Znamy szczegóły wprowadzanej przez Miejską Komunikację Samochodową w Mielcu rewolucji w rozkładach jazdy autobusów. Zmiany obowiązywać będą od 23 lutego.
Dobiegają końca wielomiesięczne prace nad zmianami w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. Będą nowe trasy i numeracja. - Aby można było zoptymalizować trasy linii komunikacji zbiorowej, to trzeba było przygotować analizy i badania. W oparciu o nie został przygotowany dokument optymalizacji oferty przewozowej dla Mielca – mówił Paweł Pazdan, wiceprezydent Mielca. - Geneza opracowania tego dokumentu była taka, że mieliśmy bardzo duże rozproszenie linii i te linie często obsługiwały mieszkańców w taki sposób, że bardzo niewiele ludzi jeździło tymi autobusami. Rentowność oraz zaspokojenie potrzeb mieszkańców nie były optymalne.
Celem zmian jest zwiększenie ilości mieszkańców korzystających z komunikacji miejskiej. - Najistotniejszym elementem jest skuteczne dotarcie mieszkańców do centrum i wydostanie się z niego. Kolejne założenie jest takie, że w mieście znajdują się strategiczne punkty – urzędy, szpital, kościół, a więc miejsca powszechnie odwiedzane. Ta koncepcja w tym założeniu ma ułatwiać do nich dostęp – dodał Pazdan.
Schemat sieci komunikacyjnej (kliknij, aby powiększyć):
Już w styczniu 2018 roku MKS pokazał planowane zmiany. W tym czasie zbierano też opinie mieszkańców co do nowego rozkładu jazdy. – Prace trwały od dłuższego czasu. Nowy układ obowiązywać będzie od 23 lutego. Cieszymy się bardzo, że wreszcie ta decyzja jest. Mieszkańcy od dawna oczekiwali zmian, te częściowo są już wprowadzone bo w lipcu 2018 roku uprościliśmy system biletowy. To już dało efekty – podkreślała Monika Skowrońska-Ziomek z wydziału dróg i transportu.
- Kolejny krok to wdrożenie w pełni nowego układu linii komunikacyjnych i rozkładu jazdy. Mamy nadzieję, że to także spowoduje, że mieszkańcy chętniej będą wsiadać do autobusów i że ta komunikacja będzie dla nich przyjazna – dodawała.
– Od 23 lutego wchodzi całkowita rewolucja w komunikacji miejskiej. Wchodzi nowe nazewnictwo linii, mamy odpowiednią częstotliwość. Ma ona pewien takt. Oznacza to, że mamy dwie pętle docelowe na Szarych Szeregów i na Ducha Świętego. Punktem kulminacyjny jest Plac AK, gdzie wszystkie linie w odpowiednim takcie się zjeżdżają, tak by można było przesiadać się na poszczególne linie. Założenie jest, że spod Domu Kultury maksymalnie autobusy będą odjeżdżać w takcie nie większym jak 10 minut – informowała Ewa Garncarz, prezes MKS.
Linie komunikacji miejskiej będą podzielone na cztery kategorie (RO - kursuje pn.-pt., SO - kursuje w sb., DS - kursuje w święta):
- linie od 1-19 to linie miejskie – od 23 lutego aktywnych będzie 14 linii (10 podstawowych i 4 szkolne)
- linie z cyfrą 2 na początku to linie dedykowane Specjalnej Strefie Ekonomicznej – aktywnych będzie 8 linii
- linie z cyfrą 3 na początku to linie kościelne kursujące w niedziele i święta – aktywne będą 2 linie
- linie z cyfrą 4 na początku to linie podmiejskie – aktywnych będzie 5 linii
Nowością w nowym rozkładzie jest obsługa komunikacją miejską m.in. ulic Krańcowej i Dąbrówki. Tylko jedna z linii miejskich przejeżdżać będzie przez wiadukt – w nowym założeniu autobusy mają przejeżdżać przez ul. Żeromskiego zapewniając dojazd do m.in. szpitala, Urzędu Miejskiego, Urzędu Skarbowego czy Starostwa Powiatowego. Łuże obsługiwane będzie przez linie szkolne.
Zmianie w liniach i rozkładzie towarzyszy również nowy wizerunek rozkładu jazdy – nowe tabliczki są już montowane na przystankach. Do 23 lutego pasażerowie znajdą więc na nich dwa rozkłady jazdy: obecny i planowany.
By poinformować mieszkańców o zmianach Urząd Miejski w Mielcu przygotował specjalne mapki – 5 tys. sztuk trafi do mielczan. Od 1 lutego nowy rozkład jazdy będzie dostępny na stronie internetowej MKS. Planowana jest także akcja informacyjna w Domu Kultury.
Zlotniki12:35, 25.01.2019
Proszę pomyśleć o dodaniu nocnego MKS do Złotnik dużo młodych ludzi potrzebuje takiego
mieszkaniec12:40, 25.01.2019
życzenia i gdybanie, mamy nadzieję ze to spowoduje..., nie widzę w tym nowej jakości, funkcjonalności! pozmieniali linie kolory tabliczek i to ma niby coś zmienić?
no nie wiem czy to coś da. ja osobiście mam mniej połączeń niż przed tą wielką zmianą, więc nie jestem zadowolony.
dla mnie prosta sprawa - przed zmianami miałem więcej połączeń niż teraz !
szanowni mieszkańcy jak u Was się to przedstawia? chodzi mi o konkretnie Wasze połączenia więcej autobusów czy mniej? u mnie mniej niestety ;(
jest ktoś komu się polepszyło?
stefcia12:47, 25.01.2019
A skąd możesz wiedzieć, czy masz mniej połączeń, jak nie ma jeszcze godzinowego rozkładu jazdy, tylko nowy układ linii
Tomek20:44, 25.01.2019
Stefcia a co mają godziny odjazdu do ilości połączeń? Miałem 3 linie np: na Smoczke, Os. Lotników i do Strefy a ma tylko jedną, widzisz różnicę?
Zniesmaczony17:38, 25.02.2019
Mnie się pogorszyło. co robić? Dzwonić, pisać?
Zupa Jarzynowa13:10, 25.01.2019
Podali na talerzu i już nic zmienić nie można, komu nie pasuje niech zmieni danie, czyt. środek transportu
Tomek 20:34, 25.01.2019
Masz fajny nick więc pozwolę sobie na mały żarcik... Można zmienić zupę jarzynową na pomidorową... Czyli autobus na samochód osobowy bądź rowerek dla zdrowotności.
ase14:24, 25.01.2019
jest o 23 linia 8 i powrót przed 1.00 chyba zmieniła się tylko numeracja a kurs pozostał
Rysiu15:03, 25.01.2019
Tej pani już dziękujemy.kto takich ludzi przyjmuje do pracy.
Myśliciel15:15, 25.01.2019
czy jest jakiś autobus podmiejski przez zakorkowany most do okolicznych wsi?
dziobak19:02, 25.01.2019
Wolak, Kapinos, El-Wew-Tour, chyba Czaja z Czermina, Murdza - cała lista.
dziobak19:11, 25.01.2019
czas wdrożenia zmiany bardzo dobry, bo akurat skończą się ferie i zawsze po przerwach w nauce zmienia się rozkład jazdy; niemal we wszystkich miastach pierwsza cyfra coś znaczy, więc dobra zmiana; czy naprawdę dobra czas pokaże, jeśli MKS zacznie wreszcie zarabiać, a autobusy nie będą jeździć puste
Tomek20:27, 25.01.2019
Ja tylko pytam czy będzie drugi wiadukt na ul. Żeromskiego i Wolności? Bo na razie go nie widzę a jak nie widzę to jakoś czarno widzę te zmiany w komunikacji...
tenobcy21:14, 25.01.2019
takiej durnoty to jeszcze w życiu nie widziałem-żeby zmieniać po 30 latach numerację miejskich autobusów -tego nie widziałem jeszcze w żadnym mieście a mieszkałem w kilkunastu -tylko ogłupicie ludzi co z was korzystają-po co to i na co???
lilii08:10, 26.01.2019
jeśli mieszkałeś w "KILKUNASTU" miastach za swojego życia to może nie dane było Ci mieszkać w danym mieście akurat w tym czasie gdy była prowadzona taka zmiana...
tenobcy do lilii22:05, 26.01.2019
z racji wykonywanego zawodu przebywam okresowo średnio co miesiąc nadal w kilkunastu miastach i korzystam w nich z komunikacji autobusowej miejskiej-jeśli taka jest i nigdzie nie widzę żeby pozamieniali numery linii-owszem są dodane nowe-lub zlikwidowane co niektóre ale żeby zamienione były numeracje na czynnych trasach-nie spotkałem nigdy tego w żadnym z tych miast.Ale jaki MIELEC takie MIASTO-4 na zakład ,14 na komunalny-zamieniajcie haha!!!
.08:17, 26.01.2019
To że tylko jedna linia jedzie przez wiadukt i omija przejazd kolejowy na Wolności jest wadą tej zmiany a nie zaletą, w sytuacji gdy zwiększa się ruch pociągów i niedługo rozpocznie się remont linii kolejowej nawet kilkuminutowe zamknięcie przejazdu doprowadzi do zakorkowania ulic.
falafel20:40, 26.01.2019
poczekałbym na razie do wprowadzenia faktycznie kursowania pociągów, a ewentualnie później coś zmieniał, bo pociągi to mamy obiecywane od kilku albo i kilkunastu lat...
Zawisza09:09, 26.01.2019
Powiem ze szkoda było tej kasy na to cudo, w tym zadupiu Europy jest więcej traktorów niż samochodów, a gdzie w tym cudzie nad Wisłoka mowa o zmniejszeniu emisji spalin
qwert12:49, 26.01.2019
Kojarzy ktoś może, skąd pochodzi podkład tej mapy, na której zaznaczono trasy? Jest bardzo przejrzysty jeśli chodzi o kolory i kształty - nieporównanie lepszy wizualnie od mapy google i od innych, więc bardzo przydałby mi się do wielu rzeczy. Jeśli wiecie z jakiej strony, to bardzo proszę o odpowiedź. Może czyta ten komentarz ktoś z MKS-u lub z Urzędu Miasta, kto wie lub może zapytać w pracy autora czy autorki tej mapy.
.15:32, 26.01.2019
Bardzo podobna jest na Szukacz.pl ,myślę że to jest to samo OpeenStreetMap, tak to jest to
123abc13:23, 26.01.2019
Przez Dąbrówki autobusy będą przejeżdżać, ale bez zatrzymywania się, bo nie przewidziano tam przystanku. Dlatego bez sensu jest mówienie o nowości w postaci obsłudze tej ulicy. Przecież bez zatrzymywania to i obecnie przejeżdżają nieraz MKS-y szkolne lub przejazdy techniczne bez pasażerów, kiedy kierowca np. kończy kurs na Strefie i potem kolejny zaczyna na Smoczce i ma się przedostać np. na Zygmuntowską. Różnica jest taka, że będą przejeżdżać teraz z pasażerami na normalnych liniach, ale wsiąść ani wysiąść w tym miejscu nadal nie będzie się dało. Oczywiście stamtąd jest blisko na przystanek przy Orzechu na Wolności czy przy Vivie, więc nowy przystanek na Dąbrówki nie jest jakiś niezbędny, ale niech nie piszą o obsłudze tej ulicy, bo dla mieszkańców zmieni się tylko tyle, że autobusy będą śmigać co chwilę pod samymi oknami, a na przystanek bliżej nie będzie.
Pytam17:32, 26.01.2019
Gdzie jest autobus obsługujący ulicę Długą? Tam są 3 przystanki! Tam mieszkają ludzie i płacą podatki na rzecz miasta!!
123abc20:19, 26.01.2019
Przez Długą bedzie jeździć 8-mka. W porównaniu do dziś ulica Długa zyska dojazd ze wszystkich trzech przystanków pod Szpital i na Borek, a także dojazd na Wyszyńskiego na Smoczce. W obu kierunkach będzie to dojazd od rana do wieczora przez cały tydzień.
Dziubków 17:42, 26.01.2019
Osiedle Dziubków nie należy do miasta? Gdzie są autobusy jeżdżące przez ulicę Długą? Połączenia na wioski są, lecz na osiedle Dziubków likwidujecie? Dziubków to jest osiedle! Gdzie jest połączenie Rynku z ulicą Długą i ulicą Osiedlową? Tam mieszka ponad tysiąc ludzi!
klmmn18:25, 26.01.2019
O ile dobrze widzę, to linia nr 8 będzie jeździć przez Długą
Tomek20:07, 26.01.2019
Super, fajnie wyśmienicie- hurra wszystkie autobusy jadą przez ul. Żeromskiego ! A co tam niech jadą, jedna tylko uwaga: jak pomieszczą się w godzinach szczyty na zatoce przystankowej pod Urzędem Skarbowym? przecież z tego przystanku korzystają również prywatni przewoźnicy. Moim zdaniem dla tylu autobusów zatoka powinna sięgać od US do przejazdu kolejowego... Komu przyszło do głowy żeby pominąć wiadukt i skierować cały ruch autobusów w najbardziej zakorkowaną ulicę? Czyżby Urząd Miasta chciał aby petenci mieli tak blisko by nie korzystać z prywatnych samochodów, bo na parkingach koło UM nawet mysz się nie wciśnie. A może ktoś uznał, że w Mielcu mieszkają tylko osoby niepełnosprawne i chore i trzeba ich dowieść ze wszech kierunków pod Szpital i MKS będzie zamiast karetki?
fan komunikacji20:49, 26.01.2019
no, ale od lat jest spór o to, że np., 14 powinna jechać przez szpital a nie jechała... przecież autobus jadący przez wiadukt a nie przez US nic nie zyskuje a traci przystaanek obok szpitala i us... ok, opóźnienia bedą, pewnie większe jak do tej pory, ale przynajmniej obsługiwany jest dodatkowy rejon, z kltórego może ktoś skorzysta (np. bazar)
Smoczka...21:01, 26.01.2019
Czyżby Osiedle smoczka było inne niż inne osiedla w mieście mielcu i ze smoczki nie ma połączenia na Husqvarny i nie ma znaczenia czy to na pierwszą zmianę czy na drugą i z Husqvarny również nie można wrócić do na smoczka czy to z pierwszej czy drugiej zmiany przecież z Borku są połączenia a mielec Osiedle smoczka to są inne ludzie to też ludzie pracują na firmie Husqvarny i też chcą szczęśliwie po pracy wrócić do domu Wreszcie się zastanówcie i pomyślcie i dodaj ci tą linię Żeby ludzie spokojnie mogli tam pracować i wrócić do domu
Mieszkaniec. Os.Smoc21:08, 26.01.2019
Czyżby Osiedle smoczka było inne niż inne osiedla w mieście mielcu i ze smoczki nie ma połączenia na Husqvarny i nie ma znaczenia czy to na pierwszą zmianę czy na drugą i z Husqvarny również nie można wrócić do na smoczka czy to z pierwszej czy drugiej zmiany przecież z Borku są połączenia a mielec Osiedle smoczka to są inne ludzie to też ludzie pracują na firmie Husqvarny i też chcą szczęśliwie po pracy wrócić do domu Wreszcie się zastanówcie i pomyślcie i dodaj ci tą linię Żeby ludzie spokojnie mogli tam pracować i wrócić do domu
Mona22:40, 26.01.2019
Ciekawe tylko co zrobicie z całym autobusem uczniów którzy jadąc od strony Chorzelowa wysiadali na ulicy Sienkiewicza na 2 przystankach. Adria zaciera już rączki a może i Markpol powróci z kursem porannym od Ławnicy. Dobrze by było, bo komuś się chyba poprzewracało w główce i uniemożliwiliście młodzieży dojazd do szkoły a dorosłym do pracy. Gratulacje.
mieszkaniec 12314:55, 27.01.2019
Podobno jednak dopiero teraz będą konsultacje bo dopiero teraz jest pełen rozkład z godzinami i trasami i jest coś konkretnego do konsultacji a nie jakieś sugestie i pomysły jak to było kilka miesięcy temu.
tomek18:33, 27.01.2019
Myślę, że na konsultacje jest już za późno. Należało przedstawić rozkład jazdy z trasami i godzinami odjazdów najpóźniej w jesieni !
Fifi15:11, 27.01.2019
Przecież przez ulicę Długą ma jeździć autobus o numerze 8, a jeśli chodzi o tę zmianę to jak z pracy z rynku starego Mielca jechałam ok. 35 minut na ul. Wiesiolowskiego to teraz będę wracać ok.55 minut ( linia nr. 8 to wycieczka krajoznawcza, serdeczne podziękowania w imieniu mieszkańców).
mieszkaniec16:22, 27.01.2019
teraz komunikacja robiona jest nie pod ludzi którzy jeżdżą do pracy tylko emerytów i dzieci dojeżdżające do szkół
123abc16:55, 27.01.2019
Zauważyłem bardzo duże niedopatrzenie w układzie nowych tras. Na dworzec będą wjeżdzać trzy linie zwykłe całodzienne: 5, 6 i 7. Niestety wszystkie trzy będą jechały na Smoczkę identyczną trasą: Kwiatkowskiego, Szafera i Powstańców Warszawy prosto do pętli. Natomiast pozbawione bezpośredniego dojazdu na dworzec zostaną inne gęsto zaludnione i rejony: Wyszyńskiego (rejon szkoły i kościoła), Zygmuntowska (tam, gdzie obecnie rozbudowuje się osiedle i wprowadza się sporo nowych mieszkańców, u których należałoby od początku wyrabiać nawyk zostawiania aut przy bloku i opinię, że w nowym miejscu zamieszkania dojazd MKS-em jest dobry) oraz ulica Wolności pomiędzy dwoma rondami (czyli przystanki przy Orzechu i przy Żabce gdzie od dawna wsiada najwięcej pasażerów), tak samo z resztą dalszy odcinek Wolności obok tzw. "zamku", piekarni i Orlenu. Gdyby była tylko jedna linia na dworzec, to rzeczywiście ciężko zapewnić dojazd wszystkim, natomiast będą aż trzy i wszystkie jadące identyczną trasą, więc jest to bardzo nie fair. Linii nr 21 czyli linii pracowniczej nie liczę, bo ona rzeczywiście połączy z dworcem te pominięte ulice, które wymieniłem, ale będzie kursować tylko raz na 8 godzin po skończonej zmianie na Strefie. Dworzec jest jednym z głównych celów, do jakich chcą się przedostać mieszkańcy o różnych porach dnia, i w dodatku takim bardzo specyficznym, do którego jedziemy często z
większym bagażem, dlatego nie wyobrażam sobie przesiadania się, zwłaszcza że to trasa zaledwie max. ok. 5-6 km i dzielenie jej na dwa razy z walizkami + czekanie na drugi autobus zdecydowanie odpada. W drugim kierunku jest o wiele lepiej z tymi liniami dworcowymi, bo się rozdzielają na Starówce: 5-tka jedzie na Wojsław i Rzochów, 6 i 7 na Borek. Jednak już na Borku obie 6 i 7 jadą przez Pisarka i Sienkiewicza na Borek Niski, więc o dziwo z pętli na Ducha Świętego, która miała być niby jednym z kluczowych punktów w całej sieci MKS, także nie ma żadnego połączenia na dworzec. Proponowałbym zatem aby zamiast 6-tki, która i tak dubluje 7-mkę na dworzec zajeżdżała chociaż jedna z linii kursujących z pętli Ducha Św a w drugą stronę kursująca z Wyszyńskiego, Zygmuntowskiej, Wolności koło Orzecha i potem koło "zamku". Właściwie patrząc na mapę wychodzi na to, że musiałaby to być 2-ka, bo 3-ka jedzie górą wiaduktem, 9-ka przez Kochanowskiego i Szpital. Na konferencji prasowej Urzędu i MKS-u padło hasło, że rozkład jest jeszcze doszlifowywany i będzie pokazany 1 lutego, dlatego mam nadzieję że nie jest jeszcze za późno, a tą zmianę uważam za niezbędną i jutro wyślę prośbę do pani Prezes MKS i pani Naczelnik z Urzędu, chyba że już ktoś przeczyta komentarz. Mam nadzieję, że o zignorowaniu prośby nie zdecyduje taka błaha przyczyna, że plakaty z mapą już poszły do druku, bo następna reforma tras będzie pewnie za kilka lat.
.00:34, 28.01.2019
Uwagi są bardzo dobre , ale mam pytanie : Gdzie znajdę informacje o częstotliwości autobusów określonych linii?, zwłaszcza 21 ? , z twoich wypowiedzi na tym forum wnioskuję że informacje o częstotliwości na liniach są ogólnodostępne ?
123abc11:30, 28.01.2019
Na konferencji prasowej pani Naczelnik Wydziału Transportu prezentowała wzory tabliczek z rozkładami i akurat padło na linie pracownicze 21 22 23. Tam to widać np. na stronie korso że 21 będzie trzy razy dziennie dla każdej zmiany na strefie. A te linie z podstawowej grupy od 1 do 9 to tylko sie domyślam że bedą jeździć od rana do wieczora w równych odstępach ale częstotliwości nie znam.
nowa 4 czyli 1407:24, 28.01.2019
Proponuję zrobić przystanek na ul. Skargi skoro juz tamtedy bedzie jezdzić bo pewnie sporo chetnych bedzie.
123abc11:21, 28.01.2019
Zdecydowanie byłby potrzebny. Popieram w 100%
krak10:08, 01.02.2019
czy to pacjent zakladu psychiatrycznego o zaostrzonym rygoze zrobil ten nowy rozklad lin komunikacyjnych z Trzesnia do rynku bedzie sie jachac tyle samo czasu co z Rzeszowa do Mielca
tomek10:38, 01.02.2019
No nie przesadzaj będzie trochę krócej ! A ten co robił rozkład jazdy to jakiś wybitny spec, który jeździ po Polsce i szuka naiwnych żeby wyciągnąć kasę za tak zwaną optymalizacje. To co wykonał w Mielcu trudno nazwać optymalizacją skoro wzór zaczerpnął od księży chodzących po kolędzie..
tomek10:54, 01.02.2019
Od 1 lutego nowy rozkład jazdy będzie dostępny na stronie internetowej MKS. To może mi ktoś powie gdzie on jest?
Bobik15:34, 03.02.2019
Czy to jakiś żart ztym nowym rozkładem? Dla linii numer 5 z rzochów do Mielca jest mniej kursów niż było nie ma żadnego autobusu o godz 8 który był pelniutenki bo nim jezdza dzieci i młodzież do szkoly na drugą lekcje i ludzie do pracy na 9? Czym teraz mają dojechać???????? O 7 mamy wyjeżdżać????? I uwaga najlepsze osoby które pracują na strefie od 8 do16 niema żadnego autobusu po 16 jest 16:47 dopiero????? To jakiś żart kto będzie tyle czekal
Voytek10:31, 25.02.2019
Ten rozkład chyba stworzono dając dziecku mapę miasta i mówiąc pokoloruj. Do strefy w okolicach godziny ósmej jedzie JEDEN autobus i zwiedza pół miasta, ścisk i opóźnienie, oto efekt zmiany. Radze, aby osoba wprowadzająca tą zmianę przejechała się linią 24 z rynku lub z wiaduktu.
Zniesmaczony17:36, 25.02.2019
Ten rozkład jazdy wygląda tak, jakby dać dziecku w przedszkolu mapę miasta i kredki, powiedzieć pokoloruj i wprowadzić w życie. Kurs do strefy w okolicach godziny ósmej rano z osiedla opóźniony, autobus zatłoczony, do pracy się spóźniłem tyle, ile opóźniony był kurs.. Kurs z osiedla lotników przez rynek w godzinach porannego szczytu, dodatkowo przez tory. Nikt nie sprawdził po dziecku co narysowało? Ja rozumiem interes ekonomiczny, można było podarować sobie propagandę o zachęcaniu pasażerów do jazdy MKsem, ja zostałem zniechęcony.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu hej.mielec.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
0 0
nocny będzie ale patrol wiadomej służby-trzeba poprosić to podwiezie-byle nie na dołek.......