Zamknij

Nowa komenda policji na osiedlu Rzochów? Trwają rozmowy

11:55, 27.10.2023 Aktualizacja: 13:03, 28.10.2023
Mielecka komenda potrzebuje nowej siedziby - na zdjęciu wizualizacja budynku policji w Pile (fot. Policja Wielkopolska) Mielecka komenda potrzebuje nowej siedziby - na zdjęciu wizualizacja budynku policji w Pile (fot. Policja Wielkopolska)

Od jakiegoś czasu mówi się o potrzebie budowy nowej siedziby Komendy Powiatowej Policji w Mielcu. Uzgodnienia trwają, a do mieleckiego magistratu wpłynęło pismo komendanta Tomasza Grazdy z wnioskiem o przekazanie gruntu na potrzeby takiej inwestycji. Na razie jako główne miejsce lokalizacji siedziby policji wskazywane jest osiedle Rzochów.

Na czwartkowej sesji rady miejskiej, jej przewodniczący odczytał pismo, które do mieleckiego magistratu skierował komendant Komendy Powiatowej Policji Tomasz Grazda. - Z uwagi na trudną sytuację lokalową w budynku Komendy Powiatowej Policji w Mielcu, zwracam się z wnioskiem o nieodpłatne przekazanie nieruchomości, działki gruntowej do zasobu Skarbu Państwa w trwały zarząd Komendy Wojewódzkiej Policji w Rzeszowie, celem umieszczenia naszej jednostki w programie modernizacji policji, tj. zabezpieczenie środków finansowych na cele inwestycyjne i budowę nowej siedziby Komendy Powiatowej Policji w Mielcu - napisał.

Jak podkreślił komendant Tomasz Grazda, przedsięwzięcie spowodowane jest koniecznością zapewnienia właściwych warunków służby i pracy oraz godnych warunków obsługi interesantów.

Obecny budynek przy ul. Wyspiańskiego użytkowany jest przez funkcjonariuszy o 1957 roku, sam obiekt powstał cztery lata wcześniej. - Wielokrotnie był modernizowany i przebudowywany, co jednak nie zaspokaja potrzeb użytkowników oraz interesantów. Obecne warunki techniczne budynku, jego „wiekowość” oraz usytuowanie na zbyt małej działce, otoczonej budynkami mieszkalnymi oraz instytucji publicznych i prywatnych, w centrum miasta, nie pozwala na dalszą modernizację, przebudowę, nadbudowę czy też rozbudowę - wskazuje komendant Grazda.

Sama komenda od 2013 boryka się z problemami lokalowymi, część swojej działalności musiała przenieść do budynku pogotowia, Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie czy starostwa. - Użyczone pomieszczenia były i nadal są niezbędne dla prawidłowego wykonywania zadań. Warunki lokalowe są bardzo trudne, jesteśmy zmuszeni użyczać pomieszczenia, co jadnak nadal nie rozwiązuje naszych problemów - podkreśla.

Tomasz Grazda wskazuje na wynikający z tego „chaos komunikacyjny pomiędzy funkcjonariuszami”. - Interesanci przybywający do budynku Komendy odsyłani są do okolicznych budynków i z tego powodu są niejednokrotnie bardzo niezadowoleni i tracą kontakt z policją - dodaje komendant KPP. - Jesteśmy odbierani jako niezorganizowani i niekompetentni.

Komendant mieleckiej policji zaznaczał też, że ciągle zmieniają się przepisy dotyczące BHP i przeciwpożarowe, ochrony danych osobowych, informacji niejawnych, praw i wolności obywatelskich, rośnie też biurokracja. - Za tym idzie zwiększenie zasadniczego kryterium wartości przedmiotu kradzieży i związana z tym większa ilość prowadzonych postępowań o wykroczenie, a także rosnąca ilość śledztw i dochodzeń, spowodowało to zapotrzebowanie na większą ilość pomieszczeń służbowych: biurowych, archiwalnych, szatni, pomieszczeń sanitarnych, socjalnych, technicznych, magazynów dowodów, pomieszczeń dla techników, magazynu uzbrojenia, pomieszczeń kancelarii, przewodników psów, wybiegu dla psów, miejsc parkingowych służbowych i dla interesantów - wylicza Tomasz Grazda.

W komendzie konieczne jest też stworzenie infrastruktury dla osób z niepełnosprawnościami. - Budynek nie spełnia takich wymagań, a kolejne przebudowy czy też modernizacje są niemożliwe, bezskuteczne i powodują duże wydatki, które nie są adekwatne do wykonanych przedsięwzięć, a wybudowanie nowego obiektu komendy może to zahamować - podkreśla komendant.

- Proszę o udzielenie pomocy i wsparcia, które przyczynią się zarówno do poprawy warunków pracy policjantów oraz obsługi obywateli - zaapelował Tomasz Grazda.

Prezydent Jacek Wiśniewski potwierdził, że trwają już rozmowy dotyczące zamiany działek pomiędzy gminą a Skarbem Państwa. - Już wielokrotnie rozmawialiśmy z panem komendantem na temat lokalizacji budowy nowej siedziby komendy. Padały różne pomysły, jednym z nich jest zlokalizowanie komendy na osiedlu Rzochów i przeznaczenie terenu akurat w tej lokalizacji - mówił. - Na pewno wymaga to głębszej analizy z racji tego, że nie ma terenów w Mielcu, które należałyby do Skarbu Państwa. My musielibyśmy się zamienić ziemią.

- Chcielibyśmy na zasadzie zamiany przekazać grunt Skarbowi państwa, a my byśmy otrzymali działkę w innej lokalizacji. Jest to zgłoszone, będziemy nad tym procedować i będziemy się jeszcze spotykać. Na pewno trzeba zwiększyć grono osób które zajmą sią tym projektem, bo wiele jest znaków zapytania odnośnie samej inwestycji - dodawał prezydent Wiśniewski.

(hm)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
0%