Zamknij

Jakość treści na stronie internetowej

21:48, 10.02.2023 Artykuł sponsorowany Aktualizacja: 21:48, 10.02.2023

Omawiając pozycjonowanie witryn WWW, warto na dłużej odnieść się do treści publikowanych w danym miejscu. Liczą się takie aspekty, jak regularność, ale także brak kopiowania innych treści. Pozycjonowanie to nie lada sztuka, dlatego należy powierzyć takie zadanie osobom, jakie mają faktyczną wiedzę w tym zakresie.

Kopiowanie treści

Jest złe. Z kilku powodów. Po pierwsze - jest niemoralne. Inna osoba solidnie namęczyła się nad tym, aby stworzyć unikalną treść. Ktoś inny zastosował doskonale znany skróty "ctrl+c" i "ctrl+v", ciesząc się z tej samej treści na swojej witrynie. Tak nie można. Po drugie - to niezgodne z prawem. Każda treść chroniona jest prawem autorskim i twórca może wytoczyć "złodziejowi" treści proces o plagiat, mając duże szanse na wygraną. Po trzecie - algorytmy Google są tak stworzone, że są w stanie stwierdzić, która ze stron posiada nieunikalną treść. Taki plagiat sprawi, że strona na pewno nie będzie znajdować się na wysokich pozycjach, jeżeli chodzi o wyniki wyszukiwania. Inne działania, jakie obejmuje pozycjonowanie strony mogą okazać się daremne.

Styl i język

Osoby, które doskonale znają się na pozycjonowaniu wiedzą, że styl i język zawsze musi być dopasowany do odbiorców, którzy z danego miejsca będą korzystać. Przykładowo można podać treści akademickie, które dla zwykłego laika nie będą zrozumiałe. Jednak czy takie naukowe strony faktycznie będą przez niego odwiedzane? Wątpliwe. Dookoła takich stron skupiać się będą profesorowie, doktoranci, itd., którym zrozumienie profesjolektu danej grupy nie będzie stanowić żadnego problemu.

Wyjątkiem są sytuacje, kiedy założyciel strony chciałby, aby do grona jego odbiorców dołączyły nowe osoby, jakie jeszcze nie posiadają bladego pojęcia o danej tematyce. Z czasem jednak chciałyby to zmienić i to jest pierwszy krok ku temu. W pierwszej kolejności, dopasowując jakość treści, trzeba będzie postawić na tłumaczenia, odpowiadać na liczne pytania, aby móc wprowadzić zainteresowane osoby w coraz bardziej skomplikowane zagadnienia danej tematyki.

Regularnie publikowane treści

Pozycjonowanie stron internetowych Warszawa skupia się także dookoła regularności. Z góry warto ustalić sobie, ile tego będzie na tydzień, na dwa tygodnie, na miesiąc. Nie! Nie trzeba publikować codziennie! Wręcz jest to zakazane. W późniejszym natłoku obowiązku, codzienne publikowanie treści może stanowić nie lada problem. Do takich działań nie ma co przyzwyczajać klientów, ponieważ będą oni zawiedzeni, jeżeli wpisy nie będą pojawiać się rzadziej.

Raz na tydzień to takie minimum, którego warto się trzymać. Od czasu do czasu będzie można pozwolić sobie na umieszczenie dodatkowych treści, jednak też nie ma co przesadzać z takimi "świątecznymi" wpisami.

Aktualność treści

Algorytmy Google bardzo lubią, jeżeli na stronie pojawiają się aktualne treści. Element, który należy odnieść nie tylko do bieżąco publikowanych wpisów, ale także tych, jakie już dawno pojawiły się na blogu/stronie. Takie zachowanie również mile widziane jest przez klientów, którzy odbierają to jako sygnał dbałości o to, co w danym miejscu można znaleźć. Od czasu do czasu należy sprawdzać aktualność treści publikowanych dawno temu, dodając do tego ciekawostki, które na pewno są w stanie przyciągnąć większą ilość odbiorców.

Optymalizacja publikowanych treści

Optymalizacja jest tematem ściśle powiązanym z pozycjonowaniem treści. Nie tylko należy zadbać o aktualność, ale także o odpowiednią estetykę, prace wykończeniowe. Koniecznością jest zastosowanie odpowiednich nagłówków (H1, H2, H3, itd.). Meta title oraz meta description są ważne. Nie może zabraknąć w nich słów kluczowych. 

Trzeba także zadbać o spójność treści. W szczególności, jeżeli ktoś jest dopiero na początku swojej działalności wirtualnej. Dopiero potem, jeżeli ktoś zdobędzie sławę, wiernych odbiorców, będzie mógł pozwolić sobie na to, aby pisać nie tylko o swojej specjalizacji, ale również o dodatkowych przyjemnościach. Rozpoczynanie od czegoś takiego może odstraszyć odbiorców już na samym wstępie. 

(Artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%