Zamknij
REKLAMA

Dowiedz się, co powinna zrobić Twoja agencja SEO, żeby współpraca była owocna

12:42, 25.03.2020 | Materiał partnera

Chcesz wybrać agencję marketingową, która wypromuje Twoją działalność? Nie będzie to łatwe - bynajmniej nie dlatego, że brak u nas takich firm, a wręcz przeciwnie. Rynek SEO przeżywa prawdziwe oblężenie, a ogłaszających swoje usługi agencji jest dziś przynajmniej kilkanaście tysięcy. Jak spośród nich wybrać tę, która w bezbolesny i sprawny sposób wywinduje Cię na pierwsze pozycje w wynikach wyszukiwania? Sprawdź, czy dana agencja zakłada świadczenie usług, czy partnerską współpracę. Pomogą Ci w tym poniższe wskazówki.

1. Poznanie biznesu i oczekiwań klienta

Najważniejszym punktem w pracy z agencją marketingową jest zdefiniowanie swoich celów. Jeżeli firma, z którą chcesz nawiązać współpracę, zapewnia, że zna jedyny słuszny i skuteczny sposób na osiągnięcie TOP3, lepiej zastanów się nad podpisaniem umowy. Fachowa agencja, jak chociażby ESEO najpierw przeprowadzi z Tobą wnikliwą rozmowę, podczas której wspólnie podejmiecie decyzję co do Waszych oczekiwań i metody, jaką będziecie osiągać zamierzony cel. Zwykle nadrzędnym zamysłem przedsiębiorców jest zwiększenie sprzedaży, ale oprócz nich właściciele firm pragną również pozyskać nowych klientów i zbudować swoją markę w internecie. Uwzględnienie wszystkich celów wspólnie z agencją pomoże nie tylko je zrealizować, ale także wzajemnie się zrozumieć i ułatwić sobie nawzajem kontakt.

2. Precyzyjnie określona grupa docelowa

Agencja, z którą się skontaktowałeś, chce przygotować ogólną kampanię internetową? Zanim złożysz swój podpis na umowie, dowiedz się, czy specjaliści pracujący w niej zadali sobie trud, żeby poznać Twoją grupę docelową. Dopiero po jej ustaleniu można bowiem dobrać odpowiednie narzędzia i metody działania, które przyniosą oczekiwany rezultat (więcej na ten temat znajdziesz tutaj https://www.eseo.pl/). Warto wiedzieć, że współczesny internet daje ogromne możliwości, jeśli chodzi o targetowanie potencjalnych odbiorców.. Wystarczy tylko zrozumieć specyfikę działalności klienta i to, jak zamierza on sprzedawać swoje produkty lub usługi.

3. Ustalenie budżetu, jaki klient chce przeznaczyć na SEO

Kwestia finansowa to punkt kluczowy każdej współpracy z agencją. Zdarza się, że klient chciałby przeprowadzić szeroko zakrojone działania, a budżet na nie ma mocno okrojony. Zatem jeżeli kontaktujesz się z firmą pozycjonerską, postaw na szczerą rozmowę. Przedstaw kwotę, jaką chciałbyś przeznaczyć na pozycjonowanie, a następnie uważnie wysłuchaj propozycji specjalistów. Eksperci z takich agencji, jak ESEO, realnie ocenią, co można zrobić, by przy założonym budżecie osiągnąć takie efekty, jakich oczekujesz. Nie zapomnij też zapytać o czas na prowadzenie działań pozycjonerskich. Musi być on na tyle długi, by pozwolił na weryfikację początkowych założeń, a przy tym wystarczająco krótki, aby pozyskać nowych klientów stosunkowo szybko. Znaczenie ma również sposób analiz uzyskanych wyników. Dzięki temu można szybko poprawić niektóre parametry albo, w razie potrzeby, delikatnie zmienić kierunek działania, bez strat finansowych.

(Materiał partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
REKLAMA