Stacja kolejowa w Mielcu obsługuje obecnie ponad dwadzieścia odjazdów pociągów na dobę, w tym cztery Intercity. Pasażerowie pozbawieni są jednak jakiejkolwiek informacji dostępnej na miejscu. Bez sprawdzenia w aplikacjach internetowych nie dotrą do informacji chociażby o ewentualnych opóźnieniach.
O potrzebie uruchomienia kolejowego systemu informacji pasażerskiej w Mielcu mówi się od miesięcy. Spółka PKP PLK już deklarowała instalację tego systemu, ale dotychczas działo się w tym temacie niewiele.
Jest nadzieja, że to właśnie się zmienia. Jak dowiedział się portal hej.mielec.pl, prace związane z tą inwestycją są zaawansowane i wkrótce powinny wkroczyć już w fazę fizycznej instalacji.
- Kończymy projekt obejmujący wszystkie przystanki od Mielca do Dębicy, czyli budowę systemu dynamicznej informacji pasażerskiej z wyświetlaczami krawędziowymi w Mielcu, z informacją dynamiczną, która jest brana „z toru”, z rozkładu jazdy, z rzeczywistego ruchu pociągów – powiedział nam Mieczysław Borowiec, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Rzeszowie.
Prace objęły 11 lokalizacji: Mielec (stacja główna), Mielec Wolności, Wojsław, Mielec Południowy, Rzochów, Rzemień, Tuszyma, Dąbie k/Dębicy, Pustków, Kochanówka i Pustynia.
Na każdej z nich zamontowane zostanie nagłośnienie do automatycznych komunikatów i zsynchronizowane zegary. W Mielcu stanie dodatkowo wizualny wyświetlacz informacji o odjazdach i przyjazdach, a także monitoring wizyjny obejmujący przejście pod torami i windy.
Realizatorem projektu jest SAT-SYSTEM Sp. z o.o. z Łomianek. System ma być gotowy do końca listopada, ale jest szansa, że pojawi się już w sierpniu.
Inwestycja ta warta jest 5,2 mln zł netto.