Zamknij
REKLAMA

Co dalej z mielecką koleją? Kolejne prace i połączenia

15:12, 03.12.2021 | mb/UMWP
Skomentuj
REKLAMA

PKP PLK dokonało wyboru najkorzystniejszej oferty na rewitalizację odcinka kolejowego linii L-25 z Mielca do Padwi Narodowej. Została ona wybrana spośród 16 złożonych w postępowaniu przetargowym. Prace mają ruszyć w przyszłym roku. To kolejny etap modernizacji tej linii po oddaniu we wrześniu 2021 roku odcinka z Dębicy do Mielca, na co mielczanie czekali 12 lat.

- Przywrócenie połączeń kolejowych z Mielca do Dębicy miało ogromne znaczenie dla wzmocnienia siatki komunikacyjnej w północnej części regionu. To dopiero pierwszy etap modernizacji, stąd na początek uruchomiliśmy kursy w ograniczonej liczbie. Wiem, że oczekiwania mieszkańców są dużo większe i to cieszy, że chcą podróżować koleją, dlatego pracujemy nad zwiększeniem liczby kursów, ale jest to uzależnione od zakończenia całości robót, dostępności taboru spalinowego oraz obserwowanej frekwencji pasażerów – mówi marszałek Władysław Ortyl.

Obecnie na linii nr 25 w relacjach Mielec – Dębica i Dębica - Mielec kursują cztery pary pociągów w dni robocze. A od 3 października dodatkowo jeździ pociąg w niedzielę. Jest on tak skomunikowany, że w Dębicy można się przesiąść na połączenie w kierunku Rzeszowa lub Krakowa.

Ponadto od stycznia będzie uruchomione dodatkowe połączenie w piątek, dedykowane studentom i uczniom wracającym z zajęć z różnych stron Podkarpacia czy kraju, aby mogli wygodnie dojechać do Mielca.

Dodatkowo zarząd województwa rozważa uruchomienie jeszcze jednego, popołudniowego połączenia w tygodniu z Dębicy do Mielca i z Mielca do Dębicy z myślą o osobach wracających z pracy. Ten kurs mógłby być realizowany od marca, wraz z nowym rozkładem jazdy. Nie wyklucza też dołożenia kolejnych połączeń w przyszłym roku.

- Docelowo chcemy na tej trasie uruchomić dodatkowych sześć par kursów pociągów, które będą skomunikowane z pociągami regionalnymi, dalekobieżnymi oraz z Podkarpacką Koleją Aglomeracyjną, pozwalając na przesiadki i szybką podróż do Rzeszowa i z powrotem oraz w innych kierunkach. Mamy już całościową analizę kosztów z ułożonym wstępnym rozkładem jazdy, ale wprowadzenie tak dużej liczby połączeń będzie możliwe dopiero po zakończeniu całości inwestycji. Wiąże się to również z taborem, którym dysponujemy, a który zwolni się po elektryfikacji linii 71 Rzeszów – Kolbuszowa. Wtedy będzie można go wykorzystać na L-25.  Cały czas działamy i krok po kroku analizujemy potrzeby oraz frekwencję, która stale rośnie – tłumaczy marszałek Ortyl.

Modernizacja linii L-25 wciąż się nie zakończyła. Oddany do użytku odcinek Dębica-Mielec to tylko część większego zadania. W 2022 roku, ma ruszyć remont fragmentu z Mielca do Padwi Narodowej. Jest już wybrana przez PKP PLK oferta wykonawcy, który chce to zadanie wykonać za kwotę 120 mln złotych.

W ramach modernizacji odcinka Mielec - Padew Narodowa planowana jest nie tylko wymiana torów, ale także remont stacji w Chorzelowie oraz przystanków w Jaślanach i Tuszowie Narodowym. W Mielcu powstanie z kolei nowy wiadukt drogowy nad linią 25, który połączy od strony zachodniej wybudowaną po nowym przebiegu drogę wojewódzką 984, a od strony wschodniej wiadukt ma mieć połączenie z planowanym do realizacji układem drogowym do strefy ekonomicznej w Mielcu. Na całym tym odcinku przebudowanych zostanie w sumie 21 przejazdów kolejowo-drogowych.

- Realizacja odcinka z Mielca do Padwi zakończy pewien duży etap prac modernizacyjnych przywracających połączenia kolejowe w Mielcu i pozwoli wprowadzić na tej trasie optymalną liczbę pociągów pasażerskich, dostosowaną do potrzeb i oczekiwań mieszkańców – zapewnia marszałek Władysław Ortyl. - Tak jak dofinansowaliśmy z RPO przebudowę odcinka z Dębicy do Mielca tak planujemy wesprzeć ze środków unijnych modernizację dalszego etapu z Mielca do Padwi, gdyż ta inwestycja jest niezbędna i komplementarna z punktu widzenia innych naszych działań w zakresie komunikacyjnym w północnej części regionu, chociażby w kontekście Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej czy budowy dróg wojewódzkich.

Podpisanie umowy na dofinansowanie z RPO budowy odcinka Mielec – Padew Narodowa planowane jest na I kwartał 2022 roku. Wtedy też mają ruszyć prace, a ich zakończenie przewidziane jest na rok 2023.

Modernizacja L-25 łączy się też z inną kolejową inwestycją w tym regionie – budową terminala przeładunkowego w Woli Baranowskiej, do którego będzie można dojechać właśnie linią 25. Takie skomunikowanie zwiększy możliwości transportu towarów koleją.

Plany rozbudowy infrastruktury kolejowej przez PKP PLK w północnej części Podkarpacia idą jednak znacznie dalej. Jest już opracowywana dokumentacja projektowa na modernizację dalszej części linii 25 z Padwi Narodowej do Sandomierza oraz na przebudowę dwóch innych linii biegnących przez Podkarpacie – linii 74 z Sobowa do Stalowej Woli oraz linii 78 z Sandomierza do Grębowa.

W ramach tych inwestycji w miejscowościach Sobów, Kępie Zaleszańskie i Ocice powstaną nowe przystanki. A stacje w Tarnobrzegu, Chmielowie, Padwi Narodowej, Grębowie i Stalowej Woli Rozwadów przejdą modernizację, tak jak kilka przystanków na tych trasach. W efekcie tych prac będzie można przywrócić połączenia pasażerskie nie tylko w Mielcu, ale również na odcinkach z Padwi Narodowej do Chmielowa i z Sandomierza do Grębowa.

(mb/UMWP)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA
REKLAMA

komentarz (43)

ObiektywnyObiektywny

14 8

Nowoczesne skomunikowanie bazy LHSu w Knapach koło Baranowa tj drugi krytyczny pkt modernizacji tej linii kolejowej (pierwszym było zwiększenie przepustowości do lokalnej fabryki leśnej bryzy - po co wiemy wsysyc bdb).
W końcu w Knapach wywozi się dzien w dzien większość nawozów na wschód bo w polsce nie ma komu sprzedać a przywozi sie ze wschodu wegiel bo u nas kopalnie przecież zamkniete i węgla nie ma...🤬
Ruch pasazerski -to wiecie sami co z resztą widać- nigdy nie był priorytetem...
Ale promocja ładna, drezyny bieszczadzkie elegancko wygladaly po prostu miod/malina 😔 12:29, 03.12.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

do Obiektywnydo Obiektywny

4 7

Panie Obiektywny Nieobiektywny, nie był pan w Knapach nigdy, węgla sie tam nie przeładowuje wiec nie wypsiuj pan głupot, ok! 12:58, 03.12.2021


A Ty A Ty

7 1

Byłeś tam w ogóle? Przecież tj punkt przeładunkowy z koleji wąsko na szeroko torową!
Gość dobrze napisał.
Rusz 4 litery i sam zobacz jak nie wierzysz. 14:19, 03.12.2021


Goździk271293Goździk271293

15 5

Dobrze, że rozpocznie się na wiosnę przyszłego roku modernizacja linii kolejowej Mielec-Padew Narodowa, ponieważ odcinek Malinie-Tuszów Narodowy jest obecnie najgorszym fragmentem na mieleckiej linii kolejowej. Teraz tylko PKP PLK SA będzie musi teraz pozyskać fundusze i ogłosić przetarg na remont odcinka Padew Narodowa - Ocice koło Tarnobrzega. Obecnie zakończył się przetarg na wybór wariantu remontu tego drugiego odcinka: https://platformazakupowa.plk-sa.pl/app/demand/notice/public/13301/details. 12:41, 03.12.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mielczanin83Mielczanin83

23 5

Tymczasem do Rzeszowa załatwić sprawe nie sposób wygodnie dojechać, jest marcel o 7 a nastepny o 9, tak wyglada komunikacja publiczna w Mielcu, katastrofa 13:00, 03.12.2021

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

KiwixKiwix

27 0

Przecież był kilka razy dziennie PKS, kosztował mniej od Marcela, to jeździł pusty. Nawet jak PKS zrobił trasę express i zmienił autobusy na małe szybkie busy, to często byłem sam w całym pojeździe. Na przystankach tymczasem było trochę ludzi, ale nikt nie wsiadał bo wszyscy czekali na Marcela. Więc PKS się wycofał, no i Marcel od razu zaczął podnosić ceny i zmieniać godziny kursów. Macie monopolistę którego chcieliście, trzeba było wspierać kursy od PKS a nie teraz narzekać. 13:39, 03.12.2021


____

17 0

... a poza tym Marcel nie jest mielecki... 15:42, 03.12.2021


SprawdzamSprawdzam

14 0

Juz niedlugo przybedzie mu konkurencja 16:23, 03.12.2021


padazerpadazer

7 1

owszem, bedzie konkurencja, za miesiac, ale na odcinku z Kolbuszowej do Rzeszowa, konkurencja kolejowa z czasem przejazdu ponizej 30 minut i czestotliwością nie gorszą 👍od marcela i bedzie taniej, to oznacza....no właśnie co? 17:26, 03.12.2021


qaazqqaazq

12 2

PKP się ze*rało a nie dokonało wyboru oferty. W sprawie przetargu jest złożone odwołanie do KIO i zanim kogoś wybiorą to będzie 2022 rok. Skąd wy pismaki bierzecie te informacje i wprowadzacie ludzi w błąd? Tak ciężko sprawdzić na stronie PKP PLK że postępowanie jest jeszcze trakcie rozstrzygania?
Ejjjjj jaki pismak taki artykuł i cały portal..... 13:31, 03.12.2021

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

dasdsddsddasdsddsd

5 0

Skąd masz informacje, że złożone odwołanie do KIO? 20:55, 03.12.2021


bo nabo na

5 0

Bo na stronie KIO nic takiego nie ma: https://www.uzp.gov.pl/kio/wokanda/dzisiejsza. 20:58, 03.12.2021


hahahaha

2 0

Odwolanie ciulu to było po wczesniejszym przetargu 4 miesiace temu i nic nie dało (temu co liczył na wygraną) teraz moze byc co najwyzej reasumpcja. 05:28, 04.12.2021


DocentDocent

20 7

Widzę, że mniej więcej za 20 lat zakończy się remont tej linii kolejowej, już od 2040 roku będziemy (ci, którzy dożyją) mogli pojechać tramwajem do Tarnobrzega i przesiąść się do normalnego, elektrycznego pociągu np. do Warszawy. Jeszcze kilka lat w tym tzw. Podkarpackim i Rzeszów całkowicie nas wykończy. Jeszcze jeden wybór prezydenta takiego, jak przez ostatnie 30 lat, i wykończymy się sami. 13:55, 03.12.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

menemene

3 0

Przesiadka w Debicy i jedźta do rzeszowa. Cała Polska się śmieje to chcą dodać dwa kolejne połączenia ale do Dębicy i to przed wyborami pewnie.....

Panie Poręba nie wstyd Panu? Ludzie Pana pochwalali za ratowanie kolei i słusznie ale teraz wstydź się pan za to chamstwo z rozkładem!!!!!!!!!!!! 19:59, 04.12.2021


ZENEKZENEK

13 4

a kiedy te dziady naprawią wreszcie windę cały czas zepsuta jak byl Morawiecki to działała a teraz zepsuta kto to tez wymyślił cały czas schody zamiast podjazdy np. dla wózków czy rowerów 21 wiek dziadostwo.... 17:39, 03.12.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

moniamonia

4 0

Całe to przejście podziemne z tymi "pożal się Boże" windami.Dleczego nie ma łagodnego zejścia na drugą strone tylko "kupa" schodów w dół i w góre.Te windy to zapłacone już zostały? Może sobie władze pobiegają po tych schodach dla rozjaśnienie w głowie. A może tak MKS w pobliże cmentarza od strony ul.Sienkiewicza albo od wieżówców dla starszych mielczan również płacących podatki .Skandal. 10:24, 04.12.2021


Kubuś PuchatekKubuś Puchatek

15 2

Żebym chociaż do Sandomierza bezpośrednio dojechał i wrócił. 18:39, 03.12.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

menemene

7 0

Do Sandomierza bez przesiadki na pewno nie dojedziesz! Marszałek nie da kasy na inną relację niż Debica - Tarnobrzeg. W Debicy i Tbg przesiadki bo tak chce Rzeszów a w Mielcu tępe głowy niezdolne do myślenia!!! 20:15, 04.12.2021


KRZYŚKRZYŚ

7 1

Kubusiu w Sandomierzu miodku nie ma tylko jabłka 🤗 19:44, 03.12.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mielec wykluczony koMielec wykluczony ko

12 0

Nic nie pisza o naprawie i przebudowie dworca kolejowego i autobusowego w Mielcu wszystkie miejscowosci na trasie zmodernizuja dworce tylko na mielecki braklo funduszy jest to porazka i hanba rzadzacych by pominac tak wazny dworzec.W mielcu jak zwykle wszyscy to miasto slizgaja i ruch.....a a elity nie walcza by ludzie godnie i w komforcie podrozowali zawsze to inne wioski i miasta sa wazniejsze.Tak na dobra sprawe wojewodztwo i panstwo powinno wybudowac druga nitke rownolegla do istniejacej tak by pociagi nie musialy czekac na mijankach ktore sa w niektorych miejscowosciach takiej potrzeby w tej chwili nie ma ale za moment taka potrzeba zaistnieje.Nastepnie brak polaczenia Mielca z Kielcami,Radomiem tak by ludzie mogli dostac sie na polnoc kraju bo to cofanie sie pociagiem na poludnie do debicy by za chwile dostac sie na polnoc kraju jest bez sensu i strata czasu trzeba doprowadzic by mielec i region wyprowadzic z tego wykluczenia komunikacyjnego bo to miasto jest odciete od drog krajowych i kolei na polnoc kraju 22:47, 03.12.2021

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

KokoKoko

5 0

"Zawdzięczamy" ten stan tak chwalonemu przez komu chow Chodrowskiemu,a dalej Bienkowi , Nowakowskiemu Paprockiemu. Tak ekipa rzadzi mielcem mam wrazenie od zawsze. 08:29, 04.12.2021


menemene

7 0

Do Kielc powinno się jechać przez Połaniec. Są plany PKP budowy odcinka Kolbuszoawa - Mielec - Połaniec (połączenie Bieszczady - Rzeszów - Kielce - CMK ale marszałek woli ściereczką ekran komputera przecierać niż ruszyć tyłkiem.
Panie Poręba rusz Pan ten beton z posad!!!! 20:13, 04.12.2021


SprawdzamSprawdzam

5 0

Mieleccy politycy powinni połaczyc sily i razem z Jaslem lobowac za budową odcinka drogi poniedzy Janowcem a okolica Machowej z wjazdem na autostrade i gruntowną przebudowę drogi 984 z podniesieniem jej do drogi krajowej , ten odcinek to okolo 17 km a zarowno Mielec jak i Jaslo mialby wjazd na autostrade bo te ktore sa w chwili obecnej juz nie wystarczają. Problemem jest to ze mieleccy politycy sa bardzo ograniczeni i widza wszystko w perspektywie swojej kadencji a reszta ich nie obchodzi 20:40, 04.12.2021


tylko pytamtylko pytam

9 0

Nurtuje mnie jedno zagadnienie. Czy na szerokim torze jest możliwe dołożenie szyny, chyba wewnętrznej aby zwykły pociąg mógł korzystając z węzła w Woli Baranowskiej przekroczyć Wisłę po moście na linii HS ?, wtedy ułatwiało by to połączenie z północą bez dużych nakładów? 07:21, 04.12.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Amigor123 Dd Amigor123 Dd

4 0

tzw tor w splocie dla dwóch szerokości...moim zdamiem powinien taki biec od Padwi w kierunku zachodnim i dalej w splocie na most w Zadusznikach-tak było by prościej bez konieczności zmiany czoła pociągu w Woli Baranowskiej...pozdrawiam! 18:10, 04.12.2021


REKLAMA

virusvirus

10 1

Szkoda że rano na Pendolino w Dębicy nie można zdążyć..... 09:24, 04.12.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

hechec

3 4

nieprawda, połaczenie jest super 10:29, 04.12.2021


menemene

3 0

Połączenia powinny być w godzinach szczytu co 40-50 min. Większość bezpośrednio do rzeszowa. Tak robią w całym świwcie. Przykłady w Polsce to Dolnośląskie np. Lubin, czy teraz plany z Jelczem Oławą! 20:09, 04.12.2021


Amigor123 Dd Amigor123 Dd

15 0

Cieszymy się z odzyskania skromnych połączeń kolejowych ale .... gdyby Mielec leżał w województwie Dolnośląskim lub Wielkopolskim ,które są znane z tego,że po rewitalizacji dają na liniach od razu 8-10 par pociągów,to byśmy mieli dopiero super ...wspomniane województwa wychodzą z założenia ,że mniej pociągów po prostu się nie opłaca, nie da rady przyciągnąć ludzi do kolei 4 parami w dni robocze ...na razie kolej służy tylko tym dojeżdżającym do pracy i szkół na 7-8 i kończącym 14-15.30...w innych województwach po prostu władze wojewódzkie są przychylniej nastawione do danych miast , starajac się skomunikować je ze stolicą województwa...co to za gadanie ,że nie ma taboru-nasz szynobus stoi bezczynnie przez 18 godzin na dobę w Dębicy...mamy tylko 4 pary pociągów bo tak wymusza Unia Europejska, anie z dobroci...reszta to czczy słowotok-władze analizują, myślą, pochylają się z troską,a na razie guzik z tego wynika, remont za wiele milionów to pasażerskie i towary powiy co chwilę śmigać ,a tak po torach hula wiatr... 09:27, 04.12.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

menemene

6 0

No wkońcu amigor dobrze rzekłeś. Szynobus powinien jeździć cały czas i to do Rzeszowa. A on stoi w Debicy niemal cały dzień... W soboty nie jeździ w ogóle. Kilku radnych PiS lansuje się na jednym pociągu w piątki po południu. Cyrk na (mieleckiej kolei). Niekompetencja i pogardzanie ludźmi!
PiS powinien wyj..ć takiego marszałka co kłamie że nie ma taboru.... 20:06, 04.12.2021


SuperSuper

12 2

Dobrze, że jest to wszystko naprawiane bo zmierzało to do ruiny a tak lepiej niech towary będą na kolei wożone (węgiel, drewno, nawozy, sól, pelet czy cokolwiek innego) a nie na drogach stwarzając duże zagrożenie dla transportu osobowego nie mówiąc o niszczeniu dróg. Młodzież czy inni bez prawa jazdy ale również Ci co są mocno przywiązani do swoich 4 kółek czasem skorzystają z tego transportu - fajnie, że taka alternatywa będzie.
A tak to wszystko zawsze pozarastane trawami, poniszczone elewacje, rdzewiejąca infrastruktura kolejowa nie wystawiała dobrej oceny dla naszego regionu. 10:05, 04.12.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

menemene

5 0

Nikt bnie będzie korzystał z połączeń z przesiadkami. To nie XIX w. 20:03, 04.12.2021


studentstudent

16 1

Konieczne są konkurencyjne połączenia kolejowe ale też połączenia do Rzeszowa bo Marcel szaleje z cenami biletów. 16:16, 04.12.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

menemene

10 1

Do Rzeszowa powinny jeździć co godzinę bez przesiadek a oni docelowo (za 10 lat po wszystkich remontach) chcą dodać sześc par do Dębicy a tam jakieś przesiadki. Patałachy!!!!!!!!!!

Panie Poręba po co były te cyrki????? 20:01, 04.12.2021


xyzxyz

3 1

Kompletnie nietrafiona inwestycja z perspektywy miasta. Jaka część populacji bedzie tak naprawdę jezdzić tym pociągiem?. 0.02?. Jedynie NOWA linia przez Kolbuszową ma sens z dojazdem nie więcej niż 40 minut byłaby dla miasta sensowna. Jesli nie ma takiej możliwości skupmy się na innych inwestycjach. Ponoć Warszawa ma rozmiszczać ministerstwa po kraju. Łatwa ,czysta robota. Miejsca pracy z sensowną wypłatą. Mielec tak naprawdę potrzebuje linii kolejowej - Rzeszów - Kielce. 12:15, 05.12.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

PickPick

0 0

Inwestycja jest trafiona tylko wykorzystanie powstałej infrastruktury karygodne. Śmieją się w całej Polsce i podają jako przykład niekompetencji.
Tu powinno śmigać kilka pociągów Kraków Lublin i co godzina do Rzeszowa. Pociągi będą pełne. 13:03, 05.12.2021


PickPick

0 0

Co do budowy Linii Rzeszów Mielec Kielce pełna zgoda ale czemu miasto nie zabiera głosu w tej sprawie? 13:05, 05.12.2021


PickPick

5 0

Ten rozkład wygląda jakby ktoś chciał zrobić dobrze firmie busiatskiej. Docelowy rozkład to samo. Temu powinna przykrzeć się prokuratura. 13:10, 05.12.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

PickPick

3 0

Oczywiście mam na myśli busy Rzeszów Mielec. 14:35, 05.12.2021


chorzelakchorzelak

0 0

Ktoś wie gdzie będzie dokładnie przystanek w Chorzelowie? Jest jakiś wgląd do tego projektu? 07:54, 06.12.2021

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

kolejkolej

2 0

Podobno koło kościoła. A powinien być koło nowego wiaduktu aby ci co jadą na "strefę" mogli się tam przesiąść i szybko dojechać do pracy. 11:48, 06.12.2021


apelapel

6 0

Apel do Marszałka Ortyla i Europosła Poręby:

Panowie zdecydujcie się czy kolej w Mielcu ma być:

1. czymś marginalnym z kilkunastoma w porywach do 20-30 osób w szynobusie (tak będzie jeśli wdrożycie ten docelowy model - o którym mówi Marszałek Ortyl w tym artykule - który zakłada "docelowo" za kilka lat 10 par szynobusów do Dębicy i jeszcze mniej do Tarnobrzega; dla osób jadących do Krakowa czy Rzeszowa oznacza to przesiadkę a więc całkowitą minimalizację podróżnych korzystających z tego środka transportu na rzecz innych środków transportu czyli głownie busów jeśli chodzi o transport publiczny; proszę też zauważyć że ten model tylko o dwie pary pociągów zwiększa tą strukturę połączeń która istniała w Mielcu przed ich radykalnym cięciem w kwietniu 2000 r. A wiemy co te osiem par oznaczało - oznaczało coroczne bitwy o zmianę rozkładu bo jak zrobiono dobrze dojeżdżającym do Mielca do tracili na tym np. dojeżdżający do Szkoły w Rzemieniu czy Dębicy i na odwrót. Jednym słowem ten docelowy model który Panowie proponujecie jest jedynie lekkim przypudrowaniem "starego trupa" czyli tego co istniało tuż przed likwidacją połowy połączeń w owym kwietniu 2000 r. a należy przecież przecież uwzględnić olbrzymie zmiany w społeczeństwie które od tamtego czasu zaszły czyli że ludzie mają coraz więcej samochodów i są coraz bardziej wygodni,

2.czymś realnie służącym mieszkańcom gdzie Mielczanie wygodnie będą podróżować do Rzeszowa pociągiem regionalnym (a po remoncie całego odcinka do Krakowa pociągiem międzywojewódzkim); przy tym wariancie należy zmienić założenia docelowego modelu rozkładu jazdy i zaniechać lub znacznie zmodyfikować istniejące plany poprzez oparcie połączeń regionalnych na linii Mieleckiej o relację Mielec - Rzeszów. Na początku należało by uruchomić około sześć par Mielec - Rzeszów (myślę, że to leży w zakresie możliwości finansowych UMarsz.) a potem uzupełniać o kolejne pociągi w tym także o pociągi na zmodernizowanej trasie do Padwi i Stalowej Woli. W ogóle nie przeszkadza tu by wprowadzić przynajmniej sporą część pociągów regionalnych w relacji Stalowa Wola Południe - Dębica - Rzeszów

Wprowadzenie drugiego modelu zakłada małą rewolucję gdyż pociągi regionalne , w tym te jeżdżące w ramach Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej) na odcinku Dębica - Rzeszów musiały by uwzględniać założenie, że muszą się one wkomponować w szkielet połączeń Mielec - Rzeszów.
Tak więc Panie Marszałku musi zapaść po Pana stronie decyzja o priorytetach przy układaniu rozkładu jazdy dotyczących uwzględnienia relacji Mielec - Rzeszów jako kluczowej w tej części województwa. Decyzja należy do Pana - albo zrewolucjonizuje Pan połączenia na tym obszarze, dobrze zreformuje Pan komunikację publiczną w Mielcu i przybliży Mielec do świata albo będzie Pan "pudrował trupa" i to za niemałe pieniądze przy stosunkowo małych efektach.
Nie da się ukryć, że wymagać to będzie w przyszłości elektryfikacji linii mieleckiej ale to już kwestia nie na teraz.

Pozdrawiam! 12:29, 06.12.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA
REKLAMA
0%