Poczta Polska opublikowała ważne ostrzeżenie dotyczące oszustów podszywających się pod jej pracowników. Przestępcy wykorzystują zaufanie do tej instytucji, stosując metody SMS-owe, telefoniczne i internetowe, by wyłudzić dane i pieniądze.
Poczta Polska apeluje o szczególną ostrożność, zwłaszcza wśród seniorów, którzy są najczęstszymi ofiarami takich działań.
Poczta Polska wskazuje na trzy najpopularniejsze metody wyłudzeń:
Jedna z ostatnich ofiar straciła w ten sposób aż 85 tysięcy złotych – oszuści zmanipulowali rozmówczynię, twierdząc, że jej konta bankowe są zagrożone przez „byłego pracownika Poczty”, co zmusiło ją do podania danych i umożliwiło wyłudzenie pieniędzy.
Poczta Polska radzi, by zachować czujność i nie ufać osobom, które dzwonią lub piszą, prosząc o dane osobowe, nawet jeśli twierdzą, że są pracownikami poczty, banku, czy policji. Ważne, by każdą taką osobę weryfikować – poprosić o identyfikator lub samodzielnie zadzwonić do danej instytucji, by potwierdzić jej tożsamość.
- Nie róbmy niczego bez zastanowienia – apeluje Poczta Polska. - Bądźmy czujni i nie dajmy ponieść się emocjom, gdy kontaktuje się z nami ktoś nieznajomy, nawet jeśli podaje się za zaufaną instytucję.
To ostrzeżenie ma pomóc Polakom skutecznie chronić się przed działaniami przestępców, którzy bez skrupułów wykorzystują społeczne zaufanie do Poczty Polskiej, by osiągnąć swoje nieuczciwe cele.
0 0
Po takim telefonie prosiłem pracowników poczty żeby takie ogłoszenie wywiesić w widocznym miejscu tuż po wejściu do budynku,ale odzew był zerowy na drugi dzień okradli w naszym mieście troje naiwnych.