Zamknij

Masz salon kosmetyczny? Stwórz jego plan marketingowy!

12:21, 30.12.2021 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 12:21, 30.12.2021

Każdy z nas, prowadząc biznes liczy na jak największy wzrost sprzedaży i spory zarobek. Ale żeby pokryć koszty stałe, a także osiągać zyski, niezbędne jest właściwe dotarcie do nowych klientów i umiejętność sprawnego zarządzania firmą. Dotyczy to każdej branży. Jeśli chcesz dobrze prowadzić salon kosmetyczny, niezbędny okaże się dobry plan marketingowy. Jak jednak wygląda proces powstawania planu marketingowego? W jakim celu niezbędny ci będzie plan marketingowy salonu kosmetycznego twoich marzeń? Gdzie możesz zyskać pomoc w postaci przykładu planu marketingowego?

Szukanie potencjalnych klientów i nie tylko, czyli podstawy

Salon kosmetyczny to miejsce chętnie odwiedzane przez kobiety i niezastąpione dla wielu pań. Tu znajdziemy takie usługi kosmetyczne jak peeling kawitacyjny, mikrodembrazja diamentowa, peelingi chemiczne czy pedicure. Tu poddamy się wielu specjalistycznym zabiegom pielęgnacyjnym, które uczynią nas pięknymi. Ale z drugiej strony, do sprawnego zarządzania dowolnego przedsięwzięcia, także salonu kosmetycznego, potrzebny nam konkretny plan. Jeśli go sporządzimy, przyciągniemy klientów nowych, a także docenią nas klienci dotychczasowi. Do tego, potrzebujesz odpowiedniego planu.

Aby określić strategię marketingową swojego salonu musimy zastosować się do wytycznych i celów, narzuconych samym sobie. Możemy zapomnieć o spontaniczności. Dobry plan to podstawa biznesu. Co zatem powinnaś zrobić? Na początku określ swoje osobiste cele - czy zależy ci tylko na zysku, czy chcesz czerpać radość ze swojej pracy? Czy chcesz zachować równowagę między pracą a życiem prywatnym? Jaki zysk cie interesuje? Następnie określ swoje zasoby - czy masz odpowiednie zaplecze i wyposażenie? Jakim budżetem dysponujesz, aby móc wdrożyć konkretne działania marketingowe? Później możesz sprawdzić swoją konkurencję - jak wygląda rynek w twoich okolicach? Jakie jest zapotrzebowanie na Twoje usługi? Czy możesz się czymś wyróżnić?

Ważnym elementem jest też określenie grupy docelowej - czy chcesz aby twój klient był młodą kobietą sukcesu czy chcesz zaoferować usługi starszemu pokoleniu? Kiedy odpowiesz sobie na większość kluczowych pytań, określ swój plan działania. Jak będziesz się komunikować z klientem? Jak chcesz do niego dotrzeć? Dobierz właściwe kanały marketingowe takie jak profil firmy w Google, stronę internetową, facebook, instagram, ulotki, plakaty, banery, promocje dla stałych klientów. Czy chcesz się reklamować głównie w internecie, a może lokalnej prasie?

Chcesz osiągnąć wzrost sprzedaży? Do czego ci właściwie plan?

Jeśli zastanowiłaś się nad kluczowymi elementami twojego biznesu i zasad jego prowadzenia, ustaliłaś cele, swoje zasoby i możliwości, możesz zapytać - po co mi właściwie plan marketingowy?

Przede wszystkim zaletą stworzenia konkretnego planu jest możliwość efektywnego zarządzania. Plan pozwala ci na określenie, czym się będziesz wyróżniać od konkurencji, pozwoli ci na kontrolę swojego budżetu i twoich działań, w kierunku określonego przez Ciebie celu. Dobry plan pozwoli ci na odnalezienie i wykorzystanie możliwości oraz luk w zapotrzebowaniu na konkretne usługi. Pomoże ci również budować pozytywny wizerunek twojej marki i ustalić kanały reklamowe. Może być także wskazówką do osiągnięcia zysku lub pomocą w sporządzeniu wniosku o dotacje na twoje przedsięwzięcie. Na pewno plan marketingowy przygotowany w sposób sumienny i szczegółowy, pozwoli ci łatwiej i szybciej osiągnąć oczekiwany zysk.

Jak napisać plan marketingowy?

Jak powinien wyglądać plan? Jak każdy - przede wszystkim powinien być spisany na kartce, ewentualnie przygotowany w pliku tekstowym i wydrukowany. Kompletny tekst może zawierać zarówno wyszczególnione podpunkty czy wyliczenia, jak również zawierać zbity tekst z analizą. Sama struktura dokumentu zależy od ciebie. Powinien być on czytelny właśnie dla ciebie, abyś mogła do niego zaglądać i kontrolować postępy.

Jeśli nie wiesz jak stworzyć taki dokument, możesz skorzystać z pomocy. Akademia Firmy to specjalny program, przygotowany dla przedsiębiorców, pozwalający ci stworzyć krok po kroku, dobry plan marketingowy twojej firmy. Wskażemy ci w nim, co powinnaś zrobić i w jaki sposób. Napisanie planu to oczywiście streszczenia planu, analiza rynku, cele, strategie marketingowe, harmonogram czy budżet. Wszystkie te elementy na pewno powinny się w nim znaleźć. Jak je określić? Jakie masz możliwości? To wszystko podpowie ci nasz program.

Zachęcamy do zapoznania się z nim i określenie skutecznego planu marketingowego twojej firmy!

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%