Zamknij

Jak zaprojektować przyciągający rollup?

15:41, 13.01.2022 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 16:12, 14.01.2022

Podczas działań marketingowych coraz częściej wykorzystuje się rollupy, czyli specjalne stojaki reklamowe zbudowane z planszy reklamowej, którą schować można w kasecie, wysięgnika oraz listwy. Obecnie to jedna z bardziej popularnych form reklamy, która ma mnóstwo zwolenników. Aby jednak rollup spełnił swoją rolę, należy pamiętać, że musi on charakteryzować się określonymi cechami. Podpowiadamy na co zwracać uwagę podczas projektowania, by rollup naprawdę przyciągał wzrok i przyniósł oczekiwany efekt.

Jakie zastosowanie mają rollupy?

Rollupy są świetną reklamą. Sprawdzają się praktycznie wszędzie. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby wykorzystywać je zarówno jako stałą ekspozycję reklamową, jak i w roli mobilnej ścianki reklamowej stosowanej na różnego rodzaju imprezach plenerowych czy targach branżowych. Coraz częściej po rollupy sięga również branża edukacyjna, wykorzystując je podczas konferencji i prelekcji. Świetnie sprawdzają się bowiem w roli plansz, na których można zaprezentować konspekty, grafiki, zdjęcia, słowem wszystko to, co świetnie obrazu omawiane zagadnienie. Dostępne dzisiaj rollupy są stabilne i niezwykle wytrzymałe, co sprawia, że mogą być wykorzystywane wielokrotnie.

O czym pamiętać, projektując rollupy?

Decydując się na przygotowanie rollupu, należy przede wszystkim zastanowić się nad tym, co na rollupie ma się znaleźć. Jest to najważniejszy etap projektowania rollupy, który istotnie rzutuje na ostatecznie uzyskany efekt. Jeśli naszym celem jest zareklamowanie firmy, produktu bądź usługi i zachęcenie klientów do tego, aby skorzystali właśnie z naszej oferty, na rollupie nie może zabraknąć najważniejszych informacji dotyczących produktu/usługi. Nie można zapomnieć również o danych kontaktowych, które pozwolą na nawiązanie kontaktu z firmą. Bardzo ważny jest sposób prezentacji. Jednym z częściej popełnianych błędów jest projektowanie rollupów tak, że są one kompletnie nieczytelne. Odbiorca musi od razu widzieć co znajduje się na rollupie. Jeśli jest on chaotyczny, mało przejrzysty, należy liczyć się z tym, że w ogóle nie spełni swojej roli.

Jak sformatować treść, która ma znaleźć się na rollupie reklamowym?

Zadaniem rollupy jest przede wszystkim dostarczanie określonych informacji klientom. Dlatego tak ważne jest, aby tekst, który ma się na nim znaleźć, był odpowiednio sformatowany. Przede wszystkim trzeba wybrać czcionkę o właściwym rozmiarze. Zbyt mała to pewność, że potencjalni klienci nie przeczytają tego, co przeczytać powinni. Zbyt duża może z kolei nadmiernie przytłaczać, co również nie będzie zachęcało do skorzystania z usług firmy. Czcionka musi być też dopasowana do wszystkich elementów graficznych umieszczonych na rollupie. Nie może być tak, że grafiki są nowoczesne, a czcionka bardzo klasyczna. Takie połączenie nie będzie prezentowało się najlepiej, nie będzie również spójne. Aby mieć pewność, że rollup zostanie przygotowany jak należy, warto skorzystać z pomocy fachowców.

Rollupy świetnie sprawdzają się w charakterze reklamy. Podobnie jednak jak ulotki, wizytówki czy billboardy, spełnią swoją rolę wówczas, gdy będą odpowiednio zaprojektowane. Nigdy nie należy lekceważyć etapu projektowania rollupów. Jeśli zostaną wówczas popełnione błędy, ten popularny stojak reklamowy nie przyniesie oczekiwanych rezultatów. Dlatego dobrym rozwiązaniem jest wsparcie fachowców, którzy doskonale wiedzą na co zwrócić uwagę, przygotowując rollupy.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%