Wsiadając wczesnym rankiem w szynobus Polregio na stacji Mielec można było szybko dostać się do Dębicy i tam, z tego samego peronu, wsiąść po kilkunastu minutach do pociągu Intercity Pendolino, który jedzie przez Kraków i Warszawę do Gdyni. Właśnie to połączenie przestaje istnieć. Szynobus z Mielca odjeżdżał będzie później, a Pendolino z Dębicy wcześniej. Koniec z szybką podróżą do Krakowa czy na Wybrzeże.
- Pociąg Intercity EIP 3508 od 12 czerwca odjeżdża 4 minuty wcześniej (6:29 zamiast 6:33), co wynika z prowadzonych prac inwestycyjnych w Krakowie, Warszawie i Rzeszowie, do których dostosowano czasy jego przejazdu na całej trasie do Gdyni. Zakres prac modernizacyjnych w kraju, prowadzonych przez PKP Polskie Linie Kolejowe, wymaga odpowiedniego zintegrowania połączeń dalekobieżnych, regionalnych i aglomeracyjnych oraz zapewnienia warunków do wykonywania prac. Dojazd do Gdyni jest nadal możliwy z przesiadką z pociągu Polregio z Mielca w Dębicy na pociąg Intercity 35102 Artus – przekazała redakcji hej.mielec.pl Agnieszka Serbeńska z Zespołu Prasowego PKP Intercity.
- Każda zmiana w rozkładzie jazdy jest konsultowana z organizatorem transportu, czyli Urzędem Marszałkowskim – zapewnia natomiast Aleksandra Baldys, zastępca dyrektora Biura Zarządu Polregio ds. komunikacji i public relations.
- Od 12 czerwca Pendolino odjeżdża z Dębicy wcześniej o 4 minuty. Priorytetem dla pociągu z Mielca jest dowóz podróżnych na godzinę 7:00 do pracy do Dębicy. Gdybyśmy chcieli skomunikować to połączenie z Pendolino, należałoby przyjechać do Dębicy około 6:15 w celu zapewnienia możliwości przesiadki na pociąg z Tarnowa do Rzeszowa. Godzina 6:15 to zbyt wczesna pora dla osób, które dojeżdżają do pracy na 7:00 – relacjonuje. - Dodatkowo mamy zamknięcie na linii 91 na odcinku Rzeszów Zachodni - Sędziszów (jazda po jednym torze), co wiąże się z koniecznością wprowadzenia komunikacji zastępczej dla niektórych pociągów – dodaje.
Aleksandra Baldys wskazuje również, że zgodnie z danymi zamieszczonymi na portalpasazera.pl połączenie do Gdyni wygląda następująco: Mielec o. 6:03 - Dębica p.6:37 Regio, Dębica o. 7:39 - Gdynia Główna 18:11 (przez Kraków) IC Artus. - W Dębicy na dworcu kolejowym istnieje możliwość komfortowego oczekiwania na pociąg w poczekalni – podkreśla przedstawicielka Polregio.
- Jesteśmy w stanie przejściowym, a do tego dochodzą komplikacje na linii Przemyśl – Kraków, która także jest modernizowana w dwóch miejscach. Jest tam połączenie jednotorowe, a ta linia jest mocno obciążona – mówi marszałek Podkarpacia Władysław Ortyl. - Intercity zmienia dosyć często, w taki sposób zaskakujący, swoje połączenia. Nie są w tej chwili stabilne. Niestety, jesteśmy zaskakiwani i nie potrafimy bardzo dobrze dopasować się do tych szybkich zmian – wyjaśnia. Powodem częstych zmian rozkładu pociągów dalekobieżnych, według marszałka, są prace torowe.
Władysław Ortyl dodaje jednak, że wcześniej docierały do niego inne opinie na temat komunikowania Mielca z pociągami Intercity. - Kiedyś mieliśmy narzekania, że studenci jednak nie jeżdżą Pendolino, nie jeżdżą drogimi i szybkimi pociągami. Student jeździ pociągiem osobowym, uczy się, czyta, trochę się zdrzemnie i chce zdążyć na normalny pociąg – opowiada.
Według włodarza województwa, dzisiaj priorytety dla połączeń na linii 25 Dębica – Mielec są inne. - W tej chwili staramy się zaspokoić potrzeby tych, którzy jeżdżą do pracy i szkoły, którzy jeżdżą do Dębicy i Mielca. To jest nasz priorytet. To jest nasz podstawowy klient. Ilość pasażerów zwiększa się w niewielkim stopniu, systematycznie. Taka jest prawda – relacjonuje.
- Komunikując poranny szynobus z Pendolino zrobili byśmy dobrze może pięciu pasażerom, ale byśmy zrobili gorzej trzydziestce - czterdziestce, która chce jechać do pracy i robi jej się luka półgodzinna. To już zaczyna być problem – komentuje Władysław Ortyl.
Być może po wakacjach Mielec zyska także lepsze skomunikowanie kolejowe z krajem. - Musimy trochę cierpliwości wykazać. Chcemy od września zwiększyć ilość par pociągów – zapowiada marszałek. - Pracujemy nad tym, wiemy że dzisiaj te połączenia nie są idealne – wskazuje.
Chwilą, która ma pomóc w znacznym poszerzeniu oferty przewozowej z Mielca powinno być ukończenie modernizacji linii kolejowej z Mielca do Padwi Narodowej. - Pojedziemy do Krakowa, na wycieczki, nad Jezioro Tarnobrzeskie. To wszystko będzie, ale musimy zaczekać – dodaje Władysław Ortyl.
mm12:53, 12.06.2022
Ta kolej w Mielcu to kupa śmiechu , Rzeszów zrobił wszystko żeby nas odciąć komunikacyjnie od świata , za to towarowe mają się dobrze .
dd12:54, 12.06.2022
Kolejny sukces Ortyla .
do dd..u..p..y13:26, 12.06.2022
Sukces to był jak twój idol i autorytet KACZOR DONALD likwidował połączenie kolejowe w MIELCU I całej POLSCE
Jusb14:02, 12.06.2022
dd - myślałem że ty chory jesteś a ty D..EBIL .
obo13:02, 12.06.2022
ortyl coś ci się wykoleiło
KOMPROMITACJA13:09, 12.06.2022
Kompromitacja. Już lepiej milczcie niż takie farmazony opowiadajcie... bieżcie pod uwagę, że ktoś z czytających może się na tym znać.
Nie kompromituj się13:16, 12.06.2022
bieżcie - hahaha ... Słownik ortograficzny się kłania - KOMPROMITACJA
piotrek13:44, 12.06.2022
to bieżcie to od biegania chyba
KOMPROMITACJA14:29, 12.06.2022
Oczywiście - bierzcie, mea culpa.
zt13:12, 12.06.2022
Droga redakcjo HEJ czy możecie zamieścić taki odjazd z Dębicy ?
no to piknie13:17, 12.06.2022
to teraz wiadomo dlaczego łOrtyl z rodzinką emigrował do stolycy PiSkarpacia
Pamiętam13:18, 12.06.2022
Pamiętam to roztaczanie przez Porębe, świetlanej przyszłości mieleckiej kolei. :)
kicha14:05, 12.06.2022
Mielec ma zostac dziura a ludzie tyrac za najnizsa plus pare groszy zasli przelozonych... i to kazdy widzi. Brak nowych drog obwodnica slaba brak wsparcia rzadowego i unijnego dla inwestycji miejskich powiatowych.
Emanuel 22:07, 12.06.2022
Tak chcę Ortyl zmiesc Mielec z powierzchni ziemi bo nie głosowaliśmy na dyktatore PiS wszystko Ortylowi nie pasuje pociągi,PAKS i ciekawe co jeszcze mu nie spauje
Pokażcie te 30 osób 14:25, 12.06.2022
To może uwierzę
Rozbawiony14:39, 12.06.2022
Będziemy sobie mogli na piwo do Dębicy pojechać.
Przecież to takie ładne miasto
Miastowy21:12, 12.06.2022
Dziwie się że jeszcze nikt nie sprzedaje piwa w tym pociągu "piwo jasne piwo, komu piwo"....
Użytkownik15:03, 12.06.2022
Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Trixi15:11, 12.06.2022
To po co w końcu ten szynobus? Na grzybki w poddębickie lasy? Idą wakacje. Mnóstwo osób chce dojechać do Gdańska czy Gdyni. Panie Marszałku! Coś nie tak. Mielecka kolej kuleje.Pomijam to ,że zbagatelizowano nazwy przystanków typu Mielec Wojsław czy Mielec Rzochów. Są to jak gdyby osobne miejscowości.
Prima15:24, 12.06.2022
Wstyd Panie Marszałku! Za komuny wszystkie pociągi ciągnięte jeszcze przez parowozy łapały dalekobieżne z Dębicy. Co ciekawsze jak pociąg z Mielca się spóźnił to dalekobieżny czekał!
pytanie do Marszałka18:26, 12.06.2022
czy pociagi do Tarnobrzega w przyszłosci będa ustawione pod ludzi do pracy i szkół czy turystów nad jezioro?
do pana Marszałka18:29, 12.06.2022
skończyć opowiadać te bzdury o studentach jakoby był to najważniejszy klient. Według oficjalnych danych podanych przez PKP IC studenci to jedynie i zaledwie 17 % pasażerów pociągów spółki IC . źródło: https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/pkp-intercity-17-wszystkich-pasazerow-to-studenci--94295.html
statystyk18:39, 12.06.2022
Pan Marszałek Ortyl wrzucił dane że do gdyńskiego Pendolino przesiadało się około 5 osób, zgoda, ja czasem widziałem i 10 ale zostańmy przy pięciu, za dwa miesiące przytoczyć trzeba będzie statystyki ilu pasażerów przesiadało się do pociągu proponowanego w artykule czyli o 7.39, 1 godzina i 2 minuty oczekiwania na przesiadkę!!!!!, a w Trójmieście będziemy 5 godzin później, a podróż do Krakowa zamiast 1 godziny i 50 minut wydłuża się do ponad 3 czyli trwać będzie dłużej niż w 2009 gdy likwidowano Hetmana, brawo MY!
DUDUŚ 19:05, 12.06.2022
A kiedy elektryfikacja ?
Bez tego ta linia kolejowa dalej będzie kuleć . Jedynie włączenie jej po elektryfikacji w siatkę międzywojewódzkich połączeń może załatwić problem . Wtedy nie tak łatwo będzie wyciąć jakieś kursy z rozkładu bo od razu wystąpi luka w dalekobieżnych połączeniach która będzie zauważalna w innych regionach Polski . W tej chwili nikogo w Polsce nie obchodzą kursy do Dębicy oprócz mieszkańców naszego miasta i okolicznych miejscowości . Ale żeby puścić takie dalekobieżne połączenia przez Mielec musi być elektryfikacja i koło się zamyka .
Amigor123 Dd20:19, 12.06.2022
Szkoda...wiele osób jechało tym połączeniem do Krakowa i było w Grodzie Kraka w 1 godzinę i 50 minut....a teraz 3 godziny...
A co do Gdyni to zbliżają się wielkimi krokami wakacje ... myślę że była by to ciekawa sprawa wsiąść w Mielcu ok 6 i po 13 być nad morzem....a w nowym rozkładzie będzie to aż 5 godzin dłużej trwało....mało zachęcające...
Rzeszów zrobi wszystko aby uwalić Mielec... zresztą z wypowiedzi tak wynika... póki Mielec nie wybierze w wyborach tak jak należy....póty kolei na przyzwoitym poziomie i innych benefitów np dobrych połączeń drogowych, nie będzie...
Emanuel 21:07, 12.06.2022
To tak nas załatwił Ortyl jest ch...m bo on nie lubi Mielca bo Mielec nie zagłosował na dyktatorską partyjkę PiS
Najważniejsze21:09, 12.06.2022
Żeby priorytetowo i planowo dostarczyć chemię do fabryki leśnej mgły w Mielcu. Reszta nie ważna. Przecież wiadomo po co modernizowali ta linię- ktoś nadal wierzy ze chodziło im o przewozy pasażerskie? Węgla już nie ujrzycie na tych torach - pisali ostatnio że EC w Mielcu nie ma kasy na zakup węgla po nowych stawkach.
klikbajt23:12, 12.06.2022
Taaa, jasne. Do Tarnobrzega nad jezioro na wycieczkę. Tylko jak skończą remont do Padwi, to okaże się że trzeba wyremontować odcinek Padew Chmielów.
I znowu trzeba będzie poczekać na pociągi do Tarnobrzega. A z resztą do tego czasu rozkład zostanie odpowiednio "zoptymalizowany" , że nikt nie będzie jeździć pociągami, a wtedy tak samo jak w 2008 połączenia sie skasuje.
Redakcja jak zwykle "trzyma poziom tytułów" . Ten zabrzmiał jakby to całe "pseudolino" przez Mielec jeździło.
Janek 07:42, 13.06.2022
Wygląda na to że Rzeszów nas cofa w rozwoju a marszałek no cóż chyba ma fajną prace
Abc08:21, 13.06.2022
Czy zawsze muszą zepsuć to co dobrze zaczyna funkcjonować? No ręce opadają. I te idiotyczne tłumaczenia. Czy on myśli, że ludzie są tacy tępi i to kupią.
123rob 08:50, 13.06.2022
Ch...j tam z pendolino i z tą całą Gdynią, za kilka miesięcy i kilka milionów ojro, będzie można dojechać do samej Padwy, no dobra może tylko do Padwi, ale taki urlop w Padwi, ten spokój magicznych uliczek, niezapomniane widoki na kartoflisko, wieczorny relaks w miejcowym barze "U Miecia", przy szklaneczce wina "Wiśniowy dzban"... cóż więcej nam będzie potrzeba może jeszcze tylko widoku tych wagonów z drewnem które będą sunać tym nowym torowiskiem do naszej słynnej fabryki, by po powrocie z wypoczynku przywitał nas w domu stary znajomy "zapach lasu"
Znad morza 19:03, 13.06.2022
O rozkładzie na trasie Dębica - Mielec nie napiszę, bo musiałbym użyć słów niecenzuralnych. Polecam marszałkowi podróż z Gdyni do Mielca, może coś zrozumie.
HAHA20:29, 14.06.2022
ŚCIEMA DLA CIEMNEGO LUDA. PISBOLSZEWIKI SĄ W TYM MISTRZAMI.PRZECIEŻ W TYM WSZYSTKIM NIE CHODZIŁO O WAS PISMATOŁKI TYLKO O POŁĄCZENIE KOLEJOWE Z KRONO. ZOSTAŁ WAM JUŻ TYLKO RYŻ-W MNIEJSZEJ MISCE,CIEPŁEJ WODY NA ZIMĘ NIE BĘDZIE. DALEJ GŁOSUJCIE NA ORTYLÓW,KAPINOSÓW,MORAWIECKICH.....
MarK18:46, 23.06.2022
Przepraszam, że pytam, bo już ładnych parę lat nie byłem w Mielcu. Czy to co przedstawia zdjęcie tego artykułu, to mielecki dworzec?
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
12 1
Tylko o towarowe im chodziło - nie o pasażerskie!
6 2
A więc 400mil psu w dupę Panie marszałku już bym na pan miejscu podał się do dymisji wstyd może pan ludziom spojrzeć w oczy za 400mil i europoseł Poręba możecie