Fot. Przemysław Cynkier / hej.mielec.pl
[FOTORELACJA]13536[/FOTORELACJA]
Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe realizuje obecnie na „mieleckiej” linii kolejowej kolejną inwestycję – uzupełnienie infrastruktury dedykowanej obsłudze pasażerów o system informacji.
- Kończymy projekt obejmujący wszystkie przystanki od Mielca do Dębicy, czyli budowę systemu dynamicznej informacji pasażerskiej z wyświetlaczami krawędziowymi w Mielcu, z informacją dynamiczną, która jest brana „z toru”, z rozkładu jazdy, z rzeczywistego ruchu pociągów – przekazywał nam już latem Mieczysław Borowiec, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Rzeszowie.
Na peronie w Mielcu pracownicy obecnie montują wyświetlacz, który już wkrótce będzie informował podróżnych o odjazdach i przyjazdach pociągów – informacje będą pobierane na bieżąco z rozkładów oraz z rzeczywistego ruchu pociągów.
Co ważne, na peronie działa już nowy system nagłośnienia do automatycznych komunikatów – podróżni mogą na bieżąco usłyszeć komunikaty dotyczące ruchu pociągów, w tym o ewentualnych opóźnieniach i utrudnieniach.
Instalacje tego systemu obejmują łącznie 11 lokalizacji na linii Mielec–Dębica, w tym nie tylko Mielec, ale także Mielec Wolności, Wojsław, Mielec Południowy, Rzochów, Rzemień, Tuszyma, Dąbie k/Dębicy, Pustków, Kochanówka i Pustynia.
Realizatorem projektu jest SAT-SYSTEM Sp. z o.o. z Łomianek. Cały system ma być gotowy do końca listopada.
Ruch pasażerski na stację Mielec wrócił w drugiej połowie 2021 roku, z dosyć symboliczną liczbą połączeń do Dębicy. W pierwszych miesiącach wymiana pasażerska wynosiła kilkadziesiąt osób na dobę.
Oficjalne dane wskazują jednak, że z roku na rok pasażerów przybywa. W 2024 roku wymiana pasażerska wyniosła już 300-499 osób na dobę.
W grudniu 2024 do Mielca wróciły pociągi Intercity w postaci połączenia Hrubieszów – Kraków „Hetman”. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie w czerwcu uruchomiony został drugi pociąg na tej trasie – IC „Kasztelan”.
Obecnie jednak w ich miejsce kursuje autobusowa komunikacja zastępcza, spowodowane jest to rozpoczętą modernizacja linii kolejowych między Padwią Narodową, Sandomierzem i Rozwadowem. Z tego samego powodu cały ruch osobowy na stacji w Tarnobrzegu został zawieszony i zamieniony za zastępcze autokary.
Więcej informacji wkrótce.
Przemysław Cynkier [email protected]