Wraz z nadejściem wiosny rozpoczynają się zapowiadane prace przy remoncie linii kolejowej L-25 na odcinku Mielec - Padew Narodowa oraz budowie wiaduktu nad torami i ulicą Sienkiewicza.
Teren pomiędzy rondami na granicy Mielca i Chorzelowa został w ostatnich dniach wyrównany, pojawiły się na nim ciężkie pojazdy. Ruch widać też przy linii kolejowej, gdzie zwożone są materiały potrzebne do remontu traktu - chociażby podkłady kolejowe.
Właśnie na wiosnę tego roku zapowiadano fizyczne rozpoczęcie prac, których wartość to blisko 98 milionów złotych netto (112 mln zł brutto). - Mamy tu piękny montaż finansowy: środki PKP, rządowe, z Polskiego Ładu, Regionalnego Programu Operacyjnego czyli europejskie, samorządowe - wyliczał podczas podpisania umowy w grudniu ub. roku marszałek województwa podkarpackiego Władysław Ortyl.
Wykonawcą modernizacji odcinka Mielec - Padew Narodowa, wraz z budową wiaduktu na styku Mielca i Chorzelowa, będzie firma Swietelsky Rail.
Rewitalizacja odcinka Mielec - Padew obejmuje m.in. kompleksową wymianę torów. Dla podróżnych przebudowana zostanie stacja Chorzelów oraz przystanki w Jaślanach i w Tuszowie Narodowym. Także w ramach tej inwestycji w Mielcu powstanie nowy wiadukt drogowy przy ul. Sienkiewicza. Takie rozwiązanie zwiększy bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i znacznie usprawni komunikację drogową.
Planowana jest także przebudowa wielu innych skrzyżowań kolejowo-drogowych, która zapewni sprawne i bezpieczne przejazdy.
Prace już ruszają. Zgodnie z umową mają potrwać 12 miesięcy.
27 7
A co z przejściem przez tory w miejscu Słynnego Ślimaka. Pytanie do prezydenta miasta Wiśniewskiego i marszałka Ortyla
9 5
On tam nie chodzi stad to może poczekać a kiedy zrobią jak wyjdziesz na ulicę z protestem....
4 1
Został rozstrzygnięty przetarg na budowę drugiego przejścia podziemnego i czekamy na podpisanie umowy z wykonawcą. Źródło: Platforma Zakupowa PKP PLK SA.
2 0
trzeba zrobić najpierw te przejście podziemne bo byłby to drugi schron po przejściu podziemnym na dworcu PKP. Mam nadzieję że istnieją w tym mieście inne schrony podziemne o których nie wiemy
3 16
Przecież kłamią na każdym kroku!niema się czego dobrego spodziewac
3 1
Współczuję podejścia do życia...
12 0
I bardzo dobrze, że ruszają prace remontowe na linii kolejowej Mielec-Padew. Jak pisze "Strzelec_MC" tu cytat: "Od początku tygodnia mamy już zamkniecie szlaku Mielec - Padew do 4 września. (...) Tarcza D1 na wyjeździe z Mielca do Padwi." Źródło: https://www.skyscrapercity.com/threads/lk-25-74-stalowa-wola-rozwad%C3%B3w-tarnobrzeg-mielec-d%C4%99bica.2129034/page-86#post-177927713
11 0
Do remontu to tak naprawdę jest odcinek Malinie - Tuszów Narodowy oraz stacje Chorzelów i dawna stacja Jaślany. Reszta to naprawa główna toru.
10 0
Te odcinki, które obejmuje naprawa główna toru były remontowane w 1997 roku. Źródła: https://web.archive.org/web/20170921144733/http://www.hej.mielec.pl/miasto2/aktualnosci/art172,kolejowy-przelom.html
http://orka2.sejm.gov.pl/IZ4.nsf/main/7E20A667
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
8 4
sie jaraj z tych dezinformacji proPutinowskich daleko zajdziesz
10 1
To co tu jeszcze robisz ?
8 1
uciekaj do przyjaciela Putina co tu jeszcze robisz
3 0
myslałem że się dowiem z tego artykułu czy budowa wiaduktu została zlecona podwykonawcy SvietelelskiegiRail czy robią to własnymi siłami?
1 0
Pożyjemy, zobaczymy.
2 0
Ronda sa w Chorzelowie! Wiadukt bedzie na granicy bo czesc w Chorzelowie a czesc w Mielcu. Gdyby wlasciciel drogi wojewodzkiej budowal wiadukt kiedy pownien to koszt bylby ok 25 milionow... za taka kwote wybudowano most na Wisloku kolo Lancuta wraz z wojewodzkimi drogami dojazdowymi w 2017 roku...
0 0
w Chorzelowie nie ma ul.Sienkiewicza.A ten się jej czepił jakby ciągnęła się co najmniej do Tarnobrzega.
2 7
mam nadzieję, że nie pozamykają małych przejazdów kolejowych na cyrance bo wtedy będzie dramat, żeby się wydostac z osiedla cyranka będzie trzeba jechać wiaduktem, totalna głupota, komu niby sa potrzebne te tory i pociągi skoro i tak nikt nimi coodzień do pracy nie będzie jeździł
6 0
Zaorać.
W Mielcu albo nic się nie da a jak już coś powstaje to tylko kraczą i narzekają. A czy ktoś zabrania jeździć koleją? Teraz przy tych ograniczeniach drogowych lepiej i szybciej pociągiem.
2 0
oczywiscie ze zamkną, po to jest wiadukt budowany, kto i za co miałby je utrzymywac ?
8 1
Tylko kolej jest dla Ortyla i pod Marcela żeby nie udupić marcela to rozkład jazdy pkp jest taki że, Mielca nie ma szans dojazdu do pracy na 7.00 do Rzeszowa i tak się dba o pasażerów!!!??
1 0
potrzebna koniecznie druga linia mielec rzeszow to bilety marcel obnizy bo teraz sa najdrozsze na tej trasie ze wzgladu na brak ko9nkurencji
6 4
Ortyl zadbał by nie było za wiele pociągów i by z Krakowa studenci nie mogli dojechać w Sb czy Nd gdy pociągów na tym odcinku mimo wywalenia 300 mln nie ma. Ortyl pod sad💩
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu hej.mielec.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz