Zamknij

Czym są reklamy Google Ads?

19:33, 14.02.2021 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 19:34, 14.02.2021

Reklamy Google Ads (znane także jako linki sponsorowane) to reklamy, które w formie linków są dostarczane przez wyszukiwarkę korzystającym z niej użytkownikom Internetu. Reklama wyświetla się jedynie tym użytkownikom, którzy szukają konkretnych usług lub produktów; usług lub produktów, oferowanych przez Twoją firmę lub sklep, lub ściśle z tą ofertą związanych. W przeciwieństwie do reklamy zamieszczanej w mediach tradycyjnych, kampania Google Ads trafia więc do osób już zainteresowanych tym, co oferujesz klientom. Zamiast reklamy przeznaczonej dla wszystkich (a więc dla nikogo) zyskujesz reklamę trafiającą do osób, które z dużym prawdopodobieństwem staną się Twoimi klientami!

Jak to możliwe?

Skuteczna kampania reklamowa w wyszukiwarce Google pozwala na precyzyjne określenie grupy odbiorców. Dzięki zaawansowanym algorytmom reklama jest wyświetlana tylko tym osobom, które poszukują za pomocą popularnej wyszukiwarki informacji na temat oferty danej firmy (i tak np. reklama sklepu ze sprzętem do uprawiania sportów wodnych będzie wyświetlać się w pierwszej kolejności osobie, która wpisuje w pasek wyszukiwania hasło: "kup łóżko" lub "łóżko") albo na temat ściśle z tą ofertą powiązany. Wracając do naszego poprzedniego przykładu: reklama sklepu ingternetowego z meblami może zostać wyświetlona także osobie, która poszukuje w Google odpowiedzi na pytanie: "Jak urządzić mieszkanie".

Wchodzę w to! Jak wykupić i przygotować kampanię reklamową?

Możesz zrobić to sam, tworząc konto i samodzielnie przygotowując reklamy, lub wynająć profesjonalną firmę, zajmującą się przygotowaniem kampanii reklamowej - agencję SEM.

Agencja SEM - podstawowe informacje

Agencja SEM to firma pomagająca swoim klientom w reklamowaniu się za pomocą wyszukiwarek internetowych. Skrót "SEM" w jej nazwie pochodzi od angielskich słów "Search Engine Marketing” - czyli w wolnym tłumaczeniu "reklamowanie poprzez wyszukiwarkę".

Ten rodzaj marketingu internetowego obejmuje wszelkie działania promocyjne, związane z wpływaniem na wyniki wyszukiwania.

Jednym z rodzajów takich działań jest przygotowywanie płatnych reklam, wyświetlanych z odpowiednią adnotacją ("link sponsorowany") w wynikach wyszukiwania - drugą natomiast są działania SEO.

Czym jest pozycjonowanie SEO?

Jest to optymalizacja stron internetowych pod wyszukiwarki (w języku angielskim "Search Engine Optimization” - stąd skrót). Są to wszelkie działania (poza płatnym marketingiem), zapewniające stronie klienta jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Działania te nazywamy także pozycjonowaniem.

Prawidłowo przygotowane kampanie SEO pozwalają na znaczne zwiększenie ruchu na stronie, co przekłada się na wzrost sprzedaży.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%