Pozycjonowanie stron w internecie dostarcza wielu korzyści. O ile jest prawidłowo przeprowadzone. Poprawność pozycjonowania ma z pewnością szczególne znaczenie dla stron sprzedażowych, bo to właśnie te strony mają jak najlepiej zaprezentować ofertę firmy i sprawić, aby była dobrze widoczna w wyszukiwarce. Każdy błąd może nas tutaj sporo kosztować. Jak tego uniknąć? Unikając błędów z pozycjonowaniu - przynajmniej tych największych.
Niestety błędy popełniane w pozycjonowaniu i optymalizacji strony e-commerce wciąż zdarzają się całkiem często. O prawidłowych praktykach przeczytasz w artykule: https://www.eactive.pl/pozycjonowanie-stron/. Natomiast kilka powszechnych błędów opisujemy poniżej! Warto się z nimi zaznajomić.
Tych mamy co najmniej kilka. Kopiowanie opisów z innych stron, ewentualne wprowadzanie ich po niewielkich zmianach. Do tego treści opisujące produkt zbyt reklamowo lub przeciwnie - jedynie techniczne. Nie mniejsze znaczenie ma sama długość tekstu opisującego produkt. Jaki więc powinien być idealny opis produktu? Poza optymalną ilością znaków tekst powinien odnosić się zarówno do danych technicznych, jak i konkretnych korzyści, jakich dostarczy zakup / użytkowanie konkretnego produktu.
Błąd ten popełniany jest zarówno w zakresie opisów produktów, jak i w każdej innej treści, jaka znajduje się na stronie (np. w opisie działalności firmy, czy też w firmowych wpisach blogowych / poradnikowych). Tak "napchany" słowami kluczowymi tekst jest nieatrakcyjny i nieczytelny dla odbiorcy. Ze słowami kluczowymi po prostu trzeba trafić "w punkt".
Dobrej jakości zdjęcie produktu to absolutna podstawa - a dokładnie narzędzie, które może skutecznie przekonać do jego zakupu. Jednak brak słów kluczowych związanych z produktem w alternatywnych tytułach grafik może nam nieco popsuć szyki. Warto o nich pamiętać.
Oryginalny i atrakcyjny meta description to istotny element pozycjonowania strony i coś, co może skutecznie zwrócić uwagę potencjalnych klientów.
Prosty, intuicyjny, łatwy do zidentyfikowania i zapamiętania adres URL po prostu szybciej doprowadzi klienta do produktu.
Wiele firm bagatelizuje znaczenie firmowego bloga / poradnika obfitującego w specjalistyczne, wartościowe treści. A to błąd. Poza zatrzymaniem klienta na dłużej i wzbudzeniu w nim zaufania do marki blog firmowy pozwala zwiększyć widoczność strony firmy w internecie, dlatego pozycjonowanie stron internetowych bez tego elementu nie może poprawnie zadziałać.
Wyszukiwarka produktów powinna być umieszczona w widocznym miejscu na stronie i zostać zoptymalizowana pod słowa kluczowe.
Portale społecznościowe to miejsca, do których zaglądają każdego dnia nasi potencjalni klienci - warto do nich dotrzeć. Z kolei rzetelne recenzje i oceny kupujących przekonają do zakupu kolejne osoby (te często poszukują takich właśnie informacji). Bez tych elementów trudno o sukces!
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz