Zamknij

Czytelnik: to rondo jest źle oznakowane! Czy ma rację?

14:38, 06.08.2019 P.C Aktualizacja: 12:29, 07.08.2019
Skomentuj

Internauta z Mielca sugeruje, że Rondo NSZZ Solidarność nie jest oznakowane zgodnie z prawem: znaki pionowe wykluczają się ze znakami poziomymi.

Rondo NSZZ Solidarność znajduje się na skrzyżowaniu alei Kwiatkowskiego i ulicy Przemysłowej. Czytelnik twierdzi, że błędne oznakowanie wprowadzone zostało wraz z budową ronda.

- Od oddania ronda do użytku minęło już sporo czasu, lecz wciąż, nikt tego nie poprawił. Podobno Policja zgłosiła sprawę do organów związanych z ruchem drogowym, lecz dalej nikt nie interweniował w tej sprawie. Błędne oznakowanie polega na tym, że wjeżdżając na rondo wszyscy sugerują się znakami poziomymi (kierunkowymi strzałkami na jezdni),  nie widzą znaku pionowego (skrzyżowania o ruchu okrężnym), który zezwala na jazdę dookoła ronda i odwołuje wcześniejsze strzałki kierunkowe - to opinia czytelnika hej.mielec.pl.

Internauta wskazuje, że sytuacja wskazana na tej grafice może być zgodna z prawem - bo pozwala na to znak pionowy:

Znak C-12 oznacza, że na skrzyżowaniu ruch odbywa się dookoła wyspy lub placu w kierunku wskazanym na znaku.

Znak C-12 ruch okrężny stosuje się na skrzyżowaniach dróg w celu wskazania kierującym, że ruch pojazdów odbywa się dookoła wyspy w kierunku wskazanym na znaku.

Znak C-12 umieszcza się w odległości do 25 m przed skrzyżowaniem. Nie umieszcza się znaku C-12 przed takimi skrzyżowaniami z ruchem dookoła wyspy, przez które przebiega dodatkowo odcinek jezdni przecinający wyspę centralną, lub w przypadkach kiedy jednej z dróg przyznano pierwszeństwo.

A jakie jest Wasze zdanie, czy rondo faktycznie jest źle oznakowane?

 

 

 

Czy rondo Solidarności w Mielcu jest błędnie oznakowane?

Ankieta zakończona, dziękujemy za oddane głosy. Wyniki głosowania są widoczne poniżej:
TAK 62%
NIE 38%
(P.C)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(61)

jendker83jendker83

101 3

A jakie znaczenie ma nasze zdanie? Wasz czytelnik zgłosił coś, co według niego jest problemem i jeśli decydujecie się opisać to na portalu, to absolutnym minimum powinno być zamieszczenie tu wyjaśnień zarządcy drogi albo drogówki. Bez nich ten artykuł to zwykłe bicie piany. 15:03, 06.08.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

HejarzHejarz

Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


reo

dziobakdziobak

23 6

nie czuję się kompetentny, by wypowiedzieć się czy ma rację; ale uważam, że zamiast ronda, które ani klasycznym ani turbionowym nie jest należy zastosować rondo klasyczne z pierwszeństwem kierowców na rondzie i liniami ciągłymi uniemożliwiającymi wyjazd z lewego pasa, jak to robią w Krakowie 15:59, 06.08.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Blooger MrErdek1Blooger MrErdek1

0 0

W Krakowie narodziła się w 2005 roku patologia bezprawnego dodawania znaku C-12 do znaku A-7, a być może w Rzeszowie domalowywanie , równie bezprawne, strzałek na wlotach rond zorganizowanych okrężnie. Ronda koło dworca w Krakowie, prawidłowo oznakowane okrężne, są już zorganizowane kierunkowo, niestety ze znakami C-12. 15:41, 26.01.2020


GreyGrey

40 7

To nie jest teleturniej, to nie do czytelników należy rozwiązanie problemu lecz do właściwych służb. 16:55, 06.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KtosKtos

0 18

Po to jest tak zrobione zeby nie bylo wypadkow , poniewaz jadący kwiatkowskiego mogà smialo przejechac prosto przez rondo . Jesli zmienili by znak na wprost z prawego pasa musieliby ustępowac kierowcy z kwiatkowskiego a zjazd na ul przemyslowa powodowal byl korek bo jest tylko jeden zjazd. Moze raczej powiedziec żle zbudowane . Jak powinno byc. 17:32, 06.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

28W5028W50

27 17

Panie internauto. Gdzie Pana uczyli,że znak nakazu C12 "Ruch okrężny" odwołuje znaki poziome.
Oznakowanie jest dobre.Pasem od środka na rondzie możemy jeżdzić wkoło ronda i możemy
skręcać w każdy wyjazd, ale musimy udzielić pierwszeństwa jadącemu prawym pasem( w tym
przypadku kłania się tzw. reguła prawej ręki, prawej strony). Pozdrawiam i życzę bezpiecznych
przejazdów po tym rondzie. 17:48, 06.08.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

KierowcaKierowca

2 9

Nie znasz przepisów nie pisz głupot 21:24, 06.08.2019


altalt

7 5

znaki wykluczają się wzajemnie, nie pisz głupot... 23:10, 06.08.2019


dbdb

0 0

Nie dowiesz się. Spece od prawka w chipsach będą mówić, że wykluczają,ze się nie znasz, ale ani jednego dowodu nie przedstawią 09:43, 09.08.2019


MielcokMielcok

4 29

Tak budowali za kozdęby. 18:02, 06.08.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

asas

6 3

nie tylko za rządów rady PIS 18:35, 06.08.2019


JAJA

8 6

Pani,Panie 28W50 to samo powiedział mi Pan policjant 16.07.2019 roku około godz.15 kiedy to chcąc zjechać z ronda,jadąc wewnetrznym pasem w ul.Przemysłową,kobieta uderzyła we mnie jadąc od ul.kwiatkowskiego,GDZIE STOJĄ PRZY KAŻDYM WJEŻDŻIE NA RONDO ZNAKI-USTĄP PIERWSZEŃSTWA!!!A reguła prawej ręki obowiązuje na rondzie gdzie nie ma tego znaku,i co Pani,Pan na to!?a oprócz tego to mandat dostałem JA!+6pkt! 18:24, 06.08.2019

Odpowiedzi:5
Odpowiedz

BoloBolo

8 4

Nie rozumiem. Jechałeś pasem wewnętrznym, wjechałeś na inny pas powodując kolizję i masz wątpliwości, czy wina była po twojej stronie? Jak jedziesz prostą *%#)!& to też skręcasz w prawo z wewnętrznego pasa? 18:48, 06.08.2019


jaśjaś

9 4

było kolego zjechać na zewnętrzny pas to wtedy byłbyś na prawie a tak to ewidentna twoja wina ale cieszyć się że nic się nikomu nic nie stało 18:57, 06.08.2019


RelistaRelista

6 0

JA - masz rację, na Kwiatkowskiego zapier**** wpadają na rondo z impetem "przepisowe 50km/h" a później jest że Twoja wina. Mimo że mają ustąp pierwszeństwa wcale nie zwalniają... 20:36, 06.08.2019


KierowcaKierowca

3 4

Przykro mi ale policjant po prostu nie miał racji, trzeba było nie przyjmować mandatu i skierować sprawę na drogę sądową. 21:28, 06.08.2019


KierowcaKierowca

2 1

... no chyba że kobieta była już na zewnętrznym pasie ronda tzn. wjechała na rondo to po prostu zajechałeś jej drogę i nie zachowałeś reguły prawej ręki - trzeba było zmienić pas na zewnętrzny odpowiednio wcześniej a nie zjeżdżać z ronda z wewnętrznego pasa... 21:33, 06.08.2019


jaśjaś

13 1

jak jedziecie Kwiatkowskiego od strony wschodniej i wjeżdżacie na rondo prawym pasem ( wg znaków poziomych nakazuje jechać prosto lub w prawo ale znak pionowy to odwołuje) ale zapragniecie zawrócić i jeszcze sztachnąć się powietrzem pod KRONO to uważajcie bo goście co spieszą na obiad po robocie a wjeżdżają lewym pasem chcąc jechać w stronę centrum wjadą wam w lewy bok nieświadomi że ponoszą za to winę w 100 % 18:53, 06.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

sumisumi

14 2

bardzo podobne ronda na Kwiatkowskiego - to obok starego Unimetu pozwala nam jeżdzić w koło i zawsze ten z zewnętrznego pasa ma pierwszeństwo a z wewnętrznego musi przepuścić taki pojazd i dopiero może zjechać z ronda a rondo koło Burego ma już poziome oznakowania linią ciągłą i tam zewnętrznym pasem nie pojeżdzimy w koło bo nas to poziome oznakowanie ściągnie w prawo 19:05, 06.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DamDam

23 4

Tam itak każdy jedzie jak chce 20:08, 06.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

I kółko się zamykaI kółko się zamyka

4 2

"Podobno Policja zgłosiła sprawę do organów związanych z ruchem drogowym, lecz dalej nikt nie interweniował w tej sprawie" 20:39, 06.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ASAS

5 3

Nie ważne przepisy tutaj obowiązuje kto pierwszy ten lepszy i im większy tym więcej pierwszeństwa. 20:56, 06.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

DrogowiecDrogowiec

1 6

Bardzo spostrzegawczy czytelnik. Aż jeden znak pionowy dostrzegł i nawet zna jego znaczenie. 21:57, 06.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JonekJonek

6 2

W mielcu jest sporo szkól nauki jazdy wiec moze wartaloby zeby redaktor wybral sie do jednej z nich i zaczerpnal opini eksperta i rozwial wątpliwości. Bo ilu komentujacych tylu ekspertów. 22:34, 06.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

LatoLato

6 3

Nareszcie ktoś poruszył temat tego ronda !! Brawa dla czytelnika !! 23:15, 06.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AcoAco

3 5

Na skrzyżowaniu przy skręcie w lewo należy się ustawic przy lewej krawędzi i mówią o tym przepisy tak samo jak przy skręcie w lewo na jednokierunkowej więc nie zgodzę się z czytelnikiem że można jechać z prawego pasa w lewo, ale można jechać z prawego prosto wiec tutaj są błedy na przemysłowej w obu kierunkach na prawych pasach przy wjazdach na rondo. Ale jak Pan czytelnik jedzie zewnętrznym cały dzień w kółko i ktoś w niego przydzwoni to go chroni reguła prawej ręki i wina dzwoniącego oczywiście. 23:21, 06.08.2019

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

AnoAno

0 3

Dziesięciu takich z tęczowym flagami i Mielec będzie normalny. 23:39, 06.08.2019


hejjjhejjj

1 1

jaki przepis mówi o ustawieniu się przy lewej krawędzi ? 23:42, 06.08.2019


JaJa

1 0

Art. 22 ust. 2 07:08, 07.08.2019


Trybuna LuduTrybuna Ludu

8 1

Może jako redakcja wystosujecie pismo do KPP w Mielcu z uprzejmą prośbą o interpretację przepisów? 23:49, 06.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MOIMMOIM

0 3

zdaniem wszyskie drogi w mielcu sa *%#)!& e 00:11, 07.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

dddd

11 1

Ludzie ! Na rondzie tak jak i na prostej drodze , zmieniając pas ruchu- MUSICIE -ustapić pierszenstwa jadącemu po tym pasie ! Więc zjeżdżając z ronda z wewnętrznego pasa -zawsze musicie ustąpic pierszeństwa temu na zewnętrznym. Rondo koło Burego było wyjątkiem bo linie ciągłe dawały tam pierszeństwo wyjeżdżającym z wewnetrznego pasa. To było chore. Na szczęście przemalowano pasy i znowu jest zgodnie z rozsądkiem i przepisami ( choć część kierowców dalej jeżdzi tam po staremu ,na pamięć !) 06:59, 07.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

NSZZNSZZ

6 6

Co to jest solidarność. Kto oznaczył rondo taką nazwą, która jest przybudówką partii rządzącej? 07:11, 07.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

..

9 1

Po przeczytaniu tych komentarzy stwierdzam że zacznę omijać to rondo i jeździć przez Cyrankę, bonie daj Boże spotkam na rondzie któregoś z komentujących 08:37, 07.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

prawda83prawda83

4 2

Czytajac te komentarze mozna zglupiec...to kto ma wrescie pierwszenstwo na rondzie ze znakami ustap...? wjezdzam na rondo prawym pasem jestem juz na rondzie i chce jechac prosto czy osoba jadaca wewnetrznym pasem i chcaca skrecic w prawo tym samym zajezdzajaca mi droge??? ja wjezdzajac na rondo widze ze z lewej jedzie auto ale jedzie wewn pasem wjezdzam wiec na zewnetrzy, auto z zewnetrznego gdy jest na mojej wysokosci obok mnie wlancza kierunek i zjezdza z ronda...?Jezdze na wyczucie obserwuje co sie dzieje i zawsze ustepuje, ale kto tak na prawde ma pierwszenstwo?? 08:40, 07.08.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BoloBolo

2 0

Jeśli jesteś już na rondzie, to masz pierwszeństwo, bo to jadący pasem wewnętrznym zmienia pas, a nie ty. Zasada jak na zwykłej, prostej drodze - Ten kto zmienia pas, ustępuje pierwszeństwa. Co więcej - zjeżdżanie z ronda z wewnętrznego pasa powinno mieć miejsce tylko w wyjątkowych sytuacjach (gdy pas zewnętrzny jest zajęty) i z zachowaniem szczególnej ostrożności. 16:31, 07.08.2019


Wiecie co Wiecie co

4 3

Wszystkie te nowe *%#)!& ronda u nas są popier_nic--zone. Zamiast zrobić faktycznie normalne ronda z "ustąp pierszeństwa" to robią takie "popie-rdó-łki".
Przykład: rondo koło budynku "strefy" - było już fajnie z wyznaczeniem pasów do zjazdu to "wymazali" ciągłe linie w nocy i zrobili z nich przerywane i co ?
Było zrobić rondo turbinowe jak w rzeszowie z betonowymi krawężnikami oddzielającymi pasy ruchu na rondzie i by nie było problemów z jazdą 100km/h przez rondo albo kwesti "kto był na prawie".
Ale tj Mielec a jak wiadomo powszechnie "Mielec to stan umysłu" więc mamy co mamy...
Kolego jak przydzwoniłeś w nią z lewego W PRAWY to "płacz i płać" - nie ma zmiłuj bo są przerywane linie i tj zmiana pasa. 12:38, 07.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Nowe MiastoNowe Miasto

3 3

Policjant - sygnalizacja świetlna - znaki pionowe - znaki poziome. Wystarczy trzymać się tej kolejności sygnałów/oznakowania i wszystko będzie jasne. Co nie zmienia faktu, że jeśli chcemy normalnego miasta a nie "roboty po mielecku" to trzeba wybrać właściwych ludzi. I szkoda, że piszę to już pewnie po raz setny. 13:42, 07.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

YariYari

7 2

Ludzie nie potrafią jeździć na tym rondzie. Z pasa wewnętrznego od razu zjeżdżają nie zwracając uwagi czy ktoś jest na zewnętrznym pasie. 16:53, 07.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JaśJaś

3 1

Policjanci sami prywatnie powodują wypadki na tym rondzie 18:47, 07.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

koliskolis

3 3

Dobrze, że w Mielcu nie ma tramwajów,bo by do powyższych rozważań o pierwszeństwie doszło jeszcze z 50 kombinacji xd 22:34, 07.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AlaAla

1 2

Należy poruszać się zgodnie z przepisami, to znaczy przed wjazdem na skrzyżowanie zająć odpowiedni pas ruchu zgodny z kierunkiem jazdy oraz przestrzegać przepisów przy każdej zmianie pasa ruchu, po którym się poruszamy. To znaczy trzeba ustąpić pierwszeństwa pojazdowi poruszającemu się prawym, sąsiednim pasem lub wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony 00:00, 08.08.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BoloBolo

1 0

Prawa strona nie ma tu nic do rzeczy. Po prostu ktoś kto zmienia pas ustępuje pierwszeństwa jadącym po pasie, na który ten ktoś zamierza wjechać. Tyle. Zasada ustępowania wjeżdżającym na pas z prawej strony obowiązuje w zasadzie tylko wtedy, gdy na trójpasmowej jezdni dwóch kierowców ze skrajnych pasów jednocześnie chce zająć pas środkowy. 20:07, 08.08.2019


aaaaaa

0 0

http://oskduet.pl/sites/oskduet/files/myimages/45/martwe_pole.jpg 00:09, 08.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

obserwatorobserwator

2 2

Za bardzo wykombinowane jest na tym rondzie, strzałki prosto, strzałki w prawo w lewo itd..., a czy nie może tam być normalnie jak na klasycznym rondzie. Rondo to przecież taka sama droga jak każda inna tylko że jest zawinięta i należy zachować takie same zasady jak na zwykłej drodze, tak jakbyśmy ja wyprostowali . Są dwa pasy i jak jest ciągła to jej nie wolno przekaczać. Jeśli jadę lewym (wewnętrznym) pasem na rondzie i ktoś obok jedzie prawym to muszę zachować się tak jak na normalnej drodze powinienem go przepuścić - nie mogę wjechać w niego, jeśli nie zdążę zjechać to po prostu objeżdżam jeszcze raz dookoła itd..itd.. Najważniejsze jechać bezpiecznie...!! i z wyobraźnią. 09:27, 08.08.2019

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

muddymuddy

3 0

Jasne. I należy pamiętać, że skręcając w prawo, robi się to z prawego pasa, o ile nie ma znaków poziomych/pionowych wyznaczających inną organizację ruchu. Zjeżdżając więc z ronda, czyli "normalnej drogi, tylko zawiniętej", automatycznie skręca się w prawo, więc bezpośredni zjazd z pasa wewnętrznego nie jest zgodny z przepisami, należy de facto zmienić pas na zewnętrzny (nawet na krótko, czyli przed samym zjazdem), a zmiana pasa wiąże się oczywiście z ustąpieniem pierwszeństwa. Znaki poziome przed wjazdem na rondo powodują, że organizacja ruchu nie jest jasna. Jeśli rzeczywiście organizator ruchu chce umożliwić bezpośredni, bezkolizyjny zjazd z pasa wewnętrznego, to powinna pojawić się ciągła linia wymuszająca zjazd także z pasa zewnętrznego! 12:51, 08.08.2019


BoloBolo

1 0

Brawo. Bardzo słuszne uwagi. Strzałki kierunkowe przed wjazdem na rondo mają charakter pomocniczy - porządkują ruch przed wjazdem na to rondo. Na rondzie mamy już zasady ogólne, opisane w postach powyżej. 20:22, 08.08.2019


dbdb

1 2

Co za brednie. Znak C12 nie odwołuje żadnych znaków poziomych. Znaki poziome mówią z którego pasa jak jechać.
Jedyne co się zgadza to, że mieleckich mistrzów powinno być tam rondo turbinowe z wysokimi krawężnikami uniemożliwiającymi pojechanie źle. Jak to czynili i czynią notorycznie mieleccy kierowcy.

Ale zaraz. Przecież było rondo z takim oznakowaniem, poziomym tyle,ze bez pasów. I wtedy ci sami spece krzyczeli, ze tak oznakowywać nie wolno i wymusili zmiana na taką jak jest na tym rondzie. 09:41, 09.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

rondziarzrondziarz

0 2

To rondo powinno mieć oznakowanie poziome tak jak ma rondo np. w Tarnowie przed wjazdem na autostradę (pierwsze za Lisią Górą) i byłoby czytelnie i bezpiecznie. Trzeba domalować tylko 4 kawałki ciągłej linii przy zjazdach z pasa wewnętrznego (aby umożliwić zjazd z pierwszeństwem tym poruszającym się pasem wewnątrz) i dodatkowo dwa kawałki przerywanej, aby Kwiatkowskiego można było jechać na wprost z obu pasów (ale zewnętrznym po uprzednim przepuszczeniu tych ewentualnie zjeżdżających z ronda). To tylko tyle i aż tyle. 13:56, 09.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Qwerty Qwerty

2 0

Czytelnik wie że dzwonią, tylko nie wie w którym kościele. Redakcja chyba też nie wie, że przyszła fachowa ekspertyza w której wszystko napisano co i jak. Czy czytelnik nie wszedł przypadkiem w posiadanie wiedzy uzyskując info od jakiegoś kreta pracującego w jednym z urzędów na terenie miasta? Jeśli tak to może warto doczytać, a nie siać ferment. 21:39, 09.08.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Łooo!!!Łooo!!!

1 0

I tu jest pole do POPiSu dla Redakcji.?Dotrzeć, wykopać, upublicznić.? Skoro oficjalnie taka cisza, to może być ciekawa lektura.???? 14:36, 11.08.2019


??

0 2

Oznakowanie ronda jest poprawne wszystkim którzy mają problem z poruszaniem się po nim proponuję powtórny egzamin z zasad jazdy i stosowania się do znaków gdzie jest ten błąd oznakowania bo nie dostrzegam tylko sensowne argumenty i zgodne z zasadami poruszania się po skrzyżowaniu o ruchu okrężnym? 18:48, 10.08.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

To jest fakt.To jest fakt.

0 0

Czytelnik nie wskazuje błędu.? Ale konkretnie proszę.? No więc jest ten błąd, czy temat ?wart? 14:41, 11.08.2019


rondorondo

0 1

Ronda trzeba przerobić na całkowicie bezkolizyjne, czyli takie jak jest pod kościołem na osiedlu, i skończy się problem. 03:29, 11.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

wrwr

1 0

JA18:24, 06.08.2019
proszę o kontakt powyższego czytelnika.miałem identyczne zdarzenie .6 pkt mandat .informacja dla policji bezpodstawna ZNAKI-USTĄP PIERWSZEŃSTWA
[email protected] 10:15, 11.08.2019

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

HejuHeju

0 0

Jaką miałeś sytuację, i z jakiego powodu dostałeś mandat? 20:50, 11.08.2019


ZorientowanyZorientowany

2 0

Znaki ustąp obowiązują tylko na wlotach!!!! Jeśli oba auta są już na rondzie, to nie ma znaczenia który wcześniej wjechał. Wjechał jako drugi, ustąpił, ale przed wylotem dogonił zewnętrznym pasem pierwszego i w takim przypadku pierwszy nie moż powoływać się na ustąp. 14:27, 11.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

889889

0 1

Że tam jeszcze nie było żadnego dzwona to cud - wszyscy opuszczają rondo z PASA WEWNĘTRZNEGO - gdzie jest policja???? 18:44, 11.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Ryszard R. DobrowolsRyszard R. Dobrowols

0 0

Po pierwsze znak C-12 od 1999 roku NIE JEST znakiem nakazu kierunku jazdy z prawej strony wyspy ronda. Jest znakiem, zgodnym z prawem europejskim, powiadamiającym kierującego, że ruch od wlotu odbywa się jedynie okrężnie dookoła wyspy lub placu, a nie w lewo, w prawo lub na wprost z prawej strony wyspy ronda, czyli tak jak to było wg kodeksu z 1983 roku.

Po drugie strzałki na wlotach zaprzeczają organizacji ruchu "ruch okrężny", zatem obiekt jest wadliwie oznakowany, gdyż są na nim dwie wzajemnie wykluczające się organizacje ruchu. Zapraszam na blog MrErdek1, a na nim polecam wpisy dotyczące kontrowersyjnej organizacji ruchu (103 i 181)
23:42, 16.08.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Blooger MrErdek1Blooger MrErdek1

1 0

Patologia bezprawnego dodawania znaków C-12 do znaków A-7 na rondach zorganizowanych kierunkowo, to taka sama patologia, jak domalowywanie strzałek kierunkowych na wlotach rond zorganizowanych okrężnie. Zatem internauta słusznie twierdzi, że osoby odpowiedzialne za bezpieczeństwo ruchu drogowego w Mielcu, to po prostu IGNORANCI. Skoro pasy ruchu biegną tu nie tak jak wskazują strzałki na jezdni, czyli od wlotu do wylotu, lecz jednoznacznie okrężnie, tak jak to wskazują strzałki na znaku C-12, to znaczy, że jezdnia na tym mieleckim rondzie biegnie OKRĘŻNIE, czyli dookoła wyspy. WSA w Gliwicach w osobie prof. prawa Grzegorza Dobrowolskiego, w uzasadnieniu do wyroku II WSA GL 888/16 jednoznacznie stwierdził, że przy takiej organizacji ruchu zmiana kierunku jazdy następuje tu tylko w prawo na wylotach z ronda, gdyż wjazd i jazda okrężnie biegnąca bez końca jezdnią jest bezkierunkowa. Zapraszam na mój blog. 19:45, 25.01.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%