Przypomnijmy. O tym, że Stal Mielec potrzebuje wsparcia można było usłyszeć już w sierpniu 2021 roku. Wówczas prezes klubu Jacek Klimek wystosował oficjalne pismo do radnych i prezydenta miasta. Rzetelnie przedstawił sytuację, w jakiej znalazła się legenda mieleckiego sportu. I… po raz pierwszy poprosił o wsparcie. - Pozostawieni bez pomocy nie uratujemy klubu – napisał.
Prośba Jacka Klimka dotyczyła konkretnej kwoty. Dokładnie 5 milionów złotych. Dziś wiemy, że taka kwoty pożyczki jest nierealna i obecnie mowa o dwóch milionach, które - choć nie byłyby decydujące - znacząco poprawiłby sytuację mieleckiego klubu.
Przy Solskiego 1 nie czekają wyłącznie na ratunek z magistratu. Władze FKS Stali Mielec cały czas poszerzają grono swoich sponsorów. Kilka dni temu do tego grona dołączyły firmy Solar House oraz Cewar stając się 17-stym i 18-tym, nowym sponsorem pozyskanym przez klub od początku stycznia 2021 roku.
Łącznie Stal wspierana jest obecnie przez 38 sponsorów i partnerów. – Do tej liczby należy jeszcze dodać firmy, które kupują lokowanie swoich produktów w naszych artykułach, reportażach, czy programach wideo – podkreśla Kuba Zegarliński, dyrektor marketingu i komunikacji FKS Stal Mielec S.A.
Udało się również zmaksymalizować przychody w innych obszarach. – Zwielokrotniliśmy przychody naszego sklepu i sklepu internetowego. Do tego należy doliczyć przychody z kart lojalnościowych na stacjach Top-Gaz oraz z piwa „Stal” sprzedawanego w sklepach sieci A&K. Wkrótce na rynek wprowadzimy także suplementy diety oraz perfumy - wylicza Zegarliński.
Klub tworzy również nowe platformy do współpracy biznesowej. - Cały czas próbujemy dostosować się do potrzeb rynku. Jesteśmy jednym z pierwszych klubów w PKO BP Ekstraklasie, który ma swoje konto na Spotify i regularnie dostarcza tam nowy kontent. Obecnie nasi kibice mogą słuchać ciekawych opowieści o historii klubu oraz posłuchać eksperckiej dyskusji o obecnej sytuacji drużyny w programie Studio Solskiego 1 – informuje szef marketingu Stali.
Według informacji przekazanych przez FKS Stal Mielec S.A. – wszystkie działania marketingowe – lokalni sponsorzy, sprzedaż reklam, sklepik oraz dedykowane produkty - przyniosą do klubu kwotę około 1 miliona złotych.
[ZT]65763[/ZT]