (droga wojewódzka nr 985 Nagnajów – Mielec – Dębica)
- 1 wiadukt (nad linią kolejową)
- 3 skrzyżowania (w tym jedno rondo – ul. Dębicka)
- 1 przejście dla zwierząt
- 2,21 km ekranów akustycznych
- 2,21 km ogrodzeń z siatki
Wykonawcy: Aglomancha Empresa Constructora S.A.
Skanska S.A.
Okres realizacji: maj 2013 – listopad 2014
Etap III (długość odcinka: 9,16 km)
– od Tuszowa Narodowego (droga wojewódzka nr 985 Nagnajów – Mielec – Dębica)
do drogi powiatowej Mielec – Szydłowiec
- 6 skrzyżowań (w tym jedno dwupoziomowe z linią kolejową nr 025 relacji Łódź Kaliska – Dębica
oraz drogą wojewódzką nr 985)
- 1 most na rzece Rów Potok
- 6 przejść dla zwierząt
- 14,32 km dróg zbiorczych
- 0,71 km łącznic
- 2 zatoki autobusowe (zlokalizowane przy skrzyżowaniu z drogą powiatową nr 1142 R
Chrząstów – Chorzelów – Trześń)
- chodniki: obustronne o szerokości 2 m (zlokalizowane przy skrzyżowaniu z drogą powiatową nr 1142 R Chrząstów – Chorzelów – Trześń)
Wykonawca (konsorcjum):
Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Spółka z o.o.
REMOST Józef Siry i wspólnicy sp. j.
Okres realizacji: styczeń 2013 – czerwiec 2015
hm
0 0
a kiedy pojawi sie zakaz wjazdu do centrum dla TIRow???
0 0
buuuu hahahahahahahhaha 17 km w 3 lata . kur w jakim my kraju zyjemy. napiszcie ile ludzi sie wzbogaciło w liczbach na tym przedsięwzięciu. jakby przyszla normalna firma to rok i smigamy az milo a nie po 3 latach i w 1 dzien zamach na motocykliste a w 2 dzwon bo wiesniary wyje... w busa hahahah prazka
0 0
W mieście Meksyk (Meksyk nie uchodzi za wysoko rozwinięty kraj), buduje się w ciągu roku prawie 60km ale metra, więc nie ma czym się chwalić i taki artykuł bardziej denerwuje niż promuje.
0 0
Myśle że ktoś popełnił błąd przy planowaniu nowej obwodnicy Mielca, Nie trzeba było ciągnąc ją do Jaślan a zrobić przez ul. COP, przez Złotniki a następnie most na Rzędzianowice (jak dziś jest planowana)a następnie powinna prowadzić wzdłuż wału Wisłoki do do obecnej drogi na Połaniec. I taki przebieg drogi odciążył by most w Woli Mieleckiej samochody od gm. Borowa (100%)_ i Czermina (80%,Za ten most na Wisłoce w Gawłuszowicach można było wybudować most w Rzochowie .I to jest rozwiązanie. Nie trzeba być umysłowym żeby to wymyślić.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu hej.mielec.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz