Jak informowaliśmy na hej.mielec.pl przed weekendem, radni powiatu mieleckiego wyrazili wstępną zgodę - na razie w formie oświadczenia - na zamianę nieruchomościami ze Skarbem Państwa, a konkretnie Wojskiem Polskim. Powiat przekaże wojsku budynek przy ul. Kościuszki (dawna bursa), a w zamian otrzyma obiekt należący do Wojskowego Centrum Rekrutacji przy ul. Legionów.
Realizacja takiego scenariusza sprawia, że powiat będzie musiał w jakiś sposób zagospodarować obiekt przy Legionów. Dzisiaj wszystko wskazuje na to, że budynek będzie udostępniony na potrzeby Komendy Powiatowej Policji w Mielcu.
Nie jest tajemnicą, że mieleccy policjanci od lat borykają się z niewystarczającą przestrzenią lokalową. Miejsca brakuje chociażby dla dzielnicowych, którzy w części pracują w wynajmowanych pomieszczeniach budynku mieleckiego pogotowia. Ale problem jest znacznie szerszy i dotyczy tak naprawdę całej komendy.
Udostępnienie policji budynku przy Legionów ma być częściową, doraźną odpowiedzią na te problemy. Z drugiej strony nie zamyka to tematu budowy zupełnie nowej, dużej komendy, która odpowiadałaby na potrzeby XXI wieku i całego obszaru działania mieleckiej policji - jednego z największych na Podkarpaciu.
Jak informowaliśmy w marcu tego roku, problem ten znany jest nie tylko w Komendzie Wojewódzkiej Policji w Rzeszowie, ale i Komendzie Głównej Policji w Warszawie. Choć wbrew upływającym miesiącom, a nawet latom, w tej kwestii wciąż brakuje konkretnej decyzji - związanej chociażby z określeniem lokalizacji nowej komendy, wykupem gruntu czy projektowania takiego obiektu. Pozostaje jednak mieć nadzieję, że wydarzy się to prędzej, niż później.
[ZT]98393[/ZT]