Zamknij

Doczekamy się elektryfikacji linii kolejowej 25?

12:44, 18.01.2022 PC Aktualizacja: 09:12, 19.01.2022
Skomentuj Fot. za PKP PLK Fot. za PKP PLK

Wkrótce rozpoczną się prace przy odbudowie linii kolejowej numer 25 z Mielca do Padwi Narodowej, co pozwoli przywrócić połączenia pasażerskie na trasie z Dębicy do Tarnobrzega i dalej na północ. Mielczanie obawiają się jednak, że bez elektryfikacji tej linii ruch pociągów osobowych będzie ograniczony. Czy mają rację?

Kilkanaście lat temu linia kolejowa 25 biegnąca przez Mielec miała zostać zlikwidowana. We wrześniu 2021 roku zakończyła się modernizacja trasy z Dębicy do Mielca i wróciły pociągi pasażerskie, jednak w dosyć ograniczonym zakresie.

- Pełny cykl połączeń z punktu widzenia ekonomicznego może być i będzie realizowany po zakończeniu modernizacji linii Mielec - Padew Narodowa. Połączenie z Tarnobrzegiem, Sandomierzem, Stalową Wolą, Dębicą - to jest to, co byśmy chcieli - mówi marszałek Podkarpacia Władysław Ortyl.

Roboty na trasie z Mielca do Padwi Narodowej powinny ruszyć wiosną. Tymczasem pojawiają się głosy, że Mielec jednak nadal będzie omijany przy planowaniu połączeń dalekobieżnych, ze względu na brak elektryfikacji linii 25. Czytelnicy hej.mielec.pl nawet sugerują, że spółka PKP Intercity może świadomie budować siatkę połączeń, by pociągi nie musiały opuszczać linii zelektryfikowanych, co ułatwi ich obsługę.

Ze strony Urzędu Marszałkowskiego słyszeliśmy jednak informacje, że jest zainteresowanie linią numer 25 pod kątem połączeń dalekobieżnych. Nikt też nie zamyka tematu elektryfikacji linii biegnącej przez Mielec.

- Najpierw zakończmy etap, który teraz rozpoczynamy za ponad 100 milionów - mówi Władysław Ortyl, wskazując na modernizację odcinka Mielec - Padew Narodowa.

- Elektryfikacja jest przyszłością. Długo czekaliśmy na elektryfikację linii Rzeszów - Kolbuszowa - Ocice i to jest dzisiaj faktem. Myślę, że szybciej niż do Kolbuszowej elektryfikacja trafi do Mielca. Wówczas będzie można mówić o pełnej funkcji, ale wszystko dzieje się etapami - dodaje marszałek Podkarpacia.

Ciekawe wiadomości na temat wykorzystania zelektryfikowanych linii kolejowych natomiast dobiegają z Wielkiej Brytanii. Tamtejsze spółki kolejowe w reakcji na rosnące ceny energii elektrycznej zaczęły rozważać chociaż częściowy powrót do składów spalinowych, które mają być tańsze w utrzymaniu.

hej.mielec.pl

Tylko u nas!

 

(PC)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(44)

Zawisza1Zawisza1

15 24

I co znów mil toż nie było można odrazy elektryki zrobić ,widać czego się nie chwycie to *%#)!&
Pytałem ile deficytowy ten tarnwaj do Dębicy na jednym kursie no panie Marszałku czas na odpowiedzi tylko proszę nie zawalolowac rzeczywistosci 13:08, 18.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

LuśkaLuśka

23 5

A może by tak wrócić do tych na węgiel ? Węgla mamy dużo. :-) 13:44, 18.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JaneczekJaneczek

15 4

A w małej Kolbuszowej budynek dworca pięknie wyremontowany,podziemne przejścia gotowe i 60pociągów w obydwie strony z Rzeszowa do Kolby 13:56, 18.01.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Jeżdżą...Jeżdżą...

12 2

... bo ktoś (niewielki) Rzeszów chce uczynić "aglomeracją"! Tylko frekwencja w tych pociągach bardzo marna. 15:15, 18.01.2022


FredFred

9 0

Obwodnice drogowe też mają i następna północ - południe jest w projektowaniu - to nie Mielec. 16:11, 18.01.2022


Gdyby, gdybyGdyby, gdyby

16 26

Rzadził Tusk i jego zaloga GI już dawno przez Mielec jeździłoby pendolino....a tak to tylko 151 miliardów z OFE poszłoooooo.....w czarną dziurę faHOFcUF donkowych. 13:58, 18.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

I pomyśleć, żeI pomyśleć, że

17 30

jeszcze kilka lat temu za rządów donka-nicniemogę przez Mielec jeżdziło pendolino. Donek osobiście sprawdzał, czy punktualnie. Na budowie podkarpackich dróg eksspresowych osobiście taczkami woził materiał aby było szybciej i taniej a mieszkańcy zad.pia, biedota, ciemnota na scianie wschodniej mogła wygodnie i bezpiecznie podrożować. I osobiście kasował projekty dróg, mmostów, dworcow kolejowych i innych aquaparków, nawet wyciągów narciarskich bez zezwolenia na wycinkę w lasach gdzieś w dolnośląskim . Zabierał tam kasę i przywoził tu. I komu to przeszkadzało? 14:22, 18.01.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

DrogowiecDrogowiec

10 8

Donek wybudował podstawową sieć autostrad w Polsce . Teraz "dobra zmiana" ma problem, jak do tych autostrad dojechać, chociażby z Mielca do A-4. Może do Sędziszowa, może do Rzeszowa a może do Dębicy i wymyślili „Pendolino” Mielec – Debica, ale…. Zapomnieli o elektryfikacji, a co tam przecież to są pieniądze UE, jak będą chcieli tym „pendolino” jeździć to im się zelektryfikuje. A jeszcze, Donek wybudował kilka stadionów, zaczął rozbudowę PKP (także dworce), wybudował setki obwodnic miast i miasteczek. A „dobra zmiana” buduje obecnie obwodnicę w Mielcu w Kierunku Tarnowa, jak na razie to „ślepą”, bo na razie brak pomysłu jak ją połączyć ją z obwodnicą wschodnią - ale coś się wymyślą, do wyborów jeszcze trochę czasu.
16:55, 18.01.2022


18 9

Ci co się sprężają i produkują "wypociny", że nie ma dróg, kolej nie ma połączeń z Rzeszowem itp. Jakim cudem to ma mieć miejsce, jak Mielec leży z dala od głównych szlaków komunikacyjnych, nikt specjalnych nitek do np. Rzeszowa nie będzie budował dla kilku osób. 14:50, 18.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Goździk27121993Goździk27121993

32 3

Elektryfikację można zrobić przy okazji remontu linii kolejowej na odcinku Padew Narodowa - Ocice - Tarnobrzeg. 14:51, 18.01.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Po co?Po co?

8 2

Jaki ruch prognozujesz? 14:58, 18.01.2022


Goździk MusicGoździk Music

12 0

Może po elektryfikacji 8 par szynobusów, 2 pośpieszne (Hetman + Lubelka) oraz pociągi towarowe na SSE i Mielecki Park Przemysłowy. Ale tu mogą występować zmienne: przebieg epidemii lub ewentualnie nowa epidemia, wojna (np. z Rosją - niekoniecznie kinetyczna, może być tylko gospodarcza - tzw. zimna wojna), kryzys gospodarczy, inflacja i sposób jej rozwoju oraz postęp technologiczny. 15:02, 18.01.2022


pytaniepytanie

29 14

Co na to Krystyna? i jej partia? 14:53, 18.01.2022

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

pitaniepitanie

9 0

rzuci groszem jak w sejmie 16:21, 18.01.2022


DasoDaso

5 7

Co na to krótki i jego nierzad? 17:33, 18.01.2022


aabepeaabepe

6 3

Guano ci do tego 19:39, 18.01.2022


Olo 52Olo 52

0 0

Przecież mówił ich guru że piniedzy nie ma!!! 10:24, 03.02.2022


EkonomiaEkonomia

14 10

Elektryfikacja dla kilku pociągów dziennie? Absurd! Wystarczą pociągi (lokomotywy) hybrydowe, które zresztą IC zamierza wreszcie kupić. Inna sprawa, że pociągi dalekobieżne przez Mielec są bardzo wątpliwe. 14:57, 18.01.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

goorolgoorol

3 0

Pociągi dalekobieżne przez Mielec będą z pewnością wątpliwe jeśli ktoś zrealizuje podsycany tu przez jednego forumowicza pomysł tzw. hybryd.
To pomysł niezwykle *%#)!& i szkodliwy dla Mielca . Za cenę tych hybryd można zrobić elektryfikację. 19:02, 18.01.2022


Przy okazjiPrzy okazji

9 4

Niemieckie DB zamówiły 50 kolejnych lokomotyw hybrydowych elektryczno - spalinowych (mają obecnie ok.100). Oprócz tego, korzystają z EZTów zasilanych również (gdzie brak drutu) z akumulatorów. 15:10, 18.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PENDOLINOPENDOLINO

9 5

TYLKO PENDOLINO DO GDYNII URATUJE TĄ LINIĘ OSOBOWĄ INACZEJ .........W BŁOTO 16:18, 18.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

CIEKAWOSTKACIEKAWOSTKA

2 3

cI ZAMIAST AUTEM POWINNI JECHAĆ POCIĄGIEM ?

https://hej.mielec.pl/pl/473_na-sygnale/67451_nastolatek-z-bronia-i-narkotykami-spowodowal-kolizje-co-mu-grozi.html#dodaj-komentarz 16:44, 18.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

goorolgoorol

12 2

Elektryfikacja oby jak najszybciej. Całą prawdę napisano w artykule: "spółka PKP Intercity może świadomie budować siatkę połączeń, by pociągi nie musiały opuszczać linii zelektryfikowanych, co ułatwi ich obsługę"
To samo z regionalnymi: ta linia bez elektryfikacji będzie linią tylko do Dębicy.
Znacznie trudniej będzie zbudować tu dobrą ofertę.

18:43, 18.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Most RzochowMost Rzochow

12 1

Niech marszałek się wypowie kiedy budowa południowej obwodnicy wraz z mostem w Rzochowie. I nie zbywanie, że miasto, czy powiat tylko kiedy konkretnie województwa zacznie robić coś w tym kierunku. Miasto może robić mniejsze mosty miejskie, ale Mielec potrzebuje dużego mostu na południu. Panie marszałku do dzieła! 19:47, 18.01.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

rzochów mostrzochów most

2 1

jak Rzochów pragnie mostu to moze sobie wybudować po co tam pan marszałek,kto chce tam jeżdzic niech buduje... 15:12, 19.01.2022


VoltVolt

2 8

To jak mam to rozumieć? Kłamstwo czy niegospodarność? Skoro jest taka możliwość to jak nazwać brak zaniżenia torów pod wiaduktem? Przecież tam linia się nie zmieści. Jak zrobić zaniżenie w przyszłości skoro jest przejście podziemne? Znowu miliony w błoto? 19:54, 18.01.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

berkunberkun

12 0

To jakiś mit, że drut nie zmieści się pod wiaduktem. Celowo rozpuszczana plotka!!! 21:01, 18.01.2022


@ berkun@ berkun

0 0

I właśnie o to chodzi! Zamiast całej prawdy całą dobę same mity. Mają być nie fakty a narracje, postprawdy i inne manipulacje. Jak mówił pewien spec od prawdy, trzeba kłamać, programów wyborczych nikt nie czyta, ludzi ruszają narracji, mity i kity…. 23:03, 18.01.2022


jeżdżący kiedyś kolejeżdżący kiedyś kole

23 0

nie wiem czy wiecie ile czasu budował kolej Mielec-Dębica Jaśnie Panujący Franciszek Józef Habsburg z pieniędzy z Wiednia bez przetargu i innych dziwnych rzeczy.Budowa trwała 1 (jeden) rok od podstaw na gołej ziemi ,tylko ręcami i co wy na to. 19:59, 18.01.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

berkunberkun

11 2

Dlatego trzeba szybko tą linię zelektryfikować, nie ociągać się. Najpierw wpisać tą inwestycję jak najszybciej w fundusze i szybko znaleźć środki. Może przyjść PO ze Skowrońską i koniec wszystkiego będzie.... 20:43, 18.01.2022


mickmick

0 0

Nieprawda. Wybudowało go Towarzystwo Kolei Galicyjskiej im. Karola Ludwika na podstawie koncesji z 29 grudnia 1886 r. Prace budowlane rozpoczęły się w styczniu 1887 r., a linia kolejowa została oddana do użytku 30 października 1887 r. 21:32, 19.01.2022


dobra wiadomoscdobra wiadomosc

16 1

wspanialy pomysl elektryfikacji kolei powoli mielecki powiat wychodzi z zapoznienia cywilizacyjnego bo wiadomo od dawna ze zeby czlowiek z Mielca dostal sie gdzies do srodkowej czy polnocnej polski musi sie czesto wracac do tylu czyli na poludnie do debicy badz rzeszowa by tam z przesiadka i odczekaniem ,,swojego,, mogl jechac na polnoc czy srodkowej polski albo gdziekolwiek.Prucz kolei nalezy rowniez poprawic polaczenia drogowe Mielca z rzeszowem,radomiem,kielcami 01:58, 19.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

SamSam

6 5

Spółka PKP produkuje lokomotywy hybrydowe elektryczno-wodorowe czas na jazdę na ogniwach bez ładowania prądem sieciowym 8 godzin czas przejazdu z Tarnobrzega do Dębicy 2,4. Elektryfikacja jest zbędna!!!. Najważniejsze żeby był dobre tory i zrobić wszystko żeby zaprojektować i wybudować kolej na Kielce bo to jest najkrótsza droga do CKP. Chociaż jak *%#)!& z UE przyjmą handel ETS na linie lotnicze to nikt latać nie będzie. 09:09, 19.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Nie da się?Nie da się?

6 2

Mielec - Rzeszów bezpośrednio? Na (w znacznym stopniu niezelektyfikowanej) trasie Kołobrzeg - Szczecin kursują szynobusy hybrydowe. Wystarczy chcieć. 10:12, 19.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

maridamarida

10 1

Uwaga na truciciela który mąci ludziom w głowach pociągiem hybrydowym!!!
Cała sieć kolejowa wokół Mielca jest zelektryfikowana to i krótki mielecki odcinek też powinien być zelektryfikowany. Nie dajmy się nabrać na chore eksperymenty. W Polsce będzie najwyżej kilkanaście - kilkadziesiąt hybryd a pociągów elektrycznych jest kilka tysięcy. Już wiele Mielec stracił by dalej grząznąć w *%#)!& rozwiązaniach. 11:09, 19.01.2022

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

do maridado marida

6 0

Elektryfikacja w końcu nie wyklucza hybryd. 11:14, 19.01.2022


maridamarida

3 0

Dokładnie! 11:45, 19.01.2022


CiekawyCiekawy

0 2

Jak myślisz, dlaczego elektryfikacja LK 25 na "mieleckim" odcinku nie jest ujęta w żadnym programie kolejowym? Rachunek ekonomiczny? 14:06, 19.01.2022


do Ciekawydo Ciekawy

0 1

Słuchaj no rzeszowski typie - wypad z tego forum, wystarczy, że swoje mądrości uzewnętrzniasz gdzie indziej.... 15:55, 19.01.2022


DUDUŚDUDUŚ

7 1

Ci co piszą że Mielec nie leży na trasie ważnych szlaków komunikacyjnych mają tylko częściowo rację . Główne trasy powstają nie tylko dla tranzytu ale i do konkretnych miast . Jeśli Mielec jest słabo skomunikowany z resztą kraju to należy to zmienić . Nasze miasto na pewno jest najważniejszym ośrodkiem przemysłowym na Podkarpaciu !! Mam pytanie dlaczego Rzeszów musi mieć najwyższej klasy połączenia drogowe , kolejowe i lotnicze ? Przecież Rzeszów ma praktycznie wszystkie instytucje u siebie ( kilka szpitali i uczelni wyższych , teatry , filharmonia , telewizja , stacje radiowe , muzea lotnisko międzynarodowe itp ) . Czyli wszystko jest na miejscu , znakomita większość mieszkańców Rzeszowa nie ma potrzeby wyjazdu do Warszawy i innych większych miast !! U nas sytuacja jest zgoła inna . Nasi mieszkańcy muszą wyjeżdżać do innych ośrodków do lekarzy specjalistów których po prostu nie ma w Mielcu . To samo z teatrem , filharmonią i lotniskiem . I to jest walka z wykluczeniem komunikacyjnym ?!!!! 13:44, 19.01.2022

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

ParadoksParadoks

0 4

Skoro mieszkańcy Mielca muszą podróżować, to dlaczego w tych kilku szynobusach jest tak marna frekwencja? Elektryfikacja coś zmieni? 14:20, 19.01.2022


do Paradoksdo Paradoks

0 0

wypad z tego forum, idź sobie na rzeszowskie fora dyskusyjne i tam gaś swoje frustracje! 15:58, 19.01.2022


Uwaga!Uwaga!

9 1

Jakiś trol z Rzeszowa atakuje na forach elektryfikację linii mieleckiej. Oto jeden z jego wpisów na forum skyscarpercity.com:

https://www.skyscrapercity.com/threads/lk-25-74-stalowa-wola-rozwad%C3%B3w-tarnobrzeg-mielec-d%C4%99bica.2129034/page-83
cyt.:
"W tym artykule jest jednak pewna rzecz - ludzie wiedzą lepiej, jaki będzie skutek braku elektryfikacji, niż przyznają się do tego decydenci.
Stwierdzenie, że jest zainteresowanie oznacza, że pojedzie tam jeden, dwa składy na dobę i problem wykluczenia załatwiony. Póki kolej nie zadba o to, żeby do dobrego skomunikowania regionu wystarczyły dogodne przesiadki np. w Dębicy będziemy powielać takie bzdury jak bezpośrednie pociągi do każdego miasta z osobna, co nigdy nie da szansy na rozsądny takt."

Wpisy o bardzo podobnym wydźwięku pojawiły się także w dyskusji tutaj.
np.: "Skoro mieszkańcy Mielca muszą podróżować, to dlaczego w tych kilku szynobusach jest tak marna frekwencja? Elektryfikacja coś zmieni? ",
np.: "Jak myślisz, dlaczego elektryfikacja LK 25 na "mieleckim" odcinku nie jest ujęta w żadnym programie kolejowym? Rachunek ekonomiczny? "

Bezpośrednie pociągi z Mielca (drugie pod względem wielkości miasto w woj. podkarpackim) do Rzeszowa nazywa on "bzdurą". 16:12, 19.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

FdgyFdgy

5 0

Fajnie by było jak by wróciły starodawne połączenia Dębica rzemień mielec Tarnobrzeg Sandomierz i Łódź 01:04, 21.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%