Kilkanaście lat temu samorząd powiatu mieleckiego zbudował geoportal - system informacji przestrzennej, którego celem było utworzenie dostępu do danych wydziału geodezyjnego, ale też platformy do składania wniosków urzędowych w tym zakresie. Geoportal daje dostęp do mapy ewidencyjnej, zasadniczej oraz wypisów z rejestru gruntów i budynków.
Teraz - w ramach programu mającego na celu zwiększenie dostępności cyfrowej oraz poprawy cyberbezpieczeństwa w powiecie, samorząd ten zamierza rozbudować funkcjonujące oprogramowania do prowadzenia baz dziedzinowych oraz geoportalu powiatowego o nowe e-usługi wraz z usługami digitalizacji zasobów.
Powiat ogłosił już przetarg, który zakłada chociażby zakup i dostawę z wdrożeniem modułu ewidencji mienia związanych ze ZRID, przeglądanie aktów notarialnych przez rzeczoznawców majątkowych i skanowanie dokumentów stanowiących podstawę zmian w EGiB, zgłaszanie uwag do obiektów GESUT przez uprawnionych użytkowników (branże).
Nowe usługi mają też umożliwić składanie wniosków o wydanie zaświadczenia o samodzielności lokalu i skanowanie rzutów budynków, wniosków o zezwolenie na wycinkę drzew i krzewów składanych przez gminy, wniosków o wydanie zaświadczenia w zakresu ujęcia działki leśnej w Uproszczonym Planem Urządzania Lasu oraz wniosku o wydanie wyciągu z Uproszczonego Planu Urządzania Lasu.
Odrębnym zadaniem ma być dostarczenie usługi digitalizacji dotychczasowych bazy materiałów archiwalnych, protokołów z postępowań uwłaszczeniowych, rejestrów gruntów czy dokumentów stanowiących podstawę zmian w Ewidencji gruntów i budynków.
Firmy mogące zrealizować takie zamówienie dla samorządu powiatu mieleckiego mogą składać oferty do 4 września. Po wybraniu wykonawcy i podpisaniu umowy, ten będzie miał 180 dni na realizację całego zamówienia.