Strona internetowa to dla wielu firm podstawa marketingu i pierwszy element strategii reklamowej, jakim się zajmują. Wiele firm dalej nie pojawia się jednak dalej w Internecie albo posiada tylko profil na Facebooku. Czy w 2022 roku biznes może działać bez strony internetowej?
Każdy może stworzyć stronę internetową na Facebooku; to nic nie kosztuje i można to zrobić migiem. Ta łatwość i brak możliwości sprawdzenia, kto stoi za stworzonym profilem, odbiera znaczną część wiarygodności biznesowej takiej firmie. W końcu jeżeli konto można stworzyć za darmo i w kilka minut, to jaką mamy pewność, że po zakupie danego produktu i przelewie profil nagle nie zniknie (razem z naszymi pieniędzmi)?
Dla kontrastu projektowanie stron internetowych dla firm nie jest darmowe i pokazuje, że traktujesz swój biznes poważnie. Agencja interaktywna, która podpisuje się pod projektem naszej strony jeszcze bardziej zwiększa jej profesjonalizm. Profesjonalny kreator stron www zwiększy też jej atrakcyjność.
Skuteczne strony www to miejsce, do którego powinni trafić nasi klienci „zwabieni” reklamą w mediach społecznościowych, telewizji, gazetach, radio czy marketingiem szeptanym. To na stronie internetowej zainspirujesz do działania swoich potencjalnych klientów. Twoja strona internetowa jest jak fizyczny sklep — ludzie przechodzą obok niego, dopóki pewnego dnia do niego nie wejdą, aby zobaczyć, co oferujesz. Nawet jeśli nie kupią czegoś przy pierwszym wejściu, mogą kupić coś podczas kolejnych wizyt.
W podobnym duchu klienci trafiają na Twoją firmę za pośrednictwem różnych kanałów, takich jak kanały mediów społecznościowych. Jeśli reklama na Facebooku czy Instagramie jest interesująca, będą chcieli odwiedzić Twoją stronę www, aby dowiedzieć się więcej o firmie. Jeśli nie ma strony internetowej, mogą nie wykonać kolejnego logicznego kroku na ścieżce klienta.
Na całym świecie jest ponad 4,5 miliarda aktywnych użytkowników Internetu, a ponad 90% z nich korzystało z Internetu za pomocą urządzeń mobilnych. Bez strony internetowej Twoja firma jest praktycznie niewidoczna dla tych osób. Pandemia popchnęła branżę e-commerce do przodu w niespotkany do tej pory sposób. Dlatego dzisiaj jeżeli Twoja firma nie będzie istnieć na laptopach czy smartfonach klientów, to praktycznie można powiedzieć, że nie istnieje też w świecie realnym.
Wielu właścicieli małych firm nie widzi potrzeby inwestowania w skuteczną stronę firmową. Uważa, że lokalni klienci będą polecać sobie ich usługi i produkty i biznes rozwinie się dzięki takim lokalnym poleceniom. Jednak przez to tracą niesamowite źródło przychodów. Według Google aż 46% wyszukiwań w Google zawiera zamiary lokalne:
97% użytkowników korzysta z wyszukiwania, aby znaleźć lokalne firmy
28% użytkowników kupiło przedmiot po lokalnym wyszukiwaniu
70% użytkowników odwiedzi sklep ze względu na to, co znaleźli w sieci
Witryna firmowa pomoże Ci wykorzystać cały ten potencjał i sprawić, że Twoja firma będzie jeszcze bardziej dochodowa.
Własna witryna jest najlepszym miejscem, w którym ludzie będą mogli uzyskać więcej informacji o Twojej firmie. Wyświetlanie najlepszych referencji na swojej stronie internetowej to skuteczny sposób na zbudowanie zaufania. Co więcej, publikowanie najlepszych recenzji w witrynie zapewnia nam pewną kontrolę. W przeciwieństwie do np. opinii w Googlach, na naszej stronie nie znajdą się negatywne komentarze pisane przez konkurencję.
Jedną z najlepszych rzeczy związanych z inwestowaniem w stronę firmową jest to, że nadal generuje ona dla Ciebie wartość nawet po latach od jej utworzenia. Kiedy płacisz za reklamy w mediach społecznościowych, Twoi potencjalni klienci widzą Twoje reklamy tylko tak długo, jak je wyświetlasz. Jeśli ich nie widzą, będziesz musiał ponownie zapłacić, aby uruchomić kampanię reklamową. Z drugiej strony witryna firmowa zapewni Ci zwrot z inwestycji w czasie. Nawet jeśli nie daje Ci zwrotów w pierwszym roku, masz czas na dostosowanie jej wyglądu i treści, dopóki nie zacznie przynosić zysków.
Końcowa odpowiedź brzmi: tak. Współcześnie prowadzenie firmy bez posiadania strony www będzie bardzo trudne, jeśli nie niemożliwe. Powie nam to nie tylko każda agencja interaktywna czy freelancer, który zajmuje się projektowaniem stron internetowych, ale też inni przedsiębiorcy. Strony internetowe to dzisiaj najlepsze źródło marketingu, które wymaga co prawda zainwestowania na samym początku, ale na dłuższą metę jest bardzo opłacalne.
Nie bez powodu tworzenie stron internetowych to teraz tak popularny zawód, a agencja interaktywna to już nie tylko opcja dla firm z większych miast. Z ich usług można korzystać na terenie całej Polski. Dzięki nim staniemy się widoczni dla klientów – zarówno w świecie wirtualnym, jak i fizycznym.