W ramach projektu przedszkolaki mają możliwość uczestniczenia w dodatkowych zajęciach, które wspierają ich wszechstronny rozwój. Zajęcia obejmują gimnastykę korekcyjną, taneczne, logopedyczne, terapeutyczne, rozwijające kompetencje społeczno-emocjonalne oraz zajęcia z języka angielskiego.
Łącznie dzieci uczestniczą w 8 godzinach takich zajęć tygodniowo, co pozwala na indywidualne dopasowanie programu do ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych. Zajęcia są dostosowane do możliwości psychofizycznych dzieci, mając na celu wyrównanie szans edukacyjnych najmłodszych uczestników.
Dzięki wsparciu finansowemu projektu placówka została wyposażona w nowoczesne pomoce dydaktyczne, które umożliwiają dzieciom zarówno zabawę, jak i naukę. Bogate zasoby edukacyjne sprzyjają rozwojowi kreatywności, ciekawości oraz pomagają dzieciom otworzyć się na nowe możliwości.
Wprowadzono także zmiany infrastrukturalne, przeprowadzając remonty sali zajęciowej oraz świetlicy, a także doposażając plac zabaw. Te inwestycje sprawiają, że dzieci z radością biorą udział w zajęciach, a przedszkole staje się jeszcze bardziej przyjaznym i inspirującym miejscem.
Celem realizowanego projektu jest także poprawa jakości edukacji przedszkolnej w Gminie Padew Narodowa, a także wsparcie równego dostępu do edukacji dla dzieci w tym regionie. Projekt skierowany jest do 25 dzieci w wieku przedszkolnym oraz kadry pedagogicznej zatrudnionej w oddziale przedszkolnym.
Dzięki temu projektowi dzieci w Gminie Padew Narodowa mają zapewnione lepsze warunki do nauki i zabawy, co przyczynia się do ich wszechstronnego rozwoju oraz równego dostępu do edukacji w najwcześniejszych latach życia.
Projekt rozpoczął się 1 lutego 2024 roku i potrwa do 31 sierpnia 2025 roku. Jego całkowita wartość to 549 754,59 zł, z czego dofinansowanie wynosi 494 779,13 zł, a wkład budżetu JST to 54 975,46 zł.