Zamknij

Mielec odcięty od Pendolino. Na jak długo?

PC 12:38, 12.06.2022 Aktualizacja: 22:50, 24.10.2025
37

Polskie Koleje Państwowe wprowadzają właśnie korektę rozkładu jazdy w całym kraju. Tuż przed wakacjami zlikwidowane zostało poranne połączenie Mielca z pociągiem Pendolino do Gdyni. Sprawdziliśmy z jakiego powodu.

Wsiadając wczesnym rankiem w szynobus Polregio na stacji Mielec można było szybko dostać się do Dębicy i tam, z tego samego peronu, wsiąść po kilkunastu minutach do pociągu Intercity Pendolino, który jedzie przez Kraków i Warszawę do Gdyni. Właśnie to połączenie przestaje istnieć. Szynobus z  Mielca odjeżdżał będzie później, a Pendolino z Dębicy wcześniej. Koniec z szybką podróżą do Krakowa czy na Wybrzeże.

- Pociąg Intercity EIP 3508 od 12 czerwca odjeżdża 4 minuty wcześniej (6:29 zamiast 6:33), co wynika z prowadzonych prac inwestycyjnych w Krakowie, Warszawie i Rzeszowie, do których dostosowano czasy jego przejazdu na całej trasie do Gdyni. Zakres prac modernizacyjnych w kraju, prowadzonych przez PKP Polskie Linie Kolejowe, wymaga odpowiedniego zintegrowania połączeń dalekobieżnych, regionalnych i aglomeracyjnych oraz zapewnienia warunków do wykonywania prac. Dojazd do Gdyni jest nadal możliwy z przesiadką z pociągu Polregio z Mielca w Dębicy na pociąg Intercity 35102 Artus – przekazała redakcji hej.mielec.pl Agnieszka Serbeńska z Zespołu Prasowego PKP Intercity.

- Każda zmiana w rozkładzie jazdy jest konsultowana z organizatorem transportu, czyli Urzędem Marszałkowskim – zapewnia natomiast Aleksandra Baldys, zastępca dyrektora Biura Zarządu Polregio ds. komunikacji i public relations.

- Od 12 czerwca Pendolino odjeżdża z Dębicy wcześniej o 4 minuty. Priorytetem dla pociągu z Mielca jest dowóz podróżnych na godzinę 7:00 do pracy do Dębicy. Gdybyśmy chcieli skomunikować to połączenie z Pendolino, należałoby przyjechać do Dębicy około 6:15 w celu zapewnienia możliwości przesiadki na pociąg z Tarnowa do Rzeszowa. Godzina 6:15 to zbyt wczesna pora dla osób, które dojeżdżają do pracy na 7:00 – relacjonuje. - Dodatkowo mamy zamknięcie na linii 91 na odcinku Rzeszów Zachodni - Sędziszów (jazda po jednym torze), co wiąże się z koniecznością wprowadzenia komunikacji zastępczej dla niektórych pociągów – dodaje. 

Aleksandra Baldys wskazuje również, że zgodnie z danymi zamieszczonymi na portalpasazera.pl połączenie do Gdyni wygląda następująco: Mielec o. 6:03 - Dębica p.6:37 Regio, Dębica o. 7:39 - Gdynia Główna 18:11 (przez Kraków) IC Artus. - W Dębicy na dworcu kolejowym istnieje możliwość komfortowego oczekiwania na pociąg w poczekalni – podkreśla przedstawicielka Polregio. 

- Jesteśmy w stanie przejściowym, a do tego dochodzą komplikacje na linii Przemyśl – Kraków, która także jest modernizowana w dwóch miejscach. Jest tam połączenie jednotorowe, a ta linia jest mocno obciążona – mówi marszałek Podkarpacia Władysław Ortyl. - Intercity zmienia dosyć często, w taki sposób zaskakujący, swoje połączenia. Nie są w tej chwili stabilne. Niestety, jesteśmy zaskakiwani i nie potrafimy bardzo dobrze dopasować się do tych szybkich zmian – wyjaśnia. Powodem częstych zmian rozkładu pociągów dalekobieżnych, według marszałka, są prace torowe. 

Władysław Ortyl dodaje jednak, że wcześniej docierały do niego inne opinie na temat komunikowania Mielca z pociągami Intercity. - Kiedyś mieliśmy narzekania, że studenci jednak nie jeżdżą Pendolino, nie jeżdżą drogimi i szybkimi pociągami. Student jeździ pociągiem osobowym, uczy się, czyta, trochę się zdrzemnie i chce zdążyć na normalny pociąg – opowiada. 
 
Według włodarza województwa, dzisiaj priorytety dla połączeń na linii 25 Dębica – Mielec są inne. - W tej chwili staramy się zaspokoić potrzeby tych, którzy jeżdżą do pracy i szkoły, którzy jeżdżą do Dębicy i Mielca. To jest nasz priorytet. To jest nasz podstawowy klient. Ilość pasażerów zwiększa się w niewielkim stopniu, systematycznie. Taka jest prawda – relacjonuje. 

- Komunikując poranny szynobus z Pendolino zrobili byśmy dobrze może pięciu pasażerom, ale byśmy zrobili gorzej trzydziestce - czterdziestce, która chce jechać do pracy i robi jej się luka półgodzinna. To już zaczyna być problem – komentuje Władysław Ortyl.

Być może po wakacjach Mielec zyska także lepsze skomunikowanie kolejowe z krajem. - Musimy trochę cierpliwości wykazać. Chcemy od września zwiększyć ilość par pociągów – zapowiada marszałek. - Pracujemy nad tym, wiemy że dzisiaj te połączenia nie są idealne – wskazuje.

Chwilą, która ma pomóc w znacznym poszerzeniu oferty przewozowej z Mielca powinno być ukończenie modernizacji linii kolejowej z Mielca do Padwi Narodowej. - Pojedziemy do Krakowa, na wycieczki, nad Jezioro Tarnobrzeskie. To wszystko będzie, ale musimy zaczekać – dodaje Władysław Ortyl.

ZOBACZ WIDEO 

AKTUALNY ROZKŁAD PKP DLA STACJI MIELEC


 

(PC)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
0%