Zamknij

Koszmar gabarytów przy altanach! Najwyższa pora zrobić z tym porządek

07:02, 23.04.2021 K.S Aktualizacja: 17:05, 23.04.2021
Skomentuj

Mieszkańcy Mielca zwracają uwagę na ogromną skalę tak zwanych odpadów problemowych – gabarytów, które zalegają przy altanach śmietnikowych na terenie całego miasta.

- Kto jest za to odpowiedzialny? - pytają i domagają się częstszych odbiorów tego typu odpadów sprzed ich bloków. - Jest skład to powinna być reakcja i służby powinny to wywozić, tymczasem wszyscy serwujemy sobie widok na wielkie, przyblokowe wysypiska - komentuje czytelnik.

Sprawdziliśmy, jak faktycznie wyglądają altany śmietnikowe w mieście. Efekty? Zobaczcie zdjęcia poniżej.

[FOTORELACJA]8572[/FOTORELACJA]

Problem narastających składowisk odpadów gabarytowych przy altanach śmietnikowych w mieście wraca co jakiś czas. Wraz z powiększającymi się składami, rośnie też liczba zgłoszeń i skarg mieszkańców. Wiele spośród nich trafia też chociażby do naszej redakcji - z prośbą o interwencję.

- Szafy, okna, kanapy, a czasami nawet toalety, umywalki czy piecyki - to wszystko można zobaczyć przed altanami śmietnikowymi - wymienia jeden z czytelników portalu hej.mielec.pl. - Mało tego, to wszystko zalega bardzo długi czas. Dlaczego nikt nie robi z tym porządku? - dodaje.

Jeśli sprawdzić kilka czy kilkanaście losowo wybranych altan śmietnikowych na mieleckich osiedlach to faktycznie większości z nich towarzyszą składy tzw. gabarytów. Dlaczego tak się dzieje?

Oczywistym jest, że odpady problemowe pozostawiane są przy altanach przez samych mieszkańców. Dzieje się tak mimo apeli zarówno urzędników i operatorów odpowiedzialnych za odbiór śmieci, którzy wielokrotnie informowali o konieczności wywozu takich odpadów do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK). Taki punkt mieści się przy dawnym wysypisku - przy obwodnicy miasta, w niewielkiej odległości od Cmentarza Komunalnego.

Mimo tego - jak widać - wiele osób decyduje się porzucać swoje rzeczy przed altanami. Takie zachowanie może jednak zaskakiwać, bo od dawna wiadomo, że oddawanie tego typu przedmiotów do PSZOK jest dla mieszkańców Mielca bezpłatne, a konkretniej - wliczone w cenę obowiązujących opłat za odbiór śmieci. Jeśli zatem wykonujemy chociażby remont mieszkania, to stare sprzęty i pozostałości po takim remoncie, po wyselekcjonowaniu, możemy oddać do PSZOK.

Odrębną kwestią jest jednak brak reakcji służb odpowiedzialnych za odbiór śmieci. - Ktoś wyrzuci jakieś rupiecie i to zalega przez wiele tygodni szpecąc widok całego otoczenia. Jak to wygląda wizerunkowo? Jakbyśmy wszyscy na śmietnisku żyli - komentuje mieszkaniec ulicy Dąbrówki, który mieszka tuż przy altanie, gdzie śmieci zalegają od wielu tygodni.

- Jeśli płacimy za wywóz śmieci to nie może być tak, że te gabaryty leżą tutaj tygodniami. Jest skład - powinna być reakcja i służby powinny to wywozić, tymczasem wszyscy serwujemy sobie widok na wielkie, przyblokowe wysypiska - dodaje mielczanin.

(K.S)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(50)

ASPASP

9 14

Na TVP Rzeszów pokazywali w jakimś mieście zrobili plac i tam każdy może wywieść co ma za darmo. 07:36, 23.04.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

BrysBrys

20 0

no to przecieżś w Mielcu jest taki plac. Na PSZOK u 08:36, 23.04.2021


StefannStefann

5 0

Byłem ze smieciami na tym PSZTOK i duqa.
Dwa razy nie przyjeli bo covid i zamkniete. Pozniej z płyta meblowa "czytaj meble"
i nie przyjeli bo mieli jakis problem z odbiorem a ja samochód wynająłem. Nastepnym razem zrzuce to pod urzędem miasta i zapłace to *%#)!& 500zł. MPGK syfff 15:51, 23.04.2021


reo

AbsurdAbsurd

30 15

Można oddać za darmo w PSZOK ale prawie nikt tego nie robi. Częstszy odbiór przez MPGK oznacza podwyżkę opłat za śmieci. No ale tego nikt nie chce. Ludzie chyba myślą, że ktoś za darmo będzie to wywoził??? Normalnie śmiech na sali i całkowicie absurdalne myślenie. 07:46, 23.04.2021

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

EgoEgo

3 5

Na której sali jesteś? 09:42, 23.04.2021


LolLol

2 0

A byłeś tam kiedyś? Widziałeś ile trzeba czekać? Wiesz, że trzeba samemu "wejść" do wielkiego kontenera i wypakowywac? 14:57, 23.04.2021


KikiKiki

1 0

Dużo racji jest w tym, że można oddać do pszoku, ale zależy co i ile. Kolejna kwestia to odbior odpadów segregowanych, zamieszanych i przede wszystkim gabarytów - ich częstotliwośc jest zbyt rzadka. Następny aspekt to rosnąca cena za wywóz odpadów. To wszystko nie do końca funkcjonuje. A jak przyjdzie kolejna pseudo fala covida to znowu zamkną pszok i tak jak w tamtym roku pół roku był zamkniety.... Więc gdzie to wszystko trzymać?! 00:16, 26.04.2021


hahahaha

30 5

wygladam przez okno a tu pod altaną pełno śmieci. OK - macie jasno napisane że teraz można wynosić bo za 2 dni jest wywóz !!! ale niedopuszczalne jest że podjeżdza 'budowlaniec' jak to było wczoraj i wylewa cementy i inne śmieci budowlane pod nie swoim blokiem !!! zapraszam do robienia zdjęć i wysyłania na mail policji - osoba wyrzucająca tak śmieci dostanie mandat minimum 500zł i może się nauczy ! wystarczy zdjęcie i numer rejestracyjny 07:51, 23.04.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Hirek BronaHirek Brona

7 19

Zostawić to blokusom bo jak dla mnie widoki są ładne i menel ma gdzie przenocować. 07:51, 23.04.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

hahahaha

7 0

ty gumiaku wyrzucasz wszystko za stodołą . 10:19, 23.04.2021


obywatelobywatel

25 7

To jakiś obłęd. W domkach jedno rodzinnych odbiór odpadów co 2 tygodnie i tylko tyle co zmieści się w kontenerze (pojemnik takiej samej wielkości jak przy odbiorze co tydzień). Cena tylko do góry. Za 5 osobową rodzinę trzeba płacić ponad 120 PLN na miesiąc/ za pojemnik. (kilka lat temu było to 9 PLN) i odbiór co 2 tygodnie. Co do bloków nie każdy ma możliwość przetransportowania wielkogabarytowych odpadów na stare wysypisko. Jeżeli ludzie mają dalej płacić takie duże rachunki (20 milionów na rok w skali miasta) powinni odbierać śmieci co dziennie i w każdych ilościach !! 08:05, 23.04.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

eheehe

2 1

Pisze się jednorodzinnych i codziennie. 11:00, 23.04.2021


voltvolt

16 6

Z tego co kojarzę to za ułożenie, rzucenie śmieci na ziemię mandat wynosi do 500zł. Winne są tylko władze gdyż nie potrafią zaprowadzić dyscypliny w mieście i zmusić mieszkańców do przestrzegania prawa. Do PSZOK wywoziłem śmieci kilka razy, nawet stary cement przyjeli i wszystko za darmo. Rozpłaczcie się wszyscy na wyższych stanowiskach bo tyle tylko potraficie. Tak będzie skoro nigdy nie podejmujecie działań w celu złapania winnych i zaprowadzenia porządku. Nie wystarczy wam że płaczecie nad poletkami likwidując je zamiast szukając i karząc firmy podrzucające śmieci budowlane? Nad altankami też będziecie płakać? A może je zlikwidujecie jak poletka? 08:47, 23.04.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Gdyby pszok przyjmowGdyby pszok przyjmow

5 10

Gdyby pszok przyjmował odpady byloby lepiej, a tak... Ani oni nie wezmą, ani na gabarytach i potem ludzie kombinują, niestety.... 08:59, 23.04.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DominikDominik

10 13

Karać,karać,karać niech wywożą tam gdzie ich miejsce. 09:33, 23.04.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

STEFANNSTEFANN

1 0

Drogi sflustrowany Dominiku. Byłem ze smieciami na tym PSZTOK i *%#)!& razy nie przyjeli bo covid i zamkniete. Pozniej z płyta meblowa "czytaj meble"
i nie przyjeli bo mieli jakis problem z odbiorem a ja samochód wynająłem. Nastepnym razem zrzuce to pod urzędem miasta i zapłace to *%#)!& 500zł. MPGK syfff 15:48, 23.04.2021


MostMost

11 7

Wieś się bogaci i już nie odbiera tych gabarytów. 09:35, 23.04.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

......

14 2

Czytam i nie dowierzam... pochodziliscie po altanach i zrobiliście zdjęcia tylko raz... A to jest przecież notoryczne !! Jak jest wywóz i uprzątną to na następny dzień już ktoś znów wystawi !! Następnym problemem są ludzie którzy podrzucają takie gabaryty pod altanami. Sam złapałem raz gości co podrzucali z samochodu i po zwróceniu uwagi dostałem parę obelg ale jak zobaczyli ze stoję i ich obserwuje pojechali pod inny śmietnik wyrzucić! Powinny być zamontowane kamery lub fotopulapki które beda łapać takich ludzi 09:51, 23.04.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

haha

1 8

sam jetes fotopulapka 10:03, 23.04.2021


mielczanka1mielczanka1

13 2

Takie wyrzucanie, podrzucanie komuś to tylko w Polsce niestety.
Za granicą masz coś do wywiezienia to po prostu zgłaszasz tam gdzie trzeba i śmieciaro-zgniataczka przyjedzie i zabierze. Oczywiście jest to płatne ale już nie ma tych koszmarnych "wystawek" wszystkiego co niepotrzebne. Ludzie tam są chyba bardziej cywilizowani bo nikt ukradkiem i nocą nie zaśmieca swojego "podwórka" na którym żyje. Poza tym mandaty są tak wysokie że nikomu się nie opłaca nielegalne wyrzucanie. 10:02, 23.04.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

as88as88

0 0

Taaa.. W UK nawet zmieszane w workach na ulicach wystawiają.. W Niemczech w większości miast wystawki jak były tak są, ludzie czasem nawet chodzą i biorą co im potrzebne albo Polacy, Ukraińcy do Polski(w sandomierzu w sobotę możesz to potem kupić). Reszta stoi przez weekend, potem zbierają. W Krakowie też tak jest. Jest kalendarz kiedy może wystawiać i to działa. 22:05, 26.04.2021


JusbJusb

13 10

Od tego są śmieciarze żeby to zabierali. Każdy płaci za śmiecie i nie ma czasu im wozić na swój koszt. Taki ich psi obowiązek 10:18, 23.04.2021

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

PretoPreto

6 1

Smieciarzem to ty jestes 10:42, 23.04.2021


mielczanka1mielczanka1

9 1

Płacisz za wywóz śmieci : plastiki, papier, bio i mix. W normalnym kraju za śmiecie wielkogabarytowe i stare graty płacisz dodatkowo lub sam wywozisz w miejsce do tego przygotowane. No cóż jak się nie bywa nigdzie i nie wie jak cywilizowany człowiek powinien postępować to potem takie "mądrości jakie wypisujesz" to tylko wstyd przynoszą każdemu kulturalnemu obywatelowi. Dziwi mnie Twoje podejście do tematu! 10:51, 23.04.2021


Mielcznaka1Mielcznaka1

1 0

Żartuje sama nie segreguje xD 14:37, 23.04.2021


Jusb do Jusb10:18, 2Jusb do Jusb10:18, 2

0 0

wypad z mojego nicku palancie,
dlaczego nie są tu chronione nicki, to skandal
i nie wpuszczają mnie na "zadaj pytanie" szok ! 💩 20:13, 23.04.2021


asdfgasdfg

2 2

fotel jeszcze do zabrania? jesli tak to biore.... szkoda 5 zl na paliwo do PSZOKa.... 10:46, 23.04.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ALAL

13 1

Do altanek śmieciwych bardzo często (późnym wieczorem) podjezdzaja samochody i rano już widac co 'podrzuciły": np.4 lodowki, 2 wc, 2-3 stare wersalki lub sofy, kilka sztuk drzwi, kilkanascie okien wymiarowo niepasujacych do okien w blokach przy altanie, ostatnio opony). Nie są to śmieci mieszkańców. Trwa to juz od paru lat, a wlasciwie od czasu wprowadzenia tzw. ustawy śmieciowej. Może radni i UM zastanowili sie jak rozwiazac proble, 11:24, 23.04.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Daniel 40Daniel 40

5 5

Po 1,jest powiedziane że śmieci po remoncie i gabaryty,wywozi się we własnym zakresie do PSZOK-U WIEC ludzie którzy to zostawiają to są *%#)!& i bezmózgi,czy tak ciężko wywieść swoje śmieci?nie!nie lepiej *%#)!& koło kosza,to od ludzi się zaczyna, że co niektórzy to są *%#)!& którzy powinni mieszkać na łące w namiocie ,to tak to wygląda niestety 11:27, 23.04.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

qnqn

6 5

To jest robota straży miejskiej. Powinni szybko dojść z którego mieszkania i ma obowiązek ta osoba usunąć. 11:46, 23.04.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

rikszariksza

1 0

Czasem te czarne wiśni jak się zadzwoni to przyjadą na interwencję.Ale co z tego jak wieczorem to samo wywali i spokój.W St.Woli śmiecie po 13 zeta od osoby i nie ma przy altankach śmietnikowych żadnych rupieci.Jak są dzisiaj i ktoś zgłosi, na drugi dzień auto zabiera iii po kłopocie.U nas 29 zł za śmiecie i wszystko na odp....dol.Jakie władzę takie efekty. Od wyzwolenia kiedy rządzi komuna jest bajzel,tak też jest teraz.😡😡😡😡😡😡 12:24, 23.04.2021


ahaaha

0 0

Śmietnik na terenie spóldzielni to co ma staż miejska robić na terenie prywatnym? 16:38, 23.04.2021


tokuriozumtokuriozum

6 1

Płaci się ciężkie pieniądze a śmieci pochodzą od mieszkańców np.bloków A że nap. w MSM śmietniki są otwarte to śmieci wrzuca kto może i ile może ! Bo przecież z domów prywatnych zmniejszono częstotliwość odbioru śmieci ?? A przecież w sklepach nicsie nie zmieniło i śmieci są i będą że nie wspomnę o ogródkach działkowych , garażach i etc. Całe samochody przyjeżdżają np. po pracy na budowach i innych takich , z prywatnych sklepików i do śmietników MSM ? Bo w MSM państwo pracownicy siedzą i łażą po sklepach albo robią tak zwane fuchy w godzinach pracy i nie mają czasu zająć się gospodarką między innymi śmietnikami i ! 13:03, 23.04.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Udajmy ślepych i głuUdajmy ślepych i głu

3 1

Tak to jest fakt ,na terenie spółdzielni mieszkaniowej bezczynność Zarządu M S M ogromna a pensje jego z tego tytułu jeszcze większe . Żadne tego typu śmiecie nie powinny być wyrzucane do /pod śmietnikiem , ale za to odpowiedzialność ponosi tylko Zarząd M S M w Mielcu . Nikt z mieszkańców niema prawa wyrzucać do śmietnika takich przedmiotów ,trzeba zamówić sobie ich wywóz i za to zapłacić i tego powinna przypilnować administracja spółdzielni oraz policja i inne organy porządkowe miasta i gminy. Tak to powinno być a jest jak jest i tak będzie bo widocznie Zarząd M S M ma za dużo na sumieniu względem mieszkańców. M S M i jej Zarząd to państwo w państwie który przepisy prawne ma daleko w d..... . 17:54, 23.04.2021


MrBigMrBig

4 0

Fakt można wywieźć na PSZOK ale musisz tam do 2 metrowego kontenera wrzucić z wersalką meblami już tak łatwo nie jest hahaha. Ile to na tej wersaleczce się dupeczek obróciło heh 13:46, 23.04.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mielcznaka1Mielcznaka1

5 0

Ja segreguje na te co w nocy i na te co w dzień 14:41, 23.04.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PaniPani

7 5

Dawniej jak byli mieszczuchy to nikomu nie przyszło do głowy żeby tak robić,teraz nakupili przybłędy mieszkań i myślą że im wszystko wolno. 15:31, 23.04.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

StefannStefann

13 1

Byłem ze smieciami na tym PSZTOK i *%#)!& razy nie przyjeli bo covid i zamkniete.co wystarczyło dowód pokazac przez szybę.
Pozniej z płyta meblowa "czytaj meble"
i nie przyjeli bo mieli jakis problem z odbiorem a ja samochód wynająłem. Nastepnym razem zrzuce to pod urzędem miasta i zapłace to *%#)!& 500zł. MPGK syfff 15:49, 23.04.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

kemotkemot

9 1

Myślę ze największy problem lezy po stronie spółdzielni mieszkaniowej . Zwrocie uwagę z jakich lokalizacji pochodzą zdjęcia (smoczka ,osiedle) ani jednego z osiedla borek ''lotników'' . Spółdzielnia na borku dba o porządek i takie gabaryty nie leza dłużej niż 5 dni , nie wiem co z nimi robią ale regularnie przyjeżdża dwóch panów traktorem z przyczepom i zabierają wszystko. Wystarczy zgłosić Pani sprzyjającej ,ze będzie się wynosić stare szafy i wersalki to nawet na drugi dzień nie ma po nich śladu 16:02, 23.04.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZenekZenek

7 2

Jeżeli mieszkańcy bloków sami chcą mieć śmietnik to mogą go zrobić nawet pod oknem.Ciekawe że nikt z sąsiadów nie zauważył wynoszonej szafy albo wanny przez sąsiadów. Dobrze jeszcze, że pozostałe śmieci wynoszą do kontenerów a nie wysypują ich bezpośrednio za okno jak np. jest to w Mediolanie. 16:32, 23.04.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Zenek , masz rację :Zenek , masz rację :

1 0

Należy o tym pisać częściej i dokładniej np. na ul. Kusocińskiego blok Nr 19 wyrzucono szafy co na to Straż Miejska czy Policja ? , działanie z ich strony powinno być szybkie i skuteczne-duże mandaty. Jeśli ktoś ma do wyrzucenia meble , sprzęt domowy i inne duże gabaryty powinien zamówić sobie transport i utylizację płacąc za to , samo nazywanie się narodem kulturalnym to za mało , potrzebne są czyny dowodowe a tych nagminnie brak. 10:07, 25.04.2021


Viva RzochówViva Rzochów

6 2

A niby kto ma im sprzątać ich własne podwórko? Św. Mikołaj czy wróżka?
Jak ja wyniosłem graty po remoncie przed moją posesję to też nikt mi jej nie posprzątał dopóki nie było wywózki gabarytów. 16:35, 23.04.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Tak,tak..... to nie Tak,tak..... to nie

0 0

Można sobie zamówić wywóz, to nie PRL. 12:41, 28.04.2021


KK

1 1

Palic to w *%#)!& z tym srodowiskiem 16:52, 23.04.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MikiMiki

4 3

Jak ktoś nie posiada samochodu na osiedlu to ma wersalkę na plecach tam zanieść barany. Zwłaszcza starsi ludzie. Z ulicy Cyranowskiej takie gabaryty są odbierane a z reszty osiedla to niema komu. Chyba że ulica Cyranowska podlega pod inne miasto. 17:19, 23.04.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Gdzie dobre wychowanGdzie dobre wychowan

1 0

Zawsze można zamówić transport i wywóz, nikt nie może dopłacać do parobków. 12:39, 28.04.2021


DomiarzDomiarz

8 2

Uwaga, nie ma też co robić sensacji, bo np. na Smoczce dzisiaj jest odbiór gabarytów i ludzie powystawiali żeby MPGK zabrało. Taki artykuł jak ten z TVP Lublin gdzie "dziennikarz" z kosza wygrzebywał śmieci i rozrzucał na trawnik żeby mieć zdjęcia do materiału... 18:01, 23.04.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BIEDNYBIEDNY

0 0

DOBROBYT I ZA WYSOKIE PENSJE. 21:16, 25.04.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

To powszechne zjawisTo powszechne zjawis

1 0

Czy parobek zrozumie że tak nie można ! 12:36, 28.04.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

BorekBorek

0 0

Na borku raz w tygodniu co Piotek zbierają i mamy porządek t
ylko przydało by się żeby ludzie w w czwartki wynosili a na łikend jest pięknie czysto 03:34, 18.11.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%