Komentując podpisanie umowy minister infrastruktury Andrzej Adamczyk zapowiedział m.in. zwiększenie częstotliwości przejazdów oraz skrócenie czasu podróży między głównymi ośrodkami miejskimi w kraju. Przy okazji wspomniał, że już w 2023 roku, po raz pierwszy w Polsce, pociągi będą mogły poruszać się z prędkością do 250 km/h.
Maciej Małecki, sekretarz stanu w Ministerstwie Aktywów Państwowych scharakteryzował podpisanie umowy między Ministerstwem i PKP IC jako kolejną szansę na dalszy rozwój narodowego przewoźnika i wzmocnienie jego pozycji na konkurencyjnym rynku przewozów. Podkreślił też, że inwestowanie w koleje oznacza inwestycję w bezpieczeństwo oraz ekologię.
Jak powiedział Marek Chraniuk, prezes zarządu PKP Intercity S.A., w 2015 roku spółka przewiozła 30 mln pasażerów, ale w 2019 było ich już prawie 50 mln. Mimo pandemii koronawirusa w 2020 roku ruch pasażerski w sezonie wakacyjnym był mniejszy tylko o 30 proc.
- Na zakup i modernizację taboru w latach 2016 - 2020 udało się zakontraktować już 5 mld zł. Strategia PKP Intercity S.A. do 2023 roku zakłada 7 mld zł inwestycji. Dzięki podpisanej umowie uda się uzyskać do 2030 roku kolejne 19 mld zł. Aż 83 proc. naszych pasażerów bardzo pozytywnie wypowiada się o naszych przewozach - stwierdził Chraniuk.
Efektem modernizacji linii kolejowych ma być bogatsza oferta i większa częstotliwość połączeń PKP Intercity. Docelowo pociągi na trasach: Warszawa - Białystok, Warszawa - Lublin, Warszawa - Częstochowa, Poznań - Szczecin oraz Warszawa - Radom - Kielce - Kraków mają odjeżdżać co godzinę.
Wśród nowych miejscowości w siatce połączeń narodowego przewoźnika, które mają się pojawić do 2030 roku, wymienia się m.in. Grudziądz, Sierpc, Rypin, Brodnicę, Kwidzyn, Sztum, Kartuzy, Kościerzynę, Kłobuck, Ostrołękę, Olecko, Mielec, Hajnówkę oraz Bielsk Podlaski.
Prezes zarządu PKP Intercity S.A. poinformował, że spółka planuje wzrost liczby połączeń ze 120 tys. pociągów w 2021 roku do 196 tys. w 2030 roku (wzrost o ok. 64 proc.). Liczba pasażerów PKP Intercity w 2030 roku, według szacunków przewoźnika, ma się zwiększyć do poziomu około 74 mln. 2019 rok Spółka zakończyła z wynikiem 49 mln pasażerów, w minionym roku zaś, ze względu na pandemię, było to 27 mln pasażerów.
Inwestycje PKP Intercity zakładają zakup 38 składów wagonowych, piętrowych typu push-pull, wraz z 45 lokomotywami wielosystemowymi dostosowanymi do prędkości 200 km/h. Planowane jest też wzbogacenie taboru o 500 nowych wagonów dostosowanych do prędkości nie mniejszej niż 200 km/h i modernizację 500 wagonów kursujących z prędkością 160 km/h i 200 km/h.
Jak powiedział Tomasz Gontarz, członek zarządu PKP Intercity S.A., umowa gwarantuje nie tylko aktywną walkę z wykluczeniem komunikacyjnym, ale również premiuje ekologiczny środek transportu, jakim jest kolej. Jest ona trzykrotnie mniej emisyjna od transportu drogowego i aż ośmiokrotnie mniej emisyjna od transportu lotniczego.
Według symulacji PKP Intercity wybierając pociągi zamiast transportu drogowego, tylko w minionym roku Polacy mogliby się przyczynić do redukcji emisji dwutlenku węgla do atmosfery o blisko 460 tys. ton. Rozwój kolei wpisuje się też, zdaniem Gontarza, w założenia Europejskiego Zielonego Ładu. Spółka przewiduje zakup taboru o mniejszej emisji CO2.
Plany ekologicznych zakupów zakładają 63 lokomotywy wielosystemowe prowadzące pociągi z prędkością 200 km/h, 16 lokomotyw hybrydowych, spalinowo – elektrycznych, o prędkości maksymalnej w trakcji elektrycznej 160 km/h i w trakcji spalinowej 120 km/h oraz 20 składów zespolonych o napędzie hybrydowym i prędkości max. do 160 km/h.
O ambitnych, ale możliwych do zrealizowania, planach PKP Intercity w zakresie modernizacji taboru wspomniał Krzysztof Mamiński, prezes zarządu PKP S.A. i przewodniczący rady nadzorczej PKP Intercity S.A. Umowę z Ministerstwem Infrastruktury określił jako gwarancję stabilności funkcjonowania narodowego przewoźnika.
Obiektywny 16:16, 15.01.2021
Cieszę się bardzo !!! Dobre wiadomosci dla Mielca i regionu...teraz przed miastem wyzwanie dworzec PKP...oby nie było jak z platformy że linia do zlikwidowania 16:16, 15.01.2021
KGC16:18, 15.01.2021
Jak platfusy dojdą do władzy to sprzedadzą wszystkie lokomotywy, wagony razem z torami 16:18, 15.01.2021
Azbest 19:12, 15.01.2021
Sprzedadzą bo się nie opłaca, kupili i Niemiec i zacznie się opłacać. 19:12, 15.01.2021
Goździk27129316:19, 15.01.2021
To bardzo dobra wiadomość dla Mielca. Bardzo się cieszę, bo pozwoli na skomunikowanie miasta z dużymi ośrodkami miejskimi takimi jak Kraków, Lublin czy Wrocław, Warszawa. Pamiętam jak jeździł do 1 września 2009 roku pociąg "Hetman". 16:19, 15.01.2021
W 3h nad morze16:21, 15.01.2021
Jest po co żyć👍 16:21, 15.01.2021
Polecam 02:06, 16.01.2021
Jechałem, dwa lata temu, 800 km w 3 godziny... z Paryża do Marsylii. Bilet tańszy, niż z Krakowa do Gdyni. Można również z Moskwy do Petersburga - 650 km w niespełna 3 godziny, ale dość drogo. 02:06, 16.01.2021
klikbajt16:26, 15.01.2021
to na zdjęciu to stacja Mielec?
Niesamowite, pociągi intercity w Mielcu (tu słowo klucz "do 2030" roku) czyli nie wiadomo czy i kiedy ... a Redaktor "podnieca" się jakby to było niebawem.
Póki co to wiatr hula, czasem jakiś towarowy przejedzie. 16:26, 15.01.2021
jak wszyscy 16:36, 15.01.2021
https://www.pap.pl/centrum-prasowe/793601%2Cponad-19-mld-zl-do-2030-roku-na-inwestycje-w-pkp-intercity-nowoczesne-sklady 16:36, 15.01.2021
stann13:22, 16.01.2021
Było głosować na PiS, na Kapinosa a już byśmy w 2 godziny jeźdxili do stolicy. 13:22, 16.01.2021
.16:32, 15.01.2021
Nie chcę być złym prorokiem i obym się mylił, ale to co się buduje w Mielcu, to znaczy ten peron wystarczy dla jednej lokomotywy i dwuch wagonów, może nawet nie. 16:32, 15.01.2021
Ortograf17:10, 15.01.2021
dwuch???!! gratulacje 17:10, 15.01.2021
Do ortograf17:27, 15.01.2021
Jeden h jak sie to pisze. Ważne że gość dobrze mówi... 17:27, 15.01.2021
.18:43, 15.01.2021
Do Ortograf .Dziękuję, zawsze mam problem z tym słowem, dzieki Tobie zapamietam pisownie na zawsze. 18:43, 15.01.2021
XZ19:30, 15.01.2021
Nie przesadzajmy. 200m peron to mniej więcej 1 lokomotywa i 7 wagonów. To nie jest tak mało jak większość próbuje Wam wmówić. Mielec to nie jest żadne centrum przesiadkowe by peron miał 400m. 19:30, 15.01.2021
Mechanik 10:30, 16.01.2021
Autobus szynowy się zmieści a ewentualny dalekobieżny nie będzie miał więcej, niż 5 wagonów. Tak to obecnie wygląda na bocznych liniach. 10:30, 16.01.2021
nakolei.pl16:44, 15.01.2021
https://www.nakolei.pl/21-miliardow-dla-pkp-intercity-od-ministerstwa-infrastruktury-szykuja-sie-ogromne-inwestycje/
Dodatkowo pociągi dalekobieżne mają do 2030 roku dojeżdżać m.in. do: Grudziądza, Sierpca, Rypina, Brodnicy, Kwidzyna, Sztum, Kartuz, Kościerzyna, Kłobucka, Ostrołęki, Olecko, Mielec, Hajnówka i Bielsk Podlaski. 16:44, 15.01.2021
Grześ 16:44, 15.01.2021
Do 2030 r., perspektywa jest, pożyjemy zobaczymy, zamiast słów czyny, na które trochę poczekamy. 16:44, 15.01.2021
Kolejarz16:52, 15.01.2021
Odcinek Dębica – Mielec – Tarnobrzeg został wybudowany w 1887 roku. Wybudowało go Towarzystwo Kolei Galicyjskiej im. Karola Ludwika na podstawie koncesji z 29 grudnia 1886 roku.
A teraz przy tym sprzęcie *%#)!& się już minimum dwa lata.
Kiedyś to się budowało. 16:52, 15.01.2021
złomek18:05, 17.01.2021
Mam kilkumetrowy odcinek szyny z tego toru, pisze na nim Konigschutte 1886 18:05, 17.01.2021
Wieśniaczek z Mielca17:07, 15.01.2021
" Tak biedne dziecko z Mielca wygląda pociąg pasażerski" 17:07, 15.01.2021
Jan17:20, 15.01.2021
Propaganda ma się dobrze...bicie piany to pisuar umie najlepiej...bujdy na kółkach.
A kto w Mielcu będzie przestawiał lokomotywy ????
W 21 wieku nie zrobić elektryfikacji linii to ekonomiczne samobójstwo..ale to tylko potrafi pisuar. 17:20, 15.01.2021
Dwa wagony 17:55, 15.01.2021
Ta . Przynajmniej kuźwa chcą ci ten"pianę " robić a nie jak za lewaków że linia do zlikwidowania 17:55, 15.01.2021
psychiatra 18:02, 15.01.2021
Oj Janie , Janie jak kogoś nie obrazisz to nie wiesz ,że żyjesz . 18:02, 15.01.2021
Naprawdę? 21:27, 15.01.2021
Elektryfikacja dla kilku par pociągów? Nie słyszałeś o hybrydach? 21:27, 15.01.2021
Panie17:25, 15.01.2021
Łoktórej godzinie to pindolinio przyjedzie ? Żebym jo mogła z kurami i paczką wędlin z dziubkowa zdążyć na pełron. Na szczyłście będzie przejście podziemne z windoł bo nie dom rady tyle stopni już w tym wieku pokonać....😜 17:25, 15.01.2021
zawiadowca 18:03, 15.01.2021
Ło 24:30 18:03, 15.01.2021
wieśniak17:59, 15.01.2021
ale bójda na resorach , takiego czegoś to nikomu się nie śniło 17:59, 15.01.2021
Pat18:28, 15.01.2021
Widać że ci co się podniecają, nie przeczytali artykułu. Plan jest do 2030r. to 9 lat, więc wszystko możliwe. 18:28, 15.01.2021
hehehe18:53, 15.01.2021
Ale nie impotenty. 18:53, 15.01.2021
KONIECZNIE!!!19:08, 15.01.2021
KOLEJ MIELEC-KOLBUSZOWA. 19:08, 15.01.2021
Rzeszowiak 09:32, 16.01.2021
Takie połączenie aż się prosi zeby powstało, mogły by jeździć tam takie zielone wagony z napisem Marcel :) 09:32, 16.01.2021
Polak-Patriota19:42, 15.01.2021
Jestem dumny z rządów jedynego patriotycznego ugrupowania jakim jest Prawo i Sprawiedliwość.
Pozostali to V kolumna, nie dajcie się zwieść na ich populistyczne hasełka. Tylko obóz Zjednoczonej Prawicy jest w stanie pomóc Polsce w tych trudnych czasach.
500+, 300+, 13 i 14 emerytura. Osiągnięcia Dobrej Zmiany można wyliczać w nieskończoność. 19:42, 15.01.2021
Zawisza22:51, 15.01.2021
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
Jarosław 23:38, 15.01.2021
Zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.
marecki 16:50, 17.01.2021
Żart 16:50, 17.01.2021
Pat10:08, 18.01.2021
Jeszcze żadne państwo nie dorobiło się na socjalu, geniuszu. 10:08, 18.01.2021
Cielęciarz19:50, 15.01.2021
Ja chcę koleją do Radomyśla, a mieszkam w Łączkach Brzeskich, da się coś zrobić choćby do 2035? 19:50, 15.01.2021
Braciszek21:06, 15.01.2021
2030 rok to dziesięcioletnia perspektywa!
W roku 2024 będziemy mieć sztuczną inteligencję.
W roku 2027 powszechne będą indywidualne retryfikatory komunikacyjne.
W roku 2029 osobowy transport kolejowy zacznie być już anachronizmem!
Pomyślmy realnie. Mielec nie leży na "atrakcyjnej" trasie kolejowej!!!
Jedynie częste połączenia do najbliższych węzłów kolejowych daje nam pozbycie się wykluczenia komunikacyjnego. Niestety nie ma innej alternatywy. Przesiadka w Dębicy dla połączeń wschód-zachód, czy też przesiadka w Rozwadowie lub Sandomierzu dla połączeń północnych to jedyna alternatywa.
REASUMUJĄC:
Stwórzmy sieć kilkunastu połączeń lokalnych do stacji węzłowych i wykluczenie komunikacyjne Mielca już w połowie obecnego 2021 roku przestanie być aktualne. 21:06, 15.01.2021
Za proste21:35, 15.01.2021
Bardzo sensowne, ale zbyt mało ambitne! Propaganda ma swoje wymagania. 21:35, 15.01.2021
PKP21:41, 15.01.2021
Zgadzam się całościowo. Potrzebne są szynobusy od 5 rano do 22 co godzinę tak aby przesiadka w Dębicy stała się bezproblemowa 21:41, 15.01.2021
Racja! 21:53, 15.01.2021
Ale to za proste, za mało ambitne... Propagandowo się nie sprzeda. 21:53, 15.01.2021
do platformerskiego 23:13, 15.01.2021
Mielec jak najbardziej może mieć sensowne połączenia kolejowe bezpośrednie z Rzeszowem ok. 8 par, Krakowem ok. 3 pary regionalnych i ok. 3 pospiesznych (Lublin - Wrocław) i Lublinem ok. 2 pary regionalnych.
To jest duże miasto i możliwość dojazdu co dziennie do Krakowa i Rzeszowa do pracy.
Wystarczy tylko dobra oferta. Niestety czy potrafi to zrobić Ortyl? Panie Poręba prośba o interwencję i zdecydoweane działania bo linia jest niezelektryfikowana i zbyt mało mijanek by zrobić dobrą ofertę!!!!!!!!
Dziękujemy co Pan do tej pory zrobił dla Mielca!!!
Przesiadki można se wsadzic w d... To nie XIX w. a kolej nie może służyć tylko starej babie (nie mam nic p-ko starszym kobietom) która nie ma auta.
Platformersy i ich pocioty tylko potrafią likwidować!!!!!! 23:13, 15.01.2021
2030?21:30, 15.01.2021
Czyli realnie nie wcześniej, niż za ćwierć wieku... Kto jeszcze będzie pamiętał o Adamczyku i jego obietnicach? 21:30, 15.01.2021
Axl22:31, 15.01.2021
A o której będzie leciał ten na Dębice, bo chciałbym się jeszcze przed odjazdem zaszczepić.... 22:31, 15.01.2021
Zawisza22:54, 15.01.2021
Większego pier, dol, enia nie słyszałem 300 mil a elektryki niema,, może już nie wracaj z Brukseli panie Poręba Europoseł gdzie jestes tak wygląda Bruksela czy wiocha z której *%#)!& les do brukseli 22:54, 15.01.2021
stop platformersom23:14, 15.01.2021
Mielec jak najbardziej może mieć bezpośrednie pociągi z Rzeszowem ok. 8 par, Krakowem ok. 3 pary regionalnych i ok. 3 pospiesznych (Lublin - Wrocław) i Lublinem ok. 2 pary regionalnych.
To jest duże miasto i możliwość dojazdu co dziennie do Krakowa i Rzeszowa do pracy.
Wystarczy tylko dobra oferta. Niestety czy potrafi to zrobić Ortyl? Panie Poręba prośba o interwencję i zdecydoweane działania bo linia jest niezelektryfikowana i zbyt mało mijanek by zrobić dobrą ofertę!!!!!!!!
Dziękujemy co Pan do tej pory zrobił dla Mielca!!!
Przesiadki można se wsadzic w d... To nie XIX w. a kolej nie może służyć tylko starej babie (nie mam nic p-ko starszym kobietom) która nie ma auta.
Platformersy i ich pocioty tylko potrafią likwidować!!!!!! 23:14, 15.01.2021
Axl 08:13, 16.01.2021
Proszę dziękować Porębie w swoim imieniu, a nie wszystkich. 08:13, 16.01.2021
Podróżnik 10:23, 16.01.2021
Model kolei, budowany przez PiS, jest powrotem do przeszłości. Obecnie, w krajach rozwiniętych komunikacyjne, pociągi kursują w takcie godzinnym w określonych relacjach a przesiadki są czymś oczywistym. Dzięki temu podróż jest znacznie krótsza, no i koszty zdecydowanie niższe. 10:23, 16.01.2021
250km na godzinę23:49, 15.01.2021
Tak szybko przejdzie ,że nie będzie się miał czasu zatrzymać w Mielcu:). Ja to nawet zastanawiam się czy one już nie jeżdżą tylko tak szybko ,że ich nie widać. Do Dębicy nie udało się średniej 60 utrzymać Ci 250 będą jezdzić. Tylko czekać ,aż Mielec zaczną podpatrywać Chińczycy co zrobili Magleva. 23:49, 15.01.2021
max 12011:42, 16.01.2021
Po remoncie od Mielca do Dębicy ma być do 120 na łukach 90. Od Krakowa do Rzeszowa jest 160. Na CMK jest max 200, tylko w artykule można napisać ile się chce. 11:42, 16.01.2021
Za 10 lat... 01:57, 16.01.2021
Zmieni się rząd, zmienią się koncepcje... A tymczasem, zamiast propagandy, kiedy w końcu autobusiki szynowe do Dębicy? Pierwotny termin już minął. 01:57, 16.01.2021
ktosik09:03, 16.01.2021
To ma jakiś sens . Samochodem do warszawy jadę w 3h i 15 minut z Mielca , jesli pociągiem byłbym za 1,5 -2 h w Warszawie to jak najbardziej jestem "ZA" 09:03, 16.01.2021
ktosik09:53, 16.01.2021
Zapomniałem dopisać , może być tak ,że szybciej wybudują autostradę z Mielca do Warszawy . Bo mam wrażenie , że te połączenia z Mielca do Warszawy , będą raz w tygodniu albo raz w miesiącu . Oby jak najszybciej weszły te kursy. 09:53, 16.01.2021
Sceptyk10:16, 16.01.2021
Obserwując "dynamiczny i terminowy" postęp prac pomiędzy Dębicą a Mielcem, po prostu nie wierzę w te obietnice. 10:16, 16.01.2021
Mieszkaniec 10:19, 16.01.2021
Powiedzcie mi pany pisuary co liżą już jajuszka radnym. Która mielecka rodzina załóżmy 3 osobowa wyda 350zl na przejazd w jedna stronę do Warszawy który jedzie (pendoliono) na trasie Mielec -WWA najszybciej 4,5h. Skoro autem dojeżdżasz za 100zł w 3h.
Właśnie dlatego leśne dzbany zlikwidowano kilka lat temu odcinek Mielec-debica. TO JEST NIEOPŁACALNE! Nikt z Was nie będzie jeździł tym pociągiem za 500baniek. Ale wy lubicie wspierać pisowskie pomysły jak kupno obrazów przez glinskiego za 500baniek. Jesteście żałośni. Cieszycie się z megalomanstwa które was pogrąża. 10:19, 16.01.2021
gosc23411:36, 16.01.2021
nigdy żadne pendolino nie bedzie jeździć przez Mielec, linia nie ma i nie bedzie miec odpowiednich parametrów, owszem raz dziennie w Debicy mozna wsiąść do Pendolino jadącego do Gdańska i wielu mielczan tak robi mimo ze podróż jest droga ale szybka i wygodna., do Gdańska to około 6 godzin. Ty pewnie przedkładasz koszty nad komfort i szybkość, twoja sprawa więc tankuj LPG do swojego passata i wjo , aha, może ci nie pasuje wyjeżdzać o 1 w nocy bo na drogach pusto ale skoro szkoda ci na pendolino to mówi się trudno. czym jeszcze cie zasmuce?, w pendolino pasazerów full i to ty masz problem bo ich stać na bilet i nie marudzą a Ciebie? 11:36, 16.01.2021
XX14:39, 16.01.2021
1. Pendolino nie będzie jeździć z Mielca do Warszawy
2. Nie stać cię na pendolino to wybierasz tańsze połączenia. Nikt cię nie zmusza do korzystania z niego.
3. Cena za 3 osoby dorosłe z Mielca do Warszawy wynosiłaby 192zł (według cennika IC) a przy wcześniejszym zakupie około 130zł. 14:39, 16.01.2021
Mieszkaniec 17:54, 16.01.2021
Czytajcie ze zrozumieniem. Wydawanie kilkuset milionów na ta trasę jest nieopłacalne. Nikt tym nie będzie jeździł ! Ta linia nigdy nie będzie rentowna. Zamiast wydawać na szpitale edukacje to pakujemy w megalomanstwo. to tak jak CPK pisiorow. 17:54, 16.01.2021
do mieszkanca12:23, 17.01.2021
człowieku , co ty opowiadasz, linia była w stanie smierci technicznej, jeszcze dwa trzy lata i nawet pociagi towarowe nie mogłyby nią jeździć, a może uwazasz że zakłady chemiczne w Pustkowie powinny przejść na transport tirami? a może elektrociepłonia czy krono też powinni wozić cięzarówkami, Azoty Tarnów z powodu remontu linii przez Mielec jeżdżą codziennie okrezna drogą do Siarkopolu koło Staszowa i czy oni tez powinni przezucic sie na tiry? odpowiedz sobie. Druga sprawa to totalne dno regionalnego transportu publicznego w Mielcu, nie przeszkadza ci zupełny brak połaczen z Tarnowem? nie przeszkadza ci że jedziesz do Krakowa nie duzym wygodnym autobusem tylko przerobionym furgonem dostawczym i to na około przez Czermin, Szczucin, Dabrowe? tak według ciebie powinien wyglądać transport regionalny w XXIwieku? nie przeszkadza ci to? może choć trochę dzieki wyremontowanej linii się to zmieni. pozdrawiam 12:23, 17.01.2021
Zawisza10:21, 16.01.2021
Do pisiorow przestańcie robić propagandę dobrze wiecie ze nic z tego nie będzie
Czekam paradoksalnie kiedy zaczniecie wszystkich pałować by się u władzy bez poparcia społecznego utrzymać komuchy też tak robili w 88 raku 10:21, 16.01.2021
stann13:24, 16.01.2021
Kto pałował to mielczanie dobrze wiedzą. 13:24, 16.01.2021
ciuch ciuch ciuch11:36, 16.01.2021
Co uni tam z tym heja ćpają? Jaki piękny kawał propagandy sukcesu. Gierek by pozazdrościł.
A kturyndy un bedzie ciuchoł tyn bałałaj? O Dębicy nic nie pisze, ani o Tarnobrzegu czy Rozwadowie. Od Tarnowa przez Lisią i Radomyś? Żeby ino po prawy stronie jechoł, bo inaczy wypadków będzie dużo. Ale za to bedzie się zaczymywoł na przystankach autobusowych w Jaszczompce, Janowcu, Żarufce, Ździorcu, Radomyślu, Portyni, Zgórsku, Podborzu , Piontkowcu i na Woli. Bedom ludzie do roboty na strefe jeździć. Bedzie jechoł na strefe? 11:36, 16.01.2021
Tymczasem...13:06, 16.01.2021
Tzw. "polskie pendolino" musiało zwolnić, bo zima... Tak to jest, jak kupuje się niezbyt wygodny, wąski tramwaj międzymiastowy bez wyobraźni. 13:06, 16.01.2021
Aaaa13:16, 16.01.2021
Może by tak z 1 mld ten od serduszek dozbierał? Hihi🤣 13:16, 16.01.2021
zibi 5313:29, 16.01.2021
Jednak będą wcześniejsze wybory. 13:29, 16.01.2021
abepe17:11, 16.01.2021
Do belzebuba z Torunia przejazd za darmo, tylko z grubymi kopertami 17:11, 16.01.2021
Krzysiek G21:09, 16.01.2021
Dzień dobry państwa jak w marcu 2021 skończą tory kolejowe w Mielec Dębica L25 to będzie prowadzić aż do Krakowa. Czy przesiadka będzie w Dębicy? 21:09, 16.01.2021
Marzec?11:41, 17.01.2021
13 grudnia się nie udało i teraz mowa o "wiośnie" - czyli np. 20 czerwca. Konkretnej daty brak. 11:41, 17.01.2021
Gdd22:40, 16.01.2021
Ciekawe czy do tego czasu oddadza hale sportowa do uzytku 22:40, 16.01.2021
do gdd13:33, 17.01.2021
nie będzie bo mamy poje....go wiśniewskiego i tęznia miala być na borku i gówno 13:33, 17.01.2021
radek23:40, 16.01.2021
a z moskwa to polaczenia nie bedzie lub do berlina 23:40, 16.01.2021
do radzia00:26, 17.01.2021
a może byś chciał z mielca do Stambułu ,Grecji szkaradku 00:26, 17.01.2021
adolf 16:24, 17.01.2021
i dlaczego k....wa jego mać daty nie ma kiedy będzie pociąg jezdzil z mielca do debicy???????????? 16:24, 17.01.2021
Morgend07:50, 18.01.2021
Oby tylko wyborców PiS PO i SLD wywiozły te pociągi z kraju to w końcu może się coś zmieni na dobre 07:50, 18.01.2021
Aquarius11:36, 18.01.2021
Hmm..czytam te piSSowskie wypociny o można dojść do wniosku że im dalej na wschód tym większa ciemnota społeczeństwa, podatna ta narodowo-faszystowska propagandę. W głowie się nie miesi...tępe myślenie ciemnego luda, nie pamięta już jak agent " maciarenka" kupował śmigłowce w mielcu, 1000 dronów dla wojska, wspólne śmigłowce z Ukrainą, "krzywomordy" budował promy, milion aut elektrycznych, 22 mosty na Wiśle, 100 obwodnic miast. w jeden rok wyremontował tyle samo dróg gminnych co poprzednicy przez cały okres, miliony mieszkań+
Będziecie widzieć te pociagi INTERCiTi tak samo jak w 2027 pierwszy odlatujący samolot z "narodowo-faszystowskiego " lotniska w Baranowie...jedyne co wam pozostanie to płacić coraz wyższe opłaty i danimy ( bo według linii partii - PiSS nie podnosi podatków tak jak poprzednicy)....i dla upośledzonych przypominam ze faszyści rządzą już 6 rok...no ale to przecież "wina Tuska" co nie... 11:36, 18.01.2021
I po co? 16:33, 18.01.2021
Bez wyzwisk nie dasz rady? To, co napisałeś, może trafić wyłącznie do ciemnoty, choć gdybyś wyraził to inaczej... 16:33, 18.01.2021
123abc22:12, 15.01.2021
6 2
E tam! W 9 lat może zdążymy wybudować :) 22:12, 15.01.2021
Realista02:13, 16.01.2021
2 4
Nie będzie pasażerów, to i pociągi będą zbędne. Do muchowozów nie warto dopłacać. No, zobaczymy, jak będzie. 02:13, 16.01.2021
Alek 09:42, 16.01.2021
2 1
Mielec może mieć dworzec czego nie ! Ale czy będzie tam kasa biletowa ?A może tak jak w Leżajsku jest dworzec nie ma kasy a jest bar ! 09:42, 16.01.2021